Jump to content

instabilitate la vint lateral puternic


Cornel1974

Recommended Posts

nu stiu daca e normal sa influenteze chiar asa de mult masina incat sa iti pui probleme de siguranta. eu nu am aceasta problema, am fost surprins de cateva ori de vant foarte puternic si imi era teama sa nu cada copaci sau crengi in fata mea, dar directia era prea putin influentata. am cauciucuri 225/50/16 pirelli p7 si suspensie sport, in rest nimic deosebit
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vantul puternic din lateral se simte la orice masina ... iti poate da impresia ca pierzi controlul. am prins pe autostrada la nemti rafale foarte puternice de vant care, la viteza mare, efectiv te impingeau in lateral bine de tot ... acelasi efect, in Romania, in combinatie cu drumul prost iti poate crea impresia de instabilitate ...

 

nu cred ca exista masina care sa nu "simta" vantul puteric din lateral ... ca doar de aceea exista si indicatoarele cu vant lateral ...

 

Mercedesul are un sistem impotriva acestui fenomen ... cred ca poza de mai jos nu mai are nevoie de alte explicatii ...

 

 

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca depinde de fiecare persoana cum percepe acel efect ... poate unii se sperie mai repede si au impresia ca pierd controlul, iar altii nu prea baga de seama. si sa nu mai vorbim ca difera de la masina la masina ... bineinteles ca intr-un septar se simte mai tare decat intr-un sesar ... lesne de inteles de ce ...
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

off topic:

 

ce imi place senzatia ai de gol in stomac, cand cobori cu viteza mare un damb, nu stiu cum sa ii spun...un fel de mic deal, dar abrupt pe sosea <_<

 

Chestia cu vantul lateral chiar nu o percep de nici o culoare, poate sunt eu mai nesimtit, plus ca mi-e greu sa cred ca o masina poate deveni instabila la vant lateral (cel putin conditiile noastre eoliene), ca nu suntem in Kansas.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

dar nu am zis ca te arunca <_<

dar ce inseamna instabil atunci?

instabil inseamna ca un lucru nu e constant..nu are acelasi mers,cand simti ca te duce in toate partile sau intr-o parte.

a arunca inseamna ca un obiect sa ajunga intr-o loc, la o oarecare distanta printr-o miscare violenta,si de cele mai multe ori foarte rapid, sau ceva de genu.

 

eu asta inteleg.

 

da pole...stiu la ce te referi. e faina senzatia aia. :)

Edited by Alecsandrel
Link to comment
Share on other sites

tu deja ai chef de polemica.te legi de subtilitati de inteles. cert e ca masina ta nu sta pe drum.drci tre sa verifici directia si suspensia si tre sa incepi cu presiunea din roti,uzura anvelopelor,tipul dde anvelope folosit ,jocuri la directie si suspensie,amortizoare,unghiuri fata si spate,foarte important spatele in problema reclamata de tine.o sa vezi ca atunci cand toat sunt ca la carte un bmw nu e instabil nici la 180/ora.itzi spun din proprie experienta.
Link to comment
Share on other sites

Pt ca masina este impinsa nu trasa. Forta vantului produce un moment asupra rotilor , care , in cazul rotilor directoare are tendinta de a le rotii. In cazul masinilor cu tractiune fata , existenta fortei de tractiune anuleaza mult momentul produs de actiunea vantului.

Am desene de la cursul de Dinamica autovehiculului (termin anul asta A.R-ul). O sa le caut si o sa le postez .

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

oi avea tu cursuri, dar eu am mers cu multe masini, atat tractiune fata cat si spate (in ultimul caz mai multe) si nu am observat o diferenta notabila pentru un profan.

