Jump to content

Recommended Posts

Mi-am luat nu de mult un 320d de 136cp din germania. Am sesizat ca la rece, dimineata sau dupa ce las motorul sa stea mult (oprit), cand il pornes imi ramne becul de la ulei aprins cam 2 secunde, timp in care in motor se aude o bataie usoara, dupa ce se stinge becul badaia dispare. Mai are vreo 16000km pana la urmatorul schimb, cel putin asa scrie pe bord si am vazut ca a fost bagat ulei 5W 30. Daca motorul a mers 20 de secunde , il opresc si il pornesc inapoi becul se stinge imediat si nici nu mai se aude bataia. E normal sa se intample treaba asta? Am verificat uleiul si e la nivelul maxim pe joja.Vreau sa va mai zic ca nu sa circulat cu masina de vreo 2-3 luni, masina fiind avariata. Edited by Lolo
Link to comment
Share on other sites

Am facut un filmulet (imi cer scuze de dimensiunea prea mare dar nu am avut program cu care sa-l prelucrez) si o poza cu hartia pe care scrie schimbu de ulei, cred ca a fost schimbat si filtrul de ulei.

49088[/snapback]

 

Hartiute din alea iti dau eu cate vrei si iti scriu ce vrei pe ele.

 

Eu zic ca pentru linistea ta, sa schimbi si uleiul si filtrul.

 

Becul trebuie sa se stinga, e foarte grav ca ramane aprins, pentru ca inseamna ca nu ai presiune de ulei. Depinde ce fel de filtru ai, daca e tip cartus de hartie, atunci poti schimba 10 filtre ca problema ramane, pentru ca valva e montata pe masina. Daca e de tip metalic, filtrul are valva in el si schimbarea lui remediaza problema.

Link to comment
Share on other sites

Citeste aici despre ce valva e vorba:

 

LINK

 

Becul trebuie sa se stinga relativ repede dupa ce ai pornit motorul, nu e normal sa ramana aprins.

49122[/snapback]

 

 

M-am uitat peste site, nu le am eu prea bine cu engleza dar tot am intzeles ceva. In primul rand este vorba despre un timp mult mai lung , 9 -10 secunde , mie dupa 3 secunde maxim se stinge. Nu stiu dc nu pot sa incarc tot filmuletul, acolo se vede cat timp sta aprins. Oricum dupa ce o repar(tinichigeria) am sa ii schimb si uleiul, filtrul si am sa-i desfac si valva aia , sa vad cum arata poate are mizerie in ea?? Totusi .. dupa o noapte cand tot uleiul curge in baie si pornesc motoru, pompa pana sa impinga uleiu sus la axu cu came .. nu are cum sa il faca intr-o secunda dupa parerea mea .. poate nu am dreptata ca nu sunt mecanic. Eu as fi curios alti posesori de 320d daca nu cumva au aceasi problema. Oricum mersi mult de raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e si rolul valvei, nu lasa sa curga uleiul inapoi din tubul in care se afla elementul filtrant. Gandeste-te ca aceea canistra in care bagi filtrul are mai mult de o juma de litru, deci dupa ce pornesti motorul, pompa intai umple acea canistra si abia dupa aia uleiul ajunge pe instalatie. Daca e stricata valva, peste noapte uleiul se scurge din canistra. La filtrele metalice, valva e inauntru lor si nu lasa sa iasa uleiul din filtru.

 

Daca zici ca dupa 2-3 secunde se stinge becul, inseamna ca e ok. Am crezut ca e vorba de ceva interval de timp mai mare. Poti sta linistit in cazul asta.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e si rolul valvei, nu lasa sa curga uleiul inapoi din tubul in care se afla elementul filtrant. Gandeste-te ca aceea canistra in care bagi filtrul are mai mult de o juma de litru, deci dupa ce pornesti motorul, pompa intai umple acea canistra si abia dupa aia uleiul ajunge pe instalatie. Daca e stricata valva, peste noapte uleiul se scurge din canistra. La filtrele metalice, valva e inauntru lor si nu lasa sa iasa uleiul din filtru.

