Jump to content

Ce parere aveti despre X5 3.0si model american?


Mihai135

Recommended Posts

WLF daca tot te ocupi de treaba asta fa-mi si mie o oferta cu cat poti sa-mi aduci din state un x6 35i care configurat pe bmwusa este 74000 aprox. si in cat

timp (de preferat sa nu die unul de pe stoc decat daca are exact preferintele mele)

 

Comision 10% din pretul de mai jos la care se adauga cheltuielile de transport si taxe vamale.

 

Dear all,

 

We are getting BMW X6 Black/Black:

 

 

Two are coming in within a week or so. Both are black/black, one with 6 cyl, one with 8 cyl. Please let me know ASAP as these will be sold within a day or two.

 

 

30% fully refundable deposit required to lock any/or both of these cars. The remaining balance due when the specific vehicle arrives at the designated BMW dealership, or prior.

 

 

 

X6 35i

Premium pack

Sport Pack

 

Tech pack

Auto tailgate

running boards

Sport pack adaptive drive

heated seats

dark bamboo

sat radio

 

 

 

Your cost $75,200

 

 

 

X6 50i

 

Cold weather pack

Prem pack

prem sound pack

rear climate pack

sport pack adaptive drvie

sport pack

active steering

auto tailgate

comfort access

soft close doors

running boards

rear-view camera

dark bamboo

HD radio sat radio

 

 

 

Your cost $89,970

--

YOUR BUSINESS IS HIGHLY APPRECIATED,

 

35 cu optiunile alea e 62770 deci mult umflata si cu comisionu tau....

mai bine o iau de la o firma care are un sediu, masini la test drive care au de scos o investitie si in caz de Doamne fereste sa am pe cine sa dau in judecata, basca ies si mai ieftin deci... umflata rau(nu zic de tine ci de cine ti-o aduce) plus de asta comision 10%?? ce faci tu sa meriti banii astia?? esti bun....

 

 

nu ma intelege gresit dar o iau de la tine sau de la altcineva daca e un avantaj semnificativ, altfel prefer sa o iau dintr-un loc "sigur"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu frate, bmwusa.com. Am discutat cu un tip care este dealer export trader si mi-a facut urmatoarea oferta

pretul exact ca acela de pe site'ul oficial plus 1500 transport taxe vamale prima inmatriculare automat, tva il deduc deci nu-mi pasa si plus o atentie pt om de vreo 2000 adica in jur de 55 cip, plus oferte de la mai multe firme din bucuresti in jur de 65 (si ma refer cu toata lista de optiuni) si cred ca daca nu-i serios nenea ala am sa merg cu dom automobile pt ca-s seriosi si rapizi (experienta recenta a unui prieten bun) plus ca i-am frecat cu drive teste de 11 ori

 

oricum imi convine. am configurat unul identic 88700 cip la AB

Link to comment
Share on other sites

deci aia-s prosti tu arzi gazu pe forum la 1 dimineata deci cata treaba ai tu la "birou" la prima ora, eu pt ca-s dus prefer sa o iau de la o firma serioasa ca aia chiar merita eventualele comisioane. La AB am platit destul desi imi sunt simpatici baietii

 

in special Robert Maxim RESPECT :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Credeai cumva ca atitudinea ta va convinge pe cineva? Sa stii ca cei mai tari oameni care i-am cunoscut in viata mea erau modesti si respectosi si poate educati. Ce rezolvi daca sari si injuri in stanga si-n dreapta? Incearca sa fii mai calm. ia-o ca pe un sfat
Link to comment
Share on other sites

si daca tot jignesti asa usor pe toata lumea "ba baiatule" mai bine ai incerca in oglinda si poate-ti revii si tu si-ti sar impresiile astea de mogul

 

ai un stalp de iluminat public in geam? incearca niste jaluzele. mi-e somn noapte buna

Probabil ca in state acum e in jur de ora 15 nu crezi ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In primul rand salutare tuturor. Astept si eu un X5 3.0si comandat din SUA printr-o firma autohtona care se ocupa cu asa ceva. Am citit si eu acuma topicul asta si am vazut ca e cam haos in ceea ce priveste procedura si costul importului din State. So.... in cazul meu s-a intamplat cam asa:

masina configurata pe bmwusa.com = 55.000 msrp. Am transmis configuratia dealerului (de la noi) si in 2 zile mi-a gasit una conform configuratiei mele (vorbim aici de masina noua - 0 km). Am verificat-o, am dat avans si .... astept. Termen de livrare 6-7 saptamani.

