Jump to content

Cum se conduce o masina cu peste 200 cai putere?


ciprianborbei

Recommended Posts

Naiba stie mai Ciupanezu'le, tu ai intotdeauna replica buna sa imi dai. :blink: M-ai lamurit cu franele. Multumesc.

o sa te descurci...dozezi acceleratia si atentie la vitezometru...ca te fura viteza....la masina aia 3 secunde de pedala la maxim au consecinte asupra vitezei....am facut si eu un "test drive " cu un 535d...din drepta...dar senzatia e impunatoare....masina aia FUGE, RAU !!! cand m-am urcat la mine parca eram in brisca si era castrata si cu toata manuala, parca aveam frana de mana trasa, nu tragea....relativitatea lucrurilor....mi-a trecut dupa 2 zile de megane... smile.gif

Mi-a placut comparatia ta....mai ales ca si eu tot Megane am :).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Naiba stie mai Ciupanezu'le, tu ai intotdeauna replica buna sa imi dai. :blink: M-ai lamurit cu franele. Multumesc.

 

Multumesc si eu!

 

Marimea franelor este influentata direct de puterea masinii, este valabil la orice BMW.

BMW a excelat intotdeauna la capitolul frane, directie si manevrabilitate.

Link to comment
Share on other sites

Deci, ca sa raspund strict la intrebarea din titlu:

 

1. Trebuie sa ai permis de conducere :blink: :) altfel nu se poate.

 

In mare majoritate a timpului nu folosesti nici jumatate din caii aia putere, insa te sfatuiesc ca in primii 2000-3000 km sa nu treci cu acul de 160 km/h si cu turatia de 3500, in rest e ok, o sa te prinzi tu repede!

 

Aa, si inca un sfat :Nu te gandi cati CP are masina, just DRIVE IT!

Link to comment
Share on other sites

Deci, ca sa raspund strict la intrebarea din titlu:

 

1. Trebuie sa ai permis de conducere :blink: :) altfel nu se poate.

 

In mare majoritate a timpului nu folosesti nici jumatate din caii aia putere, insa te sfatuiesc ca in primii 2000-3000 km sa nu treci cu acul de 160 km/h si cu turatia de 3500, in rest e ok, o sa te prinzi tu repede!

 

Aa, si inca un sfat :Nu te gandi cati CP are masina, just DRIVE IT!

Multumesc si pentru aceasta idee.

PS: Un manual de 535d totusi nu mi-ar strica. Aveti idee unde sa caut?

Link to comment
Share on other sites

Ce-a vrut sa spuna e ca o masina cu putere mai mare are sistem de franare mai performant decat acelasi model de masina cu o motorizare mai slaba. Discurile de frana au diametrul mai mare, placutele de frana au suprafata mai mare, deci franeaza mai bine.

 

Banuiesc ca sistemul de franare este conceput pentru fiecare masina in parte.

Dupa cum spui inseamna ca un 316i nu are frane bune, deoarece este motorul mic. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a te urca la volan trebuie sa citesti cartea masinii. :)

Tu chiar crezi ca exista pe aici "experti" care iti pot spune cum se conduce o masina de 286cp?Cum sa apesi pe acceleratie, cum sa iei o curba...

Eu zic sa conduci masina, pur si simplu, si sa nu te uiti in gura la toti "soferii" care cad in penibil incercand sa dea lectii de soferie :blink:

 

 

oh, eu asa am facut cu rx350-ul, iar cand am marturisit in scris ca asa am facut, m-au luat toti la misto

Link to comment
Share on other sites

initiatorul topicului pune intrebari la modul... sa cunoasca dinainte masina... evetualul drive test cu ea sa nu il surprinda sau sa il sperie

nicidecum nu am citit ca cere lectii de sofat sau other stuff

 

apropo de ce zicea cineva mai sus, si eu am dat 200 la un golf gti II si aveam 2 mii de km parcursi

dar atunci vedem altfel lucrurile... acum daca mai pune ... mai bine nu :blink:

Link to comment
Share on other sites

nicidecum nu am citit ca cere lectii de sofat sau other stuff

 

Asa am inteles eu, imi cer scuze :blink:

"Cum (naiba) se conduce o masina cu atatia cai putere? Atat in oras cat si in afara, cum se comporta? Ce ar trebui sa fac inainte de a ma sui la volan"

 

Atunci raspunsul este foarte simplu, se conduce cu grija. :)

Link to comment
Share on other sites

nicidecum nu am citit ca cere lectii de sofat sau other stuff

 

Asa am inteles eu, imi cer scuze :blink:

"Cum (naiba) se conduce o masina cu atatia cai putere? Atat in oras cat si in afara, cum se comporta? Ce ar trebui sa fac inainte de a ma sui la volan"

 

Atunci raspunsul este foarte simplu, se conduce cu grija. :)

Intradevar asta e modalitatea de raspuns pe care o asteptam. Poate nu m-am facut destul de clar inteles insa eu vreau sa aflu cat mai multe despre un 535d inainte de a-l cumpara. Ma intereseaza cum se comporta in trafic, atat pe autostrada cat si pe drumuri noroioase. Tot ce se poate spune despre masina asta. Pentru inceput am vrut sa stiu cum se conduce la atatia cai putere eu nefiind obisnuit cu asa ceva. Vreau sa stiu la ce sa ma astept, etc.

