Jump to content

Garnitura chiuloasa..


Recommended Posts

Am si eu cateva nelamuriri:

 

Am nevoie neaparat de o garnitura de _chiulasa_ .Am gasit la Augsburg 2 firme cu diferente foarte mari de pret intre ele : una la 1.6 mil si alta la 2.7 mil :)

 

Acum intrebarea mea este de ce difera atat de mult pretul???

 

Sa ma risc sa iau la 1.6 mil sau sa nu fac compromisuri???

 

Daca mai stie cineva preturi sau magazine care sa aiba pe stoc este perfect ca nu am chef sa astept 1 saptamana ca deja stau pe bara de mult timp :blink:

 

Masina este un 535i model E34 din 1988.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat eu garnitiura de chiulasa la BMW-ul meu asta primavara.

Motoarele sunt practic identice, tu ai M30B35, eu am M30B34.

Desi sunt diferente intre ele (forma camerei de ardere, a pistoanelor, galeria de admisie, versiunea de Motronic, etc), garnitura de chiulasa este la fel.

 

Garnitura pe care am luat-o eu era un Elring - a costat cam tot asa, spre 3 milioane. Am avut mai multe variante (inclusiv una spaniola pe la vreo jumatate de pret), dar am preferat Elring pentru ca e OEM.

Daca prima garnitura a tinut 17 ani, nu as vrea sa ma trezesc ca a doua tine mai putin.

 

Ai grija ca iti mai trebuie si alte garnituri, in functie de ce demonteaza sau nu cel care face lucrarea. Minim iti trebuie: garniturile dintre galeriile de evacuare si tevile esapament, garnitura de la capacul culbutorilor (neasteptat de scumpa), garniturile de la galeria de admisie (numai daca iti da jos galeria respectiva).

Unde efetuezi lucrarea? Cel care o face a mai lucrat cu motoare M30? Trebuie sa ai grija cum intepenesti lantul de distributie - sa fie ferm pe pinionul de pe vilbrochen.

 

Cum ai ajuns la concluzia ca trebuie schimbata garnitura de chiulasa?

 

Daca mai ai nevoie de ceva info, te rog sa-mi spui.

Link to comment
Share on other sites

FiveThreeFive poti sa detaliezi putin te rog??

 

Cat de mult a fost garnitura de la culbutori ca la mine acolo a fost "buba" deci sa desfacut si acolo.

 

(cine pana mea?!?) tot Elring si cica ar fi OEM ... oricum cea la 1.6 mil parca era decupata cu drujba se vedea clar diferenta intre ele . . . . si cea care a fost pe masina tot elring a fost.

 

M-ai cam speriat FiveThreeFive cu atatea garnituri cate ai schimbat....

Link to comment
Share on other sites

Cat de mult a fost garnitura de la culbutori ca la mine acolo a fost "buba" deci sa desfacut si acolo.

Stai ca deja sunt putin confuz...

 

Deci, metodic:

1. Cum ai ajuns la concluzia ca trebuie schimbata garnitura de chiulasa? Esti sigur ca vorbim de garnitura de chiulasa si nu de altceva?

 

2. Daca ne referim la garnitura de chiulasa, urmareste pozele de mai jos.

2.1. Poza M30B34.gif este o vedere de ansamblu a motorului M30B34 (motorul de pe E28 535i), care este cvasi-identic cu M30B35 (de pe E34 535i). Scopul pozei este sa identifici exact pozitia componenteor din pozele urmatoare.

2.2. In poza capac_culb.gif, garnitura marcata "1" este intre capacul culbutorilor si chiulasa (acopera chiulasa in partea de sus). Trebuie (sau ar trebui) schimbata de fiecare data cand dai capacul de la culbutori jos - ceea ce este necesar atunci cand schimbi garnitura de chiulasa.

2.3. In poza chiulasa.gif, garnitura "1" este faimoasa garnitura de chiulasa. Ea etanseaza partea inferioara a chiulasei pe blocul motor.

