Jump to content

320d "pauza"de putere


Recommended Posts

Am constatat o anomalie in accelerarea BMW-ului!Se poticneste usor undeva la 2000-2300rot/min si salta mai departe normal.Ce poate fi????

 

Ar putea fi mai multe : debitmetru,filtru de motorina...

Exclus filtre,consumabile,etc

Link to comment
Share on other sites

Am constatat o anomalie in accelerarea BMW-ului!Se poticneste usor undeva la 2000-2300rot/min si salta mai departe normal.Ce poate fi????

furtunele de vacuum. sunt gaurite si pierde aer turbina , nu deschide valvele.

 

vezi filtru de aer de la motor...filtru de motorina de cand nu l-ai schimbat ?...si eventual...pune-o pe tester si vezi ce striga :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am constatat o anomalie in accelerarea BMW-ului!Se poticneste usor undeva la 2000-2300rot/min si salta mai departe normal.Ce poate fi????

furtunele de vacuum. sunt gaurite si pierde aer turbina , nu deschide valvele.

 

vezi filtru de aer de la motor...filtru de motorina de cand nu l-ai schimbat ?...si eventual...pune-o pe tester si vezi ce striga :blink:

Furtunele se prezinta bine!!filtrele toate schimbate.....??

Link to comment
Share on other sites

Pot fi mai multe dar si urmatoarele incercari pot duce la localizarea defectului:

 

1) Sa verifici cu un furtun ca cel de vacuum daca comanda vacuumatica a capsulei turbinei (turbina e cu geometrie variabila) se misca la vacuumul facut chiar cu gura. Iti trebuie un furtun ceva mai lung de aprox 50 cm. Comanda trebuie sa se miste usor sa nu fie intepenita si sa se deplaseze aprox. 10 mm.

 

2) Pressure converter - face legatura dintre rezervorul de vacuum si actionarea capsulei care misca aparatul de dirijarea a gazelor de evacuare la intrarea turbinei . Acesta primeste informatie de la calculator care comanda actionarea turbinei atunci cind soliciti motorul, pt. localizare vezi:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45 - pozitia 1

 

poate fi o cauza.

Poate acesta nu transmite imediat comanda - depresiunea - la aparatul de dirijare a gazelor. Costa in jur de 250RON cred ca poti sa-l inlocuiesti cu ceva scule adecvate (prins cu 2 piulite de 10mm, chei cotite sau tubulare, cu cardan, declic, magnet sa nu pierzi pilulitele in scut, lumina etc...).

Din cite stiu este acelasi reper pressure converter cu cel care actioneaza supapa de recirculare a gazelor AGR (EGR).

 

Alta idee, cam nastrusnica!

La un BMW 320 inainte sa inlocuiesc furtunul de cauciuc care pleaca de la turbosuflanta (era vechi si-l banuiam de elasticitate) l-am infasurat din loc in loc cu coliere de plastic (panduite), asta sub masina dupa ce am demontat scutul. Banuiam ca se umfla ca un cimpoi cind creste presiunea (care poate ajunge la 2 bar) si intirzie usor trimiterea aerului comprimat spre admisia motorului. Am obtinut ceva ameliorari dar totusi intirzierea in accelerare a ramas.

 

Succes si bafta in depanare!

Link to comment
Share on other sites

Pot fi mai multe dar si urmatoarele incercari pot duce la localizarea defectului:

 

1) Sa verifici cu un furtun ca cel de vacuum daca comanda vacuumatica a capsulei turbinei (turbina e cu geometrie variabila) se misca la vacuumul facut chiar cu gura. Iti trebuie un furtun ceva mai lung de aprox 50 cm. Comanda trebuie sa se miste usor sa nu fie intepenita si sa se deplaseze aprox. 10 mm.

 

2) Pressure converter - face legatura dintre rezervorul de vacuum si actionarea capsulei care misca aparatul de dirijarea a gazelor de evacuare la intrarea turbinei . Acesta primeste informatie de la calculator care comanda actionarea turbinei atunci cind soliciti motorul, pt. localizare vezi:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45 - pozitia 1

 

poate fi o cauza.

Poate acesta nu transmite imediat comanda - depresiunea - la aparatul de dirijare a gazelor. Costa in jur de 250RON cred ca poti sa-l inlocuiesti cu ceva scule adecvate (prins cu 2 piulite de 10mm, chei cotite sau tubulare, cu cardan, declic, magnet sa nu pierzi pilulitele in scut, lumina etc...).

