Jump to content

Cat influenteaza greutatea jantelor?


Recommended Posts

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

io am trecut de la 205\50r15 la 225\45r17 si consumul a crescut cu 1% si puterea a scazut relativ, acum depinde si cati ponei sunt la dipozitie

Link to comment
Share on other sites

Daca pui roti mai late si mai mari sa fii sigur ca osti creasca consumul suficient de mult ca sa observi asta.

 

Si vei pierde si din demaraj...

 

Doar ca la viteze mari vei recupera iar masina va fi mai stabila in curbe.

 

Sii ajungem tot acolo. Daca merge mai tare tot consuma mai mult, plus ca mai are roti mai late si mai mari. Daca castiga la viteze atunci si gentiile originale erau mai mari. Si cu cat va fii mai stabil? merita? toate astea trebuie gandite inainte sa schimbi rotiile,mai ales ca la mine conteaza si consumul si incerc sa pastrez masina cat de cat cu dotari originale...

Link to comment
Share on other sites

Daca pui roti mai late si mai mari sa fii sigur ca osti creasca consumul suficient de mult ca sa observi asta.

 

Si vei pierde si din demaraj...

 

Doar ca la viteze mari vei recupera iar masina va fi mai stabila in curbe.

 

Sii ajungem tot acolo. Daca merge mai tare tot consuma mai mult, plus ca mai are roti mai late si mai mari. Daca castiga la viteze atunci si gentiile originale erau mai mari. Si cu cat va fii mai stabil? merita? toate astea trebuie gandite inainte sa schimbi rotiile,mai ales ca la mine conteaza si consumul si incerc sa pastrez masina cat de cat cu dotari originale...

avantajele lor se vad cand treci de 100km\h diferenta fata ce cele de fabrica sunt considerabile, masina sta mult mai bine pe sosea si tinand cont de faptul ca suntem propietari de tractiune spate te poate scoate din multe situati ......sa zicem delicate :blink:

Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

io am trecut de la 205\50r15 la 225\45r17 si consumul a crescut cu 1% si puterea a scazut relativ, acum depinde si cati ponei sunt la dipozitie

 

 

Cred ca la tine a crescut consumul si a scazut puterea pentru ca nu mai este aceeasi lungime a cauciucului (adica suprafata de contact insiruita este mai lunga la noile tale roti) ai o eroare de 8.2% (intra aici: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html).

 

Ma intereseaza in special cat de mult influenteaza greutatea jantelor, pentru ca latimea o inghit avand in vedere ca au un aspect mai placut si o stabilitate mai buna, plus aderenta).

Vreau sa trec de la 205/55-R16 pe jante de 7.6Kg la 225/45-R17 pe jante de 10.36Kg, asta pe un 320D E90 163CP.

 

Ms. pentru raspunsuri!

Edited by DJ 86 WAW
Link to comment
Share on other sites

mai.. nu mai prostiti baiatu.. voi nici nu ati intrebat ce masina are si deja va hazardati cu raspunsuri.. raspunsul meu e ca nu o sa simti nici la demaraj si nici la consum decat foarte foarte foarte putin la motorul pe care il ai

 

 

e ca si cum ai merge cu un bax de cola in masina tot timpul :blink: g 4 it

Edited by horik87
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

io am trecut de la 205\50r15 la 225\45r17 si consumul a crescut cu 1% si puterea a scazut relativ, acum depinde si cati ponei sunt la dipozitie

 

 

Cred ca la tine a crescut consumul si a scazut puterea pentru ca nu mai este aceeasi lungime a cauciucului (adica suprafata de contact insiruita este mai mare la noile tale roti) ai o eroare de 8.2% (intra aici: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html).

 

Ma intereseaza in special cat de mult influenteaza greutatea jantelor, pentru ca latimea o inghit avand in vedere ca au un aspect mai placut si o stabilitate mai buna, plus aderenta).

Vreau sa trec de la 205/55-R16 pe jante de 7.6Kg la 225/45-R17 pe jante de 10.36Kg, asta pe un 320D E90 163CP.

 

Ms. pentru raspunsuri!

toare dezavantajele astea se petrec la mine cu niste jnte cu 3.5kg mai grele decat cele originale

Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

 

 

Diferenta va fi sesizabila, cel putin la consum si confort.Rotile nu sunt suportate de arcuri dupa cum se stie.Diferenta dintre greutatea suportata de arcuri si ce-a nesuportata de arcuri trebuie sa fie cat mai mare.Este o regula elementara cand se construieste o masina.Diferenta de greutate dintre jante este destul de mare.Exista jante late si foarte usoare, extrem de usoare.In principiu daca o janta nu se poate ridica de la pamant cu un deget, inseamna ca este prea grea pentru o masina sport.

