Jump to content

Cutia automata


mike

Recommended Posts

si eu am fost mare sustinator al cutiei manuale pana acum un an. mari crize ce faceam pe la americani cand n-aveau la inchiriat masini cu cutie manuala. toti prietenii mei aici conduceau automata. de fapt am fost un fraier nu m-as mai intoarce la manuala nici mort, toate alea cu controlul etc sunt povesti, cred ca automatele astea in 6 au un creier mai bun ca noi si nu dorm niciodata cum mai dormeam eu la 150 intr-a 3-a.

65743[/snapback]

 

as da orice sa am o cutie manuala pe masinutza mea!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

deci ma poate ajuta cineva cu problema asta ca stau pe ganduri sa-mi iau unul.

Cine are asa ceva pe e34 sa -mi dea eventual mai multe detalii,despre functionare/cat de durabile sunt/costuri intretinere???

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
E foarte comoda o cutie automata si daca ai si noroc sa prinzi una nu f uzata sau intretinuta corespunzator merge super. Nu apar probleme la demaraj, e destul de sportiva insa are si niste minusuri- consumul mai mare, indiferent daca e diesel sau benzina , costurile de intretinere/reparatie mai mari.
Link to comment
Share on other sites

cutie automata e mult mai misto.Si in ceea ce priveste confortul sporit,mai ales in oras dar si felul in care schimba..aprope perfect.Nici eu nu as mai trece la manuala decat doar pt o zi si atat. :twoup:

:) +1 si cand ma gandesc la vremurile cand aveam prejudecati, ascultam pe unu' pe altu' pana sa am automata .... acum orice ar fii NU mi-as mai lua manuala

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Recent, am avut ocazia sa conduc 2 bmw-uri E90 320D, 163 cai.

Masini identice cu o singura exceptie: una manuala, una automata steptronic

Sincer, mi s-a parut mai lenesa cea automata, desi am incercat sa o calc cat am putut de tare.

In schimb,comfortul care ti-l ofera o cutie automata: PRICELESS.

Inca nu am avut o masina cu cutie automata, dar de-abia astept sa imi iau una...si apoi, sigur nu mai trec pe manuala

Link to comment
Share on other sites

Pana acum am avut doar masini cu cutie manuala. De cand am cutie automata pe 535D nu m-as mai intoarce nici o clipa la una manuala.

Se comporta super ok. Este foarte buna la condusul in oras. Te ajuta foarte mult daca ai diverse ocupatii in timp ce conduci, cum ar fi :

vorbitul la telefon, fumatul etc :twoup:. Pot spune ca la cutia care este pe masina mea se simt mari diferente intre modul sport si drive :

in modul drive am confort maxim, schimband vitezele super fin, aproape ca nu simti, dand o senzatie de continuitate a vitezelor

(are un delay semnificativ in modul drive), pe cand in modul sport simti cum "smaceste" chiar si la 170-180 km/h, pe langa faptul

ca schimbi cand vrei tu fara a avea un delay. :). Pana acum - e de vis. O sa vad dupa ce o sa trec prin service cu ea.

Edited by OvidelGSM
Link to comment
Share on other sites

Majoritatea sunt CEL putin mai lenese decat manualele cu acceasi putere , dar problema cea mai mare este pur si simplu exact faptul ca te simti cam in plus cu volanul in fata . Nu iti ofera acea implicare care ti-o da manuala , cand mergi cu mult mai mult "cum vrei tu " . Eu nu fumez , apoi si daca vb la mobil putin ... nu este aproape nici o diferenta intre manuala si automata ( cas anu mai spun ca 30-50 ron un hands-free bluetooth chiar nu e dezastru ) . La manuala o plimbare te implica mai mult , te simti mult mai "sportiv" tu ca om , decat intr-o automata . Apoi ce mi-ar lipsi intotdeauna este frana de motor , mai ales in regiunile de munte :twoup: , nu se compoara cu manualele , apoi iarna ... chiar nu vreau sa fiu intr-o automata , indiferent de sfaturile unora experimentati .

Din punct de vedere al fiabilitatii ... daca o manuala te duce 300.000 - 500.000 km ( in functie de exploatare ) , o automata ... mai mult de 200.000 km fara probleme nu prea duce . Nu mai spun de costurile de schimbare a consumabilelor sau a kiturilor de piese conform cartii de service . Apoi si la cumparare si la vanzarea unei SH ... clar ca automata va fi dezavantajata . Multi fug de ele si pe buna dreptate ca multe sunt terminate la capitolul transmisie , mai ales daca nu poti merge pana in Germania dupa ele .