2.4. In poza galerie_adm.gif, observi ca la fixarea galeriei de admisie pe chiulasa sunt necesare 6 garnituri marcate "12" (exact cati cilindri sunt). Este posibil sa schimbi garnitura de chiulasa fara sa dai jos galeria de admisie de pe chiulasa, dar nu cred ca e o metoda corecta, de vreme ce tot ai ajuns acolo.

Ca idee, la chiulasa de E34 nu ai componentele "4", "8", "10" si '17" (precum si componentele anexe lor).

2.5. Ca sa dai chiulasa jos, trebuie sa desfaci fie cele doua galerii de evacuare de pe chiulasa (nerecomandat) - vezi poza evacuare.gif, deci vei avea nevoie de garniturile "6" (doua bucati)

si/sau

2.6. Va trebui sa desfaci galeriile de evacuare de tubulatura esapamentului (fig. tubulatura.gif), deci iti vor trebui doua garnituri "2".

 

Retine ca necesarul de garnituri depinde de ce anume desfaci pentru a schimba chiulasa. Dar, garniturile date jos nu se refolosesc, iar sa pui silicon in loc este o idee proasta.

Singurele garnituri pe cale le poti refolosi, numai daca sunt in conditie perfecta, sunt "7" si "8" din poza capac_super.gif. Acesta este capacul superior de la distributie (lant), pe care se fixeaza distribuitorul. Acest capac trebuie dat neaparat jos (ca sa poti scoate roata dintata din capatul axei cu came). Eu iti recomand totusi sa schimbi si aceste garnituri.

post-44-1101575407_thumb.jpg

post-44-1101575421_thumb.jpg

post-44-1101575432_thumb.jpg

post-44-1101575457_thumb.jpg

post-44-1101575471_thumb.jpg

post-44-1101576259_thumb.jpg

post-44-1101576856_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am si eu cateva nelamuriri:

 

Am nevoie neaparat de o garnitura de _chiulasa_ .Am gasit la Augsburg  2 firme cu diferente foarte mari de pret intre ele : una la 1.6 mil si alta la 2.7 mil :)

 

Acum intrebarea mea este de ce difera atat de mult pretul???

 

Sa ma risc sa iau la 1.6 mil sau sa nu fac compromisuri???

 

Daca mai stie cineva preturi sau magazine care sa aiba pe stoc este perfect ca nu am chef sa astept 1 saptamana ca deja stau pe bara de mult timp  :blink:

 

Masina este un 535i model E34 din 1988.

2415[/snapback]

Mi sau rupt 2 tacheti,axa cu came ra cam uzata si am luat de la dezmembrari axa cu toti tachetii de pe o chiulasa(erau superbe,aproape noi fara pic de uzura sa traiasca secondhandu :) )cu 2,8 mil toate si pt a le monta a trebuit sa dau chiulasa jos,am planat-o,iam facut supapele ,ca sa fie treaba treaba si cind am ajuns la garnitura de chiulasa m-am trezit ca nu stau prea bine cu banii in momentul ala..asa ca am facut un compromis am luat de la magazinul de la Udriste cu 700 de mii una spaniola(cred ca o aveau pe stoc de mult timp) si sa vedem daca in timp va ceda sau cum va rezista...

Link to comment
Share on other sites

iata si ceva poze,daca aveti rabdare sa va uitati la a 2a poza se observa niste tacheti curati ,frumosi si 2 mai murdari,ei bine aia 2 murdari sint ai masinii si ceilalti sint luati de la dezmembrari,..nu i-am pus pe toti deoarece iam selectat pe cei mai buni....inca o chestieF IMPORTANTA...se pare ca tachetii astia sint cam sensibili in momentul reglarii lor daca contrapiulitza de la excentric e strinsa prea tare,materialul tachetilor e casant si se crapa,apoi dupa un timp inevitabil se rup de tot

post-173-1106922124_thumb.jpg

post-173-1106922175.jpg

Link to comment
Share on other sites

catalincfc30, unde ai reconditionat chiulasa? Din poza, se pare ca ai planat-o, ai rectificat supapele si scaunele... pare o treaba facuta responsabil.

