Jump to content

Curatat injectoare


Recommended Posts

Asta dupa ce imi pun Megasquirt. Ceea ce imi aduce aminte: TPSurile noi, cu potentiometru sunt "interschimbabile" d.p.d.v. mecanic, resp. prindere pe axul clapetei cu cele vechi, cu intrerupatoare? Pentru megasquirt o sa-mi trebuiasca potentiometru.

44715[/snapback]

 

 

 

 

Ce inseamna Megasquirt?De ce iti trebuie alt potentiometru?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce inseamna Megasquirt?De ce iti trebuie alt potentiometru?

44725[/snapback]

 

Megasquirt e un EFI Open-Source. Gasesti detalii aici. Este superdocumetat, probat pe multe masini (eu urmaresc site-ul de vreo doi ani) si prezinta extrem de multe avantaje. Din pacate nu prea a patruns in Europa. Prin Romania stiu de 2 instalari.

 

Cat despre potentiometru, nu-mi trebuie altul, imi trebuie pur si simplu. Motronic 1.3 are pe TPS doar 2 comutatoare pentru idle si WOT. In rest, nu masoara unghiul clapetei, ci se bazeaza strict pe AFM. Potentiometru, din cate stiu, au introdus doar de la 3.1 incolo.

Sigur ca, bazindu-se exclusiv pe AFM, ar fi tare bun si un senzor barometric.

Link to comment
Share on other sites

Megasquirt e un EFI Open-Source.  Gasesti detalii aici. Este superdocumetat, probat pe multe masini (eu urmaresc site-ul de vreo doi ani) si prezinta extrem de multe  avantaje. Din pacate nu prea a patruns in Europa. Prin Romania stiu de 2 instalari.

 

Cat despre potentiometru, nu-mi trebuie altul, imi trebuie pur si simplu. Motronic 1.3 are  pe TPS doar 2 comutatoare pentru idle si WOT. In rest, nu masoara unghiul clapetei, ci se bazeaza strict pe AFM. Potentiometru, din cate stiu, au introdus doar de la 3.1 incolo.

Sigur ca, bazindu-se exclusiv pe AFM, ar fi tare bun si un senzor barometric.

44733[/snapback]

 

 

Nu stiu de ce as schimba softul de la BMW cu asa ceva.In general ,nu imi plac improvizatiile.

 

Daca as avea timp de asa ceva ,poate m-as juca un pic cu el :blink:

Nu cred ca are mare viitor.In general pentru tuning, se recurge la modificarea softului prin reprogramarea sau prin schimbarea epromului.

 

Parerea mea..

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce as schimba softul de la BMW cu asa ceva.In general ,nu imi plac improvizatiile.

 

Daca  as avea timp de asa ceva ,poate m-as juca un pic cu el :)

Nu cred ca are mare viitor.In general pentru tuning, se recurge la modificarea softului prin reprogramarea sau prin schimbarea epromului.

 

Parerea mea..

44735[/snapback]

 

Parerea mea este ca improvizatie mai mare ca asa zisul chiptuning nu exista. Si aici vorbesc de chipurile care chair modifica curbele de combustibil, nu de tepe care sunt destule, in general pe e-bay.

Ca sa faci chiptuning ar trebui sa pui motorul pe stand dinamometric si sa- verifici curbele de putere dupa care sa modifici informatia in ROM pentru o functionare optima a acelui motor. Am de zece ori mai multa incredere in valorile failsafe introduse de BMW in memorie decat in modificari "generice" care nu tin cont, si nu au cum sa tina cont de uzura motorului si eventuale modificari ale galeriilor de evacuare, chiulasa, arcuri de supape, pistoane si biele usoare.

In sfarsit, e o chestie de gust. Eu am facut deja o improvizatie si merge. Dar, desigur, am facut-o pe o masina de 25 de ani. Rezultatul a fost:

- consum redus de la 13-16 % la 9-10 % in Bucuresti Si o cam calc :blink:

- emisii reduse spectaculos

- functionare mult mai stabila la temperaturi joase.

