Jump to content

Parerea mea despre CAI (Cold Air Intake)


duxter

Recommended Posts

Observ ca se vorbeste din ce in ce mai mult despre CAI (Cold Air Intake) sau altfel zis admisie directa. In general se vorbesc prostii sau cei ce sustin/vand unele produse nu stiu nici macar cum functioneaza. De asta am decis sa postez un mic articol de pe wikipedia care in principiu explica perfect cum functioneaza:

 

A cold air intake is a system used to bring down the temperature of the air going into a car for the purpose of increasing the power of the internal-combustion engine. A secondary goal is to increase the appeal of a car by changing the appearance of a car's engine bay and creating an attractive intake noise. These aftermarket parts come in many different colors and many different sizes.

 

Mechanics

All cold air intakes operate on the principle of increasing the amount of oxygen available for combustion with fuel. Because cooler air has more density for a given volume, cold air intakes generally work by introducing cooler air from outside the hot engine bay. However, the term "cold air intake" is often used to describe other methods of increasing oxygen to an engine, which may even increase the temperature of the air coming into an engine.

 

Deci ce am inteles:

 

1) Principiul de functionare: cresterea masei de aer (amestecului)

2) Aerul rece e mai dens.

3) CAI baga aer mai rece si mai dens pe admisie.

 

Ok, hai sa o luom altfel, logic. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Mazda_Protege5_engine_with_aftermarket_intake.jpg

 

Cum poate asa ceva sa bage aer mai rece in conditiile in care nu are un scut termic si motorul degaja o cantitate substantiala de caldura ? Pai nu poate pt ca baga tot aerul cald din compartimentul motorului pe admisie, insa aerul prin incalzire se dilata si devine mai putin dens. Aici cunt CAIi dumneavastra...

 

 

Desigur ca exista si admisii facute mai cu cap:

viper

http://www.247ppd.com/images/products-big/air_filters.pipercross.viper_induction_kit.jpg

k&n

http://www.gccorp.com.au/automotive/images/RC-5052AB.jpg

vForce

http://www.pipercross.net/images/large_vforce.jpg

 

si altele...

Link to comment
Share on other sites

Asa zic ei

A cold air intake is a system used to bring down the temperature of the air going into a car for the purpose of increasing the power of the internal-combustion engine.

Mai sunt si alea in care zic ca baga mai mult aer, castigi 1000cp si scade consumul :blink:

 

Oricum, afara pot sa fie 32c, la motor sunt mai multe grade.

 

Edit: Sistemele stock trag aer de sub aripa....

Link to comment
Share on other sites

Pai acea "conducta" care pleaca din carcasa filtrului de aer (e39 de ex) in aripa stanga ?

 

Mda, faci o confuzie se pare.Ce vezi tu acolo nu este admisa de aer. :blink: .Asta daca te referi la tubul mic, din spate.

Admisia este in fata de fapt, vezi tubulatura.

Se numeste admise, dar rolul ei nu este de a facilita intrarea aerului in motor.

Admisia este de fapt nr 14, se poate vedea si diametrul mai mare.

In alta ordine de idei, nu prea este o problema caldura motorului la filtrele stock, dupa cum se vede sunt izolate intr-o carcasa de plastic.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=20

 

ps

 

Totusi sunt de acord cu tine, multi vorbesc si habar nu au despre ce vorbesc. :)

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Ma refer la asta: http://img206.imageshack.us/img206/4164/img7861no8.jpg care vine in aripa, sub aripa...unde vine ea, nu stiu ce trasee mai are spun doar ce se vede cu ochiul liber.

 

Oricum filtrele stock nu sunt problema...

Link to comment
Share on other sites

1.pentru a avea CAI teoretic traseul ar trebui izolat termic in primul rand (nu cred ca vinde cineva asa ceva) dar sa zicem ca poti carpii ceva de genul asta

2. filtrele sport sunt pentru masinile de competitie unde speranta de viata a motorului este strict pentru cursa respectiva

3. daca un comerciant iti spune faza cu aerul rece care se dilata la cald= volum mai mare de aer ,intrebarea mea ar fii urmatoarea

daca debimetrul citeste un anumit volum de aer clapeta este intr-o anumita pozitie calculatorul va da un anumit debit de combustibil

ii pui CAI practic pacalesti calculatorul si vei avea un amestec incorect de aer combustibil

4. CAI este valabil strict pentru competitie unde se pot masura conditiile admosferice si se modifica parametri de functionare al motorului

asta este parerea mea ,ma pot insela ,daca am gresit astept critici :blink:

Link to comment
Share on other sites

Aproape toate BMW-urile pe care le-am vazut, beneficiaza de sistemul RAM

 

Ce e ala? :blink: La diesel am vazut ca traseul pe unde vine aerul duce printr-o conducta la elicea de la radiator... Si eu crezusem, initial, ca trage aer de sub bara, jos, dar mi s-a spus ca fantele alea au rol de aerisire a franelor...

