Jump to content

BMW 123d...fĂŁrĂŁ cuvinte...doar senzaĂžii!


florin3

Recommended Posts

Eram curios... in 2000 320d e dotat cu M47.... din 2001 apare motorizare noua pe 318d... motor mai slab... dar tot M47... verificati realoem ca nu vb prosti, e acelas motor... M47.. mai tarziu tot in 2001 apare M47N.... Eu vreau sa-i intreb pe experti... ce a trecut prin mintea celor de la BMW... ? Care a fost explicatia.. daca aparea motoru pe 318d.. si apoi 320d.. puteam sa cred.. ca uite ba i-au schimbat o garnitura.. si are CP in plus... dar din moment ce 318D a aparut dupa 320d.. nu pot sa cred.. ca i-au luat o garnitura.. ca sa aiba CP mai putini :).... Dar poate au alt unghi paletele de la turbo..
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

intre 318d si 320d sunt diferente si nu cred ca se rezuma doar la soft iar diferentele sunt facute de bmw astfel incat pe producator sa-l coste putin sa produca doua motoare cu puteri diferite iar pe cumparator sa-l coste mult daca vrea sa-si transforme din 318 d in 320d
Link to comment
Share on other sites

Cred ca realizati ca acest motor BMW in 4 cilindri de 2 litri si 204 cai e doar un test pentru chestiile mai serioase care vor veni... Daca se dovedeste fiabil in functionare si piata il accepta cu siguranta vom avea si 2.5 litri biturbo diesel precum si 3.0... Puterile vor fi insa altele si nu m-as mira ca un 3.0 biturbo sa se apropie de 320-350 CP... tousi de la o anumita cilindree in sus cred ca bi-turbo nu mai e o solutie viabila si vor fi alte inventii tehnologice...

ma astept ca BMW sa aiba 2 motoare diesel in oferta din punct de vedere a cilindreii oferite in 4 variante de putere, adica un 2 litri de 200 cai si un altul de vreo 250 si un 3 litri, eventual 2.5 de 300 si 350 CP... in felul asta acopera o plaja mai larga si pot oferi preturi bune la motoare avand volume mai mari... deasemenea ma astept ca motorul oferit acum in zona 318-118 d de 145 CP sa fie tot un 2.0 dar dus pe la vreo 170 de CP...

 

crede-ma ca marea majotitate a concluziilor tale nu au nici o sansa de finalizare in practica.

 

1. bmw abia au renuntat la un motor de 2.5 litri diesel si nu se vor intoarce sa creeze altul pt ca ar fi niste costuri exorbitante.

sa ai un motor de doi litri biturbo , doua motoare de 2.5 litri dintre care unul biturbo si doua de 3 litri dintre care unul biturbo este absolut imposibil pt simplu motiv ca : cel de doi litri biturbo va avea aceeasi putere cu cel de 2.5 litri cu o sg turbina, iar cel de 2.5 litri biturbo va avea aceeasi putere cu cel de 3 litri cu o sg turbina.

clar bmw nu se va mai intoarce la motorul de 2.5 diesel

apoi, 300-350 cp din 2.5 litri diesel sunt de domeniul startrek-ului indiferent ca montezi 7 turbine pe masina. in ziua de azi nu se pot obtine 350 cp nici dintr-un v8 de 4 litri

apoi, 250 cp din 2 litri diesel nu se vor putea mai devreme de 5 ani de zile. cred ca este imposibil din punct de vedere al fiabilitatii sa se realizeze asa ceva.

 

viitorul este simplu:

motorul de 3 litri entry level *25d cu 197 cp va disparea si atat pe seria 3 cat si pe seria 5 va fi pus biturbo de 2 litri din motive de consum, taxe , co2 iar mileniul 3 cere asta.

la 3 litri , motorul cu o sg turbina nu cred ca se va apropia de 270 cp mai devreme de 2015 iar cel de 3 litri biturbo pe la 320 cp si asta peste multi ani.

 

citisem undeva si imi pare rau ca nu imi mai aduc aminte unde, ca urmatoarea gereratie de 318 d va avea 150cp iar 320d-184cp

 

asa se va intampla si cu *25 i de 217 cp. va fi inlocuit curand cu un doi litri turbo cu aceeasi putere

 

hai ca am gasit:

• 116i, 1,3-l-Turbo, 136 PS

• 118i, 1,3-l-Turbo, 177 PS

• 120i, 2,0-l-Turbo, 218 PS

• 130i, 3,0-l-Sechszylinder-Sauger, 272 PS

• 135iS, 3,0-l-Sechszylinder-Turbo, 326 PS

• 118d, 2,0 Liter, 150 PS

• 120d, 2,0 Liter, 184 PS

• 123d, 2,0 Liter, 211 PS.