Acum despre traseu - de la dealer din SUA se duce in port, de acolo pleaca cu vaporul in Germania. Germania - Romania se face pe trailer. Masina se livreaza cu nr. rosii (cu omologarea facuta).

Pretul: 55.000 msrp (am vazut ca au zis unii pe aici ca nu cumperi masina cu msrp - wrong - atata a iesit configuratia, cu atata o vinde dealerul). La pretul asta se adauga in SUA 2 taxe (de stat si de hartogaraie - $1000+$800), comision broker (ala care gaseste masina si o pune pe vapor) - $2000, transport - $1500. (s-ar putea sa mai fi gresit sumele un pic pentru ca nu le am acum in fata). Toate astea adunate fac pretul cu care dealerul roman cumpara masina de la america. La asta se mai adauga: 1500 euro transport trailer, 2500 euro comision dealer roman, 10% accize, 19% TVA si 800 euro omologare.

Concluzie - 55.000 USD msrp = 60.000 euro in Romania. (aceeasi configuratie = 78.000 euro la AB )

Sper ca postul asta a mai lamurit un pic lucrurile pe aici.

Bafta!

 

A... era sa uit. Garantia pentru aceasta masina, in Romania, este 2 ani. Am vorbit direct la BMW Europe in legatura cu aceasta chestiune. Daca vrei poti sa te duci la dealer sa iti cumperi garantia extinsa.

Edited by Trappy
Link to comment
Share on other sites

In primul rand salutare tuturor. Astept si eu un X5 3.0si comandat din SUA printr-o firma autohtona care se ocupa cu asa ceva. Am citit si eu acuma topicul asta si am vazut ca e cam haos in ceea ce priveste procedura si costul importului din State. So.... in cazul meu s-a intamplat cam asa:

masina configurata pe bmwusa.com = 55.000 msrp. Am transmis configuratia dealerului (de la noi) si in 2 zile mi-a gasit una conform configuratiei mele (vorbim aici de masina noua - 0 km). Am verificat-o, am dat avans si .... astept. Termen de livrare 6-7 saptamani.

Acum despre traseu - de la dealer din SUA se duce in port, de acolo pleaca cu vaporul in Germania. Germania - Romania se face pe trailer. Masina se livreaza cu nr. rosii (cu omologarea facuta).

Pretul: 55.000 msrp (am vazut ca au zis unii pe aici ca nu cumperi masina cu msrp - wrong - atata a iesit configuratia, cu atata o vinde dealerul). La pretul asta se adauga in SUA 2 taxe (de stat si de hartogaraie - $1000+$800), comision broker (ala care gaseste masina si o pune pe vapor) - $2000, transport - $1500. (s-ar putea sa mai fi gresit sumele un pic pentru ca nu le am acum in fata). Toate astea adunate fac pretul cu care dealerul roman cumpara masina de la america. La asta se mai adauga: 1500 euro transport trailer, 2500 euro comision dealer roman, 10% accize, 19% TVA si 800 euro omologare.

Concluzie - 55.000 USD msrp = 60.000 euro in Romania. (aceeasi configuratie = 78.000 euro la AB )

Sper ca postul asta a mai lamurit un pic lucrurile pe aici.

Bafta!

 

A... era sa uit. Garantia pentru aceasta masina, in Romania, este 2 ani. Am vorbit direct la BMW Europe in legatura cu aceasta chestiune. Daca vrei poti sa te duci la dealer sa iti cumperi garantia extinsa.

Asta inseamna 58500 $ pana in Germania adica 38000 EURO inca 8000 transport in tara si inmatriculare adica 46000

60000 te referi si la TVA? ar insemna 54500 pe ce-ai mai dat 5000?

Iar ce zici tu ca era 78000 la reprezentanta probabil cu tot cu TVA si ceva optionale in plus fata de ce ai tu.