 

Daca zici ca dupa 2-3 secunde se stinge becul, inseamna ca e ok. Am crezut ca e vorba de ceva interval de timp mai mare. Poti sta linistit in cazul asta.

49129[/snapback]

 

 

Daca maine dimineata ii desfac eu canistra pt filtru, ar trebui sa fie plina cu ulei?? Dupa mine asta e cel mai bun mod in care pot verifica daca e stricata valva, nu?

Link to comment
Share on other sites

Daca maine dimineata ii desfac eu canistra pt filtru, ar trebui sa fie plina cu ulei?? Dupa mine asta e cel mai bun mod in care pot verifica daca e stricata valva, nu?

49133[/snapback]

 

Exact. Daca desfaci canistra ar trebui sa fie plina de ulei. Daca nu e plina, valva nu isi face treaba.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, de aia ti se stinge cu intarziere, pentru ca tre sa umple intai canistra. Oricum, daca zici ca se stinge relativ rapid, nu e o asa mare problema. Daca era vorba de 9-10s, iti dai seama ce inseamna pentru un motor sa mearga in fiecare dimineata cate 10s pe stomacu gol.

 

Schimba uleiul si filtrul, si dupa aia vezi cum se manifesta.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, de aia ti se stinge cu intarziere, pentru ca tre sa umple intai canistra. Oricum, daca zici ca se stinge relativ rapid, nu e o asa mare problema. Daca era vorba de 9-10s, iti dai seama ce inseamna pentru un motor sa mearga in fiecare dimineata cate 10s pe stomacu gol.

 

Schimba uleiul si filtrul, si dupa aia vezi cum se manifesta.

49380[/snapback]

 

 

Chiar acuma a fost prietenul ala al meu cu bmw-ul , a stat putin la mine si dupa ce a pornit motrul a stat si becul lui aprins vreo 2 secunde iar temperatura apei era la unsfert. oricum dupa ce o repar ii schimb si filtrele, am observat ca scoate si putin fum, si curge din toba o "zeama" neagra care dupa ce se usuca pe asfalt. Probabil scoate funinginea de pe toba, cu condensul care se creaza in toba.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, de aia ti se stinge cu intarziere, pentru ca tre sa umple intai canistra. Oricum, daca zici ca se stinge relativ rapid, nu e o asa mare problema. Daca era vorba de 9-10s, iti dai seama ce inseamna pentru un motor sa mearga in fiecare dimineata cate 10s pe stomacu gol.

 

Schimba uleiul si filtrul, si dupa aia vezi cum se manifesta.

49380[/snapback]

 

e apsolut normal 2 secunde sa stea aprins, eu am patit in felul urmator: cand am luat masina si am facut schimbul de ulei am pus 5w40 si becul se stingea dupa max. o secunda ca acela era mai fluid si ajungea mai repede unde trebe , acum am 10w40 BMW si sta exact 2 sec. deci asa e si cazul tau, eu am un e34

Link to comment
Share on other sites

mai si la mine e la fel.... la rece sta vreo 2-3 secunde..... si cam o secunda dak stationez mai mult de n zeci de minute.... deci ... eu zic ca asa e normal....

 

si la mine la start la rece se aude motorul mai tare alea 2-3 secunde..... acu ce sa'i fac ??? sa'i pun ulei 0W ??? acum am 5W

Edited by oSerX
Link to comment
Share on other sites

mai si la mine e la fel.... la rece sta vreo 2-3 secunde..... si cam o secunda dak stationez mai mult de n zeci de minute.... deci ... eu zic ca asa e normal....

 

si la mine la start la rece se aude motorul mai tare alea 2-3 secunde..... acu ce sa'i fac ??? sa'i pun ulei 0W ??? acum am 5W

49993[/snapback]

 

Prietenul asta al meu are 0W 30 , si la fel se aude si la el .... eu dupa ce o repar ii schimb uleiul, o sa bag probabil un castrol 0W 40 si un duralube (luat din ungaria probabil).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.