 

astea sunt motoare ce se vor pune pe seria 1 peste 2-3 ani si cu siguranta incepand cu motorul de la 118i in jos, toate motoarele se vor gasi si pe seria 3 noul model.

 

pe seria 5 cred ca vor fi doar astea:

 

• 120i, 2,0-l-Turbo, 218 PS

• 130i, 3,0-l-Sechszylinder-Sauger, 272 PS

• 135iS, 3,0-l-Sechszylinder-Turbo, 326 PS

• 120d, 2,0 Liter, 184 PS

• 123d, 2,0 Liter, 211 PS.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

ªi ar fi ºi o greºealã din punct de vedere al marketing-ului sã lanseze pe piaÞã atât de repede un motor de 2 litri diesel de 250 cp.

 

De ce sã scoÞi pe piaÞã aºa ceva dacã poÞi sã mai scoÞi Încã 2 motorizãri intermediare cu care sã faci profit?

Link to comment
Share on other sites

da-mi de citit te rog, sa invat despre unghiul paletelor.

 

Nu mai insist pe idee ca nu am cu cine.. asa este baieti.. difera piesele... ma mir ca se potrivesc piese de pe un motor pe altu chiar si de pe generatii diferite :)

 

Diferenta intre piese dupa mecanicii care nu-s curiosi de realitate, poate fi si diferenta de PN...

 

Ma mir cum Dan98 a pus pe 525d.. turbina de 530d... cu PN diferite... sau ma mir.. cum de razvan gavan nu a vazut diferenta intre turbina de 530d si 525d :)...inafara de part number.

 

Daca tot nu ai cu cine de ce nu ne explici ce te-a intrebat Sher "Atunci cand resoftezi de ce nu poti ajunge la aceeasi putere cu "aceleasi motoare"?"

Si poate ne luminam si iti dam dreptate :)

Link to comment
Share on other sites

cine ti-a spus tie ca nu poti duce 318d la aceeasi putere ca 320d ? sau 318d chipuit la aceeasi putere ca 320d chipuit ? Intrebati de 320i_e36 mi se pare ca asa e nick-ul... se poate, stati linistiti :)... e39 530d-u lu Cat are 240 cp... apropo si functioneaza perfect dupa spusele lui... :)
Link to comment
Share on other sites

Este posibil pe un microcontroller cu mai multi biti, cu un clock mai mare, cu mai multi registrii si cu DMA sa implementezi algoritmi de calcul mai sofisticati si sa obtii timpi de calcul mai buni.

 

Si da, si calcule cu mai multe zecimale....

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Mda... cum am spus si muuult mai sus....

 

Florin3 user-ul, initiatorul topicului, a avut un singur post pe foum, in 20 si ceva martie 2008....la ce s-a ajuns, este priceless :)

Link to comment
Share on other sites

Salut, dupa peste 16.000 de km la volanul unui E82 (123d Coupe), parcursi in aproape 8 luni de zile, folosindu-ma de ea in fiecare zi si pentru fiecare deplasare, m-am gandit ca as putea sa va dau un feedback, impresiile si parerile mele personale despre aceasta masina.

 

Voi incepe cu ce imi place mie cel mai mult :) :

  • Consum extraordinar de bun ( in exterior m reusit sa scot cu scop de test 4.3l/100km !!! in rest, cat ma tine talpa` )
  • Motorul din aluminiu se incalzeste foarte rapid pe timp de iarna ( Inainte am avut Golf 5, dura 10-15 min de mers sa se incalzeasca! Asta se incalzeste intre doua intersectii - 3 minute )
  • Acceleratie de milioane ( mai ales la viteze peste 50 km/h )
  • Suspensii foarte rigide dar foarte silentioase, pe drum bun te simti ca pestele in apa!
  • Lipsa lag-ului(intarzierii) de Turbo indiferent de turatie
  • Pentru un Diesel, incepe plafonarea pe la 4750rpm ( rosu pe 5000+ )
  • Sunetul motor, care nu credeam ca vreodata un diesel va fi capabil sa il scoata, mai ales la turatii mari
  • Absorbtia socurilor de motor, nu se simt socurile motorului (specifice diesel) la relanti
  • Echilibrul din curbe ( datorita distributiei 50:50 a greutatii, a distantei foarte mari intre roti - 2.66m si a tractiunii spate )
  • Asistenta de stabilitate electronica (DSC/DTC/ETC)
  • Frane foarte prompte
  • Pret foarte bun (pentru tot ceea ce are de oferit mi se pare chiar ieftina !)
  • Semnalizarile care pot fi programate foarte util din BC
  • Scaunele sport bestiale
  • Vizibilitate foarte buna in toate directiile si toate unghiurile
  • Design interior si exterior
  • Siglele BMW si M

 

In concluzie, cand vezi capota din scaunul soferului iti da senzatia de 'am cu ce', iar cand sti ce se afla sub ea, te simti foarte bine!