Cum nu ai masina sport, daca nu te deranjeaza consumul marit, confortul scazut si distrugerea mai rapida a directiei, go for it.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

 

 

Diferenta va fi sesizabila, cel putin la consum si confort.Rotile nu sunt suportate de arcuri dupa cum se stie.Diferenta dintre greutatea suportata de arcuri si ce-a nesuportata de arcuri trebuie sa fie cat mai mare.Este o regula elementara cand se construieste o masina.Diferenta de greutate dintre jante este destul de mare.Exista jante late si foarte usoare, extrem de usoare.In principiu daca o janta nu se poate ridica de la pamant cu un deget, inseamna ca este prea grea pentru o masina sport.

Cum nu ai masina sport, daca nu te deranjeaza consumul marit, confortul scazut si distrugerea mai rapida a directiei, go for it.

 

Sa inteleg ca cei de la BMW atunci cand pun jante Styling 159 pun si alte arcuri (sau mai bine zis alta directie) avand in vedere ca au o greutate de 12.14Kg si anvelope 225/45? sau cele de pachet M care au 11.23kg cu 225/40 fata si 11.93kg cu 255/35 spate? Cat de repede se distruge directia? Ms frumos!

Edited by DJ 86 WAW
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

 

 

Diferenta va fi sesizabila, cel putin la consum si confort.Rotile nu sunt suportate de arcuri dupa cum se stie.Diferenta dintre greutatea suportata de arcuri si ce-a nesuportata de arcuri trebuie sa fie cat mai mare.Este o regula elementara cand se construieste o masina.Diferenta de greutate dintre jante este destul de mare.Exista jante late si foarte usoare, extrem de usoare.In principiu daca o janta nu se poate ridica de la pamant cu un deget, inseamna ca este prea grea pentru o masina sport.

Cum nu ai masina sport, daca nu te deranjeaza consumul marit, confortul scazut si distrugerea mai rapida a directiei, go for it.

 

Sa inteleg ca cei de la BMW atunci cand pun jante Styling 159 pun si alte arcuri (sau mai bine zis alta directie) avand in vedere ca au o greutate de 12.14Kg? sau cele de pachet M care au 11.23kg fata si 11.93kg spate? Cat de repede se distruge directia? Ms frumos!

 

Jantele mari merg cel mai bine cu o suspensie sport.

 

Directia se distruge in functie de stilul tau de condus, daca nu iei toate gropile nu cred ca se va strica prea repede.

Link to comment
Share on other sites

Stie cineva cat influenteaza greutatea jantelor consumul si mai ales puterea masinii?

 

Ma intereseaza direct trecerea de la jante greutate 7.6Kg/buc (cu anvelope run-flat) la jante cu 10.36g/buc (cu anvelope normale)

De altfel si trecerea de la anvelope de latime 205 la 225.

 

Daca stie cineva rog sa imi zica si mie!

 

 

Diferenta va fi sesizabila, cel putin la consum si confort.Rotile nu sunt suportate de arcuri dupa cum se stie.Diferenta dintre greutatea suportata de arcuri si ce-a nesuportata de arcuri trebuie sa fie cat mai mare.Este o regula elementara cand se construieste o masina.Diferenta de greutate dintre jante este destul de mare.Exista jante late si foarte usoare, extrem de usoare.In principiu daca o janta nu se poate ridica de la pamant cu un deget, inseamna ca este prea grea pentru o masina sport.

Cum nu ai masina sport, daca nu te deranjeaza consumul marit, confortul scazut si distrugerea mai rapida a directiei, go for it.

 

Sa inteleg ca cei de la BMW atunci cand pun jante Styling 159 pun si alte arcuri (sau mai bine zis alta directie) avand in vedere ca au o greutate de 12.14Kg? sau cele de pachet M care au 11.23kg fata si 11.93kg spate? Cat de repede se distruge directia? Ms frumos!

 

Jantele mari merg cel mai bine cu o suspensie sport.

 

Directia se distruge in functie de stilul tau de condus, daca nu iei toate gropile nu cred ca se va strica prea repede.

 

 

A, pai la gropi sunt expert (la ocolit bineintes :blink:) imi sta pe creier cand i au cate una, nu de gropi imi fac probleme cat de denivelarile care nu ai sanse sa le ocolesti, valurile care sunt prezente peste tot pe asfalturile romanesti.

