Jump to content

Am facut buf!


Je3

Recommended Posts

Salutare,

 

Miercuri, pe 18 martie, am patit-o destul de "bine". :blink: Las pozele sa vorbeasca.

 

Nenea cu peugeotul nu a acordat prioritate, dupa care mi-a dat asigurarea ( BT Asigurari).

 

Am dus masina la service , am discutat cu inspectorul de daune, dupa care, service-ul mi-a dat azi un deviz estimativ al reparatiei, care se ridica la suma de 34700 RON.

 

Domnul inspector mi-a zis in felul urmator:

 

Daca reparatia depaseste valoarea masinii, societatea imi va da 75% din valoarea masinii, restul de 25% va fi considerata masina, pe care mi-o vor lasa.

 

Acum eu cum pot afla cat valoreza masina la vechimea pe care o are? Pentru a putea sa fac niste calcule.

 

Pentru a fi de ajutor, las cateva informatii despre masina:

 

BMW 525D touring, 163CP, fabricatie 03.2000, 219000 km parcursi.

 

Dotari cat de cat, adica: dublu climatronic, radio-CD, 6 airbaguri, oglinzi electrice-incalzite, in tara din 2005, 4 proprietari pe carte.

 

Daca poate cineva sa ma ajute cu cateva pareri, as fi recunoscator.

 

In rest, multa stima. :)

post-8039-1206393365_thumb.jpg

post-8039-1206393381_thumb.jpg

post-8039-1206393401_thumb.jpg

post-8039-1206393409_thumb.jpg

post-8039-1206393418_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum eu cum pot afla cat valoreza masina la vechimea pe care o are? Pentru a putea sa fac niste calcule.

intereseaza-te la o companie de asigurari, ei trebuie sa stie, nu conteaza ce valoare are masina pe piata, conteaza valoarea din catalog

Link to comment
Share on other sites

Azi am vorbit cu inspectorul de daune si i-am dat si devizul estimativ sa-l consulte.

L-am intrebat daca poate sa-mi spuna la cat se ridica valoarea de catalog a masinii si mi-a zis ca mai dureaza cateva zile, pentru ca, citez:

"valoarea de catalog a masinii nu este aceeasi cu valoarea masinii in caz de dauna" :blink:

Mi se pare cam ciudata explicatia.

 

Oricum, multumesc mult pentru pareri.

 

O sa va tin la curent cu ce se mai intampla.

 

Bafta si multa atentie in trafic.

Link to comment
Share on other sites

Pai e destul de corect ceea ce a spus , dar tu nestiind nu ai stiut cum sa il iei.

 

E iti iau valoarea de catalog a masinii , defapt valoarea la care este asigurata si pe urma confrunta devizul de reparatie si daca e de dauna totala iti da tie intre 60 su 75% din valoarea la care era asigurata masina + epava care iti revine tie.

Link to comment
Share on other sites

Ok, sa ne facem intelesi:

 

omu' cu peugeotul a fost de vina, deci mi-a dat asigurarea, pe care o are la BT Asigurari.

 

Eu nu am casco la masina.

 

Nici astazi nu m-a sunat inspectorul de daune, dar maine ma duc hotarat sa aflu ce se intampla. Masina a ramas la service, iar seful de service de acolo mi-a zis ca s-ar putea sa am o mica surpriza si anume asigurarea sa evalueze masina pe la vreo 7000 de euro, deci, implicit sa nu imi aprobe reparatia.

Daca nu sunt de acord cu valoarea pe care o dau cei de la asigurari, ce as putea face?

 

Una peste alta, s-ar putea sa pierd niste banuti.

 

Seful de la service mi-a zis sa mai pregatesc eu cam 1000-2000 de euro pentru reparatie, afara de ce imi da asigurarea, ceea ce nu mi se pare deloc corect, pentru ca nu am fost eu de vina la producerea accidentului.

 

M-am gandit sa-l sun si pe nenea ala cu peugeotul sa ne luam putin de urechi, pentru ca m-a lasat sportiv, dar nu cred ca are nici un farmec, mai ales ca el nu avea casco la masina lui.

