Jump to content

raspuns pedala de frana la e39 automat


Recommended Posts

Bun, mai nou, cand franez, la viteza mica, a inceput sa se auda, pronuntat, un scartait "ca la dacie". Asta de unde o mai fi, ca pana acum n-am avut "norocul" sa-l aud... Se aude dinspre rotile din spate.

 

Probabil placute de proasta calitate.

Daca sabotii nu sunt reglati bine, zgomotul ar fi tot timpul nu numai la franare.

Link to comment
Share on other sites

Bun, mai nou, cand franez, la viteza mica, a inceput sa se auda, pronuntat, un scartait "ca la dacie". Asta de unde o mai fi, ca pana acum n-am avut "norocul" sa-l aud... Se aude dinspre rotile din spate.

 

Probabil placute de proasta calitate.

Daca sabotii nu sunt reglati bine, zgomotul ar fi tot timpul nu numai la franare.

Poate ajuta la ceva.

MONTAREA:

 

Atentie: a nu se actiona pedala de frana cand placutele de frana sunt demontate,deoarece pistonul va fi scos din carcasa.

 

•Se curata suprafata de ghidare respectiv scaunul placutei in carcasa cu ajutorul unei perii de metal moale adecvate sau se sterge cu alcool,cu ajutorul unei carpe. A nu se utiliza solventi pe baza de uleiuri minerale sau obiecte cu muchii ascutite

•inaintea montarii placutelor, trebuie verificat discul de frana daca prezinta canale,prin palparea cu degetele. Discurile de frana cu canale pot fi rectificate(operatiune de atelier service),atata timp cat au inca o grosime necesara.

•Se masoara grosimea discurilor de frana

•Se verifica capacul antipraf de fisuri.Capacele antipraf deteriorate trebuiesc inlocuite,deoarece impuritatile infiltrate determina neetansarea etrierului de frana

• Se apasa pistonul de frana cu ajutorul dispozitivului de comprimare.Se poate utiliza si bagheta de Iemn tare (o coada do ciocan),avand grija sa nu se blocheze pistonul si sa nu se avarieze pistonul sau capacul antipraf.

 

Atentie: Ia comprimarea pistonului se refuleaza lichid de frana din pompa de frana in rezervorul de compensare.A se monitoriza nivelul lichidului in rezervor,eventual se aspira lichidul de frana cu ajutorul unui sifon.

 

Pentru aspirare se utilizeaza un recipient de ventilare sau o sticla de plastic,care sa intre in contact doar cu lichidul de frana.A nu se utiliza sticle destinate ulterior depozitarii lichidelor destinate consumului uman!Lichidul de frana este toxic si nu se permite aspirarea acestuia cu gura prin intermediul unui furtun.A se utiliza un sifon.Chiar si dupa inlocuirea placutelor,nivelul MAX. de pe rezervorul de lichid de frana nu trebuie sa fie depasit,deoarece lichidul se dilata la incalzire.Lichidul de frana scurs ajunge la pompa centrala de frana,deterioreaza vopseaua si determina formarea ruginei.

 

Atentie:in caz de uzura avansata a placutelor de frana se verifica daca pistonul functioneaza usor.Pentru aceasta, se introduce o bucata de lemn in etrierul de frana si se apasa usor pedala de frana de catre un asistent Pistonul de frana trebuie sa poata fi comprimat si decomprimat usor.Pentru verificare trebuie ca celalalt etrier de frana sa* fie montat.A se avea grija ca pistonul de frana sa nu fie scos complet.In cazul in care pistonul functioneaza greu,se repara etrierul de frana(operatiune la atelier service).

 

-Se verifica daca pozitia pistonului este corecta.Muchiile trebuie sa fie orientate in pozitie verticala,in caz contrar se corecteaza. cu atentie,cu clestele de rotit pistoane sau cu surubelnita.In mod normal nu este necesara o reglare

-Se introduce placuta interioara de frana cu arcul de fixare in pistonul de frana.

-Se introduce placuta exterioara de frana in suportul franei.

-Se introduce carcasa etrierului de frana ,deasupra discului de frana,sus in orificiul de ghidare al suportu;ui franei.

-Apoi se misca carcasa etrierului in jos si se apasa.

