Jump to content

probleme rulment E34 1989


Recommended Posts

am joc la rulmentul de la roata fata partea dreapta si face un zgomot urat, la inceput se auzea mai incet insa de cateva zile s-a accentuat si ma deranjeaza mai ales la linii de tramvai sau pe carosabil cu gropi sau denivelari.Am cautat pe net si am gasit piesa insa am o nelamurire, stiu ca pe e34 sunt doua feluri de rulment si anume pt modelele pana in 3/1991 e un model si din 3/1991 pana in 1995 e alt model de rulment.Pana aici toate bune, masina mea e din 1989 asa ca ma incadrez in prima categorie insa am citit pe www.bmwe34.net ca un tip avea bmw e34 535 din 1989 insa avea modelul de rulment de dupa 3/1991.E posibil sa intalnesc si eu acceasi problema?Adica as vrea sa ma duc sa cumpar piesa si sa ma duc la mecanic cu ea sa mi-o schimbe, nu sa astept sa demonteze ala rulmentul si dupaia sa-mi zica exact ce model e si sa las masina in service sa plec sa caut rulment.As vrea sa fiu sigur inainte de a cumpara.Multumesc pt eventuale raspunsuri, pun si o poza cu ce m-a derutat pe mine( undeva scrie cu rosu sa verific bine inainte sa cumpar piesa ca e posibil sa fie rulment de 1991 chiar daca e model 1989)
Link to comment
Share on other sites

am joc la rulmentul de la roata fata partea dreapta si face un zgomot urat, la inceput se auzea mai incet insa de cateva zile s-a accentuat si ma deranjeaza mai ales la linii de tramvai sau pe carosabil cu gropi sau denivelari.Am cautat pe net si am gasit piesa insa am o nelamurire, stiu ca pe e34 sunt doua feluri de rulment si anume pt modelele pana in 3/1991 e un model si din 3/1991 pana in 1995 e alt model de rulment.Pana aici toate bune, masina mea e din 1989 asa ca ma incadrez in prima categorie insa am citit pe www.bmwe34.net ca un tip avea bmw e34 535 din 1989 insa avea modelul de rulment de dupa 3/1991.E posibil sa intalnesc si eu acceasi problema?Adica as vrea sa ma duc sa cumpar piesa si sa ma duc la mecanic cu ea sa mi-o schimbe, nu sa astept sa demonteze ala rulmentul si dupaia sa-mi zica exact ce model e si sa las masina in service sa plec sa caut rulment.As vrea sa fiu sigur inainte de a cumpara.Multumesc pt eventuale raspunsuri, pun si o poza cu ce m-a derutat pe mine( undeva scrie cu rosu sa verific bine inainte sa cumpar piesa ca e posibil sa fie rulment de 1991 chiar daca e model 1989)

 

intra aici si scrie in dreptul campului cu serial number ultimele 7 cifre ale seriei de caroserie din talon http://www.realoem.com/bmw/select.do apoi cauti rulmentul si comanzi dupa codul de original (recomand sa cumperi chiar originalul nu o licenta de producator) bafta

Link to comment
Share on other sites

Masoara diametrul coroanei abs cu un subler si vezi ce model ai ( de 97 sau de 83 mm ). Referitor la simetric si asimetric , la modelul simetric pozitia surubul de prindere a discului de frana pe rulment este simetrica fata de gaurile prezoanelor iar la celalalt model e intr-o parte adica asimetric . De fapt vei vedea ca modelul de 97 mm aste asimetric iar cel de 83 e simetric , deci vezi cum se prinde discul de rulment .
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
mersi Lancer pt. indicatii, voi masura cu prima ocazia cand voi avea timp!

 

 

am desfacut roata azi si am observat ca rulmentul meu e model 97mm asimetric, mi-am dat seama dupa gaurile de pe disc, una din gauri fiind asimetrica,(poze mai jos) am gasit la userul mariustxa rulment de E34 M5 , are idee cineva daca si pe M5 a fost pus acelasi tip de rulment ca pe orice alt E34 sau sunt tipuri diferite pt. modelele M??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
multumesc celor care mi-au raspuns si mi-au dat indicatii, am gasit rulment nou, initial cumparasem o jamba cu tot cu rulment(second hand) si nu s-au potrivit, le-am dus inapoi si am gasit rulment nou nout in alta parte si l-am schimbat.Rulmentul a costat 470 ron sigilat, jamba second hand ma costa 180 ron insa nu s-a potrivit.Recomand celor care vor sa schimbe asa ceva sa o faca numai cu piese noi.
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg cum ai dat 470 ron pe un rulment. Este original BMW?

