Jump to content

A inceput sa-mi fiarba apa


Recommended Posts

Acum doua zile cand am dat drumu la caldura nu mergea deloc, imi baga numai aer rece. Am zis ca o fi ceva bushit pe la sistemul de incalzire dar s-a intamplat sa fiu nevoit sa franez brusc (in spatele unui sticker de bmwclub.ro speriat de un triunghi reflectorizant :) ) si mi s-a oprit motorul. Cand am re-pornit a inceput sa-mi bage caldura.

 

Toate bune si frumoase dar de cand s-a intamplat asta imi incalzeste apa de-mi pune acul pe rosu. Poate cineva sa-mi explice de ce ? Nu mi s-a intamplat nici cand erau 36 de grade afara; acum daca merg cu ea putin subturata sau prin trafic bara la bara imi sta numai pe rosu.

 

Am verificat apa in radiator, am aerisit, la fel face :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ai mers cu acul pe rosu?

45429[/snapback]

 

nu, am tras pe dreapta si am asteptat sa se raceasca. Am mai aerisit odata, am mai pus apa si acum merg pana se incalzeste. Dar daca merg in trafic intens sare pe rosu, coboara daca iau viteza, iar urca.. e aiurea :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu, am tras pe dreapta si am asteptat sa se raceasca. Am mai aerisit odata, am mai pus apa si acum merg pana se incalzeste. Dar daca merg in trafic intens sare pe rosu, coboara daca iau viteza, iar urca.. e aiurea :blink:

45432[/snapback]

 

Nu mai umbla cu el pana nu vezi ce are. Daca ai ajuns pe rosu cu el, e foarte rau, roaga-te sa nu fi ars garnitura de _chiulasa_. Incepe cu vascocupla, termostat, pompa de apa, radiator. Daca toate sunt bune, atunci e garnitura.

Link to comment
Share on other sites

Nu mai umbla cu el pana nu vezi ce are. Daca ai ajuns pe rosu cu el, e foarte rau, roaga-te sa nu fi ars garnitura de _chiulasa_. Incepe cu vascocupla, termostat, pompa de apa, radiator. Daca toate sunt bune, atunci e garnitura.

45434[/snapback]

 

vascocupla are o problema la mine - nu merge, dar totu era ok si cand era f. cald afara..

Link to comment
Share on other sites

cat m-ar costa o vascocupla si cat un termostat ? second sau chiar noi daca nu e diferenta mare

45553[/snapback]

 

Termostat nou: cca. 700.000 (E21, E12, E28, E30 sigur, restul nu stiu)

Vascocuplaj ???

Uita de second

Totusi, inainte sa te repezi sa le schimbi, verifica-le.

Vascocuplaj: vezi cand incsa se invarta elicea si cu ce viteza.

Termostat: batraneste. Dat jos, pus intr-un ibric cu apa incalzita la punctul de fierbere si vazut da se deschide la maxim si daca apa are spatoiu suficient sa treaca. In jurul "clapetei" de latermostat exista tendinta sa se formeze depozite de mizerie care duc la ingustarea zonei prin care trece apa, cu efect de crestere a temperaturii la care termostatul deschide efectiv.

Motorul nu merge cald pentru ca s-a ars garnitura, dar daca mergi cu el pe rosu poti sa arzi garnitura de chiulasa. Simptome: apa in ulei sau/si ulei in apa.

Apa in ulei - se vede imediat cand scoti joja - balonase mici de apa pe joja

Ulei in apa: scoti capacul la radiator si vezi o spuma ca de ness la suprafata.

Link to comment
Share on other sites

cand ai apa in ulei tot asa se face o spuma ca nesul pe joja sau pe busonul de ulei de pe capacul de culbutori

45836[/snapback]

 

Ca sa faca spuma ca nessul pe capacul de la culbutori ar trebui sa fie cam 50% apa in ulei. :blink:

 

Mai degraba pe joja a face spuma.

Link to comment
Share on other sites

eu am vazut chestia asta la majoritatea masinilor care aveau garnitura de chiulasa arsa, de la dacie la bmw, vb de bmwurile mai vechiute la care poate sarii uleiul din rampa pe capacul de culbutori, fara alta aparatoare implicata acolo cum are s14 m50 etc

45851[/snapback]

 

Exact, asta am vrut sa zic, la M50 axele au aparatori de plastic si nu prea are cum sa ajunga ulei atat de sus.

La celelalte la care cand dai jos capacul vezi axa cu came, poate sa iti ajunga spuma direct pe ochi. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Toate bune si frumoase dar de cand s-a intamplat asta imi incalzeste apa de-mi pune acul pe rosu. Poate cineva sa-mi explice de ce ? Nu mi s-a intamplat nici cand erau 36 de grade afara; acum daca merg cu ea putin subturata sau prin trafic bara la bara imi sta numai pe rosu.

 

Am verificat apa in radiator, am aerisit, la fel face  :blink:

45425[/snapback]

 

 

Pai nu mai merge cu ea. O strici :)

 

Eu zic sa dai pompa de apa jos ,sa o verifici.Normal ,verifica si cuplajul de la ventilator,dupa cum ti s-a mai recomandat.

Daca a trecut apa pe rosu de mai multe ori schimba si termostatul.(chiar daca pare bun :) ).

 

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

s-a rezolvat.. si inca foarte simplu: am aerisit ca la carte (adica cu motorul pornit, cand se incalzeste - si NU apasand pe furtune cand e rece). Nu mai incalzeste, totul e OK.

 

Nororc cu un mecanic priceput caruia i-am explicat problema si mi-a spus ca in mom. in care dai drumul la calorifer si nu a mai fost utilizat de mult, trebuie facuta aerisirea la cald pt ca e f. posibil sa aibe aer in instalatie. Mai are o supapa la calorifer (care e mai sus decat cea de la radiator) si se poate aerisi si pe acolo, dar mi-a recomandat sa o duc in panta si sa-i fac pe la vasul de expansiune. A mers, totul OK.

 

Asa ca daca se mai intampla cuiva cand va veni frigul.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.