Din cite stiu este acelasi reper pressure converter cu cel care actioneaza supapa de recirculare a gazelor AGR (EGR).

 

Alta idee, cam nastrusnica!

La un BMW 320 inainte sa inlocuiesc furtunul de cauciuc care pleaca de la turbosuflanta (era vechi si-l banuiam de elasticitate) l-am infasurat din loc in loc cu coliere de plastic (panduite), asta sub masina dupa ce am demontat scutul. Banuiam ca se umfla ca un cimpoi cind creste presiunea (care poate ajunge la 2 bar) si intirzie usor trimiterea aerului comprimat spre admisia motorului. Am obtinut ceva ameliorari dar totusi intirzierea in accelerare a ramas.

 

Succes si bafta in depanare!

Multumesc f mult.chiar azi am cumpãrat 3m de furtun pânzat ca sa le inlocuiesc pe toate;sper sã ajungã

 

s-a mai discutat :blink:

 

este senzorul din admisie de vina ,ori il schimbi ori il cureti atat pe el cat si locul unde se infige el 100% rezultat promitator...la tester iti iese debitmetru aer

:)

Care este senzorul si unde este pozitionat?; m-ar ajuta o pozĂŁ!MULTUMESC!

Link to comment
Share on other sites

Sigur iti ajung, eu am folosit 2m si am inlocuit tot.

 

Accesul e putin mai dificil in zona supapei de AGR (sau EGR), dar merge.

 

Senzorul de presiune este montat pe galeria de admisie inspre habitaclu, trebuie sa demontezi carcasa microfiltrului ca sa ajuni acolo. Eu nu am poze dar poti sa-l gasesti vezi:

 

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/318d-...11/ill-11_2107/ - reperul 17.

 

sau pe http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=40 - reperul 17.

 

Miine am sa curat si eu senzorul de presiune de admisie la recomandarea primita de tine - e bun forumul: BMWClub multumesc celor care l-au pornit!!!! si participantilor!!!!

 

Daca masina are peste 100K Km o idee buna este sa inlocuiesti in viitor si filtrul recuperator de ulei pentru BMW 318d vezi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15 - pozitia 8. Cu un search sigur gasesti informatii pt el. Dupa inlocuirea asta BMW-UL meu a accelerat mai bine si i-a scazut cu 0,2l consumul de combustibil. (sau poti sa te uiti si pe http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=71129 - aici sunt si niste poze)

 

Succes!!!

Link to comment
Share on other sites

Miine am sa curat si eu senzorul de presiune de admisie la recomandarea primita de tine - e bun forumul: BMWClub multumesc celor care l-au pornit!!!! si participantilor!!!!

 

 

sa imi zici si mie daca ai simtit freo diferenta :blink:

Link to comment
Share on other sites

Miine am sa curat si eu senzorul de presiune de admisie la recomandarea primita de tine - e bun forumul: BMWClub multumesc celor care l-au pornit!!!! si participantilor!!!!

 

 

sa imi zici si mie daca ai simtit freo diferenta :)

 

 

Da, am simtit o acceleratie mai buna :blink: . Multumesc POIUYT ! :)

 

Anexez si o poza cu senzorul curatat. Pe betisor se vad urmele curatarii orificiului (am schimbat 3 betisoare cel din poza este ultimul).

O mizga acoperea orificiul de intrare a presiunii era ca o gamalie neagra.

 

Merita din plin pentru 30 min de interventie.

post-3516-1207234740_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Miine am sa curat si eu senzorul de presiune de admisie la recomandarea primita de tine - e bun forumul: BMWClub multumesc celor care l-au pornit!!!! si participantilor!!!!

 

 

sa imi zici si mie daca ai simtit freo diferenta :)

 

 

Da, am simtit o acceleratie mai buna :blink: . Multumesc POIUYT ! :)

 

Anexez si o poza cu senzorul curatat. Pe betisor se vad urmele curatarii orificiului (am schimbat 3 betisoare cel din poza este ultimul).

O mizga acoperea orificiul de intrare a presiunii era ca o gamalie neagra.

 

Merita din plin pentru 30 min de interventie.

Pãcat cã nu am stiut de treaba asta când am schimbat bujiile incandescente!Am sã desfac din nou dacã spui ca meritã!

