Jump to content

Cat influenteaza greutatea jantelor?


Recommended Posts

eu va pot spune ca au importanta latimea cauciucurilor si greutatea jentilor!

 

eu am pe masina acum 235x35x17 - si cu tot cu gume sunt foarte grele !

 

asta iarna am folosit 195x65x15 - dupa ce am mers vara trecuta cu cele de 17" si am trecut pe 15" masina se comporta extraordinar - am simtit o mare diferenta mai ales la demaraj si consumul scuzuse cam cu 1L% - iar ca dezavantaj: pai putin stabila in curbe

 

cele de 17" dau aspect masinii dar aduc si un consum mai mare un demaraj mai slab dar o stabilitate mai buna la viteze mari dar apare si efectul de treamling!

 

acum dupa un ciptuning masina se simte ceva mai agesiva decat cu jentile de iarna ! (dar pierd din putere din cauza jentilor de 17")

 

este vorba de 320d stock 136Cp - acum 163Cp

Edited by marius21rap
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu pe timp de iarna am avut puse jante pe 15 cu 205/65 continental S/M iar vara am jante pe 17 245/40 continental vara... diferentele notabile sunt :

 

cu cele de iarna - stabilitate scazuta,demaraj/franare slabe/zgomot rulare...confort excelent

cu cele de vara - fix invers... un confort mai scazut dar cu performante dinamice f bune...

la consum nu am putut observa diferente notabile ( la mine cel putin...) iar ca si acceleratii....nici nu se pune problema...cele pe 17 au o aderenta extraordinara...( sunt la al doilea set de continental-uri.....si sunt in continuare f multumit de ele...)

 

La fel am si eu de iarna 205/65 pe 15" si la rulare sunt cam zgomotoase mai ales daca sunt si cauciucurile mai noi dar pe zapada am fost uimit ce aderenta buna aveam, in ciuda tractiunii spate. Confortul este foarte bun ca pe 15" e balonul lat.

 

Cauciucuri de vara am 245/40 ZR18" Michellin Pilot Sport si jante BBS pe 18" foarte usoare. Demaraj foarte bun, aderenta excelenta si in curbe la viteze foarte mari.

Singurul dezavantaj este confortul putin scazut din cauza cauciucurilor inguste, atata tot. Necesita mai multa atentie la denivelari, gropi, etc. ca alftel imediat face galma...am patit-o cu un cauciuc si ma cam inteapa inima cand trebuie sa-l schimb ca unul nou e cam 12 mil bucata.

Link to comment
Share on other sites

jantele mai mari sunt mai grele .eu am pe spate de 265/35 R18 si una are cam 25kg si nu trec de 200km/h iar cu alea originale de 205/65R15 merg si cu 220km/h

 

Asta depinde de producatorul jantei si de materialul din care sunt confectionate. Jantele mele pe 18" cu cauciuc pe ele sunt mai usoare decat cele pe 15" 205/65.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Asta depinde de producatorul jantei si de materialul din care sunt confectionate. Jantele mele pe 18" cu cauciuc pe ele sunt mai usoare decat cele pe 15" 205/65.

 

O janta OEM pe 15" cu latimea maxima de 7" are, in medie, cam 7,5 kg. O anvelopa e vara, non-rft, are cam 10 kg. Ce jante pe 18" ai care sa fie atat de usoare, incat - cu anvelopa mai grea - roata sa fie mai usoara decat una pe 15" ???

Link to comment
Share on other sites

Chiar rotile OEM, cu cauciucuri RFT sunt extrem de grele. La mine, o roata OEM (janta 16" aliaj + RFT 205/55/R16) are 19.4kg!

 

Pai, ia-ti jante pe 18" de la colegul!:laugh:

Modelul tau de janta are 8 kg. Restul e anvelopa.

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

O janta OEM pe 15" cu latimea maxima de 7" are, in medie, cam 7,5 kg. O anvelopa e vara, non-rft, are cam 10 kg. Ce jante pe 18" ai care sa fie atat de usoare, incat - cu anvelopa mai grea - roata sa fie mai usoara decat una pe 15" ???

 

nici eu nu cred.

 

dar anvelopa pe 18 nu cred ca e cu mult mai grea decta una de 15, care are atata talonul, chiar daca 18 e mai lata.

 

245/35/18 - 205/65/15 ?

 

Wheels: Wheel 1 Wheel 2

Wheel size 18x8.5 ET 30 15x7 ET 42

BackSpace 150 mm (5.9'') 143 mm (5.6'')

7 mm (0.3'') shorter.