Link to comment
Share on other sites

Ma refer la asta: http://img206.imageshack.us/img206/4164/img7861no8.jpg care vine in aripa, sub aripa...unde vine ea, nu stiu ce trasee mai are spun doar ce se vede cu ochiul liber.

Am dat eu bara jos, Bavaria are dreptate, aerul este tras prin fata.

 

Acel traseu pare ca se duce spre aripa insa de fapt este continuat pana in dreptul grilei fata.

 

Ce e ala? :blink: La diesel am vazut ca traseul pe unde vine aerul duce printr-o conducta la elicea de la radiator... Si eu crezusem, initial, ca trage aer de sub bara, jos, dar mi s-a spus ca fantele alea au rol de aerisire a franelor...

 

Exact, pe acolo este tras aerul.

 

Cele de jos sunt traseele de racire a franelor.

Link to comment
Share on other sites

1.pentru a avea CAI teoretic traseul ar trebui izolat termic in primul rand (nu cred ca vinde cineva asa ceva) dar sa zicem ca poti carpii ceva de genul asta

2. filtrele sport sunt pentru masinile de competitie unde speranta de viata a motorului este strict pentru cursa respectiva

3. daca un comerciant iti spune faza cu aerul rece care se dilata la cald= volum mai mare de aer ,intrebarea mea ar fii urmatoarea

daca debimetrul citeste un anumit volum de aer clapeta este intr-o anumita pozitie calculatorul va da un anumit debit de combustibil

ii pui CAI practic pacalesti calculatorul si vei avea un amestec incorect de aer combustibil

4. CAI este valabil strict pentru competitie unde se pot masura conditiile admosferice si se modifica parametri de functionare al motorului

asta este parerea mea ,ma pot insela ,daca am gresit astept critici :blink:

 

Nu cred ca pacalesti debitmetrul. El converteste acea masa de aer intr-un voltaj care il trimite la ECU. Oricum aerul introdus de un CAI cu heat shield sa zicem nu o sa fie cu nimic mai prejos decat filtrul stock si in niciun caz nu o sa fie mai rece sau mai cald.

 

Edit: oricum, am zis in titlu "parerea mea" astept si parerea voastra :)

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

1.pentru a avea CAI teoretic traseul ar trebui izolat termic in primul rand (nu cred ca vinde cineva asa ceva) dar sa zicem ca poti carpii ceva de genul asta

2. filtrele sport sunt pentru masinile de competitie unde speranta de viata a motorului este strict pentru cursa respectiva

3. daca un comerciant iti spune faza cu aerul rece care se dilata la cald= volum mai mare de aer ,intrebarea mea ar fii urmatoarea

daca debimetrul citeste un anumit volum de aer clapeta este intr-o anumita pozitie calculatorul va da un anumit debit de combustibil

ii pui CAI practic pacalesti calculatorul si vei avea un amestec incorect de aer combustibil

4. CAI este valabil strict pentru competitie unde se pot masura conditiile admosferice si se modifica parametri de functionare al motorului

asta este parerea mea ,ma pot insela ,daca am gresit astept critici :)

 

Nu cred ca pacalesti debitmetrul. El converteste acea masa de aer intr-un voltaj care il trimite la ECU. Oricum aerul introdus de un CAI cu heat shield sa zicem nu o sa fie cu nimic mai prejos decat filtrul stock si in niciun caz nu o sa fie mai rece sau mai cald.

 

Edit: oricum, am zis in titlu "parerea mea" astept si parerea voastra :)

problema se pune daca ambele sisteme trimit aerul la aceasi temperatura aerul in debitmetru, daca nu atunci vor fii doua volume diferite

am avut ceva de genul asta pe motan si sa fiu sincer mergea mai prost :blink: dar arata bine cand ridicam capota

Link to comment
Share on other sites

Poate sunt eu mai prost, dar nu inteleg o chestie: sistemul stock e gandit astfel incat aerul intra prin grila de la radiator ("narile" masinii). Deci practic motorul e alimentat cu aer direct de afara... Cum poti sustine ca prostia aia de tubulatura de la filtrul sport raceste aerul cand nu face decat acelasi lucru ca si sistemul stock ? Totodata, filtru sport in sine este mai permisiv (in sensul ca lasa sa treaca particule mai mari decat cel stock) si la cat praf este la noi... :blink:
Link to comment
Share on other sites