De ce tot puneti TVA la preturi? Cine e nebun sa-si ia masina pe persoana fizica cum zice VAngheli? TVA se deduce deci nu conteaza

 

A... era sa uit la MSRP la modele deja lansate de ceva vreme gen X5 se da si discount. Ala e pretul recomandat, un fel de CIP cum e la noi, cu dealerul negociezi

 

Dar... ma rog tre sa castige si ala care o aduce

Link to comment
Share on other sites

1. revin cu sume mai exacte: $56501 msrp + $800 BMW dealer doc fees + $1000 Florida title fees + $2500 broker fees = $60801

asta am acuma la indemana ca sa pun cifre exacte.... pentru continuare mai postez diseara

2. da, 60.000 include si TVA, iar 78000 este pretul de pe configuratorul bmw romania (confirmat si de oferta de la Bavaria). De optionale in plus la configuratia de la noi nu poate fi vorba, dimpotriva s-ar putea sa fi uitat cate ceva (avand in vedere ca masina vine in configuratia standard cu multe dotari care la noi sunt optionale, iar configurarea la ei este foarte simpla (se face, in principal, prin adaugare de pachete) iar la noi trebuie sa citesti si sa bifezi de pe o lista de 3-4 pagini de optionale.

3. Am pus si eu preturile incl. TVA pentru ca (conform conceptiilor tale) sunt unul din aia nebuni care nu isi vor deduce TVA-ul. So... atatia bani dau, atata am postat.

4. Am pus acest post in speranta ca vin in ajutorul celor cativa care au postat inaintea mea, interesati fiind de acest subiect, si au cerut niste lamuriri.... pe care inca nu le primisera. Asa ca, alex_507.... daca te ajuta (cu toate ca se pare ca nu) postul meu, bine.... daca nu, macar posteaza ceva util si celorlalti, nu mai comenta aiurea din ce banuieli ai tu.

Edited by Trappy
Link to comment
Share on other sites

1. revin cu sume mai exacte: $56510 msrp + $800 BMW dealer doc fees + $1000 Florida title fees + $2500 broker fees = $60801

asta am acuma la indemana ca sa pun cifre exacte.... pentru continuare mai postez diseara

2. da, 60.000 include si TVA, iar 78000 este pretul de pe configuratorul bmw romania (confirmat si de oferta de la Bavaria). De optionale in plus la configuratia de la noi nu poate fi vorba, dimpotriva s-ar putea sa fi uitat cate ceva (avand in vedere ca masina vine in configuratia standard cu multe dotari care la noi sunt optionale, iar configurarea la ei este foarte simpla (se face, in principal, prin adaugare de pachete) iar la noi trebuie sa citesti si sa bifezi de pe o lista de 3-4 pagini de optionale.

3. Am pus si eu preturile incl. TVA pentru ca (conform conceptiilor tale) sunt unul din aia nebuni care nu isi vor deduce TVA-ul. So... atatia bani dau, atata am postat.

4. Am pus acest post in speranta ca vin in ajutorul celor cativa care au postat inaintea mea, interesati fiind de acest subiect, si au cerut niste lamuriri.... pe care inca nu le primisera. Asa ca, alex_507.... daca te ajuta (cu toate ca se pare ca nu) postul meu, bine.... daca nu, macar posteaza ceva util si celorlalti, nu mai comenta aiurea din ce banuieli ai tu.

Da ai dreptate cu optionalele, nu comentam aiure, calculam ce-ai zis tu.

Imi cer scuze daca te-am enervat, ce-am spus nu era pe un ton... :twoup: . Si da chiar m-a ajutat ce-ai spus, si-ti multumes foarte mult, aveam niste nelamuriri care s-au rezolvat. Poti sa spui si cine ti-o aduce din state?

Link to comment
Share on other sites

Mai astept sa imi vina masina si sa fie totul in regula - termen de livrare, masina fara probleme, si altele de genul asta - inainte sa postez prin cine am luat-o. Asta ca sa postez cu impresii concrete si complete. Pana acum totul a decurs foarte bine in colaborarea cu ei (fata de:

1. AB unde s-au chinuit sa imi bage pe gat ce aveau ei pe stoc sau in curs de productie, cu toate ca nu avea legatura cu ce configuratie vroiam eu - poate numai culoarea - , alternativa fiind 3 luni termen de livrare, ca sa nu mai vorbesc de pret...