 

PS: e rau fara masinuta, parca nu as mai avea picioare!

Link to comment
Share on other sites

eu zici sa faci cumva o invarteala sa iti dea banii p ea(cei 75%)...ca se fac destule invarteli la asigurari cu nijte "drepturi" plasate unde trebuie si apoi sa o repari in regim propriu.eu am patit la fel totcu un 525tdi touring si nu era lovita ca asta.....faza e ca am aranjat la asigurari inainte de poze mi-au mai facut ei nijte mici defecte la masina de genu o ranga in radiator si prin palele GMV -ului
Link to comment
Share on other sites

in regie propie masina va iesi linie si cu bani putini, cu piese sh , nu pare avariat motorul,doar plasticaraie si ceva tabla...insa la service unde ptr orice surub esti normat...e foarte probabil sa intri in incidenta : dauna totala.....ceea ce nu e chiar rau....de fapt e cea mai buna varianta.....parerea mea...
Link to comment
Share on other sites

in regie propie masina va iesi linie si cu bani putini, cu piese sh , nu pare avariat motorul,doar plasticaraie si ceva tabla...insa la service unde ptr orice surub esti normat...e foarte probabil sa intri in incidenta : dauna totala.....ceea ce nu e chiar rau....de fapt e cea mai buna varianta.....parerea mea...

 

 

de acord cu tine....manevre pentru dauna totala

Link to comment
Share on other sites

E nasol pentru tine ca nu ai casco ca puteai sa obtii mai multi bani.

Partea proasta cu RCA-ul esta ca ei iti evalueaza masina la bani mai putini, nu tin cont de dotarile masinii care ti-ar fi ridicat valoarea si valoara scade mult mai mult in functie si de kilometri din bord. Nu mi se pare normal sa nu-ti fi dat un raspuns pana acum. Calculul se face foarte simplu, normal i-ar fi luat maxim 5 minute sa-ti spuna valoarea masinii si daca iti da dauna totala sau nu. Trebuie sa te duci peste el. Ori cazi la o intelegere amiabila cu el (cel de la asigurari) ori daca vezi ca nu te ajuta poti sa chemi CSA-ul (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor), de asta se sperie ei cel mai mult.

In principiu dupa cum arata masina si daca ai mici avarii la radiator, deflector aer, electroventilator sau alte parti mai valoroase sub capota sigur iti da dauna totala si asta este si sfatul meu sa incerci sa obtii. Daca banii pe care ti-i dau ei pentru reparatie nu-ti ajung sa-ti faci masina rezonabil diferenta de bani o obtii prin actionare in instanta a celui care te-a lovit, dar asta insemna alte complicatii. Sper sa nu ajungi la asa ceva. Succes!

Link to comment
Share on other sites

varianta cea mai buna pentru tine ar fi sa obtii dauna totala si sa vinzi apoi epava. astfel iti vei recupera paguba si e posibil sa iesi pe total mai bine decat daca ai fi vandut masina inainte de accident.

cu cel care te-a avariat nu ai ce sa mai discuti, omul este acoperit de asigurarea RCA si nu iti este dator cu bani sau explicatii.

masina ta nu este foarte tare avariata, pentru cine are timp si eventual un atelier auto ar fi o ocazie buna sa o cumpere.

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am vorbit cu inspectorul de daune.

Mi-a zis ca masina a costat noua 34.800 euro si valoarea ei la ora actuala este de 7000 euro.

Mi-a pus la dispozitie doua variante:

1-daca vreau sa o repar, asigurarea imi acopera 26000 RON;

2-daca nu vreau sa o repar, asigurarea imi da 19000 RON si imi lasa masina.

 

Am calculat putin si am hotarat sa iau banii pe care mi-i ofera, urmand sa vand masina in starea in care este.

 

O singura problema as mai avea, si anume cam cat sa cer pe masina, nici sa fie prea putin, nici sa sar calul, pentru ca nu vreau s-o mai repar.

Masina este proprietate personala, are toate taxele la zi.