Link to comment
Share on other sites

treaba cu frana de motor e apa de ploaie. Incearca o frana de motor la un clio 1.4 benzina manual. E inexistenta, motorul e turat automat de sistemul de control al injectieie, si asta e intampla la multe masini noi. Probabil e un mod de proteja transmisia...
Link to comment
Share on other sites

Apoi si la cumparare si la vanzarea unei SH ... clar ca automata va fi dezavantajata . Multi fug de ele si pe buna dreptate ca multe sunt terminate la capitolul transmisie , mai ales daca nu poti merge pana in Germania dupa ele .

 

Esti in eroare , poate te referi strict la tine . Multi prefera automate ,cat despre transmisii terminate e vb de service prost , baietasi care-si cumpara bmw si nu-si permit sa faca un schimb ulei cutie la timp . Mai apare cate un post pe forum cu retorica intrebare , am 165 k km ( real in jur de 300k ) sa schimb uleiul in cutie ?

Link to comment
Share on other sites

Cum sa fie turat de ECU? asa de nebun? Pur si simplu e motorul prea mic si-l da peste cap. Dar oricum ai frana de motor, depinde si cum o bagi: ciobaneste sau elegant. La toate cutiile automate poti face frana de motor. La Range Rover P38 cu cutie in 4 trepte, la ditamai hardughia si tot aveam frana de motor mai mult decat suficienta. doar ca trebuia trecuta in 3-2 la momentul oportun, trebuia sa te inveti cu masina si cu gabaritul ei, sa stii cat ii ia pana actioneaza frana corespunzator. Eu mergeam cu ea in Drive si cand aveam nevoie, inainte de curbe o trageam in 3, apoi in 2 frumos, fara sa calc o secunda frana. apoi acceleram si treceam iarasi in 3->Drive. Exact ca la o cutie manuala, numai ca trageam/impingeam de maneta si nu mai apasam ambreiajul. Buba la cutiile noi automate e ca nu-mi inspira incredere, nu sti niciodata cand te lasa, mai ales la o masina SH.
Link to comment
Share on other sites

Domi - te inseli referitor la acel motor . Eu am de la serviciu si un Clio 1.4 8V , o mai am si pe a mea actuala , Solenza 1.4 cu acelasi motor , nici nu poate fi vorba de ce spui tu . In frana de motor , ECU-ul TAIE alimentarea si masina intra in frana de motor !

NU stiu cu ce Clio benzinare te-ai plimbat , dar ... ori ai gresit treapta , ori acea masina avea vre-o problema . Poate ai bagat a 5-a in loc de a 3-a sau a 4-a in loc de a 2-a . In cazul respectiv , cand ajunge sub 1200 de ture , ECU-ul da benzina chiar mai multa , ca sa nu scada turatia sub turatia de relanti de care se apropie .

Myx - eu vorbesc de masinile care sunt de vanzare in RO . Cele automate sunt in stare tehnica destul de rea si cu siguranta au mult mai multe probleme in ceea ce priveste transmisia decat cele manuale , intr-adevar si din cauza ca nu au fost intretinute corespunzator .

Dar acum lasand la o parte intretinerea , consumabilele , comfortul , tigarile , mobilul , sportivitatea ... care este mai FIABILA ? :twoup:

rmg - ce sa dea peste cap ? Clio nu depaseste 1050 kg parca si la acel motor este de ajuns . Totul este de cum da acea frana de motor . Daca foloseste si putin acceleratia in timp ce schimba viteza , o da corect , iar zmuceala va fi insesizabila , dar daca vrea sa o duca de la 120 direct dintr-a 2-a ... va fi mai dificil .

Apoi uite ca si tu spui ... o automata pe o masina de 10 ani ... parca nu-ti mai inspira incredere , dar o manuala simti ca te mai tine o viata ( de-a ei ) .

Link to comment
Share on other sites

vorbesc la modul cel mai serios. asa facea. Daca incercai o schimbare mai violenta, motorul se tura singur ca sa nu forteze cutia. E un mod de protectie. Multe masini fac asa. Vobesc de multe modele noi de diferite clase.

 

Nu vreau sa generalizez dar cam asta e tendinta. MAsini mai vechi manule.. da.. Puneai frana de motor de iti scartiau cauciucurile..Vorbesc de genul de frana de motor violenta, nu lasat aceleratia si apoi lasat sa curga masina la vale...

iar la partea de fiabilitate raspunsul e ca sunt amandoua foarte fiabile. Diferenta e ca o manuala nu necesita intretinere, dar una automa ta da. LA manula schimbi in mod regulat kituri de ambreiaj, care desi nu fac parte din cutie, totusi vin la pachet cu manuala, care la BMW nu sunt ieftine. O cutie automata intretinuta corect tine nedefinit de mult, cu siguranta ca mai mult decat orice alta componenta a masinii, dar asta e.. mai trebuie sa schimbi uleiul si filtrul la ea, daca are, la intervale mai mult sau mai putin lungi...