-Se ung bolturile de ghidare,curatate si uscate in prealabil,cu pasta de siguranta,de exemplu:Loctite tipul 262,si se strang cu 30 Nm.

-Se monteaza capacele de protectie ale boltului de ghidare.

-La automobilele Check-Control,se introduce senzori cu cablu noi in orificiul placutei de frana.A se avea grija ca pozitia senzorului sa fie corecta.

-Se introduce clema de fixare in etrierul de frana.

-Se monteaza rotile anterioare,respectand marcajele aplicatepe buctucii rotilor,se coboara automobilul pe sol si se strang suruburile rotilor,in cruce,cu110 Nm.

 

Atentie:se apasa pedala de frana de mai multe ori,in stationare,pana cand se simte o rezistenta puternica.Prin aceasta,se aseaza placutele de frana pe discurile de frana si preiau o pozitie adecvata functionarii..

 

-Se verifica nivelul lichidului de frana din rezervorul de compensare,daca este cazul,se completeaza pana la marcajul MAX.

-Se rodeaza,cu atentie,noile placute de frana prin franarea repetata de la cca.80 km/h la 40 km/h,utilizand o forta de franare redusa.Se lasa pauza de racier intre franari.

Atentie:pe o distanta de cca.200 de km trebuie sa se evite franarile puternice.

 

Demontarea si montarea placutelor de frana posterioare

 

Demontarea:

 

-Se marcheaza,cu creta,pozitia jantei pe butucul rotii.Prin aceasta se inlesneste montarea rotii echilibrate in aceeasi pozitie.

-Se marcheaza pozitia rotii pe butuc,se slabesc suruburile rotilor posterioare.Pentru aceasta trebuie ca automobilul sa se afle pe sol.

-Se suspenda partea posterioara a automobilului,se demonteaza rotile.

 

Atentie:daca se intentioneaza refolosirea placutelor de frana,acestea trebuie marcate la demontare.Nu se permite amestecarea placutelor din partea exterioara cu cele din partea interioara si viceversa,sau amestecarea celor de la roata stranga cu cele de la roata din dreapta.Amestecarea acestora poate determina un efect inegal de franare.A se utilize doar placutele de frana originale ,respectiv placute de frana aprobate de firma de producere a acestora.Se inlocuiesc simultan toate placutele de frana posterioare,chiar daca doar o singura placuta a atins limita de uzura.

 

-Se demonteaza stifturile de fixare dinspre exterior spre interior din etrierul de frana,cu ajutorul unui dorn sau a unui cui(diametru de cca. 3 mm).A se avea grija ca arcurile de fixare ale placutei san u sara.

Se Scot arcurile de fixare -1- ale placutei.

 

-Se scot placutele de frana si placa intermediara cu ajutorul unui cleste,a unei subelnite sa a unui extractor.In caz de placute de frana blocate datorita ruginei,este necesar un dispozitiv special de extragere(de ex.de la HAZET).

 

Montarea:

 

Atentie:a nu se actiona pedala de frana cand placutele de frana sunt demontate,deoarece pistonul va fi scos din carcasa.

 

-Se curate suprafata de ghidare respective scaunul placutei in carcasa cu ajutorul unei perii de metal adecvate sau se sterge cu alcool,cu ajutorul unei carpe.A nu se utilize solventi pe baza de uleiuri minerale sau obiecte cu muchii ascutite.

-Inaitea montarii placutelor,trebuie verificat discul de frana daca prezinta canale,prin palpare cu degetele.

-Discurile de frana pot fi rectificate(operatiune de atelier service),atata timp cat au inca grosime necesara.

-Se masoara grosimea discului de frana.

Se verifica capacul antipraf de fisuri.Capacele antipraf deteriorate trebuiesc inlocuite,deoarece impuritatile infiltrate detrmina neetanseitatea etrierului de frana.

Din aceasta cauza,etrierul de frana trebuie demintat(operatiune de atelier service).

-Se apasa pistonul de frana cu ajutorul dispozitivului de comprimare.Se poate utilize si bagheta de lemn tare(o coada de ciocan),avand grija san u se blocheze pistonul si sa nu avarieze pistonul sau capacul antipraf.

