Jump to content

Cutia automata


mike

Recommended Posts

Salutare,

 

Nu de multe ori aud in jurul meu cum ca o masina cu cutie automata te face sa te simti mai putin sofer decat o cutie cu schimbator de viteze clasic. Acest lucru nu ma incanta foarte mult, deoarece eu unul sunt fun cutie automata si voi incerca aici sa raspund tuturor provocarilor voastre cu privire la facilitatile sau inconvenientele pe care ti le ofera o cutie de viteze automata.

 

Pana una alta voi incepe eu cu elementele negative pe care le cunosc:

- consum mai mare de combustibil (vizibil mai mult la benzinare)

- costuri mai mari de intretinere

- costuri mai mari de reparatie

- posibilitate limitata de adaptare la diverse motoare

 

in rest am numai cuvinte de lauda :blink:

 

Pe de alta parte:

Cati dintre noi au o preferinta pentru cutiile automate?

Cati dintre noi au condus o masina cu cutie automata?

Link to comment
Share on other sites

eu n-am avut inca ocazia, si sint foarte curios sa o "simt" din punctul de vedere al soferului.

 

am mers insa de multe ori in dreapta in germania, cu taxiul. masinile erau noi (mercedes e klasse, audi a6 si alte dracii similare) si 99% cu cutie automata, si m-a deranjat foarte tare zgiltiiala din timpul schimbarii treptelor. si n-as spune ca soferii erau prea zmuciti, chiar dimpotriva, erau un exemplu de calm si liniste.

 

senzatia era ca atunci cind conduce un incepator si accelereaza inainte sa dea drumul la ambreiaj... se aude un "vrrrrr" in gol, apoi la "cuplare" un soc.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am preferinta pentru o cutie automata, decat cand sunt in oras. Am condus automate destule si cred ca mi-ar place SMG.

2323[/snapback]

 

un SMG cred ca mi-ar place si mie sa conduc :)

Cat despre condusul la drum lung... nu prea vad diferenta, avand in vedere ca si o cutie manuala o bagi in ultima treapta si o cam uiti acolo :)

 

 

eu n-am avut inca ocazia, si sint foarte curios sa o "simt" din punctul de vedere al soferului.

 

am mers insa de multe ori in dreapta in germania, cu taxiul. masinile erau noi (mercedes e klasse, audi a6 si alte dracii similare) si 99% cu cutie automata, si m-a deranjat foarte tare zgiltiiala din timpul schimbarii treptelor. si n-as spune ca soferii erau prea zmuciti, chiar dimpotriva, erau un exemplu de calm si liniste.

 

senzatia era ca atunci cind conduce un incepator si accelereaza inainte sa dea drumul la ambreiaj... se aude un "vrrrrr" in gol, apoi la "cuplare" un soc.

2324[/snapback]

 

se intampla in diferite cazuri:

1. taxiurile folosesc motorizarile mici din cauza de consum, ceea ce duce la o incarcare mai mare a autovehiculului decat puterea acestuia... Astfel, inainte de schimbarea vitezei se aude acea "vrrrr-iala" de care aminteai

2. o accelerare rapida pe perioada schimbarii mai multor viteze din pozitia drive a cutiei automate, duce la o zmucitura (io as numi-o lansare) mai accentuata, dar aceasta se simte mai mult la diesel-uri (la fel si vrrr-iala).

 

- pentru oricare dintre aceste probleme exista posibilitatea schimbarii vitezelor intr-un stil mai sportiv (1-2-3-4-drive), dar cu siguranta ca nu va putea inlocui viteza de schimbare a vitezei de la o cutie manuala

 

PS. A nu se intelege ca am deschis acest topic in intentia de a va convinge ca o cutie automata trebuie sa inlocuiasca o cutie manuala in conducerea autovehiculelor in stil sportiv, ci numai faptul ca si o cutie automata iti poate satisface nevoia de schimbare a vitezelor :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu am condus si am avut o masina cu cutie automata. de fapt steptronic. si mi-e tare dor ea ea. era de vis

2346[/snapback]

te invit sa o vezi pe a mea :) (unul din putinele E46 cu cutie steptronic, aduse in RO)

acum pe bune... eu m-am indragostit de cutiile hidramate de prin anii 90 cand am avut un 323 (rechin) hidramat... ce de nebunii mai faceam cu ea... :blink:

Edited by mike
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt 100% pentru cutia manuala deoarece:

