Jump to content

Sa fie oare un tampon dus?


Recommended Posts

De curand mi-am luat un E46 320D din Germania. Problema este urmatoarea: cand franez la semafoare simt o trapidatie urata a motorului, cand rotile s-au oprit s-a oprit si trepidatia. O trepidatie puternica simt la oprirea si pornirea motorului. Sa fie de la tampoanele motorului? Nu am avut timp sa ajung in service si as vrea sa stiu ce poate avea masina.
Link to comment
Share on other sites

Este foarte probabil sa fie un tampon. :)

Multumesc!

Trepidatia asta e mai mult un tremurat. Acelasi tremurat il are si cand masina este pe plan inclinat spre lateral si la plecare de pe loc cu turatie sub 1000 rpm. Cand accelerez pe liber masina are tendinta sa se clatine, foarte ciudate aceste simptome :blink: .

Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

Este foarte probabil sa fie un tampon. :)

Multumesc!

Trepidatia asta e mai mult un tremurat. Acelasi tremurat il are si cand masina este pe plan inclinat spre lateral si la plecare de pe loc cu turatie sub 1000 rpm. Cand accelerez pe liber masina are tendinta sa se clatine, foarte ciudate aceste simptome :blink: .

asta am patit si eu tot la 320 D se simtea o trepidatie mai mare de cat era normal,am fost la bavaria si au constatat ca erau duse tampoanele la motor asta te costa cam 2 mil bucata plus manopera,oricum cand am plecat de acolo am zois ca este alta masina nu se mai simte absolut nimic.

Link to comment
Share on other sites

De curand mi-am luat un E46 320D din Germania. Problema este urmatoarea: cand franez la semafoare simt o trapidatie urata a motorului, cand rotile s-au oprit s-a oprit si trepidatia. O trepidatie puternica simt la oprirea si pornirea motorului. Sa fie de la tampoanele motorului? Nu am avut timp sa ajung in service si as vrea sa stiu ce poate avea masina.

 

Se prea poate, vezi si "http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=32967"

Eu am gasit tamponul stinga rupt, pierduse fluidul din el. Nu mi-am dat seama decit cind l-am scos afara. Vizual se prezenta bine.

Nu fac legatura cu miscarea rotilor, dar cine stie!

Link to comment
Share on other sites

De curand mi-am luat un E46 320D din Germania. Problema este urmatoarea: cand franez la semafoare simt o trapidatie urata a motorului, cand rotile s-au oprit s-a oprit si trepidatia. O trepidatie puternica simt la oprirea si pornirea motorului. Sa fie de la tampoanele motorului? Nu am avut timp sa ajung in service si as vrea sa stiu ce poate avea masina.

 

Se prea poate, vezi si "http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=32967"

Eu am gasit tamponul stinga rupt, pierduse fluidul din el. Nu mi-am dat seama decit cind l-am scos afara. Vizual se prezenta bine.

Nu fac legatura cu miscarea rotilor, dar cine stie!

 

Masina tremura cand franez usor si viteza e mare, probabil motorul se inclina inspre partea din fata si apare un tremurat accentuat, acesta dureaza pana cand rotile s-au oprit.

LE: Am citit posturile din link, se pare ca si la mine tremura doar caroseria, nu si schimbatorul.

Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

Masina tremura cand franez usor si viteza e mare, probabil motorul se inclina inspre partea din fata si apare un tremurat accentuat, acesta dureaza pana cand rotile s-au oprit.

LE: Am citit posturile din link, se pare ca si la mine tremura doar caroseria, nu si schimbatorul.

 

Poti face o verificare simpla:

deschide capota si priveste la motor cind se opreste: daca se misca ceva mai zdravan - se cutremura "ca un animal care se scutura :) " , probabil ca unul din tampoane e dus. Asta se intimpla la mine.

 

 

La diesel la oprire se produce un soc datorita compresiei aerului. O parte din energia cinetica a ansamblului: arbore cotit, ambreiaj, o parte din cutiea de viteze, va fi transmisa blocului motor prin aerul comprimat de piston. Socul e destul de mare de ordinul a 100Kgf si tinde sa scoata blocul motor din starea de "echilibru".

 

Forta = Suprafata piston * Presiunea

 

aproximativ la un piston de 84mm si compresie de 17 bar (daca e adiabata presiunea e si mai mare spre 23 - 25 bar) da o forta de:

F=8.4*8.4/4*3.14 * 17 = 941 N, deci clar peste 100 Kg forta.

 

Motorul din cite stiu eu are, cu echipamente, ceva peste 100Kg - deci e clar ca forta asta il cutremura destul de tare, este un soc care trebuie anihilat de tampoane.

 

O parte din forta asta e aplicata pe peretele lateral al cilindrului si tinde sa roteasca motorul care e prins in tampoane in sens opus rotatiei arborelui cotit. Practic aproape toata energia cinetica acumulata in piesele rotitoare (arbore cotit, ambreiaj, roti din CV) se transmite la blocul motor printr-un soc si apoi la tampoane.

 

Cel mai mare scoc la diesel este cind ti se opreste motorul, la plecare de pe loc, de ex., ca nu l-ai turat suficient, atunci nu se comprima doar aer curat se comprima in oprire chiar gaze de aredere care sigur au presiune mare peste 50 bar de ex. Socul va fi ff mare de ordinul a peste 300Kgf :blink: . Socuri de marimea asta forteaza clar tampoanele.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.