Rim Lip 31 mm (1.2'') wider

Typical Weight ~ 28 lbs / 13 kg ~ 16 lbs / 7 kg

Tires: Tire 1 Tire 2

Tire size 245/35-18 205/65-15

Section width 245 mm (9.6'') 205 mm (8.1'')

Sidewall 86 mm (3.4'') 133 mm (5.2'')

Tire diameter 629 mm (24.8'') 647 mm (25.5'')

18 mm (2.9%) taller.

Rim sizes 18x7.5 to 18x9 15x5.5 to 15x7.5

Circumference 1975 mm (77.8'') 2032 mm (80'')

Revs per mile 814.8 792.2

Speedometer Assuming that this is OEM tire and speedometer readings are correct >>> When speedometer reads 60mph (96.6km/h) actual speed will be 61.7mph (99.3km/h): 2.8% faster.

Typical Weight ~ 22 lbs / 10 kg ~ 24 lbs / 11 kg

Wheel+Tire Weight ~ 50 lbs / 23 kg ~ 40 lbs / 18 kg

 

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

 

e relativa treaba, depinde si ce gume sunt.

Link to comment
Share on other sites

Doar ca la viteze mari vei recupera iar masina va fi mai stabila in curbe.

Trebuie tinut cont de dimensiunile specificate de fabrica si de asemenea mereu trebuie sa jonglezi cu raportul putere/consum in general si in special in cazul de fata, mai complex, tractiune/stabilitate/putere/consum. Cu roti mai late ai tractiune mai buna si te lansezi mai bine dar posibil sa ai un consum marit fara rost si o scadere de "vitalitate" a masini daca sunt prea late si prea mari. Ganditiva de exemplu, ipotetic, la un M3 cu 195/65/15, pai poti sa pleci cu ala in forta fara sa te rasucesti instant ? sa nu mai zic de stabilitate pe viraje la viteza. E logic ca ar avea putere mult prea mare pentru a fi pusa pe asfalt de rotile de "318d".

Deci cum spuneam balanta trebuie sa fie echilibrata.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

La mine s-a simtit mult cand am trecut de la jantele pe 17 style 68 la cele pe 15 de tabla.

Accelera mult mai bine si pierdea mai repede aderenta.

Sa nu mai spun ca o data am pus rezerva ingusta pe spate si intr-o plecare tare iesea fum din ea.

Link to comment
Share on other sites

La mine s-a simtit mult cand am trecut de la jantele pe 17 style 68 la cele pe 15 de tabla.

Accelera mult mai bine si pierdea mai repede aderenta.

Sa nu mai spun ca o data am pus rezerva ingusta pe spate si intr-o plecare tare iesea fum din ea.

 

se bat cap in cap.

 

daca pierzi aderenta inseamna ca se accelera bine, pe turometru.

 

dar ai dreptate, alea de tabla 15 sunt mai usoare, fata de 17. cel putin la mine cred ca sunt de 2 ori mai usoare. chiar sunt curios. o sa cantaresc jantele :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Din pacate la noi majoritatea sunt interesati de cum "dau pe masina" jantele si mult mai putin (sau deloc) de aspectele tehnice.Eu pentru iarna am jante de 15" 6.5J care cantaresc doar 5.6kg :yahoo: si nu am dat deloc mult pe ele.

 

eu fac parte din categoria asta, cu mentiunea ca cei ca mine (unii) isi asuma si costurile aferente (uzura elemente, consum, performante), si nu e nimic rau in asta.

 

nici jantele mele de tabla 6.5j nu cred ca sar de 8kg, in schimb 10j ul pe 17 cred ca are 20...

Link to comment
Share on other sites

se bat cap in cap.

 

daca pierzi aderenta inseamna ca se accelera bine, pe turometru.

 

dar ai dreptate, alea de tabla 15 sunt mai usoare, fata de 17. cel putin la mine cred ca sunt de 2 ori mai usoare. chiar sunt curios. o sa cantaresc jantele :rolleyes:

 

Poate nu m-am exprimat eu f clar.

 

De exemplu dc o calcam la 100 cu jantele pe 15 se ducea mai repede decat cu celelalte.

Link to comment
Share on other sites

Poate nu m-am exprimat eu f clar.

 

De exemplu dc o calcam la 100 cu jantele pe 15 se ducea mai repede decat cu celelalte.

 

e normal, fiind si mai usoare, posibil sa fie si diametrul total al rotii mai mare acum (decat la cele pe 17) si o rotire a rotii la 360 grade acopera o distanta mai mare, la fel si viteza reala poate diferi (in functie de diametrul total al rotii) +- 2-5 %.

 

calculeaza aici cu rotile pe 17 si 15, si vezi ca mai jos ai diferentele.

 

http://www.rimsntires.com/specs.jsp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.