Jump to content

Diferenta diametru la roti fata - spate


LRD

Recommended Posts

Se stie ca exista posibilitatea echiparii masinii cu roti cu latime diferita spate fata (mai late spate), acest lucru influentand favorabil stabiliitatea masinii in curbe. De exemplu, la BMW seria 3 pachetul M Sport are 225/45R17 fata si 255/40R17 spate, diametrul total al rotilor fiind practic acelasi (se poate verifica matematic). Dar la unele variante sportive se intalneste urmatoarea situatie:

-M3: fata 245/40ZR18, spate 265/40ZR18;

-Lexus IS250: fata 225/40ZR18, spate255/40ZR18.

Pastrand acelasi procent (40%) la latimi diferite de cauciuc, rezulta un talon diferit care, de exemplu la Lexus, duce la o diferenta de raza de cca 1,20 cm, care avand in vedere marimea razei rotii inseamna o diferenta de aproape 4%.

Intrebarea este urmatoarea:

Cum de aceasta diferenta de raza intre fata si spate (care se mentine si cand cauciucul este deformat) nu influenteaza functionarea sistemelor electronice de siguranta (DSC, ASC, etc), stiindu-se ca unul din elementele care declanseaza functionarea acestora este diferenta de turatie a rotilor care apare intr-o anumita situatie critica.

Poate cineva sa ma lamureasca?

Link to comment
Share on other sites

Cum de aceasta diferenta de raza intre fata si spate (care se mentine si cand cauciucul este deformat) nu influenteaza functionarea sistemelor electronice de siguranta (DSC, ASC, etc), stiindu-se ca unul din elementele care declanseaza functionarea acestora este diferenta de turatie a rotilor care apare intr-o anumita situatie critica.

 

Difera codificarea de la o masina la alta.Sunt luate in considerare toate configuratiile posibile pentru masina respectiva.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca te referi la diferenta de turatie pe puntea motoare. Ori puntea motoare are aceleasi dimensiuni.

Ma refeream la diferenta de turatie intre cele doua punti fata - spate datorita diferentei de raza a rotilor fata - spate, situatie care am remarcat-o la M3 si la Lexus IS250 si mai sunt si alte modele "sportive" la care diametrul spate este mai mare (la seria 3 cu pachet M sport, de si exista o diferenta de latime intre cele doua punti, diametrul este practic identic) si ma gandeam in ce masura la aceste modele problema asta a diferentei de turatie fata-spate se impaca cu sistemele electronice de siguranta. De fapt cred ca si sistemul de indicare pana la cauciucurile runflat functioneaza pe baza diferentei de turatie intre roti, diferenta care apare in momentul in care scazand presiunea la una din roti, scade raza si creste turatia fata de restul rotilor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.