Jump to content

tensiune alternator


Myx

Recommended Posts

Mda ...deci am 12, 3 V pe baterie ..masina nepornita ...

La ralanti am 13, 5 cu consumatori ..si 13, 7 fara consumatori ..in turatie ...nu creste absolut deloc sta in 13,7 ...

E dus ceva la alternator ? .,,,,am testat pana la 2500 rpm ...am masurat cu un aparat de masura ..nu am reusit sa intru in submeniu 9.0 ..

Link to comment
Share on other sites

Mda ...deci am 12, 3 V pe baterie ..masina nepornita ...

La ralanti am 13, 5 cu consumatori ..si 13, 7 fara consumatori ..in turatie ...nu creste absolut deloc sta in 13,7 ...

E dus ceva la alternator ? .,,,,am testat pana la 2500 rpm ...am masurat cu un aparat de masura ..nu am reusit sa intru in submeniu 9.0 ..

 

 

exista vreun kit reparatie alternator ?..carbuni punte ,,releu ?..sau sa caut unul Sh direct ?

Link to comment
Share on other sites

da e bun alternatorul/tensiunea

 

poti schimba regulatorul de tensiune

 

da de ce vrei tu asta ?

 

 

poti sa scoti regulatorul de tensiune si sa te uti la perii pt o verificare a priilor si a inelelor de colector

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Carbunii se pot schimba. Daca e necesar se pot schimba si rulmentii.

Nu are sens sa schimbi puntea daca nu este defecta.

 

 

cine mi-a verificat mi-a spus ca nu incarca alternatorul ...f slab ...momentan bateria are ochiul verde pe alb ......

desi e o varta silver cu vechime 2 ani ...Nu stiu ce sa fac ..Alternatorul nu sarea de 13,7 ..am inteles ca trebuie sa se duca in 14,...

deci e dusabateria sau alternatorul nu incarca??!! :blink: ...

 

mentyionez ca azi am ramas fara baterie dimineata la pornire ....deci bateria descarcata la max

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

-eu din cate am inteles la 316-318 incarca maxim 13,8 volti,asa face si a mea,cu consumatori are intre 13,6 si 13,8 daca circul mai mult ,la tine e prea descarcata bateria,puneo pe redresor si dupa aia verifica sa nu ai un consumator,masoara cu un aparat de masura ce curent consuma,nu cred ca ai probleme cu incarcarea.
Link to comment
Share on other sites

-eu din cate am inteles la 316-318 incarca maxim 13,8 volti,asa face si a mea,cu consumatori are intre 13,6 si 13,8 daca circul mai mult ,la tine e prea descarcata bateria,puneo pe redresor si dupa aia verifica sa nu ai un consumator,masoara cu un aparat de masura ce curent consuma,nu cred ca ai probleme cu incarcarea.

 

 

ok .....Deci iau baterie sau nu ?:blink:

Link to comment
Share on other sites

post-2935-1204663291_thumb.jpg

 

daca bateria e obosita -> rezistenta interna mai mare si caderea de tensiune pe ea e mai mare de aici poti explica lipsa celor 0.2 -> 0.3 V

 

eu zic sa o schimbi ca ulterior vei schimba si regulatorul de tensiune

 

sau daca tii la ea sa de mult goleste-o de acid -> poti sa il arunci da mare grija cu el

 

daca sunt reziduri pe fundul bateriei trebe sa le scoti -> scurgi

 

o umplii cu apa distilata apoi o pui la incarcat da cu un incarcator cat de cat competent si cu capacele doar puse nu infiletate

 

dupa incarcare golesti apa distilata si o umplii cu acid care poti sa il cumperi de la bezinarii -> ceri acid pt baterie

 

daca e baterie no mentenance :blink: uita ce am scris

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

daca bateria e obosita -> rezistenta interna mai mare si caderea de tensiune pe ea e mai mare de aici poti explica lipsa celor 0.2 -> 0.3 V

Daca rezistenta interna a bateriei este crescuta, atunci tensiunea aparenta de incarcare masurata pe bornele bateriei va fi mai mare, nu mai mica.

Mai mica va fi tensiunea in sarcina, in absenta incarcarii.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

daca bateria e obosita -> rezistenta interna mai mare si caderea de tensiune pe ea e mai mare de aici poti explica lipsa celor 0.2 -> 0.3 V

Daca rezistenta interna a bateriei este crescuta, atunci tensiunea aparenta de incarcare masurata pe bornele bateriei va fi mai mare, nu mai mica.

Mai mica va fi tensiunea in sarcina, in absenta incarcarii.

 

Paul :) si el cum a masurat bateria ? :) nu in sarcina :blink: nu pusa pe masina cu motorul pornit si turat din cand in cand

Link to comment
Share on other sites

Cu motorul oprit, deci in absenta incarcarii, bateria se comporta ca un generator. Ca urmare, datorita rezistentei interne crescute, tensiunea masurata la bornele bateriei va fi mai mica decat este in mod normal la o baterie buna.

 

Cu motorul pornit insa, bateria devine consumator. Prin ea circula un curent de incarcare, dinspre alternator spre baterie, curent care determina o cadere de tensiune suplimentara datorita rezistentei interne crescute. ca urmare tensiunea aparenta la bornele bateriei va fi mai mare.

