Jump to content

Pierderi apa sistem de racire


Recommended Posts

Deci.. cam toate simptomele ar duce la chiulasa fisurata (sau mai grav? ):

 

 

1. Fum alb la evacuare, nu imediat ce pornesc motorul, ci dupa 1 minut.. si dureaza fumul 4-5 minute, pana se incalzeste motorul dupa care nici urma de fum.

2. Pierderi antigel fara urme vizibile de scurgere

3. Cand pornesc motorul am observat mici intreruperi, cu tepidatii (dispar dupa ce motorul se incalzeste)

4. Missfire cylinder 4 (pe testerul de la Filaret ..sa resetat)

5. Cand masina e rece, si desfac bushonul de la cas expansiune.. nici un pic de presiune.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci..  cam toate simptomele ar duce la chiulasa fisurata (sau mai grav? ):

1. Fum alb la evacuare, nu imediat ce pornesc motorul, ci dupa 1 minut..  si dureaza fumul 4-5 minute, pana se incalzeste motorul dupa care  nici urma de fum.

2. Pierderi antigel fara urme vizibile de scurgere

3. Cand pornesc motorul am observat mici intreruperi, cu tepidatii (dispar dupa ce motorul se incalzeste)

4. Missfire cylinder 4 (pe testerul de la Filaret ..sa resetat)

5. Cand masina e rece,  si desfac bushonul de la cas expansiune..  nici un pic de presiune.

46795[/snapback]

 

Din pacate, e posibil sa ai din fabricatie un defect, un por la chiloasa, care in momentul in care ajungi la temperatura normala de functionare, se astupa.

 

Faci opriri dese si lasi masina dupa care iar pleci cu ea? Asa s-ar explica pierderea de lichid. Dai o tura, stai pe terasa, iar pleci cu ea, iar te opresti pe undeva, in timpul asta motorul se raceste pierde un pic de apa, iar se incalzeste si se astupa, si dupa aia tot asa.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, e posibil sa ai din fabricatie un defect, un por la chiloasa, care in momentul in care ajungi la temperatura normala de functionare, se astupa.

 

Faci opriri dese si lasi masina dupa care iar pleci cu ea? Asa s-ar explica pierderea de lichid. Dai o tura, stai pe terasa, iar pleci cu ea, iar te opresti pe undeva, in timpul asta motorul se raceste pierde un pic de apa, iar se incalzeste si se astupa, si dupa aia tot asa.

46798[/snapback]

 

 

Opririle dese..si repornirile... damn doar merg in bucuresti. dar cum se explica faptul ca temperatura apei sta fix la mijloc ? Masina are consum normal,demaraj impecabil, ating f. usor viteza de varf.

Link to comment
Share on other sites

Probabil este arsa garnitura langa cilindrul 4,sau chiulasa fisurata.

Parerea mea...

46801[/snapback]

 

asta ar insemna sa gasesc urme cand desfac bujia.(nu stiu daca e la diesel) de la cilindrul 4.

 

Bavaria, tu lucrezi la service-ul Bavaria ? (Edit : acum am citit la profilul tau.. scuze)

Edited by CrissXL
Link to comment
Share on other sites

Deci avand in vedere simptomele de mai sus, presupunerile celor mai "versati",

am o intrebare: Pot sa mai circul cu masina in stadiul in care este ? Nu risc sa stric mai mult la motor ?E vorba de 1 saptamana...pana o bag in service, dupa 29 sept.

46813[/snapback]

 

 

Nu stiu cine stie ce despre masini,dar nu as mai circula cu ea :blink:

Link to comment
Share on other sites

E bine sa o duci cat mai repede la service... eu am mers cateva luni cu problema asta, dar n-as mai face-o pentru ca chiulasa a avut de suferit: rasufla intre garnitura si chiulasa, iar gazele incinse au corodat cu timpul chiulasa in acel loc ... not good. Am rectificat chiulasa, schimbat garnitura si acum pare ok.

