Jump to content

Probleme hayon


Recommended Posts

As vrea sa stiu la modelul touring de la E34 daca in momentul in care centralizata deschide masina, deblocheaza si portbagajul? Banuiesc ca da iar in momentul in care apesi sistemul de deschidere de pe hayon poti ridica hayonul. Dupa cum stiti, cel putin cei care au modelul, exista pe hayon 2 sisteme de deschidere, unul pt tot hayonul, unul doar pt luneta. Cred ca la mine nu functioneaza nici unul din ele, pt ca deschid masina dar nu pot apasa nici unul din cele 2 sisteme pt a deschide hayonul sau luneta. Trebuie sa deschid cu cheia, dupa care pot ridica hayonul. Ceea ce este ff enervant. Trebuie sa opresti motorul ca sa poti deschide portbagajul, parca ar fi Solenza.

A desfacut careva hayonul sau a reparat asa ceva? Ca poate este ceva clasic, care se strica la touring. As putea cauta un hayon la SH si sa iau de pe el tot ansamblul de deschidere. M-am uitat pe manualul Bentley dar nu arata nimic in sensul asta.

Si inca o intrebare: daca iau sistemul de spalare a farurilor de la alt E34 pot sa-l pun pe modelul meu? Trebuie schimbat vasul de apa? As vrea sa-i pun buton, sa spele cand vreau eu, sa nu-l leg cu farurile, pe maneta sau mai stiu eu cum. O chestie cat se poate de simplista, luat duzele, luat motorasul care face presiune, un buton pe bord si gata. Daca se poate cu folosirea vasului actual pt apa. Stergatoarele pe faruri optional.

Link to comment
Share on other sites

Daca acea electrovalva de care zici nu ar functiona, probabil nu as putea sa deschid hayonul cu cheia. Dar la mine merge. Ce nu cred ca merge este sistemul tip clapeta pe care ar trebui sa apas si sa deschid hayonul sau luneta. Care nu stiu daca e mecanic sau electric.
Link to comment
Share on other sites

In legatura cu instalatia de spalat faruri,eu zic sa stai linistit ca nu merita,nu spala nimic decat iti da un jet pe far care nu este indeajuns de puternic pentru a indeparta mizeria.Daca esti din Bucuresti vino sa vezi cum lucreaza pe masina mea.
Link to comment
Share on other sites

Pai asta ar trebui sa faca: sa fie atat de puternic incat sa curete cat de cat mizeria. Asta insemnand noroi, mazga chestii d-astea. Ca de curatat ca lumea nici astea noi nu sunt mai cu motz. Poate sistemul cu stergatoare sa faca ceva mai mult.

Inseamna ca sistemul original, asa cum il ai si tu nu dezvolta un jet destul de puternic.

Link to comment
Share on other sites

Ai fire intrerupte in balamale, eu am un e 39 touring si am avut intrerupte firele de la luneta si de la stergatorul spate.

Sunt matisate cu banda si chiar si asa se rup.

Identifica firele care iti vin la contactele de la sistemul de deschidere si apoi desfa protectiile de plastic de la balamale si trage de firele identificate.

la e39 inchiderea este pe balamalele stanga si stergatorul l-am gasit pe dreapta.

am avut rupt un fir litat de 2.5. la stergator si unul subtire de 0.5 la contactul luneta.

Banuiesc ca e cam aceeasi chestie la modelul tau.

Daca nu te descurci si stai aproape de TM lasa un pm si te ajut cu placere.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Si cum se comporta? Apasai pe sistemul de deschidere de pe hayon si nu se deschidea? Eu dupa ce descui masina, daca apas pe sistemul de deschidere de pe hayon (de fapt pe ambele sisteme, si pt hayonul intreg si pt luneta) nu se intampla nimic, adica nu se descuie. Daca bag cheia in hayon, se descuie fara probleme. La E34 cele 2 clapete de deschidere sunt deasupra numarului, cam pe unde sunt becurile care lumineaza numarul.
Link to comment
Share on other sites