 

Vantul bate din lateral, ce traba are tractiunea aici ? daca am tractiune fata ma impinge din lateral si compensez cu fata, daca am tractiune spate ma impinge tot din lateral si compensez cu spatele ( explicatia este la nivel simplist desigur)

 

apoi, ce spui tu sunt sigur ca se aplica la o anumita forta eoliana, acre la noi este departe de afi atat de definitva in asemenea situatii.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

tu deja ai chef de polemica.te legi de subtilitati de inteles. cert e ca masina ta nu sta pe drum.drci tre sa verifici directia si suspensia si tre sa incepi cu presiunea din roti,uzura anvelopelor,tipul dde anvelope folosit ,jocuri la directie si suspensie,amortizoare,unghiuri fata si spate,foarte important spatele in problema reclamata de tine.o sa vezi ca atunci cand toat sunt ca la carte un bmw nu e instabil nici la 180/ora.itzi spun din proprie experienta.

 

 

nu e vorba de asta prietene. eu ziceam doar asa <_<

eu in continuare sustin ca orice masina la rafale de vant puternic din lateral nu mai merge DREPT. are un fel de miscare in valuri, sinuasa,nu mai este stabila oricat de performanta ar fi,nu e tanc ca sa stea lipita de sosea, si sa mearga ca si cum nu i s-ar imprima forte din diferite unghiuri.

dar cand sunt rafale de vant mai slabe ca intensitate, si se misca masina, atunci e ce zici tu, probleme cu directia,amortizoarele,suspensiile,roti neechilibrate etc.

Edited by Alecsandrel
Link to comment
Share on other sites

Hai sa zic altfel. Cand ai tractiune spate , "spatele" are tendinta sa o ia inaintea "fetei". Ca atunci cand esti pe gheata , daca ai tractiune fata e mai sa controlezi directia.

total eronat.pe gheata daca accelerezi o tractiune fata vei vira degeaba.masina va merge drept.cu tractiune spate daca ai anvelope potrivite o sa o controlezi mai bine.iar vantul nu actioneaza asupra rotior ci asupra masinii indiferent care sunt rotile motrice.

 

tu deja ai chef de polemica.te legi de subtilitati de inteles. cert e ca masina ta nu sta pe drum.drci tre sa verifici directia si suspensia si tre sa incepi cu presiunea din roti,uzura anvelopelor,tipul dde anvelope folosit ,jocuri la directie si suspensie,amortizoare,unghiuri fata si spate,foarte important spatele in problema reclamata de tine.o sa vezi ca atunci cand toat sunt ca la carte un bmw nu e instabil nici la 180/ora.itzi spun din proprie experienta.

 

 

nu e vorba de asta prietene. eu ziceam doar asa <_<

eu in continuare sustin ca orice masina la rafale de vant puternic din lateral nu mai merge DREPT. are un fel de miscare in valuri, sinuasa,nu mai este stabila oricat de performanta ar fi,nu e tanc ca sa stea lipita de sosea, si sa mearga ca si cum nu i s-ar imprima forte din diferite unghiuri.

dar cand sunt rafale de vant mai slabe ca intensitate, si se misca masina, atunci e ce zici tu, probleme cu directia,amortizoarele,suspensiile,roti neechilibrate etc.

actualmente am 2bmw -uri in familie(cele din semnatura)si am mai avut "cateva".toate s-au comportat exemplar

Link to comment
Share on other sites

pe gheata bmw-ul e muuult mai usor de virat decat golf, fiesta sau orice altceva cu tractiune fata. am facut un mic test cu niste prieteni: jaloane intr-o parcare plina de polei. la golf dadeam de volan pana ne plictiseam si abia reusea sa ocoleasca jaloanele cu tot cu esp. la bmw cu dsc on nu derapa deloc si vira mult mai lejer decat golful. cu dsc scos si dtc on, vira si mai usor dar pleca spatele, nu mult si controlabil la viteza aia (10-15 la ora). ambele masini cu cauciucuri de iarna.
Link to comment
Share on other sites

i-as sfatui si pe altii sa faca astfel de teste inainte de a se lansa in afirmatii.oare le era asa greu sa faca monoposturi cu tractiune fata?sau chiar nu ar fi avut ce face cu ele?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.