Pentru mine Megasquirt-ul e interesant pentru ca sunt un inginer electronist care de 10 ani face soft. De 2 ani, de cand am rechinu m-am apucat sa citesc teoria motoarelor cu aprindere interna, carburatoarelor si mai nou a injectiei de benzina.

Nu de alta, dar in Bucuresti cel putin, dupa cum bine observa un amic, te duci la magazinul de piese auto, ii ceri un jigler pentru baia de ulei si vinzatorul te intreaba pentru ce masina, din ce an, eventual seria caroseriei

Link to comment
Share on other sites

Eu vad problema altfel :blink:

 

Daca sunt "infundate" ar trebui sa consume mai putin.Mai putina benzina intra in motor.Este adevarat,lipsa de putere+alte probleme.

 

Daca nu etanseaza bine atunci va exista un consum mai mare.

Parerea mea...

44562[/snapback]

 

teoretic ar trebui sa consume mai putin, dar practic ma gandesc ca nu pulverizeaza si daca se mareste dim. particulelor e posibil sa scada puterea si sa creasca consumul.

 

O sa merg la baietii din spate de la circ sa mi le curete, poate mai lasa din pret. Are cineva idee ce sunt alea oringuri ? mi s-a spus sa-i intreb daca au oringuri de schimb in caz ca se busesc la demontare sau la curatare

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca nu a fost instalat, exista conexiunea cel putin pana in conectorul de diagnostic.

Se identifica firul din conectorul de diagnostic- trebuie sa corespunda la pinul 15 de la Motronic (pentru versiunile cu conector cu 55 de pini). Se conecteaza un bec de bord intre pinul din conectorul de diagnostic si un plus de contact.

Si uite-asa avem Check Engine Light.

Treaba de un sfert de ora care te scuteste de extrem de mjulte frustrari.

44691[/snapback]

 

care e pinul ?

 

post-21-1127134173_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

teoretic ar trebui sa consume mai putin, dar practic ma gandesc ca nu pulverizeaza si daca se mareste dim. particulelor e posibil sa scada puterea si sa creasca consumul.

 

O sa merg la baietii din spate de la circ sa mi le curete, poate mai lasa din pret. Are cineva idee ce sunt alea oringuri ? mi s-a spus sa-i intreb daca au oringuri de schimb in caz ca se busesc la demontare sau la curatare

44882[/snapback]

 

Sunt garniturile de etansare din cauciuc. Chiar daca nu se busesc la demontare cred ca n-ar fi rau sa le schimbi preventiv. In esenta sunt niste inele de cauciuc, n-ar trebui sa coste mare branza.

Link to comment
Share on other sites

Nu tin minte, ma uit si-ti spun. Ce tin minte este ca e un fir maro. Apropo de asta, inca un motiv de iubit BMW: daca in manual scrie alb-verde asa e si pe masina. Tot ce am gasit in Haynes si Mitchell corespunde 100%.

44906[/snapback]

 

da, la fire stau foarte bine. te rog sa-mi cauti si mie chestia cu firul, sint tare curios daca merge pe masina mea.

 

alte chestii interesante ai mai descoperit ? poate mai faci alte topicuri sau mai vb pe PM. de exemplu m-ar interesa daca ai studiat semnalul "fuel rate".

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Chestia cu becul de Check Engine am facut-o si eu la un E34 525 - M20B25.

Firul pleca din calculator, dar se oprea in prima mufa linga cutia de sigurante. L-am prelungit pina in bord si am pus becul.

A functionat, cu o singura problema. In mers becul nu se stinge niciodata, ci clipeste in continuu ( interesant ca frecventa de clipire depinde de turatie ).

Am gasit pe net un articol ca trebuie schimbat softul ca sa se stinga becul.

Pot spune ca a fost util. M-a ajutat de citeva ori la diagnosticare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
parerea mea este ca sa te duci la dan don la circ si sa le cureti si spun asta ca eu am lucrat acolo dar am plecat acum doua luni si aparatul ala de injectoare curata f bine sunt aproape ca noi credema iar daca nu ma e un service pe avrig acolo unde lucrez eu acolo si aici avem un aparat un pic mai destept decat ala si costa la fel daca vrei mai vb pe mes jonny217a
Link to comment
Share on other sites

bmw'uri din 96 parca in sus au EWS, cand schimbi soft'u potzi sa ai probleme unless you copy the hex values to the new rom.

