Jump to content

Profile diferite cauciucuri spate


Recommended Posts

In momentul de fata am omologate in CI, 2 tipuri de cauciucuri: 205/60/R15 si 225/65/R15, si am tipul de 205 pe toate 4 rotile. Este vreo problema daca intai le schimb cu 225 pe cele de pe spate, urmand ca mai tarziu sa le schimb si pe cele de pe fata tot cu 225?

Adica, am nevoie de pareri pro/contra pentru urmatoare situatie: 2 x 205/60/R15 pe fata si 2 x 225/65/R15 pe spate. Deocamdata pe la 2-3 vulcanizari unde am intrebat, nu mi s-a zis nimic contra, dar as vrea sa aud ai alte pareri, eventual cineva care a avut profile diferite daca a sesizat vreo diferenta.

 

Multumesc :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu am experimentat pe masina trei marimi diferite de pneuri. Timp de un an am mers si cu un set de pneuri diferite, ca tipo-dimensiune, fata / spate: 205/60x15 fata, 225/50x16 spate.

Dar, in cazul meu, diametrul rotilor era aproapre egal:

205/60x15 ->> 2 * 205 mm * 0.60 + 15inch * 25.4 mm/inch = 627mm

225/50x16 ->> 2 * 225 mm * 0.50 + 16inch * 25.4 mm/inch = 631mm

deci sub 1% diferenta fata / spate.

Am observat o singura problema: o usoara tendinta subviratoare.

 

Daca valorile pe care le-ai indicat in post sunt cele corecte:

205/60x15 ->> 2 * 205 mm * 0.60 + 15inch * 25.4 mm/inch = 627mm

225/65x15 ->> 2 * 225 mm * 0.65 + 15inch * 25.4 mm/inch = 673mm

deci peste 7% diferenta fata / spate.

In nici un caz nu folosi aceasta combinatie! Principalul motiv: ABS-ul o sa innebuneasca, observand o diferenta semnificativa intre turatiile rotilor fata / spate. Probabil ca o sa intre in regim de avarie si nu o sa functioneze deloc. Plus ca masina o sa arate penibil (niste rotite in fata si niste giga-roti in spate) si cred ca se va comporta foarte subvirator.

 

Cred ca totusi nu ai indicat valorile corect. Ma gandesc ca este vorba despre 205/65x15 fata si 225/60x15 spate. In acest caz, daca am dreptate:

205/65x15 ->> 2 * 205 mm * 0.65 + 15inch * 25.4 mm/inch = 647mm

225/60x15 ->> 2 * 225 mm * 0.60 + 15inch * 25.4 mm/inch = 651mm

deci sub 1% diferenta - ceea ce este OK.

Acest set-up il poti rula fara probleme, dar:

- masina s-ar putea sa se comporte mai mult sau mai putin subvirator;

- daca jentile fata/spate sunt identice, este posibil sa observi o usoara instabilitate la mersul in linie dreapta cu viteze mari.

 

OBS: By the way, acceasi intrebare vesnica: ce model de BMW ai? Probabil ca ai mai spus pe undeva prin alt post, dar nu tin minte si chiar nu am timp sa caut de fiecare data. Va rog (din nou) precizati exact ce model de BMW aveti, la fiecare intrebare tehnica, sau treceti modelul in profil / semnatura si ati rezolvat problema.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

pai, treaba e mai simpla decit pare.

 

1. 225/65/15 e mai mare cu 7.4 % decit 205/60/15 (trec peste faptul ca mi se pare o marime foarte ciudata... poate 225/45 ?) ceea ce iti va afecta serios indicatiile vitezometrului (fiind pe rotile din spate) si puterea la roti, plus chestiile normale: uzura mai rapida la rulmenti, planetare, amortizoare; consum mai mare etc.

 

2. daca ai vreun abs mai sofisticat (n-am reusit inca sa va invat masinile pe de rost, sorry) care urmareste viteza rotilor pe fata/spate, atunci o va lua razna direct pentru ca roata din spate va face mai putine ture decit cea din fata.

 

hope to help

Link to comment
Share on other sites

Greseala de tipar :blink:

 

205/65/R15 sa fie pe fata si 225/60/R15 sa fie pe spate. Adica 647,5 si 651.

La ABS nu m-am gandit ca o sa reactioneze ciudat. Si chiar daca nu o sa stea ON in urma instalarii cauciucurilor diferite, o sa intre oricum mult mai rapid ceea ce o sa fie nasol. Asa ca mai bine fac un efort si pun toate 4 de 225.

 

 

Am fac update si la semnatura.

Link to comment
Share on other sites

asa e mai bine, diferenta e doar de 0.5 % :blink:

 

eu nu te-as sfatui sa pui 225 pe fata oricum. o sa-ti distrugi miinile (daca n-ai servo) sau servo (daca ai servo :) ) foarte rapid, si probabil si rulmentii, amortizoarele (rotile sint mult mai grele) si ceva articulatii.

