Jump to content

problema demaraj 320i e46


Recommended Posts

La sfarsitul anului trecut am achizitionat din germania un 320i din 2000, e46, motor 1991cmc. Desi initial optasem pentru motorul de 2.5, "gratie " taxei de prima inmatriculare am fost nevoit sa aleg acest motor de pana in 2000cmc.

 

Problema se refera la demaraj : la turatii joase (de la 2000 in sus) masina pare lipsita de vlaga , indiferent de treapta in care se afla, viteza crescand destul de greu. Masina incepe "sa prinda puteri" abia dupa 4000 de ture, ceea ce mi se pare oarecum ciudat pentru un 6 cilindri de 150cp. Nu ma intelegeti gresit, nu ma visez conducand vreun M , stiu ca masina e grea, dar si 318i -ul e30 pe care l-am avut in urma cu 4 ani era mai vioi in turatii joase.

 

Am sesizat aceasta situatie inca din momentul in care am testat masina impreuna cu proprietarul neamt, dar pentru ca pana acolo condusesem un Leon Tdi de 180 cp (chiptunat), am spus ca e doar feelingul de diesel. Tin sa precizez ca pe autoband masina a atins destul de repede si fara probleme 220 km/h,dar in trafic la noi in tara se comporta lenes . Initial am crezut ca o parte din vina o poarta si jantele din kitul M echipate cu gume late (17/245 ), dar problema a persistat si dupa ce am instalat jantele pe 15 de iarna.

 

Alte observatii: masina are 116.000km, motorul se aude si se tureaza foarte bine,uleiul e curat, filtrele sunt schimbate de 5000 km in germania , in acceleratie puternica in jur de 3800 rpm se simte o zmucitura foarte fina si parca demarajul are putin mai multa vlaga.

Stiu ca solutia optima ar fi sa merg la o reprezentanta bavaria , dar pana reusesc sa imi fac o rezervare in iasi la trado motors(sper sa ma primeasc luna asta ) am decis sa incerc si pe forum.As putea sa incerc si la un Bosch car service, stiu ca au softul adecvat dar nu stiu daca au experienta necesara sa interpreteze datele.

 

Va rog sa ma ajutati cu o parere, cu un sfat, poate ati intalnit aceeasi problema, orice interventie e binevenita.Multumiri anticipate.

PS: poate fi depistata problema numai din diagnoza?

Link to comment
Share on other sites

La sfarsitul anului trecut am achizitionat din germania un 320i din 2000, e46, motor 1991cmc. Desi initial optasem pentru motorul de 2.5, "gratie " taxei de prima inmatriculare am fost nevoit sa aleg acest motor de pana in 2000cmc.

 

Problema se refera la demaraj : la turatii joase (de la 2000 in sus) masina pare lipsita de vlaga , indiferent de treapta in care se afla, viteza crescand destul de greu. Masina incepe "sa prinda puteri" abia dupa 4000 de ture, ceea ce mi se pare oarecum ciudat pentru un 6 cilindri de 150cp. Nu ma intelegeti gresit, nu ma visez conducand vreun M , stiu ca masina e grea, dar si 318i -ul e30 pe care l-am avut in urma cu 4 ani era mai vioi in turatii joase.

 

Am sesizat aceasta situatie inca din momentul in care am testat masina impreuna cu proprietarul neamt, dar pentru ca pana acolo condusesem un Leon Tdi de 180 cp (chiptunat), am spus ca e doar feelingul de diesel. Tin sa precizez ca pe autoband masina a atins destul de repede si fara probleme 220 km/h,dar in trafic la noi in tara se comporta lenes . Initial am crezut ca o parte din vina o poarta si jantele din kitul M echipate cu gume late (17/245 ), dar problema a persistat si dupa ce am instalat jantele pe 15 de iarna.

 

Alte observatii: masina are 116.000km, motorul se aude si se tureaza foarte bine,uleiul e curat, filtrele sunt schimbate de 5000 km in germania , in acceleratie puternica in jur de 3800 rpm se simte o zmucitura foarte fina si parca demarajul are putin mai multa vlaga.

Stiu ca solutia optima ar fi sa merg la o reprezentanta bavaria , dar pana reusesc sa imi fac o rezervare in iasi la trado motors(sper sa ma primeasc luna asta ) am decis sa incerc si pe forum.As putea sa incerc si la un Bosch car service, stiu ca au softul adecvat dar nu stiu daca au experienta necesara sa interpreteze datele.

 

Va rog sa ma ajutati cu o parere, cu un sfat, poate ati intalnit aceeasi problema, orice interventie e binevenita.Multumiri anticipate.

PS: poate fi depistata problema numai din diagnoza?