2. MHS - la care am cerut o oferta ce nu a mai venit niciodata....

3. DOM - pret de baza cu cateva mii de euro mai mult

4. FCA (First Class Auto) - apropiat ca pret, dar putin cam dezinteresati si lenti in a oferta + o oarecare anonimitate pe piata (ma rog, poate la asta sa ma insel).

 

Asa ca, daca totul decurge conform planului (si contractului), in prima saptamana din august o sa postez un "full review" al acestei achizitii.

Link to comment
Share on other sites

revin cu sumele exacte:

 

MSRP / $ 56,186

+ $ 800 dealer doc fees

+ $ 1000 florida fast title

+$ 2500 broker fee.

total // $ 60,486.00

 

60486 USD + 2100 USD transport pana in Germania + asigurare de bun 1.5% din valoare 907 USD = 63.493 USD + 10 % VAMA + 1% FNS = 70477.23 USD =

46.063.5 EURO + 400 EURO MANIPULARE IN PORT si garantare de taxe + 1100 TRANPOST PANA LA BUCURESTI + 850 Euro OMOLOGARE SI CIV = 48.413.5 euro

 

48413.5 + 2500 euro comisionul dealerului roman = 50.914 euro + TVA = 60.587.66 Euro.

 

Cam asta e despre pret.

 

Iar masina e asta:

My X5 3.0si

3.0-liter, inline 6-cylinder engine

xDrive, intelligent all-wheel-drive

 

Base MSRP $46,200

Alpine White $0

Sand Beige Nevada Leather $0

Dark Burl Walnut wood trim $0

Cold Weather Package $900

Premium Package $2,850

Rear Climate Package $900

Technology Package $2,600

Automatic tailgate opening and closing $500

Heated rear seats $350

Running boards $300

iPod and USB adapter $400

Satellite radio with 1 year subscription $595

All Weather Rubber Floor Mats $81

 

Dotarile standard si detalierea pachetelor o puteti gasi pe bmwusa.com

 

Era sa uit... in ultima vreme BMW ia niste masuri pentru a diminua importul din USA in Europa. Una ar fi ca nu da voie sa se exporte o masina mai veche de 6 luni (dar asta baietii destepti au gasit cum sa o fenteze). O a doua ar fi ca este obligatoriu ca la vanzarea masinii sa se perceapa si o taxa statala (care in mod normal nu se percepe pentru export, ci numai daca masina ajunge sa circule in SUA (sales tax cica se cheama - si problema e ca e cateva mii de $ - procent din valoarea masinii, difera de la stat la stat). Eu... ma rog, cei de la care am luat-o au reusit sa scape si de asta :twoup:

Edited by Trappy
Link to comment
Share on other sites

Daca produsul (masina, electronice, indiferent ce) este exportat, nu iti ia acel sales tax. Si la magazin daca mergi, poti sa le arati pasaportul si sa ii convingi ca scoti produsul din State, uneori merge, alteori nu.

 

Nu are nici o legatura BMW cu sales tax. Probabil o poveste spusa de careva care a vrut sa para mai interesant, ii mai dai cate o duma din asta la client sa para mai complicata afacerea.

 

1. Pai n-a zis nimeni ca sales tax are legatura cu BMW. Am zis doar ca, cu toate ca in cazul exportului ar fi normal sa nu se perceapa, dealerii BMW de acolo nu mai vor sa vanda fara aceasta taxa.

 

2. Nu e poveste inventata pentru ca:

a) am primit forward la toate discutiile dintre dealerul din Romania si brokerul lor din State;

:twoup: toata chestia cu sales tax aparuse dupa ce semnasem contractul, iar pe mine nu ma afecta deloc - tot cat semnasem plateam pe masina. Problema a fost a dealerului din Romania ca era sa ramana fara comision daca nu reuseau sa scape de aceasta taxa.

c) pe tot parcursul colaborarii cu ei am facut partea mea de verificari (VIN pe carfax, pretul masinii la dealerul din State, si tot asa inclusiv aceasta problema cu sales tax (cu toate ca, dupa cum am mai zis, nu ma afecta deloc) si asa este, cum am spus in postul anterior - dealerii BMW nu ar trebui sa dea masini noi pentru export si nu ar trebui sa vinda fara sales tax chiar daca masina pleaca la export.