 

eu as ramine pe 205, si as cauta niste cauciucuri mai performante. la pret probabil ar iesi la fel cu unele 225 mai slabe, si efectul ar fi mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Eu stau si ma gindesc daca marja de rezistenta/durabilitate a pieselor si subansamblelor de pe un BMW e atit de mica incit sa nu permita o crestere cu 10% a latimii cauciucelor, ceea ce implica o crestere de volum/greutate tot cu 10% mai mare a cauciucului si ~ cu 3-5% a maselor nesuspendate (roata, etrier, etc.).

Prin dilema aceasta am trecut si eu cind am vrut cauciucuri mai late pe Matiz ... nu detaliez, ca nu e cazul, dar merg de 18kkm cu caucioace mai late decit standardul si nu s-a busit nimic ... cred ca marjele de siguranta sint mult mai mari de 10% pentru orice piesa/subansamblu de pe masina.

 

In alta ordine de idei, perfect de acord cu (cine pana mea?!?) ca se pot obtine satisfactii mult mai mari de la un cauciuc performant de 205 decit cu unul mediu de 225, la acelasi pret.

Link to comment
Share on other sites

eu ma gindesc cite kilograme are matizul si cite bmwul, in ce conditii se conduc, si ce geometrie au suspensiile.

mai mult, am vazut niste specificatii la garantii la servodirectie care spuneau clar: 150.000 km pentru cauciucuri nu mai late de 205. chiar cred ca e un mare edevar la mijloc, caci stiu cit de greu imi merge mie directia (fara servo) pe 205, fata de 195. diferenta e uriasa.

Link to comment
Share on other sites

Domnule, daca scrie undeva ceva clar, e cu totul alta treaba, de acord! acum, eu inteleg ca la chas3 in talon sint date 2 dimensiuni de anvelopa, deci probabil cineva a omologat masina pentru aceste 2 dimensiuni.

 

PS: eh, ce mare diferenta, e doar de 2 ori mai greu bavarezul :blink: :) :)

Edited by FLEX
Link to comment
Share on other sites

:blink:

 

omologarea costa 300 mii lei. cu 5 cred ca poti sa omologhezi si 345 latime, ca pe aia nu-i doare daca cineva vrea sa-si strice masina.

 

e foarte posibil sa reziste ani de zile si cu roti mai late (in functie de calitatea pieselor de pe respectiva masina, de cit de intretinuta e etc), dar in mod cert schimbarile astea afecteaza.

Link to comment
Share on other sites

Deci pana la urma, nu e o idee buna sa pun 225 pe fata? Intreb pentru ca abandonand ideea de a avea profile diferite, aveam de gand sa pun 225 pe spate si fata. Daca tu zici ca e diferenta uriasa intre 195 si 205, inseamna ca o sa fie si mai mare intre 205 si 225. Teoretic ce as avea de uzat prematur ar fi servo, fiind supusa la mai multa munca la fiecare invartire a volanului.

 

Iar in legatura cu omologarea, nu stiu cat costa, dar nici macar nu am intrat cu ea in curtea RAR. Cred ca poti sa iti omologhezi si senile.

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut pe masina si pneuri de 205 si pneuri de 225. Nu m-am mai intoarce pentru nimic in lume la 205. Pneurile de 225 sunt net superioare la stabilitatea in viraje si la franare. Schimba total modul in care sta masina pe drum. Iar un E28 e cu peste 100 Kg mai usor decat un E34. In locul tau, as pune pneuri de 225 pe E34 fara sa clipesc.

 

Exista si dezavantaje:

- consumi o idee mai mult;

- reprizele si viteza maxima sunt putin penalizate (rezistenta mai mare la inaintare);

- atunci cand adancimea profilului pneurilor scade sub 4mm, trebuie s-o lasi mai incet cand asfaltul este umed (acvaplanezi mai usor);

- iarna, pneurile de 205 sunt NET superioare celor de 225 (daca vorbim de acelasi profil, nu comparam pneuri de iarna de 225 cu cele de vara de 205).

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea cu diferite dimensiuni la pneuri shi "belive me" au fost multe am obs ca f multi dintre noi santem dispusi sa sacrificam stabilitate ,cuplu etc doar de dragul "look ului" :) .Pe langa faptul ca vom suprasolicita mecanismele directiei, supensii etc mai intervine shi "micul ansamblu" motor+cutie+diferential care la un "bad adjustment and fitting of rear tires" nu vor mai raspunde in parametrii cu care ne au obijnuit :) pt seria 3 cel mai bine m am impacat cu 205/50/15 iar 205/45/16 este un vis de vara.... :blink: am folosit 225/60/15 (good year ultra grip aquacontact , sant aproape noi zac prin curte pe undeva)dar....neahhhh...tz... :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.