E debitmetrul de aer. Trebuie schimbat. Cedeaza destul de des. Asta nu stiu multi care au BMW-uri care nu fug. piese e cam 4 mil. Nu trebue luat si tubul de cauciuc. Ar costa mai mult

 

La sfarsitul anului trecut am achizitionat din germania un 320i din 2000, e46, motor 1991cmc. Desi initial optasem pentru motorul de 2.5, "gratie " taxei de prima inmatriculare am fost nevoit sa aleg acest motor de pana in 2000cmc.

 

Problema se refera la demaraj : la turatii joase (de la 2000 in sus) masina pare lipsita de vlaga , indiferent de treapta in care se afla, viteza crescand destul de greu. Masina incepe "sa prinda puteri" abia dupa 4000 de ture, ceea ce mi se pare oarecum ciudat pentru un 6 cilindri de 150cp. Nu ma intelegeti gresit, nu ma visez conducand vreun M , stiu ca masina e grea, dar si 318i -ul e30 pe care l-am avut in urma cu 4 ani era mai vioi in turatii joase.

 

Am sesizat aceasta situatie inca din momentul in care am testat masina impreuna cu proprietarul neamt, dar pentru ca pana acolo condusesem un Leon Tdi de 180 cp (chiptunat), am spus ca e doar feelingul de diesel. Tin sa precizez ca pe autoband masina a atins destul de repede si fara probleme 220 km/h,dar in trafic la noi in tara se comporta lenes . Initial am crezut ca o parte din vina o poarta si jantele din kitul M echipate cu gume late (17/245 ), dar problema a persistat si dupa ce am instalat jantele pe 15 de iarna.

 

Alte observatii: masina are 116.000km, motorul se aude si se tureaza foarte bine,uleiul e curat, filtrele sunt schimbate de 5000 km in germania , in acceleratie puternica in jur de 3800 rpm se simte o zmucitura foarte fina si parca demarajul are putin mai multa vlaga.

Stiu ca solutia optima ar fi sa merg la o reprezentanta bavaria , dar pana reusesc sa imi fac o rezervare in iasi la trado motors(sper sa ma primeasc luna asta ) am decis sa incerc si pe forum.As putea sa incerc si la un Bosch car service, stiu ca au softul adecvat dar nu stiu daca au experienta necesara sa interpreteze datele.

 

Va rog sa ma ajutati cu o parere, cu un sfat, poate ati intalnit aceeasi problema, orice interventie e binevenita.Multumiri anticipate.

PS: poate fi depistata problema numai din diagnoza?

Scoate mufa din acest senzor care acum face mai mult rau si vazi cum se comporta masina

Link to comment
Share on other sites

In primul rand multumesc pentru raspunsuri.

am fost la tester Bosch si a dat urmatoarea eroare :

"Senzor pozitie arbore cu came

- evacuare arbore cu came

Semnal neplauzibil."

 

Mecanicul mi-a spus ca e senzorul de la evacuare . O sa il inlocuiesc si cred ca o sa se rezolve.

10x verssatu pt link

Edited by e46lex
Link to comment
Share on other sites

In primul rand multumesc pentru raspunsuri.

am fost la tester Bosch si a dat urmatoarea eroare :

"Senzor pozitie arbore cu came

- evacuare arbore cu came

Semnal neplauzibil."

 

Mecanicul mi-a spus ca e senzorul de la evacuare . O sa il inlocuiesc si cred ca o sa se rezolve.

10x verssatu pt link

Eu as spune ca tot debitmetrul de aer e problema. Ai scos mufa de la debitmetru sa vezi daca se schimba ceva? Senzorul de la axa cu came stiu ca e scump si au tot interesul sa vinda.

Link to comment
Share on other sites

Eu as spune ca tot debitmetrul de aer e problema. Ai scos mufa de la debitmetru sa vezi daca se schimba ceva? Senzorul de la axa cu came stiu ca e scump si au tot interesul sa vinda.

debitmetrul e mult mai scump decat senzorul de la axa cu came...

 

 

debitmetrul 1000ron

senzor ax came 300ron :blink:

Link to comment
Share on other sites

Maine vine si senzorul.

Am observat mecanicul in momentul in care a scos senzorul (o mica proba)si nu mi s-a parut mare "inginerie" , mai ales ca senzorul pe evacuare e amplasat destul de convenabil , spre deosebire de cel de admisie.

Din aceste motive ma bate gandul sa il schimb singur .intrebari:

Pot sa stric ceva ?

Are mai multe pozitii, sau prin constructie nu poate fi montat decat intr-un singur fel?

Trebuie neaparat sa sterg eroarea din calculator ?(in sensul ca problema se remediaza automat dupa instalarea noului senzor sau doar dupa resetarea erorii? )

 

Nu am gasit DIY pentru senzorul de exhaust, doar unul pentru intake. are cineva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.