Pierderile de lichid nu se produc prin acea fisura, cu siguranta. Se intampla asa: cand mergi pe acolo scapa gaze in lichidul de racire, gaze care pana la urma ajung in expansiune, provocand presiune si vapori. Expansiunea are o supapa de presiune care la o animita presiune evacueaza aerul, impreuna cu vaporii respectivi, deci cu apa. Et voila!

 

La mine se mai intampla ceva: in Bucuresti, mergand normal nu prea urca temperatura apei, insa la efort sustinut (120-140 km/h pentru motorul meu era un efort...) urca rapid.

Link to comment
Share on other sites

Pierderile de lichid nu se produc prin acea fisura, cu siguranta. Se intampla asa: cand mergi pe acolo scapa gaze in lichidul de racire, gaze care pana la urma ajung in expansiune, provocand presiune si vapori. Expansiunea are o supapa de presiune care la o animita presiune evacueaza aerul, impreuna cu vaporii respectivi, deci cu apa. Et voila!

46936[/snapback]

 

 

El zice ca nu are deloc presiune in sistem. Daca ar fi asa cum zici tu, ar trebui sa aiba furtunele tari ca piatra si cand desfaci busonul de la vas, sa iasa cu presiune.

 

Imi e foarte greu sa cred ca pierde apa in interiorul motorului. Apa nu i se supraincalzeste, nu are presiune, motorul trage cum trebuie. E diesel, e foarte sensibil, daca ii dadea compresie in apa ii fierbea instant motorul. Sau ii spargea vreun furtun.

 

E o pierdere de apa care nu afecteaza cu nimic performantele motorului. Eu zic ca se pierde undeva pe exterior, furtune, vas de expansiune, radiator, radiator de incalzire habitaclu, in cel mai rau caz bloc motor.

Link to comment
Share on other sites

El zice ca nu are deloc presiune in sistem. Daca ar fi asa cum zici tu, ar trebui sa aiba furtunele tari ca piatra si cand desfaci busonul de la vas, sa iasa cu presiune.

 

46941[/snapback]

 

Presiune exista .. dar numai atunci cand se incalzeste motorul. Daca o las oprita pana dimineata, presiunea scade, iar daca deschid bushonul cat e rece... face doar un "fassss".

Link to comment
Share on other sites

Presiune exista ..  dar numai atunci cand se incalzeste motorul. Daca o las oprita pana dimineata, presiunea scade, iar daca deschid bushonul cat e rece...  face doar un  "fassss".

46960[/snapback]

 

Pai asa ar trebui sa se manifeste in mod normal. Am inteles de la tine ca nu ai presiune mare in sistem. La orice BMW (masina) cand desfaci busonul cu motorul cald, iese apoa ca un gheizer. Cand se raceste, desfaci busonul si nu se intampla nimic.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca te ajuta cu ceva, dar eu am avut de doua ori exact aceeasi problema din doua cauze diferite.

prima data a fost radiatorul. aveam doi elementi opriti, cred ca isi luase proprietarul anterior un bolovan in el, ceva, si incepuse sa curga pe la margine. foaaarte putin dar cam a data pe saptamana ii bagam un litru de apa. am sucit-o a luna de zile pe toate partile sa vad unde curge, pana la urma am vazut tinand-o la 2000 rpm cam un minut (in garaj) s-a umezit acolo si m-am linistit.

a doua oara a fost mult mai nasol. radiator nou, exact aceleasi simptome. a cedat radiatorul de incalzire, mai exact un furtun care intra in el. nu mai vreau sa dau in viatza mea bordul jos. :blink:

in cazul tau furtunele sunt o cauza foarte improbabila pentru ca sunt noi, nu au 15 ani ca la mine.

parerea mea e ca este putin probabil sa fie garnitura sau chiulasa in sine. din foarte putinele si foarte nasoalele mele intalniri cu un service am observat ca astia sunt in stare sa te puna sa schimbi tot motoru pentru cine stie ce mizerie neimportanta. cu adevarat de calitate este numai ce faci singur.