 

Ce ma deranjeaza :) :

  • CDV-ul ( Schimbarea treptelor de viteza agata daca manevra este foarte rapida --- daca nu tii ambreiajul calcat la maxim inainte sa schimbi )
  • Una bucata greieras care a aparut recent, undeva la bancheta din spate ( doar cand e bocna de frig in masina )
  • Lipsa unui indicator de temperatura apa/ulei motor
  • La viteze peste 220km/h, te simti ca intr-un Cabrio decapotat ( zgomote foarte puternice, nu poti vorbi in masina )
  • Imposibilitatea de a decupla permanent functia auto start/stop
  • Auto start-stop care decupleaza motorul la viteze mai mici de 10km/h daca masina e 'la liber' ( era sa intru intr-un gard din cauza ca s-a intepenit volanul, intr-o coborare lina )
  • Automatizarea geamurilor ( Daca apesi de doua ori pe cheie sa se deschida masina, cand deschizi usa geamul coboara la jumatate, apoi cand o inchizi se ridica )
  • Lipsa senzorului de soc de la alarma, respectiv sirena de la alarma care este 'castrata'
  • "Senzorul de ploaie" care de fapt nu detecteaza apa pe parbriz ci se cupleaza manual ca mod de functionare a stergatoarelor si de fapt regleaza viteza si delay-ul stergatoarelor in functie de viteza de deplasare a masinii
  • Indicatorul de eroare lichid parbriz, care nu se reseteaza daca alimentezi recipientul si inchizi capacul iar masina este pe contact, ci doar daca faci acest lucru cand masina este oprita complet ( m-am chinuit 3 zile sa scap de eroare, ca sa imi dau seama ca trebuia de fapt sa opresc masina si sa re-inchid capacul de la recipient ca sa detecteze 'plinul'; resetarea din BC nu functiona )
  • Inutilitatea portbagajului ( Gura portbagajului este foarte ingusta- este greu sa introduci obiecte cu volum chiar daca ele ar incapea in interior, inaltimea portbagajului este foarte mica )
  • Calitatea vopselei ( este vopsea pe baza de ape care se smaltuieste foarte repede )
  • Inutilitatea cotierei ( incap 3 CD-uri in ea )
  • Locurile din spate, care sunt foarte stramte. M-as fi putut lipsi de ele contra altor avantaje, oricum nu am de purtat pe nimeni, si sunt doar doua.
  • Incalizrea din scaune pe ultima treapta este foarte intensa, ai impresia ca arde cand ajunge la maxim ( de fapt asa iti dai seama ca ar trebui sa o schimbi; la merc`uri scade automat cate o treapta dupa un timp si nu apuca sa arda )
  • Lipsa deschiderii automate a portbagajului la apasarea lunga a butonului de deschidere portbagaj ( Este pe seria 5 )

 

In concluzie, nu este nimic sever in toate punctele negative, ci mai de graba "mofturi" sau pretentii individuale.

 

 

Daca ar fi sa compar acest motor cu un benzinar cu aceleasi performante, doar in urmatoarele aspecte as putea fi sigur sa afirm :

 

  1. Se tureaza mult mai repede, are plaja de turatii mai mica ( treptele de viteza sunt mai scurte )
  2. Sunet motor
  3. Trepidatiile schimbatorului de viteza

 

 

 

Pe langa toate aspectele numarate de mine sunt sigur ca sant multe altele pe care ori nu le-am observat, ori nu le-am dat importanta. In acelasi timp, sunt sigur ca nu majoritatea santeti deranjati/impresionati de aceleasi aspecte ca si mine.

 

 

Astept si alte pareri si comentarii referitor la acest topic!

