Jump to content

Placute frana TRW?


Recommended Posts

chiar nu stie nimeni daca trebuie schimbat si senzorul odata cu schimbarea placutelor de frana pe fata la e60? sau se poate reseta? As avea nevoie de o informatie urgenta pentru a putea face azi comanda.

daca odata indicatia a aparut in bord senzorul e gata trebuie altu

 

poate doar cel de pe fata poate doar cel de spate poate amandoua :D e usor de verificat

 

doar roata fata stanga trebuie demontata si imediat in mijlocul etrierului vei vedea senzorul si se trage spre cabina pt al scoate

 

la fel si pt cel de spate insa roata de pe dreapta

 

 

 

eu am schimbat placutele si am pus TRW fata spate nici un scart nu a facut da de loc :twoup: pe langa faptul ca am schimbat si lichidul de frana cu

post-2935-1215799174_thumb.jpg

si am facut si brake bedding ca discurile le-am pastrat si sunt multumit de treba pe care am facut-o :D am si recompensat "mesterul" cu o bere ca a facut treaba buna :D

 

tot ce am facut am curatat etrierul -> locasul unde vine prins si unde vin placutele

 

daca totul e montat corect nu are cum sa "miaune" pt ca placutele au un "material" :twoup: lipit pe verso care tocmai pt asta e pus

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

multumesc mult pentru sfaturi. am ajuns la concluzia ca nu trebuie schimbat si senzorul. totusi e ciudat de unde stie idriveul cati km mai poti face cu placutele daca nu se schimba si senzorul... la un moment dat, dupa o perioada in care am condus mai agresiv imi era pe galben indicatorul pt placute tot pe 2500km. de o perioada am lasat-o mai moale si a revenit pe verde ... dar tot 2500 km imi arata ...
Link to comment
Share on other sites

Tot TRW mi-am montat si eu pe spate, weekendul trecut, din lipsa de rabdare sa comand ATE pe net.( si probabil am dat mai mult decat fac , vreo 60 euro pe spate). De scartiit nu scartie (le-am dat cu vasilina din aia cu cupru in ea , pe spate si la locurile unde calca pe etrier si cilindru).

Insa am o mica mare problema, cateodata cand calc frana se duce un centimetru, si dupa aia agata ca sa zic asa, si e destul de neplacut pe la 150 sa vezi cum iti merge frana in trepte.

Nu cred sa fie problema din cauza placutelor ( nu aveam problema asta inainte sa le schimb), probabil e vreun piston pe spate care nu culiseaza cum trebuie , sau cine stie.

Nu prea sunt incantat de ele, parca frana mai bine inainte. Oricum trebuie sa fac ceva cu franarea in trepte, ca nu e prea "sanatos" sa merg asa.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

 

citeste ce scrie in link-ul de mai sus

 

eu am facut si nu am nici o diferenta la franare fata de placutele vechi

 

problema e ca discurile sunt uzate neuniform de placutele vechi si acu tu trebuie sa le acomodezi

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Link-ul de mai sus este un fel de biblie?

 

Eu sunt de parere ca franele trebuie menajate dupa montare.

 

nu e biblie departe de mine sa o consider

 

doar ca eu am incercat si functioneaza nu l-as recomanda daca nu ar fi asa din potriva -> nu faceti ca "boa" de pe link (si ca mine care a incercat)

 

am schimbat de 5 ori placute la masini diferite pe care le-am avut pana acu pastrand discurile si tot timpu era ca ->> auu iara incep fazele ca trebuie sa franez cu 80 de metri inainte ca sa obisnuesc placutele ca pur si simplu nu prind franele

 

asa le obisnuesc cand am drum pe afara (din oras) sau imi fac :D si pe langa faptul ca si prelungesti viata lor pt ca contactu la franare cu placute noi se face doar in anumite puncete (asta e valabil char daca schimbi si placute si disc)

 

asta se poate observa dupa primele franari -> vei vedea niste cerculete mai inchise de lculoare pe disc -> doar acolo e conact intre placuta si disc

 

e adevarat nu am facut franari puternice cum scrie acolo ci pe distanta lunga fara sa ajung sub 50 km/h pt a pastra ventilatia

 

si cand am ajuns acasa am observat acea depunere unifrma pe disc de culoare albastru inchis si binenteles si franarea era ca si cu placutele vechi

 

spun asta ca si in timisoara se circula nebuneste ca pe oriunde in tara asta si mi s-a bagat unu in fata cu un jep cu (carlig si bari) si am pus o farana de s-a imprimat forma placutei pe disc (asta pt ca dupa oprire am continuat sa apas pedala de nervi si instinct)

 

daca il loveam chiar si din (lateral ca sa nu fiu eu vinovatu :twoup: ca nu am pastrat distanta regulamentara ) imi face-am varza masina si unde odata e lovit nu se mai reface cum a fost fie mesteru mesterului :D

 

inchipueti daca nu faceam acea procedura si mergeam pe ideea ca le menajez eu -> eram cu juma de motor sub caroseria lui

 

eu is de parere: cu franele nu ii de jucat cand nu te astepti cineva ti le va pune la incercare si daca nu ti-ai facut temele te arzi si la propriu si la figurat

 

scuzati novela :twoup:

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

mie-mi pare o idee proasta sa schimbi si fata si spatele in acelasi timp ..Eu am facut asta si nu aveam frana deloc ..a fost oribil cateva sute de km ..De obicei cand am schimbat doar fata ..sau doar spatele ..aveam o frana relativ ok imediat dupa schimbare ...Nu ma simteam ca si cum fac echilibristica ....De acum inainte doar asa voi schimba ..fata ..si dupa 500-1000 km spatele
Link to comment
Share on other sites

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

 

citeste ce scrie in link-ul de mai sus

 

eu am facut si nu am nici o diferenta la franare fata de placutele vechi

 

problema e ca discurile sunt uzate neuniform de placutele vechi si acu tu trebuie sa le acomodezi

Dragute sfaturile, dar e o mica mare problema, cand schimbi numai frane spate, nu prea ai cum sa le faci "acomodarea" pentru ca daca o iei cu frane de la 100 la 40 si de la capat, o sa ai discurile fata rosii si cele de pe spate de abia incep sa lucreze. Asa ca doar in timp se rezolva problema.