Link to comment
Share on other sites

...

insa datorita puterii mult mai mari, 535d-ul are frane supradimensionate.

...

 

Nu exista asa ceva.

E adevarat ca franele sunt mai performante, insa nu sunt supradimensionate. Sunt exact cat trebuie, nici mai mult nici mai putin.

Crezi ca BMW-ul are vreo placere sa arunce banii pe fereastra ?

Link to comment
Share on other sites

Au pus niste frane foarte mari si eficiente, insa nu EXACT CAT TREBUIE.

 

Exista masini din aceeasi clasa cu frane mai putin bune, BMW a excelat intotdeuna la franare, toate modelele sportive au frane mai bune decat concurenta, si asta nu o spun eu ci Top Gear.

 

Nu cred ca se poate vorbi despre aruncarea banilor pe fereastra, doar nu au pus discuri ceramice...

Link to comment
Share on other sites

...

insa datorita puterii mult mai mari, 535d-ul are frane supradimensionate.

...

 

Nu exista asa ceva.

E adevarat ca franele sunt mai performante, insa nu sunt supradimensionate. Sunt exact cat trebuie, nici mai mult nici mai putin.

Crezi ca BMW-ul are vreo placere sa arunce banii pe fereastra ?

Cand a zis ca sunt supradimensionate ma gandesc ca a vrut sa zica ca sunt mai mari decat ale altui BMW gen 525 nu ca sunt prea mari pentru 535d. Sunt mai mari ca la alte BMW-uri insa nu peste cat trebuie. Cred ca asta a vrut sa exprime colegul, Ciupanezu.

Link to comment
Share on other sites

Atunci sa reformulez: "franele sunt exact cat trebuie din punctul de vedere al inginerilor BMW". Daca tu si cei de la TopGear sunteti de alta parere...e alta poveste. Poate voi sunteti mai exigenti.

Banuiesc ca atunci cand au proiectat masina au urmarit anumite performante si in urma calculelor au rezultat niste valori si parametri ptr fiecare sistem in parte.

Supradimensionarea nu imbunatateste niciodata performantele unui sistem. Nu trebuie neaparat sa pui frane ceramice sa pierzi bani.

Link to comment
Share on other sites

Pai la frane este destul de simplu, ai discuri foarte mari, masina franeaza... asta in linii mari.

 

Pe scurt, am zis ca sunt supradimensionate pentru a exprima ideea ca masina putea frana sufiecient de bine chiar si cu niste frane mai mici insa exigenta BMW este foarte mare atunci cand vine vorba de frane.

Link to comment
Share on other sites

supradimensionarea se foloseste pentru a nu folosi la 100% din capacitate un obiect.. folosirea la 100% din potential inseamna uzura foarte rapida..

 

ca sa intelegeti un motor de 5000 cmc va fi mai longeviv decat unu de 2000 cmc pe aceeasi masina..

Edited by indiferent
Link to comment
Share on other sites

supradimensionarea se foloseste pentru a nu folosi la 100% din capacitate un obiect.. folosirea la 100% din potential inseamna uzura foarte rapida..

 

ca sa intelegeti un motor de 5000 cmc va fi mai longeviv decat unu de 2000 cmc pe aceeasi masina..

Dar se poate pune pe aceeasi masina un motor cu o asa diferenta de cubaj? Eu stiu ca trebuie modificate suspensiile, directia, etc. Nu? Ori ai vrut doar sa exagerezi intentionat pentru a ne face sa intelegem ideea anterioara?

Edited by ciprianborbei
Link to comment
Share on other sites

imi inchipui ca 535d este chiar o placere de condus, nu o masina care sa te incordeze foarte tare. daca am fi vorbit de un M5 E34, sa zicem, intr-adevar acomodarea ar fi mult mai grea. sunt si masini moderne care te pot obosi foarte tare, si nu neaparat de puteri extreme... gen HONDA S2000, SUBARU IMPREZA, etc. BMW-urile sunt insa din alta liga, au 'civilizat' si M-urile recente.
Link to comment
Share on other sites

imi inchipui ca 535d este chiar o placere de condus, nu o masina care sa te incordeze foarte tare. daca am fi vorbit de un M5 E34, sa zicem, intr-adevar acomodarea ar fi mult mai grea. sunt si masini moderne care te pot obosi foarte tare, si nu neaparat de puteri extreme... gen HONDA S2000, SUBARU IMPREZA, etc. BMW-urile sunt insa din alta liga, au 'civilizat' si M-urile recente.

Din ce ai scris aici eu inteleg ca cei de la BMW au facut in asa fel incat cei 286 CP sa fie usor de strunit datorita interventiilor calculatorului masinii. Sper ca asa sa fie deoarece pe mine nu ma deranjeaza deloc electronica in masina asta desi multi sunt contrar acestei pareri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.