Acum 2 luni am schimbat toti rulmentii pe masina si a fost 150 ron/buc fata si 135 ron/buc spatele, noi, marca FAG, la E34 525i din 1991.

Edited by -Felix-
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg cum ai dat 470 ron pe un rulment. Este original BMW?

Acum 2 luni am schimbat toti rulmentii pe masina si a fost 150 ron/buc fata si 135 ron/buc spatele, noi, marca FAG, la E34 525i din 1991.

 

Sa stii ca si mie mi s-a parut enorm pretul pentru o piesa aftermarket insa nu dispun de prea mult timp pentru a cauta cel mai bun pret, am fost la cateva magazine de piese care mi-au dat preturi si mai mari 500 ron, 530 ron, preturile variau intre 500 si 650 ron in functie de producatori ( pe care admit ca nu-i cunosc prea bine din punct de vedere calitativ).Am gasit la dezmembrari o jamba care avea si rulment pe ea, era in stare buna insa modelul nu s-a potrivit pe masina mea fiind model mai nou de rulment.Am pierdut ceva timp in trafic incercand sa returnez jamba si sa-mi iau banii la loc pe ea.Mecanicul meu mi-a dat un numar de telefon al unui tip care mi-a adus piesele personal in service la un pret mai mic decat ce gasisem eu la diferite magazine.Am luat tot de la acelasi tip si set placute frana marca Ferodo,tot eram la mecanic , am dat 200 ron pe ele, in total am dat 470 ron rulment marca Ipd(made in germany) + placute frana Ferodo (made in belgium)200 ron + 130 ron mana de lucru a mecanicului care mi-a demontat de 2 ori rulmentul,(odata nu s-a potrivit cel de pe jamba dupa care l-a pus la loc si am plecat sa caut model 97 mm) mi-a schimbat placutele de frana si mi-a reglat frana de mana care nu tinea deloc.

In principiu stiu ca am platit oarecum mult insa nu dispun de timpul necesar pt. a cauta cea mai buna oferta de pe piata.Pe e-bay preturile pentru un rulment model 97 mm asimetric cum am eu la e34 , variaza intre $99 si $144, iar modelul de 83 mm simetric care la mine nu s-a potrivit fiind pus doar pe modelele din luna 3/1991 costa de la $76 si urca pana la $126, insa nu am nici card sa cumpar si nici timp (2 saptamani) sa astept pana le primesc.

Peste cateva zile urmeaza sa fac Itp-ul masinii si probabil deasta m-am grabit mai mult sa am masina in regula, pe viitor voi acorda mai mult timp si atentie inainte sa cumpar piese de schimb.

Link to comment
Share on other sites

Te va ajuta sigur, uite , pentru modelele pana in luna 3/1991 rulmentul este asimetric 97mm si prinderea pe disc se face cu ajutorul unui surub pozitionat asimetric ( dupa cum indica sageata nr. 1 din pozele de mai jos) iar pentru modelele de dupa luna 3/1991 s-a montat rulment simetric 83mm, prinderea lui pe disc facandu-se tot cu un surub insa de data aceasta pozitionat simetric fata de gaurile prezoanelor( dupa cum indica sageta nr. 2 din pozele de mai jos).

Exista totusi posibilitatea ca masina sa fie construita pana in luna 3/1991 si sa aibe rulment de dupa 3/1991 , asta se intampla cand masina a fost accidentata grav(nu neaparat) sau cand unul din fostii proprietari a schimbat jamba cu totul si nu mai corespunde cu modelul specific anului in care a fost facuta masina. O verificare in prealabil este necesara, inainte de a cumpara piesele pentru a evita eventuale neplaceri dupa ce demontezi masina.Modelul de rulment se poate distinge imediat dupa ce s-a dat roata jos, diferenta o face modul in care acesta este prins pe disc.Se poate vedea si in pozele de mai jos( sageata nr.2 indica locul unde ar fi trebuit sa fie surubul in cazul unui rulment simetric 83mm montat dupa luna 3/1991).Sper sa fie de folos cuiva.. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.