Link to comment
Share on other sites

Pai asa ar trebui sa se manifeste in mod normal. Am inteles de la tine ca nu ai presiune mare in sistem. La orice BMW (masina) cand desfaci busonul cu motorul cald, iese apoa ca un gheizer. Cand se raceste, desfaci busonul si nu se intampla nimic.

46984[/snapback]

 

 

Totusi, la el face fsssss..... la rece

Link to comment
Share on other sites

Am venit de la A.Bavaria .. acelasi rezultat..nici o scurgere vizibila,nici o pierdere de presiune nici la rece nici la cald. A ramas sa desfac motorul pe 03 oct, si sa schimb ce vor descoperi. Garnitura, sau(si) chiulasa. Ce ma bucura, e ca ma costa cu 1000 euro mai putin decat la Filaret, unde imi cereau 3000 euro ptr. chiulasa +garnitura(care se schimba automat cu chiulasa.) Deci cu 2000 euro, se cam rezolva problema:( :blink: .

 

Daca era de la vasul de expansiune :).. se vedea la testele de presiune. Avand in vedere ca pana se incalzeste motorul, pana ajunge acul la mijloc, imi scoate fum alb... totul duce la chiulasa sau garnitura.

 

In rest masina arata, si merge impecabil, nu pot sa ma despart de ea :).. deci o sa o repar.

 

De unde imi iau ptr. ea "Angel Eye"?.. e modelul E46, cu xenon, cu facelift. ?

Si daca tot o voi tine in service 2 saptamani, o sa-i vopsesc si bandourile de pe usi si spoilere, la culoarea masinii :)

Edited by CrissXL
Link to comment
Share on other sites

Pai unde merg 2000 de euro pentru chiulasa, mai merge si 100 pentru angels eyes. :blink:

 

Eu ma gandesc sa nu arunci cu 2000 de euro aiurea, si sa nu fie chiulasa si nici garnitura. Eu am schimbat un motor aiurea, pentru ca radiatoru era varza.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandesc sa nu arunci cu 2000 de euro aiurea, si sa nu fie chiulasa si nici garnitura. Eu am schimbat un motor aiurea, pentru ca radiatoru era varza.

47230[/snapback]

 

 

Si ce-mi recomanzi sa fac ? sa schimb inainte radiatorul ?Pe el nu se vede nici o urma de antigel. Dar cu fumul ala alb la pornire ? Poate scoate fum din cauza radiatorului atat timp cat e rece motorul?

Link to comment
Share on other sites

Deci , m-am inteles in felul urmator cu cei de la Bavaria. Pe 3 oct, desfac motorul, si se fac constatari. Daca e chiulasa de vina.. se comanda si se inlocuieste... Odata ce desfac motorul, obligat trebuie schimbate garnitura de chiulasa si alte maruntisuri indiferent ca e buna garnitura. In cazul in care chiulasa e ok... am scapat mai ieftin.. aprox 300 euro. In momentul in care se face constatarea, trebuie sa vad si eu ce si cum, adic sa fiu la fatza locului. Manopera o platesc la fel, chiar daca e chiulasa, sau doar garnitura. Un lucru bun la cei de la Bavaria. Platesti manopera la ora care e 25 euro/h fara tva. Cei de la filaret imi cereau aprox 1000+ euro numai pe manopera. So ?
Link to comment
Share on other sites

Si ce-mi recomanzi sa fac ? sa schimb inainte radiatorul ?Pe el nu se vede nici o urma de antigel. Dar cu fumul ala alb la pornire ? Poate scoate fum din cauza radiatorului atat timp cat e rece motorul?

47232[/snapback]

 

Era doar un exemplu. Am avut un 520 demult de tot, la care imi fierbea apa fara motiv. Am schimbat teromostatul si vascocupla, si apoi am schimbat garnitura de la chiulasa. Degeaba, motorul tot se incalzea. Pana la urma, am schimbat motorul. Surpriza, aceeasi situatie, fierbea apa. Pana la urma a fost radiatorul de vina.