Link to comment
Share on other sites

cine ti-a spus tie ca nu poti duce 318d la aceeasi putere ca 320d ? sau 318d chipuit la aceeasi putere ca 320d chipuit ? Intrebati de 320i_e36 mi se pare ca asa e nick-ul... se poate, stati linistiti :)

Mi-a spus chiar baiatul in cauza: "nu ajung la aceasi putere dupa resoftare, nu sunt 100% la fel motoarele"

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...0&start=300

Edited by Sher
Link to comment
Share on other sites

[*] Lipsa unui indicator de temperatura apa/ulei motor

 

Nici eu nu ĂŽnĂželeg de ce au eliminat aceste indicatoare din bord.

 

[*] Imposibilitatea de a decupla permanent functia auto start/stop

 

Ai Întrebat ºi la reprezentanÞã?

 

[*] Auto start-stop care decupleaza motorul la viteze mai mici de 10km/h daca masina e 'la liber' ( era sa intru intr-un gard din cauza ca s-a intepenit volanul, intr-o coborare lina )

Asta sunĂŁ foarte grav.

Volanul s-a blocat sau doar s-a ĂŽntĂŁrit fiind motorul oprit?

 

[*] Lipsa senzorului de soc de la alarma, respectiv sirena de la alarma care este 'castrata'

 

Cred cĂŁ te referi Âşi la senzorul de perimetru.

La fel este Âşi la orice alt BMW.

 

PoĂži monta o alarmĂŁ aftermarket, Viper ar fi o alegere foarte bunĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

eu am citit pe pagina de la bmw si acolo scrie ca functia automata start/stop se poate opri total la o simpla apasare de buton :-s citeste prin manualul de utilizare, tre sa fie ceva.

 

eu chiar sunt curios de functia asta...e ceva de capul ei? chiar te ajuta sa economisesti carburant semnificativ?

 

la cum e traficul prin bucuresti mi se pare un pic aiurea, mai fac 2 metri...iar se opreste motoru...iar pornesc...mai fac 2 metri. sincer nu cred ca as opta pentru ea daca mi-as configura masina noua.

 

ca sa nu mai zic de uzura motorului. stiu ca nu se activeaza functia decat atunci cand motorul ajunge la temperatura optima de functionare...dar chiar nu-l afecteaza atatea porniri si opriri zilnice?

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu ĂŽnĂželeg de ce au eliminat aceste indicatoare din bord.

 

E valabil pentru mai multe modele? Ma gandeam ca poate apa nu are o temperatura 'stabila' sau datorita faptului ca blocul motor este aluminiu, informatia este irelevanta. Oricum, nu am nimic concret.

 

Asta sunĂŁ foarte grav.

Volanul s-a blocat sau doar s-a ĂŽntĂŁrit fiind motorul oprit?

 

S-a intarit, dar am tras repede frana de mana si am repornit motorul. Nu pot sa confirm daca a fost blocat sau doar intarit, decat daca repet scenariul.

 

Cred cĂŁ te referi Âşi la senzorul de perimetru.

La fel este Âşi la orice alt BMW.

 

PoĂži monta o alarmĂŁ aftermarket, Viper ar fi o alegere foarte bunĂŁ.

 

Ma refer la senzorul de soc ( tilt sensor ). Are senzor de perimetru.

 

 

 

 

[*] Imposibilitatea de a decupla permanent functia auto start/stop

 

pe e 92 320d parcĂŁ este butonul ĂŁsta... jos, sub casetofon, unde e Âşi ĂŽncĂŁlzirea ĂŽn scaune....

 

Este butonul de decuplare pentru instanta curenta, dar nu de decuplare permanenta ( adica la repornirea motorului sa ramana decuplat ).

 

 

Am unit cele 2 topice legate de BMW 123d.

 

Thx!

 

 

eu am citit pe pagina de la bmw si acolo scrie ca functia automata start/stop se poate opri total la o simpla apasare de buton :-s citeste prin manualul de utilizare, tre sa fie ceva.

 

eu chiar sunt curios de functia asta...e ceva de capul ei? chiar te ajuta sa economisesti carburant semnificativ?

 

la cum e traficul prin bucuresti mi se pare un pic aiurea, mai fac 2 metri...iar se opreste motoru...iar pornesc...mai fac 2 metri. sincer nu cred ca as opta pentru ea daca mi-as configura masina noua.

 

ca sa nu mai zic de uzura motorului. stiu ca nu se activeaza functia decat atunci cand motorul ajunge la temperatura optima de functionare...dar chiar nu-l afecteaza atatea porniri si opriri zilnice?

 

Se poate opri dar nu se poate dezactiva permanent.... Vezi comm de la quote-ul precedent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.