- schimbarea treptelor se face exact in momentul si la turatia la care vreau -> nu ma trezesc cu vreun delay neanuntat;

- exista o directa legatura intre turatia motorului si turatia rotilor (nu exista patinare) -> foarte util in situatii, ca, de exemplu, depasiri, care pot fi efectuate cu precizie;

- masina se comporta exact cum am chef, fara a apasa vreun buton / maneta care sa ma treaca de la un stil de condus la altul;

- pot sa dozez frana de motor atat cat am nevoie de ea, din punct de vedere al intensitatii si duratei (din schimbarea treptelor de viteza si manevrarea ambreiajului);

- este ieftina, usor de intretinut si rezista chiar mai mult decat masina, daca ai avut cat de cat grija de ea.

 

Dezavantaj: oboseala suplimentara si uzura a ambreiajului la circulatia in trafic urban intens, sau in trafic aglomerat in general.

 

Am mers, nu foarte mult, cu trei masini automate: un Chevrolet (cca. 1500 Km), un Espero (cca. 2500 Km) si un Mercedes E ultima generatie (cca. 300 Km). Poate este o limita personala, dar consider ca o masina cu cutie automata ma handicapeaza cumva si ajung sa conduc ca orice sofer de duzina.

Link to comment
Share on other sites

ce model de Mercedes era ?

Mercedes E220 CDI.

Probabil ca, din cauza ca toata viata am mers cu masini manuale, experienta pe cele automate fiind neglijabila, nu sunt capabil sa imi adaptez stilul de condus la modul de raspuns al cutiei automate.

Mie tocmai in depasiri mi se parea ca nu ma ajuta, deoarece:

- trebuie sa ccelerezi putin anticipat;

- patineaza putin, in sensul ca ritmul in care accelereaza masina ramane putin in urma ritmului n care creste turatia motorului;

- daca stai in plasa unei masini, gata sa tasnesti cand este opotun, te trezesti ca intre timp cutia a schimbat din tr. III in tr. V (de exemplu) si cand sa depasesti - cca. 1 secunda delay sa schimbe la treapta inferioara si sa tureze motorul. Singurul mod este sa fortezi din selector ca sa ramana cutia intr-o anumita treapta - dar asta este deja emulare de cutie manuala.

 

Repet, probabil ca este din cauza incapabilitatii de a ma adapta la cutia automata - dar pur si simplu mi-am expus punctul de vedere, personal.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu am calarit multe automate, dar din cat am mers sunt de acord cu motivele spuse de FiveThreeFive.

 

Apropo de zmucituri, recent am condus un A8 V6 cu automata, iar daca vroiai sa fii mai sportiv si sa tragi mai tare de masina (nu numai viteza, ci si depasiri/franari mai bruste), m-am simtit si eu ca sofer destul de zgaltait, si chiar imi puneam intrebarea cat timp ar rezista masina condusa in halul asta. Intr-adevar, la un stil relativ normal de condus, socurile erau acceptabile, desi parca persoana din dreapta isi aranja parul cam des :blink:

Link to comment
Share on other sites

@Cristi HML

daca pozitionezi schimbatorul de viteze in pozitia 1 a cutiei automate, insemna ca ai blocat cutia de viteze in treapta 1 si vei putea sa urci cu ea in turatii mari fara ca ea sa incerce sa schimbe viteza inaintea ta, avand astfel controlul asupra momentului in care vrei sa treci cutia de viteze intr-o treapta superioara.

 

oricum si puterea motorului isi spune cuvantul in cazul condusului sportiv, astfel la cutiile automate mai vechi (care nu aveau posibilitatea de a schimba modul de pilotaj din buton) dupa ce pozitionam schimbatorul in treapta 1 reuseam sa tin masina pe loc, prin patinarea rotilor pe asfalt.