 

Ideea era sa intri in motor doar dupa ce s-au epuizat toate variantele posibile. Incearca sa schimbi furtunele si vasu de expansiune. Eventual si pe la radiatorul de incalzire sa te uiti.

 

Ai un miros de statut in masina? De haine neuscate? Atunci cand dai drumu la ventilator?

Link to comment
Share on other sites

Era doar un exemplu. Am avut un 520 demult de tot, la care imi fierbea apa fara motiv. Am schimbat teromostatul si vascocupla, si apoi am schimbat garnitura de la chiulasa. Degeaba, motorul tot se incalzea. Pana la urma, am schimbat motorul. Surpriza, aceeasi situatie, fierbea apa. Pana la urma a fost radiatorul de vina.

 

Ideea era sa intri in motor doar dupa ce s-au epuizat toate variantele posibile. Incearca sa schimbi furtunele si vasu de expansiune. Eventual si pe la radiatorul de incalzire sa te uiti.

 

Ai un miros de statut in masina? De haine neuscate? Atunci cand dai drumu la ventilator?

47243[/snapback]

 

In masina miroase bine.. fresh air. Apa nu mi se incalzeste peste limita sub nici o forma, probabil datorita faptului ca sunt avertizat la bord atunci cand apa e la nivel minim.. si completez. Probabil ca radiatorul functioneaza bine. Se incalzeste uniform, si se raceste foarte repede dupa ce opresc motorul(tot uniform).Am observat ca sunt 2 radiatoare in fatza. unul mare care e mereu mai rece, si unul mic, mai jos care e mai cald.

Link to comment
Share on other sites

Exista undeva..prin Bucuresti un service unde sa fac un test la fum.. ptr. a determina compozitia, adic sa stiu daca e antigel in evacuare. Ptr. ca uleiul e curat, antigelul la fel(deci nu se amesteca). Atunci cand e fumul alb la evacuare... o perioada pana se incalzeste motorul, dar nu imediat ce-l pornesc, ci aprox dupa 1 minut incepe fumul, si se termina cand apa atinge temperatura normala. Fumul nu miroase, si nici nu are gust dulce. Cert e ca antigelul dispare..treptat dar sigur.. si nu stiu unde se pierde. Edited by CrissXL
Link to comment
Share on other sites

In masina miroase bine..  fresh air. Apa nu mi se incalzeste peste limita sub nici o forma, probabil datorita faptului ca sunt avertizat la bord atunci cand apa e la nivel minim..  si completez. Probabil ca radiatorul functioneaza bine. Se incalzeste uniform,  si se raceste foarte repede dupa ce opresc motorul(tot uniform).Am observat ca sunt 2 radiatoare in fatza. unul mare care e mereu mai rece,  si unul mic, mai jos care e mai cald.

47251[/snapback]

 

Ala de jos nu are legatura cu racirea apei, e intercooler.

 

Ma gandeam ca daca ai miros de statut in masina, e pentru ca iti curge apa sub bord din radiatorul de incalzire si se impute.

Link to comment
Share on other sites

Exista undeva..prin Bucuresti un service unde sa fac un test la fum..  ptr. a determina compozitia, adic sa stiu daca e antigel in evacuare. Ptr. ca uleiul e curat, antigelul la fel(deci nu se amesteca). Atunci cand e fumul alb la evacuare... o perioada pana se incalzeste motorul, dar nu imediat ce-l pornesc, ci aprox dupa 1 minut incepe fumul, si se termina cand apa atinge temperatura normala. Fumul nu miroase, si nici nu are gust dulce.  Cert e ca antigelul dispare..treptat dar sigur..  si nu stiu unde se pierde.

47262[/snapback]

 

Testul asta se face la orice statie ITP. Mergi si incearca neaparat. Daca ai nivel ridicat de oxigen in gaze, e de la chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.