Mergi pe identificarea firelor...daca deschizi portbagajul cu cheia, il incui cu cheia si nu ti se incuie si celelalte inseamna ca ai un fir intrerupt..faptul ca motorasul nu lucreaza inseamna inca un fr intrerupt...sau nu e mufat pe undeva....sau iti lipseste modulul de inchidere centralizata de pe portbagaj...desfa pe acolo si vezi ce ai pe acolo...succes
Link to comment
Share on other sites

Gata, azi am rezolvat problema cu hayonul. Intr-adevar erau fire rupte pe partea stanga a hayonului. Erau vreo 4 fire rupte, nu unul. Probabil si cel care comanda centralizata sa inchida/deschida din cheia de la portbagaj. Trebuie scoasa o portiune cat mai mare din manunchiul de fire si schimbate toate firele apoi izolate. Nu e ok sa fie imbinate in locul unde flexeaza ca nu va tine mai mult de 1 luna. Fire bune siliconate de 1, Termofit, lipituri sanatoase si banda de izolat buna.

Oricum am luat din arpoape in aproape, switchurile de la clapetele de la hayon, apoi motorasele, apoi instalatia. Inclusiv sigurantele si releele. Sigurantele sunt sub bancheta din spate pe partea soferului iar releul este pe stalpul din stanga spate, deasupra rotii dreapta spate (se da jos protectia de pe lateral interior). Si inca un pont pt modelul touring, E34: protectia de pe interiorul hayonului, cea in care se afla trusa de scule nu va putea fi data jos decat daca se vor desface si 2 suruburi la care ai acces doar daca deschizi doar luneta, nu tot hayonul, in stanga/dreapta incuietorii lunetei. Apoi se dau 4 clipsuri din plastic jos si iese prin tragere sanatoasa.

Cam asta a fost aventura cu hayonul. Daca are cineva intrebari sau nelamuriri ii stau la dispozitie cu info.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
la e34 e o problema mare cu inchiderea daca ai doar cu cheie si nu cu telecomanda...e cam nasol daca deschizi masina de la usa de la pasager sau daca deschizi portbagaju inainte....in mod normal portagaju si geamul sunt deschise si inchise odata cu restu masinii...si e cam greu de crezut ca s-au dus amandoua clapele de deschidere...am patito si eu ...doar ca la mine nu mai deschidea partea dreapta a masini delok....si am pus tester-ul p ea si am gasit o mika eroare p care a rezolvat-o automat si s-a rezolvat problema apoi.fugi si u la un service sa faci un diagnostik rapid sa vezi daca ai cumva vreo eroare p calculator.din cate am inteles asta nu e o greseala de fabricatie ci e pentru securitate...considerandu-se ca soferul deschide usa prin stanga.
Link to comment
Share on other sites

salut. in legatura cu problema cu hayonul la e34 touring. de la un timp numi mai merge clapeta sa deschid doar luneta, si

numai merge stropitoarea de luneta..nu se mai ridica..ma voi uita la sigurantele de sub bancheta..si sper sa o rezolv..dar totusi..cum pot desface interiorul hayonului..daca nu pot deschide luneta? si ai idee cum arata sistemul care tine luneta ridicata? mie nu imi sta deloc ..tre sa o tin cu mana..:blink:

Link to comment
Share on other sites

@Luka E34: citeste ultimul post, am rezolvat-o. Erau firele de pe partea stanga intrerupte.

@yitzack: daca-mi aduc aminte bine stropitoarea era in manunchiul de fire de pe dreapta hayonului, dar poate ma insel. Oricum alimenteaza stropitoarea sa vezi daca nu e de la ea, apoi urmaresti traseul firelor. Trebuie urmarite firele, sa vezi pe unde pleaca. Asta dupa ce dai fata interioara de la hayon jos. Ceea ce e destul de complicat. Aceeasi problema am avut si eu cu dat jos acea fata, pt ca ea e prinsa in zona inchizatoarei de la luneta cu 2 suruburi. Eu nu am stiut exact cum se da fata jos si nici nu am gasit in haynes/bentley asa ca am fortat si am rupt acele prinderi. Cred ca o solutie ar fi sa desfaci toate prinderile, mai putin cele 2 suruburi, sa desfaci fata atat cat merge, apoi sa strecori mana spre inchizatoarea de la luneta si sa o actionezi manual. Dupa aia va fi simplu. Cred ca e singura solutie. O sa vezi ca fata se desprinde destul de mult de hayon si vei putea, asa pe nevazute sa bagi mana sa actionezi mecanic incuietoarea.