Una peste alta cred ca e ceva mai ieftin de tinut o automata daca e exploatata corect.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Baga-te la munte pe o panta mai inclinata si incearca sa tii masina aia in a 3-a sa vezi ce-o ia la vale de nu mai stii cum sa sari pe frana. Apoi baga-te cu un 525i sau 530i pe aceeasi panta si ai sa vezi cum nici nu misca, ai senzatia ca o pui si in cap si nu o ia turatia de nebuna.

Buba cu masinile automate tocmai asta e: am mai multa incredere in cutiile vechi decat in astea din ultimii 10 ani. Nu erau prea performante dar clar erau fiabile. Astea noi, sa le ia naiba. Atata electronica pe ele si o scumpete la reparat ca nu mai sti ce sa alegi: manuala sau automata. Am auzit si multe povesti, nici nu am avut automata de noua si sa mi se buseasca ca sa-mi fac o parere asa ca deschid larg urechile si ochii si ascult ambele parti.

Link to comment
Share on other sites

Una peste alta cred ca e ceva mai ieftin de tinut o automata daca e exploatata corect.

Una peste alta eu vad cu tu nu locuiesti prin Bucuresti si tare mi-e ca ti-ai schimba repede optiunea daca ai sta pe aici vre-o 4-6 luni cu o automata , imediat dupa ce trece zapada eventual , cand se destupa si gropile si cand incepe traficul .

DACA ai posibilitatea sa cumperi masina de noua si o tii pana la 200.000 de km numai TU si iti permiti sa ii schimbi tot ce trebuie cand trebuie si poate chiar mai devreme , atunci este posibil ca una automata sa tina cat o manuala SH , care a avut vre-o 2-3 proprietari .

Parerea mea ( nu neaparat cunoscator ) este ca o cutie automata te tine cat MAXIM 3 kituri de ambreiaj de manuala si ma refer aici la o exploatare normala , nu sport ( a se citi fortari si alte nebunii ) .

Link to comment
Share on other sites

am o masina Sh cu 200k la bord si cutia nu are nici pe dacu. Ii schimb uleiul la 50-60k. E o masina cu care fac naveta la munca, la ore de varf. Zi de zi merg macar cativa km bara la bara, stop&go. Fac minim 30k km/an. In Bucuresti e cu atat mai comoda..

Ce ma deranjeaza cu adevarat e acceleratia de la viteze de 20-30 de km/h. Se comporta cum povesteau si DSF si radusky despre cutiile lor la niste masini mult mai noi si mai puternice, ei au e60 545i respectiv 550i..

Adica, daca acceelerez usor masina pleaca oarecum ok. Daca vreau sa plec mai tare, sta, se gandeste ceva apoi scoate un urlet motorul si tasneste ca din pusca, abia reusesti sa nu te cateri pe ala din fata. Banuiala mea e ca in momentul ala schimba 2 trepte si de asta face asa.

Altfel nimic de reprosat. IArna cel putin a fost o incantare. Am un deal la vreo 30 de grade de grade care l-am urcat pe zapada fara probleme. Tot ce a trebuit sa fac a fost sa pun cutia pe modul winter...

LA stop&go ..minunata. LA drum intins, daca ai si un cruise control nu te doare capul.

LA cutiile automate moderne nu mai exista diferente la demaraj fata de o manuala, sau sunt ceva de genul 8.2 - 8.5 s, adica infime, iar o manuala scoate timpul ala de 3 ori din 10 cu un sofer normal, iar la consum diferenta e minima. De fapt cred ca astea noi cu 8 trepte probabil consuma mai putin.

Motorul e mult mai protejat de o cutie automata, care nu ii permite sa stea in regimuri anormale multa vreme.

NU ai cum sa tragi de o automata cum tragi de o manuala, de asta as avea si mai multa incredere in cat a fost forjat motorul cand o cumperi SH.

Nu ma intelegi gresit, poti merge si cu una si cu cealalta cu 180 km/h, numai ca una automata cum ajunge la viteza aia schimba, iar cu una manuala stai la redline ca uiti sa schimbi viteza sau nu vrei...Si nu neaparat la 180 dekm/h, la orice viteza.. e doar un exemplu..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.