Poate sunt eu mai prost, dar nu inteleg o chestie: sistemul stock e gandit astfel incat aerul intra prin grila de la radiator ("narile" masinii). Deci practic motorul e alimentat cu aer direct de afara... Cum poti sustine ca prostia aia de tubulatura de la filtrul sport raceste aerul cand nu face decat acelasi lucru ca si sistemul stock ? Totodata, filtru sport in sine este mai permisiv (in sensul ca lasa sa treaca particule mai mari decat cel stock) si la cat praf este la noi... :blink:

 

Este vorba de marketing probabil.

Un filtru pe viata, putere marita,...

Probabil multi sunt atrasi de faptul ca nu vor mai da niciodata bani pe filtrul de aer.

Eu schimb filtrul, 30-40 de filtre sunt mai ieftine decat un motor, putin, dar sunt :)

 

Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Cum poti sustine ca prostia aia de tubulatura de la filtrul sport raceste aerul cand nu face decat acelasi lucru ca si sistemul stock ?

Pai asta incerc sa zic, ca tubulatura aia nu are cum, e imposibil sa raceasca aerul. Ba mai mult daca filtrul de la captul tubulaturii nu e izolat termic trage aer cald.

Link to comment
Share on other sites

Cum poti sustine ca prostia aia de tubulatura de la filtrul sport raceste aerul cand nu face decat acelasi lucru ca si sistemul stock ?

Pai asta incerc sa zic, ca tubulatura aia nu are cum, e imposibil sa raceasca aerul. Ba mai mult daca filtrul de la captul tubulaturii nu e izolat termic trage aer cald.

Myth Busted !

Link to comment
Share on other sites

Poate sunt eu mai prost, dar nu inteleg o chestie: sistemul stock e gandit astfel incat aerul intra prin grila de la radiator ("narile" masinii). Deci practic motorul e alimentat cu aer direct de afara... Cum poti sustine ca prostia aia de tubulatura de la filtrul sport raceste aerul cand nu face decat acelasi lucru ca si sistemul stock ? Totodata, filtru sport in sine este mai permisiv (in sensul ca lasa sa treaca particule mai mari decat cel stock) si la cat praf este la noi... :blink:

 

Este vorba de marketing probabil.

Un filtru pe viata, putere marita,...

Probabil multi sunt atrasi de faptul ca nu vor mai da niciodata bani pe filtrul de aer.

Eu schimb filtrul, 30-40 de filtre sunt mai ieftine decat un motor, putin, dar sunt :)

 

Parerea mea.

 

Din aceasta cauza au succes la romani filtrele "sport".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Sa mai readucem topicul la viata.

 

Viteza a 4-a, 0 noaptea, aer rece ... limitarea a intrat cand am ajuns la fix 200Km/h (3 pers in masina, irelevant totusi)

Aceasi masina ... aceasi viteza a 4-a, amiaza la ora 13, super cald in mijlocul verii in drum spre giurgiu .. limitarea a intrat la 185Km/h (2 pers in masina)

Per total o diferenta de 15Km/h intre zi si noapte.

 

 

Abia atunci, facand legatura cu fizica din liceu, mi-am dat seama cat de mult conteaza temperatura aerului inghitit de motor.Si tot atunci mi-am adus aminte de un anume mosulica cu o dacie preparata pentru curse, motor Alpine cu doua carburatoare weber care spunea ca la Bucuresti pentru alergat isi face o anumite setare la carburatoare ... si la Brasov cu totul alta setare, deci diferenta o face aerul de Bucuresti si cel de Brasov :twoup:

 

cold air intake ar fi o solutie, dar dupa neuronul meu indoielnic nu prea concep sa existe ceva care sa scada temperatura aerului de deasupra asfaltului din toiul verii de la 30-40grade la 15 ... si mai ales la acel volum si viteza a aerului. Unele CAI sunt doar filtre sport sau traseu flexibil care sa-si ia aer din afara care sunt aproape frectie la picior de lemn. Un cold air intake adevarat ar trebui sa aiba macar un element Peltiere.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Scopul CAI nu e sa raceasca aerul sub temperatura ambianta, ci doar sa aduca aer din afara compartimentului motor. Aerul din exterior este mai rece decat cel din compartimentul motor si asta este suficient.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.