Jump to content

24 valve pe e 12?


lucian

Recommended Posts

Se poate monta, tinand cont ca motorul M50 a fost urmasul lui M20, iar modele precum seria 5 E34 au fost dotate cu ambele variante de motor. In plus, inlocuirea unui M20 cu un M50, pe seria 3 E30, este o operatie relativ usoara. Asta inseamna ca, din punct de vedere dimensional, un M50 "se potriveste usor" in locul unui M20.

Tu ce tip de E12 ai?

 

Oricum, trebuie sa fii constient ca te vei lovi de o serie de dificultati, cum ar fi:

>> evitarea interferentei motor - cadru fata: este posibil ca motorul M50 sa intre ca uns, dar se mai poate sa descoperi ca trebuie sa schimbi baia de ulei. Trebuie sa verifici ce modele de baie de ulei nu interfereaza cu cadrul si daca acestea se pot monta pe un M50;

>> probabil va trebui sa "construiesti" un arbore cardanic, de o lungime "customizata", pentru ca aproape sigur distanta intre flansa de iesire a cutiei si diferential nu va fi standard;

>> trebuie ca, odata cu motorul, sa transferi si toata electrica si electronica aferenta acestuia. Aici cred ca vei avea mare bataie de cap. Legatura cu / adaptarea instrumentarului de bord va fi, de asemenea, o tema de studiu;

>> iti vor trebui diverite cleme / sisteme de prindere, etc, pentru a aseza totul in ordine in compartimentul motor;

>> tubulatura de evacuare, probabil, va trebui si ea modificata;

>> noul motor va implica necesitatea upgradarii sistemului de franare si a revizuirii suspensiei.

Una peste alta, nu cred ca scapi fara inca cel putin 700..1000 EUR, pe langa costul motorului si al cutiei. Iar asta in ideea ca tot efortul de instalare il faci tu personal, si nu angajezi mecanici pentru asta.

 

Ma tem ca investitia si efortul nu merita. Mai ales ca nu le vei mai recupera vreodata. Cred ca mai bine ar fi sa incerci sa reglezi / repari motorul actual, sau instalezi un M20 / M30 cu injectie de benzina (in functie de modelul de E12 pe care il ai).

Pana la urma, un E12 este o masina atat de veche, incat singura ei sansa de a avea o oarece valoare pe piata este de a fi pastrata cat mai aproape de configuratia originala.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Se poate monta, tinand cont ca motorul M50 a fost urmasul lui M20, iar modele precum seria 5 E34 au fost dotate cu ambele variante de motor. In plus, inlocuirea unui M20 cu un M50, pe seria 3 E30, este o operatie relativ usoara. Asta inseamna ca, din punct de vedere dimensional, un M50 "se potriveste usor" in locul unui M20.

Tu ce tip de E12 ai?

 

Oricum, trebuie sa fii constient ca te vei lovi de o serie de dificultati, cum ar fi:

>> evitarea interferentei motor - cadru fata: este posibil ca motorul M50 sa intre ca uns, dar se mai poate sa descoperi ca trebuie sa schimbi baia de ulei. Trebuie sa verifici ce modele de baie de ulei nu interfereaza cu cadrul si daca acestea se pot monta pe un M50;

>> probabil va trebui sa "construiesti" un arbore cardanic, de o lungime "customizata", pentru ca aproape sigur distanta intre flansa de iesire a cutiei si diferential nu va fi standard;

>> trebuie ca, odata cu motorul, sa transferi si toata electrica si electronica aferenta acestuia. Aici cred ca vei avea mare bataie de cap. Legatura cu / adaptarea instrumentarului de bord va fi, de asemenea, o tema de studiu;

>> iti vor trebui diverite cleme / sisteme de prindere, etc, pentru a aseza totul in ordine in compartimentul motor;

>> tubulatura de evacuare, probabil, va trebui si ea modificata;

>> noul motor va implica necesitatea upgradarii sistemului de franare si a revizuirii suspensiei.

Una peste alta, nu cred ca scapi fara inca cel putin 700..1000 EUR, pe langa costul motorului si al cutiei. Iar asta in ideea ca tot efortul de instalare il faci tu personal, si nu angajezi mecanici pentru asta.

 

Ma tem ca investitia si efortul nu merita. Mai ales ca nu le vei mai recupera vreodata. Cred ca mai bine ar fi sa incerci sa reglezi / repari motorul actual, sau instalezi un M20 / M30 cu injectie de benzina (in functie de modelul de E12 pe care il ai).

Pana la urma, un E12 este o masina atat de veche, incat singura ei sansa de a avea o oarece valoare pe piata este de a fi pastrata cat mai aproape de configuratia originala.

46952[/snapback]

multumesc pt. sfaturile argumentate. cred ca o sa renuntz.

probabil o sa caut un motor din 87-89.

sa ma apuc sa-l repar pe asta....ma i9a durerea de cap.l-am cumparat de la cineva care si-a cam batut joc de el. a avut instalatie de gaz pe el, porneste f. greu si nu-si mentine relantiul. are multe fire suspendate si probabil ceva componente lipsa.am gasit niste baieti in timisoara care aduc din germania motoare.ofera garantie, test de compresie...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
...am gasit niste baieti in timisoara care aduc din germania motoare.ofera garantie, test de compresie...

46978[/snapback]

 

Ai cumva ceva date de contact la baietzii astia? Pleaseee... Motorul meu merge bine, dar e M20, shi ash vrea un M50 :blink:

 

10x

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.