Link to comment
Share on other sites

prima tensiune e cea a bateriei cu motorul oprit

 

degeaba e motorul oprit, bornele fiind conectate masori bateria in sarcina pt ca BCM e activ chiar daca nu ai cheia in contact si pe vre-o pozitie 1 2 sau 3

 

Edit: BCM = Body control module ECU care controleaza luminile ichiderea centralizata ...

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

La un acumulator auto sarcina inseamna un consumator de la 10-20 Amperi in sus. Cat consuma electronica in standby este chiar nesemnificativ si nu e relevant pentru aprecierea starii de sanatate a acumulatorului.
Link to comment
Share on other sites

La un acumulator auto sarcina inseamna un consumator de la 10-20 Amperi in sus. Cat consuma electronica in standby este chiar nesemnificativ si nu e relevant pentru aprecierea starii de sanatate a acumulatorului.

 

 

azi am luat redresorul ..am sa verific nivelul apei din baterie si am sa o las 12 ore la incarcat ...

Pe baterie e stantat aprilie 2006 .. ...In medie cam cat tine o batetrie ?..2,3,4 ani ?

Link to comment
Share on other sites

Daca este intretinuta corect o baterie poate tine 3-5 ani, uneori chiar mai mult. Daca insa este lasata prea mult timp descarcata sau din contra se supraincarca, durata de viata scade dramatic.

 

In principiu bateria ta ar trebui sa fie inca OK.

Link to comment
Share on other sites

asta e bateria ...Nu am reusit sa scot capacul ..sa pot turna apa in ea daca era cazul ..daca insistam il deformam ...

In fine am pus la incarcat ..Sa speram ca-si revine

oricum fata de acum 2 zile ochiul era negru acum ......ceea ce inseamna atentie ..un nivel mai bine decat ..argintiu care inseamna PRAf ..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

asta e bateria ...Nu am reusit sa scot capacul ..sa pot turna apa in ea daca era cazul ..daca insistam il deformam ...

In fine am pus la incarcat ..Sa speram ca-si revine

oricum fata de acum 2 zile ochiul era negru acum ......ceea ce inseamna atentie ..un nivel mai bine decat ..argintiu care inseamna PRAf ..

pai nici nu trebuie sa ii scoti capacul ! bateria e capsulata, asa zisa baterie fara intretinere... fara a fi nevoie de completare electrolit!

cred ca de fapt ai mers cu masina mai putin decat ar fi avut nevoie bateria pt. autoredresare/reincarcare.

si eu am patit-o, dupa N curse sub 2 km fiecare, motor rece la pornire (iarna), faruri aprinse (era noapte)...

dupa 1 saptamana in care a stat in parcare si mi-a mai declansat si alarma de cateva ori, am avut aceeasi surpriza: nu a mai pornit !

tot redresorul m-a scos din rahat ! acum nu mai am nici o problema, deci nu era musai ca bateria sa fie dusa, doar ca nu isi facea ciclul de reincarcare...

oricum, indicatorul de constanta amperaj (ochiul, cum ii spui tu) demonstreaza si o uzura a bateriei masinii... se pare ca viata ee e undeva trecuta de prima tinerete :blink:.

ar fi bine sa o mariti ca sa nu ramana fata mare sau sa iei una mai tanara, preferabil virgina... si nu mai dati vina pe alternator !

bafta !

Edited by b50xxl
Link to comment
Share on other sites

asta e bateria ...Nu am reusit sa scot capacul ..sa pot turna apa in ea daca era cazul ..daca insistam il deformam ...

In fine am pus la incarcat ..Sa speram ca-si revine

oricum fata de acum 2 zile ochiul era negru acum ......ceea ce inseamna atentie ..un nivel mai bine decat ..argintiu care inseamna PRAf ..

pai nici nu trebuie sa ii scoti capacul ! bateria e capsulata, asa zisa baterie fara intretinere... fara a fi nevoie de completare electrolit!

cred ca de fapt ai mers cu masina mai putin decat ar fi avut nevoie bateria pt. autoredresare/reincarcare.

si eu am patit-o, dupa N curse sub 2 km fiecare, motor rece la pornire (iarna), faruri aprinse (era noapte)...

dupa 1 saptamana in care a stat in parcare si mi-a mai declansat si alarma de cateva ori, am avut aceeasi surpriza: nu a mai pornit !

tot redresorul m-a scos din rahat ! acum nu mai am nici o problema, deci nu era musai ca bateria sa fie dusa, doar ca nu isi facea ciclul de reincarcare...

oricum, indicatorul de constanta amperaj (ochiul, cum ii spui tu) demonstreaza si o uzura a bateriei masinii... se pare ca viata ee e undeva trecuta de prima tinerete :blink:.

ar fi bine sa o mariti ca sa nu ramana fata mare sau sa iei una mai tanara, preferabil virgina... si nu mai dati vina pe alternator !

bafta !

 

 

dimineata ochiul era verde iar ..seara acum tot verde ///

am sa ma mai uit peste cateva zile in ochiul ei ..haha.,..adanc ..daca e verde ..am scapat ..

 

PS ...la virgine nu mai sper :)

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.