Link to comment
Share on other sites

Miine am sa curat si eu senzorul de presiune de admisie la recomandarea primita de tine - e bun forumul: BMWClub multumesc celor care l-au pornit!!!! si participantilor!!!!

 

 

sa imi zici si mie daca ai simtit freo diferenta :)

 

 

Da, am simtit o acceleratie mai buna :blink: . Multumesc POIUYT ! :)

 

Anexez si o poza cu senzorul curatat. Pe betisor se vad urmele curatarii orificiului (am schimbat 3 betisoare cel din poza este ultimul).

O mizga acoperea orificiul de intrare a presiunii era ca o gamalie neagra.

 

Merita din plin pentru 30 min de interventie.

Pãcat cã nu am stiut de treaba asta când am schimbat bujiile incandescente!Am sã desfac din nou dacã spui ca meritã!

 

 

Nu trebuie sa desfaci decit carcasa in care este microfiltrul - cele 4 suruburi torx 30.

Astfel ai acces la senzorul de presiune, este in partea dreapta a carcasei de admisie inspre habitaclu. Scoti cupla (tragi de arcul de blocaj) impingi cupla in jos, desfaci surubul M10 si tragi usor de senzor. Il cureti, cureti locasul din galerie si remontezi. Eu l-am gasit murdar, sigur variatia presiunii de admisie se transmitea cu o mica intirziere senzorului.

In 30 de min reusesti.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat furtunele de vacum,am curatat senzorul din admisie si nimic;nici o modificare!! Instantul i-mi sare la 20 la fiecare schimbare de treaptĂŁ de vitezĂŁ si consumul e destul de mare(10,5l)E ceva normal???MULTUMESC!
Link to comment
Share on other sites

Pentru un 320d media de 10,5% pe Computerul de Bord pare putin cam mare dar e destul de discutabil. Consumul depinde de ff multi factori unul dintre ei care influenteaza mult este si stilul de condus, apoi unde mergi in oras, sosea sau combinat, bara la bara, din stop in stop, cutie de viteze automata, mecanica, viscozitate ulei, vara, iarna, cauciucuri, directie, etc....etc..... Pentru drumuri scurte pina in 10 Km cred ca 0,5 l de motorina se cheltuie numai sa incalzesti motorul. Sigur e un topic pe tema asta. In plus consumul indicat de CB cred nu cred sa fie ceva foarte precis.

 

Cind schimbi, depinde cit accelerzi daca te apropii de "talpa" sare sigur de 20% si nu stii unde se opreste consumul instantaneu.

 

Mai clar poate spune ceva despre consum, poate un mers uniform cu motorul incalzit de ex la 70 - 80 Km/h cu viteza constanta. Consumul instantaneu ar trebui sa fie in jur de 4 - 5%. Asta poate fi o indicatie cit de cit atunci cind masina ruleaza usor fara frecari sau rezistente inutile care pot fi create de multi factori.

 

Ce ai facut la masina ta e foarte bine, ai eliminat niste posibile cauze si ai facut o intretinere cel putin preventiva. Daca stagneaza cit de cit in acceleratie intre 2000 - 2300 sigur mai este o cauza pe care o vei descoperi.

 

 

Sunt citeva topicuri interesante care trateaza despre: debitmetru - modelele ceva mai vechi aveau ceva probleme altele mai noi sunt mai OK, pressure converter - comanda vacuumatica la turbina si EGR sau AGR, turbina, la dieseluri cu ceva KM la bord (peste 100K Km) sigur e de schimbat si filtrul epurator de ulei, conducte de admisie, radiator aer - aer.

Spunea cineva despre o diagnosticare computerizata - daca este accesibila fa-o poate afli o indicatie sau chiar raspunsul. Cam astea ar fi la prima vedere caile de urmat in continuare.

 

 

_____

Consumul de combustibil pe care il voi da mai jos este total orientativ si nu implica comparatii datorita conditiilor care sigur sunt foarte diferite de la caz la caz, initial n-am vrut sa-l scriu pt ca nu este o indicatie clara.

Actual am un 318d din Oct 2002 "entry level" dar ff economic. Consumul pe CB este 6,6%, mers combinat (oras cu ceva pe afara), bine intretinut, ulei Castrol EDGE 0-W30, cauciucuri Dunlop 205-55 16", pt. un mers mai potolit dar din cind in cind si ceva mai sportiv ca d'aia mi-am luat totusi BMW.