9830[/snapback]

Asa este iam facut full job:)este un atelier micutz in aparatorii patriei care nu prea ecunoscut,e un singur mester si el le lucreaza daca te intereseaza o sai caut numarulde tel

Link to comment
Share on other sites

Asa este iam facut full job:)este un atelier micutz in aparatorii patriei care nu prea ecunoscut,e un singur mester si el le lucreaza daca te intereseaza o sai caut numarulde tel

9833[/snapback]

 

Si eu voi face chestia asta la primavara.Nu am probleme cu masina,dar o revizie nu strica niciodata.Am o bataie neregulata totusi si as vrea sa aflu daca e de la lant,sau de la axa cu came,sau vreo supapa stramba.Si sunt curios si ce uzura am la motor.

Link to comment
Share on other sites

Planat,rectificat scaune de supape si supapele,schimbat semeringurile de supapa mia luat 900 demii (cu semeringurile mele)

9838[/snapback]

 

900 de mii totul?Sau doar simeringurile de schimbat?

Daca a fost totul,in sfarsit aud si eu un pret mai mic la Bucuresti decat la Cluj.

Link to comment
Share on other sites

900 de mii totul?Sau doar simeringurile de schimbat?

Daca a fost totul,in sfarsit aud si eu un pret mai mic la Bucuresti decat la Cluj.

9841[/snapback]

totul dar cu semeringurile mele,dar anu trecut in noiembrie,avea pretz standard 600 de mii chiulasa cu 4 cilindrii,900 de mii cu 6,dar o sa ma duc zilele astea sai iau nr de tel si sal intreb daca si-a marit pretul(era la inceput nu prea avea clienti decit cu joagle de dacii,eu faceam in alta parte operatia asta dar m-am hotarit sal incerc)...a sa precizez chiulasa data jos si curatzata de mine

Link to comment
Share on other sites

Am si eu cateva nelamuriri:

 

Am nevoie neaparat de o garnitura de _chiulasa_ .Am gasit la Augsburg  2 firme cu diferente foarte mari de pret intre ele : una la 1.6 mil si alta la 2.7 mil :)

 

Acum intrebarea mea este de ce difera atat de mult pretul???

 

Sa ma risc sa iau la 1.6 mil sau sa nu fac compromisuri???

 

Daca mai stie cineva preturi sau magazine care sa aiba pe stoc este perfect ca nu am chef sa astept 1 saptamana ca deja stau pe bara de mult timp  :blink:

 

Masina este un 535i model E34 din 1988.

2415[/snapback]

tinand cont ca nu schimbi garnitura in fiecare zi puneti una scumpa.

Link to comment
Share on other sites

totul dar cu semeringurile mele,dar anu trecut in noiembrie,avea pretz standard 600 de mii chiulasa cu 4 cilindrii,900 de mii cu 6,dar o sa ma duc zilele astea sai iau nr de tel si sal intreb daca si-a marit pretul(era la inceput nu prea avea clienti decit cu joagle de dacii,eu faceam in alta parte operatia asta dar  m-am hotarit sal incerc)...a sa precizez chiulasa data jos si curatzata de mine

9844[/snapback]

 

Pai asa si eu.Dau jos _chiulasa_ si o duc la un tataie la strung ca sa faca planu si sa rectifice supapele.1 milion toata treaba.Si ultima data cand am facut _chiulasa_ a fost cred ca anu trecut pe vremea asta parca la un A6.

Pusu la loc a supapelor si restu pe chiluoasa e alta mancare de peste.

Unde o duc eu e un atelier care lucreaza in metal,repara jante ,prezoane orice vrei.Am avut o problema cand am schimbat un telescop pe spate,mi s-a rupt surubu si a ramas in punte.A trebuit sa ma car cu ditamai puntea de E34 pana la ei sa il scoata.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
900 de mii totul?Sau doar simeringurile de schimbat?

Daca a fost totul,in sfarsit aud si eu un pret mai mic la Bucuresti decat la Cluj.

9841[/snapback]

la cta ptr planat am dat 1 mil shi ptr incarcat cu sudura gaurile de la chiulasa 1,5 mil

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.