Apropo unde gasesc un tutorial cu schimbare saboti frana de mana, ca am impresia ca imi trebuie mai mult decat placute, cand desfac butucul trebuie sa mai schimb niste chestii ?

 

Ai si aerisit franele atunci cand le-ai schimbat?

Nu ca n-aveam furtun, si teoretic daca n-am umblat in circuit (decat capacul de la borcan cand am comprimat cilindrii) nu e neaparat necesar. Dot 4 papa e39 ?

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Ai si aerisit franele atunci cand le-ai schimbat?

..Nu ...Am ajuns ulterior dupa vreo2 saptamani la Filaret si am facut un schimb lichid frana ca era cazul oricum si ma enerva ca tot nu aveam frana !..S-a rezolvat tot dupa asta !.Nu prea inteleg pe unde a tras aer daca nu avea pierderi !

Link to comment
Share on other sites

@DSF: masinile mai noi au distributie electronica a puterii de franare pe ambele punti, pt a profita la maximum de aderenta cauciucurilor. Asa ca masina va frana destul de mult si cu puntea spate, pana la limita de blocare a rotilor (controlata de senzorii ABS care lucreaza impreuna cu EBD, AFU sau cum i-o mai zice fiecare constructor in parte).

Ca sa asez putin placutele pe discurile din spate, eu mergeam cu frana de mana putin trasa 100m apoi o lasam sa se raceasca. 2-3 reprize d-astea, restul face masina la cateva franari mai sanatoase.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa asez putin placutele pe discurile din spate, eu mergeam cu frana de mana putin trasa 100m apoi o lasam sa se raceasca. 2-3 reprize d-astea, restul face masina la cateva franari mai sanatoase.

 

Huh ? :twoup:

Ce treaba are frana de mana (pe saboti, interiorul discurilor) cu mularea placutelor de frana (pe disc) ?

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

Corect! Am uitat sa precizez la ce masini am facut asta: Laguna si Peugeot. La alea am schimbat discuri si placute, la BMW-ul actual doar pe fata am schimbat ca spatele era nou. La BMW e adevarat ca au separat acei saboti de frana deci nu se aplica. Insa oricum se aseaza de la cateva franari mai bruste.
Link to comment
Share on other sites

Se obtine exact acelasi lucru ca la sistemul cu mai multe pistonase.

 

[...] .. dsicurile mari si placutele mari.. ar realiza o blocare mai rapida a rotilor..

Pai ce discutaram mai sus :twoup: ? Ca nu conteaza nici suprafata discurilor si nici a placutelor. Blocarea se realizeaza la fel de repede, indiferent de marimea lor. Conteaza doar forta aplicata placutelor.

 

imi cer scuze daca gresesc dar nu cred ca ai dreptate......cum sa fie aceeasi franare?placuta cand o pui noua nu are franarea cum ar trebui decat atunci cand se formeaza dupa disc... discul se uzeaza intr-un fel...placuta cand o pui noua este dreapta cum te gandesti ca ar fi aceeasi franare?atunci cand se formeaza dupa disc are franarea cea mai buna......de asta sunt eu sigur

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Imi bag ceva in ele de discuri, cred ca s-au dus dreaq. N-au nici 3000 km de cand le-am instalat si deja imi tremura volanul la franare. O sa incerc sa curat materialul depus (daca asta o fi cauza) prin cateva franari violente iar daca nu se rezolva, le schimb la urmatorul schimb de placute.

 

 

Imi retrag afirmatiile, discurile n-au nimic. Se depusese material de pe placute, care s-a curatat in timp, dupa ce-am tras un pic de masina pe curbe :twoup:.

Link to comment
Share on other sites

Vreo 6.000 km, daca imi aduc aminte bine. Problema a persistat vreo 2000 km... si a disparut la fel de subtil cum a si aparut :D .

 

ma bucur pentru tine ca s-a rezolvat  :twoup: ...chiar imi parea rau ...daca nici ate nu sunt bune atunci cine... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Vreo 6.000 km, daca imi aduc aminte bine. Problema a persistat vreo 2000 km... si a disparut la fel de subtil cum a si aparut :twoup: .

 

Inseamna ca o sa-mi iau si eu Power Disc-uri cand se uzeaza discurile pe care le am acum. :D

 

 

 

poti sa iti iei si normale...nu neaparat ate power disc...diferenta este doar estetica...eu personal cred ca sunt mai bune cele normale :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

trebuie sa schimb placutele si fata si spate. masina din semnatura e60 530da:

1. ce marca placute de frana sa aleg.cele originale cred ca sunt textar.

2. nu stiu daca trebuie sa iau si senzori. imi arata pe idrive ca mai am de facut 1500km cu cele de pe fata si 11500 cu cele de pe spate si verde la amandoua, numai ca eu le-am resetat pe amandoua si bineinteles ca acum am -15.000 pe fata si -25.000 pe spate cu rosu amandoua.

 

discurile sunt originale si au cam 27 de mii. atat cat au tinut placutele.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.