 

In concluzie sa inteleg ca totul se reduce la grija pentru masina mea, unde pot zice ca stau bine. Consumul putin mai mare nu ma deranjeaza, confortul nu cred ca se modifica mult... si daca restul tine de mine sunt convins ca ma descurc. O sa merg sa pun jantele care le visez si apoi ma intorc aici cu diferentele pe care o sa le observ. Ms frumos pentru ajutor!

Link to comment
Share on other sites

-eu am un 318i si am avut cauciucuri de 195 si mi-am pus anvelope de 225,la consum pot sa spun sigur ca nu am nici o diferenta fata de inainte,iam facut consumul la pompa pe distante lungi,in schimb pe viraje si la franare e mult mai stabila,la demaraj nu pot sa zic,nu-mi dau seama.
Link to comment
Share on other sites

-eu am un 318i si am avut cauciucuri de 195 si mi-am pus anvelope de 225,la consum pot sa spun sigur ca nu am nici o diferenta fata de inainte,iam facut consumul la pompa pe distante lungi,in schimb pe viraje si la franare e mult mai stabila,la demaraj nu pot sa zic,nu-mi dau seama.

uite un om care vorbeste din experienta proprie..nu din carti

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut jante de otel pe 15 si cauciucuri pe 195, anul trecut in primavara am trecut pe jante pe 16 si 225 de aluminiu, imi pare ca masina merge mai bine din toate punctele de vedere, stabilitate nu vorbim, consum mi se pare a fi la fel si la demaraj cred ca e mai bine cu astea, nu am cronometrat sa vad exact. la nivelul masinilor noastre diferentele sunt asa mici ... :blink:
Link to comment
Share on other sites

Foarte buna intrebare!!!

S-au dat raspunsuri foarte bune legate de tinuta de drum.

 

Am sa ma refer pur la fenomenul fizic legat de acceleratia masinii.

Orice greutate se simte chiar daca o pui in masina dar daca o adaugi la roata se simte de 2 ori:

1- acceleratia datorata cresterii masei masinii - creste masa celor 4 roti deci si masa masinii

si

2 - creste momentul de inertie al rotii. Daca pastrezi diametrul iar daca masa este distribuita spre exterior cu atit mai mult, ca la giroscop roata absoarbe mai multa energie la accelerare si energia acumulata se va opune si la frinare.

Deci in cazul rotilor fiecare kg in plus sau minus are o importanta mult mai mare decit daca ai pune aceeasi greutate in masina.

 

Pentru suspensie.

In cazul denivelarilor roata cu inertie mare daca primeste un impuls. Sigur va influenta mai puternic masa masinii prin intermediul suspensiei. Mergind chiar mai departe are influenta chiar si momentul giroscopic al acesteia. Dar acestea sunt deja fineturi pentru F1.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat jantele dupa cum stiti ca intentionam.

Am luat jante replik de pachet M pe 17 (am avut incredere pentru ca au 10 spite dintre care 5 duble, iar domeniul in care studiez ma face sa imi dau seama ca are ce sa preia socurile si sa le duca spre amortizor), de la un tip, la un pret bun (cine este interesat pot sa ii dau ID-ul) si dupa ce o zi intreaga am cautat anvelope, ba noi, ba sh, am reusit sa gasesc unele Dunlop SP Sport Maxx 225/45-R17 ZR NOI deasemenea la un pret bun dupa parerea mea (pot sa dau numarul tipului pentru cei interesati)

 

Prima impresie despre masina a fost una fff buna, o schimba total, jantele cele vechi nu se potriveau deloc modelului, cu toate ca puse langa sunt frumusele.

 

La condus pot zice ca diferente mari nu sunt, demarajul parca este putin influentat pe treapta I dar nu mult, cred ca este de la greutatea jantelor, masina avand 163Cp are cu ce sa traga de ele, iar in a III-a parca alearga mai bine banuiesc ca de la latimea anvelopei (posibil sa mi se para din cauza faptului ca nu am dormit cateva nopti din cauza acestei idei :blink: ). Toate astea fiind ff putin observabile, doar daca cunosti fff bine masina iti dai seama, sunt detalii fine. In schimb forta la franare este sesizabila, o franare mai buna, dar asta doar cand apas pedala putin mai tare decat inainte, la aceeasi apasare de pedala este putin mai slaba (banuiesc ca de la greutatea jantelor), dar cand pedala se apasa pana jos, masina se opreste mai rpd, a fost prima schimbare mare pe care am observat o. Este aceeasi senzatie ca si cum ai schimba masina, pedala de frana se apasa in alt fel, dar cu o franare mai eficienta.