Consuma inainte 6,8% dar dupa ce i-am schimbat filtrul epurator de ulei i-a scazut consumul la 6,6%. Ii mai dau din cind in cind si 70 - 80 intr-a doua sa verific ca merge totul OK si sa-i mai curat traseul de gaze (asta in oras). In general sunt multumit de ea, am avut si 320d din 2000 cu 136 CP si accelera ceva mai tare dar nu chiar liniar, avea parca o retinere cam intre 2000 - 2300 RPM si nu am insistat prea mult sa i-o scot schimbind piese am ameliorat-o prin mici intretineri, in rest mergea bine.

Link to comment
Share on other sites

Bucura-te de ea, este o masina ff buna si de incredere!

 

Cred ca i-ai facut ce-i trebuie si te va servi ca un BMW!

 

In rest, poti sa-ti petreci cam tot timpul cautind sa elimini mica stagnare dar nu cred ca inseamna chiar mare lucru. Nu tot timpul esti intr-o acceleratie ci doar tranzitoriu pentru 0,5 - 1 sec cel mult.

Link to comment
Share on other sites

Bucura-te de ea, este o masina ff buna si de incredere!

 

Cred ca i-ai facut ce-i trebuie si te va servi ca un BMW!

 

In rest, poti sa-ti petreci cam tot timpul cautind sa elimini mica stagnare dar nu cred ca inseamna chiar mare lucru. Nu tot timpul esti intr-o acceleratie ci doar tranzitoriu pentru 0,5 - 1 sec cel mult.

Multumesc.AdevĂŁru e cĂŁ nu am apucat sĂŁ mĂŁ bucur ĂŽncĂŁ de ea,am ĂŽnscris-o luna trecutĂŁ dupĂŁ ce a stat ĂŽn garaj6 luni pentru excrocheria asta cu taxa!

Link to comment
Share on other sites

Du-te la un service BMW. In 30 min. iti rezolva problema cu intreruperea intre 200-2300rpm. Sunt supapele de comanda care trebuie schimbate; ma mir ca la asa o problema comuna, nu stie nimeni care este rezolvarea. Mie asta mi s-a intamplat, am si scris aici pe forum si am primit feedback-uri fel de fel. Pana nu am fost in service la BMW nu s-a remediat. Si vreau sa spun ca motorul si-a revenit instntaneu.
Link to comment
Share on other sites

Du-te la un service BMW. In 30 min. iti rezolva problema cu intreruperea intre 200-2300rpm. Sunt supapele de comanda care trebuie schimbate; ma mir ca la asa o problema comuna, nu stie nimeni care este rezolvarea. Mie asta mi s-a intamplat, am si scris aici pe forum si am primit feedback-uri fel de fel. Pana nu am fost in service la BMW nu s-a remediat. Si vreau sa spun ca motorul si-a revenit instntaneu.

Supapele de comandã fiind convertoarele de vid de pe turbo si EGR ???.Servis BMW nu am În zonã decât la Cluj Napoca si nu stiu cume treaba cu programarea!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Rugaminte: explicati-mi exact si mie unde e situat senzorul asta de presiune. Sunt proaspat posesor de 320d, am schimbat filtrul de aer, polen, motorina si epurator, am curatat egr, dar nu am reusit sa localizez senzorul asta. Am dat azi jos carcasa de la microfiltru, carcasa mare de plastic de pe motor, cat si aia mai mica dinspre habitaclu de sub carcasa la microfiltru, dar nu am gasit senzorul asta :twoup: . Mai trebuie desfacut ceva pe acolo, e pe partea dreapta sau stanga cum te uiti din fata, sus, jos, pe langa care alta piesa? Multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

in afara de schimbat filtre si ce mai spuneti voi ca faceti un lucru bun e si curatarea injectoarelor, desi unele service uri nu recomanda. eu pot spune ca am facut curatarea, am schimbat toate filtrele, si acum masina merge linear si mult mai bine decat atunci cand am luat o. o sa curat si senzorul de pe admisie, cand scot bujia aia rupta din chiulasa, si o sa ma interesez si de supapele alea de care a amintit colegu mai sus. la fel trebuie curatategr ul, si tot ce poti de la admisie si am inteles ca si supapa disa dar eu la ea nu am umblat. deocamdata sunt multumit de cum merge, cand o mai ia arara o sa explorez mai mult, insa acum daca rezolv cu bujiile ma fac baiat cuminte si nu mi mai bag nasu decat la articulatii si suspensii.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.