 

de mentionat faptul ca unele cutii de viteze automate (ex. cele de pe E36 si n-am incercat inca la a mea) nu permit suirea in turatii mai mari de 6000 r/min, dar nu intotdeauna momentul cel mai bun de schimbare a vitezei este la 6000 :)

 

@FiveThreeFive

- masina se comporta exact cum am chef, fara a apasa vreun buton / maneta care sa ma treaca de la un stil de condus la altul;

- schimbarea treptelor se face exact in momentul si la turatia la care vreau -> nu ma trezesc cu vreun delay neanuntat;

- exista o directa legatura intre turatia motorului si turatia rotilor (nu exista patinare) -> foarte util in situatii, ca, de exemplu, depasiri, care pot fi efectuate cu precizie;

de aceea s-a inventat steptronic/tiptronic si alte asemenea

 

- pot sa dozez frana de motor atat cat am nevoie de ea, din punct de vedere al intensitatii si duratei (din schimbarea treptelor de viteza si manevrarea ambreiajului);

CORECT - o sa testez sa vad daca reusesc sa gasesc o solutie si pentru automate

 

usor de intretinut si rezista chiar mai mult decat masina, daca ai avut cat de cat grija de ea.

la fel poate fi si la automate - tine doar chestia legata de costuri

 

@(cine pana mea?!?)

cand o sa stiu/aflu mai multe o sa va povestesc

pana acum n-am avut decat hidramate..., iar acum abia experimentez pe propriul steptronic :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dar eu am 2-3-4-d-n-r-p; tu ai si cu 1??

2487[/snapback]

nu stiu ce sa-ti spun... io am avut si cu 1 intotdeauna

probabil ca tu ai BMW seria 5, 6 sau 7 si considerate fiind mai grele sa se fi gandit nemtii ca nu au nevoie si de viteza 1.

 

imi pare rau daca se creaza confuzii, insa eu am postat topicul la BMW Seria 3, pentru ca numai la acestea am o vorba de spus (din seria 5 n-am avut nici o masina, iar din seriile 6 si 7, doar cate una si acestea doar pentru perioade scurte)

Link to comment
Share on other sites

Dar eu am 2-3-4-d-n-r-p; tu ai si cu 1??

2487[/snapback]

sorry... acum ti-am vazut avatarul... :)

se pare ca incepand de la E36 poate fi vorba si de motorizare...:

- am avut un E36 316iA si avea 1-2-3

- am vazut un E36 318iA si avea 1-2-3

- acum am un E46 316iA cu steptronic si... are... chiar de la 1 la 4 :blink:

deci toate BMW-urile mai noi pe care le-am condus, vazut cu cutii automate, aveau motoare sub 2l... s-ar putea sa fie si acesta un indiciu

Link to comment
Share on other sites

sunt la prima cutie automata in viata. n-as mai mesteca la una mecanica pentru nimic in viata, cred. a mea e obisnuita 1-2-s-d-n-r si am 3 intrebari.

1. cand o bag in viteza se simte cum cupleaza, e normal? nu e soc, dar se simte ceva acolo. iar masina se lasa putin "pe burta", spatele adica.

2. 1 si 2 eu le folosesc doar pentru frana de motor. la coborare+alunecare de exemplu. e corect?

3. uleiul. am inteses ca se fososeste un ulei long life, care nu trebuie schimbat niciodata. dar completat? care-i cantitatea de ulei din cutie (nu are joja). ce fel de ulei se foloseste de obicei?

Link to comment
Share on other sites

1. este normal, doar tii piciorul pe frana...

iar de aici se poate dezvolta si un alt subiect legat de condusul acestei cutii automate: eu, de exemplu, o scot din viteza (o bag pe Neutral) la semafor pentru ca nu-mi place sa las sa forteze motorul in timp ce eu stau cu piciorul pe frana...

2. este foarte corect, insa te poate ajuta si in depasiri, atunci cand ai nevoie de puterea unei viteze inferioare

3. Pentru tipuri de ulei:

in engleza:

http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Interoel...3&doID=1&id=548

in germana:

http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Interoel...3&doID=1&id=547

iar pentru cealalta parte a intrebarii mai bine spune-mi ce model de BMW ai.

Link to comment
Share on other sites

ca nu-mi place sa las sa forteze motorul in timp ce eu stau cu piciorul pe frana...

2. este foarte corect, insa te poate ajuta si in depasiri, atunci cand ai nevoie de puterea unei viteze inferioare

 

de ce sa folosesc la depasiri 1 sau 2 cand pot sa folosesc "kick down"?

unii mai spun ca-i mai bine sa tii motoru' cu piciorul pe frana, decat sa freci cutia incolo-incoace la fiecare semafor. acum nu stiu ce sa cred.

sa-ti traiasca Blackbirdu' inca odata!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

iar pentru cealalta parte a intrebarii mai bine spune-mi ce model de BMW ai.

 

 

ahaaa

gata, am vazut

tot E46 :) , super!

 

Aici nu stiu inca... am reusit sa vad cum e la modelele mai vechi, dar la asta imi prind urechile deocamdata... mai sap...