 

Confortul nu este mai slab. Pt mine este mai bun deoarece se inclina masina mai putin, parca e mai asezata, stabilitatea in curbe e mai buna :) (a 2-a schimbare mare observata, si cam singurele majore). Si zic ca nu este mai slab pentru ca eu prin gropi oricum trec ff incet si disconfortul creat de talonul anvelopei il simt la fel, sunt constient ca la viteza mai mare de traversare a gropilor problema se schimba si incepe sa devina sesizabila diferenta de confort.

 

Consumul inca nu am apucat sa il testez, dar presupun ca va creste putin, dar nu cred ca cu mult. sper :)

 

Am pus si ceva poze cu masina cu noile jante! Scuze pentru decorul nu prea frumos :)

 

Daca aveti alte intrebari nu ezitati sa mi le ziceti!

post-8537-1206387160_thumb.jpg

post-8537-1206387205_thumb.jpg

post-8537-1206387280_thumb.jpg

post-8537-1206387312_thumb.jpg

post-8537-1206387336_thumb.jpg

post-8537-1206387406_thumb.jpg

post-8537-1206387430_thumb.jpg

post-8537-1206387449_thumb.jpg

post-8537-1206387463_thumb.jpg

post-8537-1206387479_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu pe timp de iarna am avut puse jante pe 15 cu 205/65 continental S/M iar vara am jante pe 17 245/40 continental vara... diferentele notabile sunt :

 

cu cele de iarna - stabilitate scazuta,demaraj/franare slabe/zgomot rulare...confort excelent

cu cele de vara - fix invers... un confort mai scazut dar cu performante dinamice f bune...

la consum nu am putut observa diferente notabile ( la mine cel putin...) iar ca si acceleratii....nici nu se pune problema...cele pe 17 au o aderenta extraordinara...( sunt la al doilea set de continental-uri.....si sunt in continuare f multumit de ele...)

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat jantele dupa cum stiti ca intentionam.

Am luat jante replik de pachet M pe 17 (am avut incredere pentru ca au 10 spite dintre care 5 duble, iar domeniul in care studiez ma face sa imi dau seama ca are ce sa preia socurile si sa le duca spre amortizor), de la un tip, la un pret bun (cine este interesat pot sa ii dau ID-ul) si dupa ce o zi intreaga am cautat anvelope, ba noi, ba sh, am reusit sa gasesc unele Dunlop SP Sport Maxx 225/45-R17 ZR NOI deasemenea la un pret bun dupa parerea mea (pot sa dau numarul tipului pentru cei interesati)

 

Prima impresie despre masina a fost una fff buna, o schimba total, jantele cele vechi nu se potriveau deloc modelului, cu toate ca puse langa sunt frumusele.

 

La condus pot zice ca diferente mari nu sunt, demarajul parca este putin influentat pe treapta I dar nu mult, cred ca este de la greutatea jantelor, masina avand 163Cp are cu ce sa traga de ele, iar in a III-a parca alearga mai bine banuiesc ca de la latimea anvelopei (posibil sa mi se para din cauza faptului ca nu am dormit cateva nopti din cauza acestei idei :blink: ). Toate astea fiind ff putin observabile, doar daca cunosti fff bine masina iti dai seama, sunt detalii fine. In schimb forta la franare este sesizabila, o franare mai buna, dar asta doar cand apas pedala putin mai tare decat inainte, la aceeasi apasare de pedala este putin mai slaba (banuiesc ca de la greutatea jantelor), dar cand pedala se apasa pana jos, masina se opreste mai rpd, a fost prima schimbare mare pe care am observat o. Este aceeasi senzatie ca si cum ai schimba masina, pedala de frana se apasa in alt fel, dar cu o franare mai eficienta.

 

Confortul nu este mai slab. Pt mine este mai bun deoarece se inclina masina mai putin, parca e mai asezata, stabilitatea in curbe e mai buna :) (a 2-a schimbare mare observata, si cam singurele majore). Si zic ca nu este mai slab pentru ca eu prin gropi oricum trec ff incet si disconfortul creat de talonul anvelopei il simt la fel, sunt constient ca la viteza mai mare de traversare a gropilor problema se schimba si incepe sa devina sesizabila diferenta de confort.

 

Consumul inca nu am apucat sa il testez, dar presupun ca va creste putin, dar nu cred ca cu mult. sper :)

 

Am pus si ceva poze cu masina cu noile jante! Scuze pentru decorul nu prea frumos :)

 

Daca aveti alte intrebari nu ezitati sa mi le ziceti!

Foarte frumos. Mai bine nu se putea. Multi km inainte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.