 

3. TVA - atat vreme cat se percepe TVA la tot ce se factureaza nu vad ce e anormal. Nu e ca si cum il baga ei in buzunarul lor. E o taxa care se plateste la stat.... asta e. Cat despre comisionul lor... poate daca il dadeam la negru, fara factura, puteau sa nu perceapa TVA. La omologare nu stiu care e treaba, daca se factureaza sau nu cu TVA.

 

Toata treab asta cu detalierea pretului mi s-a parut foarte ok din partea lor. Puteau foarte bine sa faca precum restul dealerilor sa vina cu un pret pentru configuratia dorita de mine, fara alte detalii. Nu cred ca mai vezi undeva asa ceva... sa iti dea toata detalierea asta. Oricum, mai putin ma interesa cum ajunge masina de la pretul din USA la cel din Romania; ma interesat mai mult ca am luat aceeasi masina mai ieftina cu 18000 de euro decat AB... si mai repede.

 

O alta varianta ce o luasem in calcul a fost achizitionarea masinii din Germania - luata pe firma, plateam pretul fara TVA. Dar chiar si asa ieseam mai scump + o deplasare de o saptamana pana acolo + trebuia sa gasesc pe cineva sa vorbeasca germana care sa vina cu mine pana acolo.

Link to comment
Share on other sites

De ce tot puneti TVA la preturi? Cine e nebun sa-si ia masina pe persoana fizica cum zice VAngheli? TVA se deduce deci nu conteaza

 

Nu trebuie sa fii nebun sa iei masina pe PF. Sunt multi care castiga bani pe persoana fizica in mod legal. Investitii in general. In plus, ce pierzi pe TVA neluand pe firma castigi la taxe si impozite luand pe PF. Fa si tu un calcul de taxe si asigurari pentru PF si unul pentru PJ pe 5 ani sa zicem si vezi ce iese. Dupa aia poti sa ii numesti nebuni pe cei care iau masini pe PF.

Edited by adi76
Link to comment
Share on other sites

Nu ti se pare foarte mult 30 de mii $ extra? Poate or fi ei cei mai corecti, dar eu iti pot garanta ca 90% din cei care aduc masini din State nu platesc vama si tva nici macar 5 mii $, la masini la care ar trebui sa dea 15-20 de mii de $. Masina costa real 50 de mii, dar in vama ajunge factura pe 5-10 mii.

Dupa cum am mai zis, ma intereseaza mai mult ca la ei am gasit cel mai mic pret si cele mai bune conditii de colaborare. Puteau sa fie si 40k si 50k diferenta atat vreme cat nu exista altii cu un pret mai mic. Pe de alta parte, in afara de pret au primat si in ceea ce priveste profesionalismul, promptitudinea, recomandarile... etc. Daca tot tot insisti in ceea ce priveste diferenta de pret SUA-Romania, recomanda tu o varianta mai convenabila. Eu nu zic ca sunt cei mai buni existenti pe piata (avand in vedere ca nu am zis cum se cheama firma, deci nu le fac reclama), am zis ca sunt cei mai buni din cei pe care i-am gasit eu. Cat despre factura.... modalitatile de evitare a platii taxelor sunt cunoscute tuturor (cred). Treaba e ca factura pe care a platit-o dealerul din Romania (si cu care a plecat masina) am vazut-o - $60,801.00 - dar repet.... nu ca m-ar interesa.

 

Sincer, nu mi se pare normal sa iti ia tva la handling in port sau omologare RAR. Mi s-ar parea normal ca toate cheltuielile de logistica sa le platesti tu, nu sa le platesti incluse cu tva in pretul masinii.

Handlingul in port in Germania... sa il platesc eu??? Ca ce chestie? In primul rand, cand ajunge in Germania, masina nu este a mea, ci e a dealerului. Cel mult, ca sa complice lucrurile, ar putea sa imi emita mie un decont pentru handling si sa il scada din pretul masinii, dar tot 400+TVA ar factura. Care e diferenta? Iar la RAR la fel...

 

Crede-ma, cu cat povestea e mai lunga si mai complicata, cu atat ascultatorul e mai captivat. Unora asa le place sa fie vrajiti.