Iar legat de sistemul de sustinere a lunetei, nici la mine nu merge. Sunt 2 amortizoare mici care vin pe sub acoperis, intre acoperis si carpeta interioara. Nici nu ma gandesc sa dau acoperisul textil jos doar sa schimb acele amortizoare. Acele amortizoare sunt in spatele celor 2 puncte de prindere a lunetei de hayon, asa ca nu vad cum s-ar putea ajunge la ele fara sa dai jos tapiteria de pe acoperis.

Apropo de hayon si luneta, instalatia electrica pt ambele trec prin stanga hayonului. Desfa acolo si probabil vei gasi fire rupte. Daca nu vrei sa faci tiganie, desfaci firele din hayon pe o portiune mai lunga si schimbi toate firele de acolo. Adica sa nu le lipesti in zona unde sunt rupte pt ca vor tine fix 1 luna. In plus, firele in zona aia o sa vezi ca sunt oxidate, au culoarea neagra. Nici nu cred ca vei putea face lipituri pe ele si oricum e pierdere de timp. Sa ai grija ca in zona unde se indoaie firele sa nu ai lipituri si sa ai fire intregi si noi.

Pe langa sigurantele de sub bancheta, mai ai 1 sau 2 switchuri si sub panoul din dreapta, in zona amortizorului. Ca sa ajungi la ele, va trebui sa dai jos acea protectie de deasupra amortizorului. Eu de acolo am inceput sa verific, mergand spre hayon.

Spor la treaba si daca mai ai intrebari, shoot me!!!

Link to comment
Share on other sites

Gata, azi am rezolvat problema cu hayonul. Intr-adevar erau fire rupte pe partea stanga a hayonului. Erau vreo 4 fire rupte, nu unul. Probabil si cel care comanda centralizata sa inchida/deschida din cheia de la portbagaj. Trebuie scoasa o portiune cat mai mare din manunchiul de fire si schimbate toate firele apoi izolate. Nu e ok sa fie imbinate in locul unde flexeaza ca nu va tine mai mult de 1 luna. Fire bune siliconate de 1, Termofit, lipituri sanatoase si banda de izolat buna.

Oricum am luat din arpoape in aproape, switchurile de la clapetele de la hayon, apoi motorasele, apoi instalatia. Inclusiv sigurantele si releele. Sigurantele sunt sub bancheta din spate pe partea soferului iar releul este pe stalpul din stanga spate, deasupra rotii dreapta spate (se da jos protectia de pe lateral interior). Si inca un pont pt modelul touring, E34: protectia de pe interiorul hayonului, cea in care se afla trusa de scule nu va putea fi data jos decat daca se vor desface si 2 suruburi la care ai acces doar daca deschizi doar luneta, nu tot hayonul, in stanga/dreapta incuietorii lunetei. Apoi se dau 4 clipsuri din plastic jos si iese prin tragere sanatoasa.

Cam asta a fost aventura cu hayonul. Daca are cineva intrebari sau nelamuriri ii stau la dispozitie cu info.

Cum te uiti la portbagaj sunt pe partea stanga?Eu acolo am doar firele de incalzire a lunetei.La mine sunt pe partea dreapta sunt cele infasurate in plasa de sarma.Acolo sunt si cele de la comanda stergatorului.Multam de "tipul" cu desfacerea protectiei unde sunt sculele.

Bafta si consum mic.

Link to comment
Share on other sites

La mine, E34 din 1992, sunt pe stanga. In dreapta banuiesc, pt ca rezervorul pt parbriz e pe dreapta ca sunt firele pt motoras. La mine se vad si acolo ceva fire dar mult mai putine decat sunt pe stanga.

Iar firul de incalzire a lunetei traverseaza marginea de sus a lunetei dintr-o parte in alta, pe exterior.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Vad ca e mai vechi topicul, aceeasi problema o am si eu, nu mai merge clapeta de deschidere a hayonului. Cea a geamului merge, problema mai mare la mine e ca nu am cheia de la hayon si nu il pot deschide pentru a putea ajunge la fire.

Aveti vreo solutie? Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.