 

PS. 10x pentru urare... ne cunoastem?

( http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showuser=672 ) :blink:

Edited by mike
Link to comment
Share on other sites

ahaaa

gata, am vazut

tot E46 :) , super!

 

Aici nu stiu inca... am reusit sa vad cum e la modelele mai vechi, dar la asta imi prind urechile deocamdata... mai sap...

 

PS. 10x pentru urare... ne cunoastem?

2804[/snapback]

 

nu ne cunoastem, dar :blink: :)

Edited by cyborg
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare.

Nou si eu pe aici.

Am un 325 automatic - ZF4HP22/24 EH. Nu stiu sigur daca este 22 sau 24.

EH inseamna ca este computerizata si are switch (mai bine zis buton de aragaz) ptr modul 3-2-1 (iarna) , E (economic) si S (sport).

Pot sa spun ca este funny rau o cv automata si nu am sa o schimb pentru nimic in lume.

Despre viteza de reactie a cutiei nu mi se pare a fi puturoasa sau sa stea prea mult pe ganduri cand ai nevoie de ea.

Daca vrei mers mai agresiv se trage maneta in 3 sau in 2 se da buton pe S si in rest benzin si drum de fript sa ai.

Functioneaza f frumos pe iarna : numai in tr a 3-a si banuiala mea este ca are si ceva antiderapaj din cutie - nu stiu exact.

Pe sport cu maneta in Drive schimba la turatii putin mai ridicate si doar 3 trepte .

Pe economic schimba 2-20 km/h, 3-40 km/h si 4-60 km/h mers lejer.

Full gas 2-120 km/h 3-180 km/h si restu cu 4.

Diferential normal de 3.64.

Exista avantaje si dezavantaje care au fost spuse mai devreme dar dupa parerea mea cel mai enervant si mare dezavantaj fata de cv manuala este lipsa posibilitatii de patinare a ambreiajului :blink:.

 

Si acum sa trecem la intrebari.

Sunt putin cam nedumerit de functionarea cutiei mele pentru ca are niscaiva comportari dubioase in anumite situatii si nu stiu de unde sa le apuc.

Putina istorie : anul trecut am schimbat punte spate cu bucsi punte noi si in plus bascule si planetare au fost schimbate si ele - conversie ptr ABS.

Uleiul in cutie este atf22 aral schimbat de mine impreuna cu filtru nou.

Sa incerc oare Dexron 3 ???

Comportarile ciudate despre care povestesc apar in urmatoarele situatii:

1 - la 60 km/h la un mers lejer se schimba tr a 4-a (care dupa parerea mea nu este chiar o treapta). Spre deosebire de tr a 4-a toate celelalte inferioare au frana de motor pe cand tr a 4-a nu. La decelerare undeva pe la 53 km/h se face schimb de treapta inferioara 4->3 . Aici apare problema : un soc relativ enervant care se aude de undeva din spate - parerea mea.

2 - daca ma joc cu schimbatorul in tr 2 si imediat in 3 si iarasi in 2 apare iarasi acel soc si zgomot pe spate.

3 - in cazul in care inainte de a trage maneta din P o trec pe iarna socul descris mai sus se mareste considerabil si deja intervine panica cum ca ar fi ceva in neregula cu cv.

 

Pareri daca aveti, din experiente proprii sau din auzite.

Cam lung postu dar detaliat huh ?! :)

Edited by Cristache
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca am condus ffff multe modele de masini la viata mea (jobul mi-o "impune" :) ), imi spun si eu parerea: pt. masinile sport si jeep-uri(inclusiv cele care se vor sport sau/si jeep) sunt pro manuala, iar pt. limo clar clarissimo pro automata. Acum nici cu ultimele generatii de smg nu mi-e rusine... si da, tot din experienta o spun. Dar "ciobanul" din mine tot mai bine se simte cand calca cu furie ambreiajul, trage cu japca de maneta schimbatorului si apasa cu ura pedala de acceleratie la podea... bineinteles cu toate sistemele de control dezactivate :blink:
Link to comment
Share on other sites

Dar "ciobanul" din mine tot mai bine se simte cand calca cu furie ambreiajul, trage cu japca de maneta schimbatorului si apasa cu ura pedala de acceleratie la podea... bineinteles cu toate sistemele de control dezactivate  :blink:

16917[/snapback]

:) , de ar fii toti ca tine :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.