:twoup: povestea a fost cam asa: m-am dus joi la ei, am luat un pret estimativ pe masina. Am confirmat colaborarea cu ei joi seara si le-am trimis o configuratie, vineri au dat masina la cautat in SUA si tot vineri le-am trimis configuratia definitiva; duminica seara mi-au zis ca au gasit masina, luni am confirmat masina si am semnat contractul. Fara povesti de care zici tu (asta am si apreciat la ei), fara vrajeala. Tot ceea ce am relatat in legatura cu detalierea pretului, procedura de aducere in tara, si alte detalii, le-am aflat dupa ce am semnat contractul (deci nu ar fi avut nicio influenta asupra colaborarii cu ei) mentinand dialogul cu dealerul aproape zilnic.

 

Nu mi-ai zis ce inseamna 1% FNS.

Nu stiu ce e, dar intreb si iti zic.

Link to comment
Share on other sites

Asta presupunand ca dealerul din Romania plateste 400 de euro cu tot cu tva pentru handling si 1100 cu tot cu tva pentru transport. Bun. Dar, la fel, as putea presupune ca dealerul plateste 400+TVA=476 pentru handling si 1100+tva=1309 pentru transport.... si asta imi factureaza si mie. Dar sunt doar presupuneri... daca reusesc sa aflu cum sta treaba iti zic.

Pe de alta parte dealerul cumpara masina cu un pret si o vinde cu un pret mai mare. De aici concluzia ca are tot timpul de platit tva la stat, si nicidecum de recuperat. Asa ca.... de ce mi-ar factura mie mai mult tva decat ar fi normal, daca pe el nu il ajuta cu nimic? Il ia de la mine si il da la stat. In schimb la mine in contabilitate devine tva de recuperat si pot sa il recuperez din incasari.

Link to comment
Share on other sites

Impozit persoana fizica = impozit persoana juridica.

 

RCA e mai scump la persoana juridica.

 

La o masina de 50 de mii euro, tva-ul in plus e 10 mii, crezi ca se compenseaza dintr-un RCA in 5 ani?

Partea cu TVAul recuperat e cu dus si intors. Tu deduci TVA dar daca firma ta lucreaza cu PFizice sau nu esti platitor de TVA asta se replica 1:1 pe profitabilitatea firmei tale marindu-ti preturile pe care le practici automat. Asa ca nu spun decat ca multi lucreaza fara TVA si cumpara cu TVA pe PF.

 

Uiti un lucru in micul tau calcul. CASCO. Numai ala si face diferenta pe 5 ani mai ales daca esti PF si indeplinesti conditii de reduceri.

Link to comment
Share on other sites

Ma rog... treaba lor daca isi iau la o masina 2500 sau 10000, atata vreme cat mie mi-au dat un pret bun. Oricum, nu stiu cati din clientii lor (probabil 5%) ar fi dispusi sa plateasca in sistemul descris de tine... factura masinii in State, factura de handling, factura de transport, factura de RAR, factura de comision.... si tot asa.

 

Acu de curiozitate.... si poate pentru cei interesati in viitor de o astfel de achizitie: cat si ce ar trebui cineva sa plateasca pentru o masina adusa de tine (de la A la Z, tot)?

Link to comment
Share on other sites

Ca sa revenim on topic ...

O masina americana e mult mai bine lucrata decat una europeana .. ma refer la materialele folosite la interior (sunt mai de calitate)

Dar, 3.0 bezina pe X5... hmm.. e mai puturos decat 3.0 D...

Link to comment
Share on other sites

1. Nu stiu cat de mai bine lucrata este aia pentru SUA decat una pentru Europa avand in vedere ca se asambleaza in aceeasi fabrica, cu piese si accesorii de la aceiasi furnizori. Singura diferenta este nivelul de dotare din standard.... altceva nimic... in nici un caz calitatea materialelor.

2. Performante:

a) 3.0si - 272cp, 315 Nm, greutate 2075, acceleratie 0-100km/h - 8.1s, timp 1000m - 28.9s

:twoup: 3.0d - 235cp, 520 Nm, greutate 2150, acceleratie 0-100km/h - 8.3s, timp 1000m - 29.2s

Intrebare: cum ai ajuns la concluzia ca 3.0si e mai puturos decat 3.0d ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.