Mentionez faptul ca motorul porneste, doar pompa de servo are fulia rupta+vasul aferent spart. In rest la partea fata a mai scapat radiatorul de la intercooler intreg. O sa incerc sa atasez cateva poze mai detaliate, care fac cat o mie de cuvinte, vorba aceea.

 

Oricum, multumesc mult pentru informatii.

Toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am vorbit cu inspectorul de daune.

Mi-a zis ca masina a costat noua 34.800 euro si valoarea ei la ora actuala este de 7000 euro.

Mi-a pus la dispozitie doua variante:

1-daca vreau sa o repar, asigurarea imi acopera 26000 RON;

2-daca nu vreau sa o repar, asigurarea imi da 19000 RON si imi lasa masina.

 

Am calculat putin si am hotarat sa iau banii pe care mi-i ofera, urmand sa vand masina in starea in care este.

 

O singura problema as mai avea, si anume cam cat sa cer pe masina, nici sa fie prea putin, nici sa sar calul, pentru ca nu vreau s-o mai repar.

Masina este proprietate personala, are toate taxele la zi.

Mentionez faptul ca motorul porneste, doar pompa de servo are fulia rupta+vasul aferent spart. In rest la partea fata a mai scapat radiatorul de la intercooler intreg. O sa incerc sa atasez cateva poze mai detaliate, care fac cat o mie de cuvinte, vorba aceea.

 

Oricum, multumesc mult pentru informatii.

Toate cele bune.

 

Cu 190 mil cam greu o sa reusesti sa ti-o repari, doar daca iti gasesti piese aftermarket. Eu nu te-as sfatui sa-ti vinzi epava ca nu o sa iei bani la adevarata valoare a masinii...doar sa ti-o cumpere cineva cunoscut sau care vrea sa o repare si sa o foloseasca sau sa o revanda. Firmele de dezmembrari iti vor da foarte putin, cam max 4000 euro pe ea, chiar daca masina face mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Cu 190 mil cam greu o sa reusesti sa ti-o repari, doar daca iti gasesti piese aftermarket. Eu nu te-as sfatui sa-ti vinzi epava ca nu o sa iei bani la adevarata valoare a masinii...doar sa ti-o cumpere cineva cunoscut sau care vrea sa o repare si sa o foloseasca sau sa o revanda. Firmele de dezmembrari iti vor da foarte putin, cam max 4000 euro pe ea, chiar daca masina face mai mult.

el a zis ca nu si-o mai repara , ca ia banii si "epava" , urmand sa o vanda dupa.

 

si eu tot cam asa i-as zice sa faca si chiar cred ca ar fi mai bine daca ar dezmembra-o si vinde-o pe bucati , poate ar scoate mai mult.:blink:

Link to comment
Share on other sites

Cu 190 mil cam greu o sa reusesti sa ti-o repari, doar daca iti gasesti piese aftermarket. Eu nu te-as sfatui sa-ti vinzi epava ca nu o sa iei bani la adevarata valoare a masinii...doar sa ti-o cumpere cineva cunoscut sau care vrea sa o repare si sa o foloseasca sau sa o revanda. Firmele de dezmembrari iti vor da foarte putin, cam max 4000 euro pe ea, chiar daca masina face mai mult.

el a zis ca nu si-o mai repara , ca ia banii si "epava" , urmand sa o vanda dupa.

 

si eu tot cam asa i-as zice sa faca si chiar cred ca ar fi mai bine daca ar dezmembra-o si vinde-o pe bucati , poate ar scoate mai mult.:blink:

 

Categoric scoate mai mult daca ar dezmembra-o el dar posibil sa-l apuce un an pana vinde tot din ea, ca nu ai nici o garantie ca va putea vinde toate piesele repede.

 

Acum depinde si de cat este dispus sa stea fara masina. Mai bine isi pastreaza epava si si-o repara mai ieftin, o vopseste integral si o vinde la un pret rezonabil si in cazul asta diferenta de bani pentru o alta masina va fi mai mica. Alegerea este a lui!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.