 

basic things most tuners do is increase the rpm range by like 500rpm, remove speed limit, and cut down the fuel mapping a little, all cars are designed to run rich, they run nowhere near STOICH some/most run really rich specially at idle. So the chips (cheap ones) do make a diff you can see immediately but I won't trust them, I rather have in car tuning done, on the street not on a dyno, on the street while I drive the way I drive and the tunner tune's my car with a laptop.

Link to comment
Share on other sites

bmw'uri din 96 parca in sus au EWS, cand schimbi soft'u potzi sa ai probleme unless you copy the hex values to the new rom.

 

basic things most tuners do is increase the rpm range by like 500rpm, remove speed limit, and cut down the fuel mapping a little, all cars are designed to run rich, they run nowhere near STOICH some/most run really rich specially at idle. So the chips (cheap ones) do make a diff you can see immediately but I won't trust them, I rather have in car tuning done, on the street not on a dyno, on the street while I drive the way I drive and the tunner tune's my car with a laptop.

66797[/snapback]

 

 

Din 95 au.

In general cei care ofera asa ceva fac si sincronizarea cu EWS-ul.

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu becul de Check Engine am facut-o si eu la un E34 525 - M20B25.

Firul pleca din calculator, dar se oprea in prima mufa linga cutia de sigurante. L-am prelungit pina in bord si am pus becul.

A functionat, cu o singura problema. In mers becul nu se stinge niciodata, ci clipeste in continuu ( interesant ca frecventa de clipire depinde de turatie ).

Am gasit pe net un articol ca trebuie schimbat softul ca sa se stinga becul.

Pot spune ca a fost util. M-a ajutat de citeva ori la diagnosticare.

53415[/snapback]

 

Desi e un post mai vechi, revin cu o explicatie. M20B25 am si eu, si nu aveam bec in slotul "check engine". Nu m-am apucat sa desfac ECU, sa trag fire, etc., pur si simplu am pus un bec in slotul ala si... a mers.

 

Intradevar, la modele '88, '89 si partial '90 , Check Engine sta aprins in timpul mersului. Explicatia data de bmwe34.net e ceva de genul:

 

"In '88 and '89 E34 (maybe early '90) the PROM in the Motronic computer was not ready to accept the check engine light for the instrument cluster and when a bulb was installed in the socket in the cluster it would flash all the time when driving along even though no fault codes are registered."

 

Daca chestia asta e deranjanta, poti baga in slotul ala un fasung cu 2 fire in loc de bec, astfel avand posibilitatea sa tii becul real undeva ascuns, si sa il folosesti doar cand diagnostichezi.

 

Acum trebuie sa bag si o intrebare, ca la mine setea de cunoastere e mare :blink: :

Tot acolo se spune ca:

 

"Now there are 2 ways of getting around this constant flashing of the light when driving: putting a newer eprom...

"

 

?? In ECU sau in Instrument Cluster?

Link to comment
Share on other sites

sunt curios la un e46 - 320d se curata injectoarele si ce rezultate ar trebui sa fie ???

67083[/snapback]

 

nu cred ca poti sa le cureti cel putin nu la ultrasunete, poti incerca cu solutii de curatare ...

 

e adevarat ca este 400 mii / bucata la benzina dar cu tva.

pentru baietii de pe forum este 300 mii/buc exclusiv manopera de demontare.

 

un oring este 100 mii , f scump , dar nu se gasesc mai ieftine

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pana la urma care dintre metodele de curatat injectoare e mai valabila? cea cu ultrasunete sau cea chimica? Si cica pentru Romania, intervalul de curatare recomandat ar fi de 10-15mii km (autoexpert). Eu am 75.000 si n-am fost niciodata si nici simptome c-ar trebui, nu am.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.