 

Atentie:la comprimarea pistonului se refuleaza lichid de frana din pompa de frana in rezervorul de compensare.A se monotoriza nivelul lichidului in rezervor,eventual se aspira lichidul de frana cu ajutorul unui sifon.

 

Pentru aspirare se utilizeaza un recipient de ventilare sau o sticla de plastic,care sa intre in contact doar cu lichidul de frana.A nu se utilize sticle destinate ulterior depozitarii lichidelor destinate consumului uman!Lichidul de frana este toxic sin u se permite aspirarea acestuia cu gura prin intermediul unui furtun.A se utiliza un sifon. Chiar si dupa inlocuirea placutelor ,nivelul MAX.de pe rezervorul de lichid de frana nu trebuie sa fie deposit,deoarece lichidul se dilata la incalzire.Lichidul de frana scurs ajunge la pompa centrala de frana,deterioreaza vopseaua si determina formarea ruginei.

 

Atentie:in caz de uzura avansata a placutelor de frana ,a se verifica daca pistonul functioneaza usor.Pentru aceasta,se introduce o bucata de lemn in entrierul de frana si se apasa usor pedala de frana de catre un asistent.Pistonul de frana trebuie sa poata fii comprimat si decomprimat usor.Pentru verificare trebuie ca placutele de frana sa fie montate la celalalt etrier de frana san u fie scos complet.In cazul in care pistonul functioneaza greu,se repara etrierul de frana(operatiune de atelier service)

 

-Se verifica pozitia de 20 de grade a pistoanelor.Atelierele service utilizeaza pentru aceasta un sablon de 20 de grade.In principiu,insa,la demontarea placutelor de frana nu se rotesc pistoanele!

Se dispune sablonul pentru pistonul de frana la suprafata inferioara de ghidare a etrierului.Pozitia pistonului este corecta daca sablonul(pozitia de 20 de grade)coincide cu muchiile pistonului.

-Daca este cazul,se roteste pistonul,cu atentie,cu ajutorul unui cleste de rotit pistoanele sau cu ajutorul unei surubelnite.

-Se verifica aca placutele se misca usor in ghidaj.

 

Pentru a evita scartairea franelor cu disc,se unge suportul lateral al partii posterioare a placutelor de frana cu un strat subtire de unsoare,de ex.OPEL 19 42 585 Plastilube sau Liqui-Moly LM-36 sau LM-508-ASC.A se unge doar partea posterioara de metal,unsoarea nu trebuie sa ajunga pe placuta de frana in sine.Daca este nevoie,se sterge imediat si se curate cu alcool.

-Se introduc placutele de frana –B- cu placile intermediare –A- in entrierul de frana.

-Se introduce arcul de fixare -1- si stifturile de fixare -2- dinspre interior spre exterior.Pentru aceasta,se apasa arcul de fixare cu o surubelnita,in modul car este descris in figura.

Se monteaza rotile posterioare,respectand marcajele aplicate pe butuci,se coboara automobilul pe sol si se strang suruburile rotilor,in cruce,cu 110 Nm.

 

Atentie:se apasa pedala de frana,in stationare,de mai multe ori,pana cand se simte o rezistenta puternica.Prin aceasta,se aseaja placutele de frana pe discurile de frana si preiau o pozitie adecvata functionarii.

 

-Se verifica nivelul lichidului de frana din rezervorul de compesare,daca este cazul,se completeaza pana la marcajul MAX.

-Se rodeaza.cu atentie,noile placute de frana prin franarea repetata de la cca.80 Km/h la 40 Km/h,utilizand o forta de franare redusa.Se lasa pauze de racire intre franari.

 

Atentie:pe o distanta de cca.200 de km trebuie sa se evite franarile puternice

Link to comment
Share on other sites

Bun, mai nou, cand franez, la viteza mica, a inceput sa se auda, pronuntat, un scartait "ca la dacie". Asta de unde o mai fi, ca pana acum n-am avut "norocul" sa-l aud... Se aude dinspre rotile din spate.

Daca ai schimbat si discurile si placutele fata spate daca sunt toate noi asa scartaie. Nu e un motiv de ingrijorare. Cam la o mie de km dispare sunetul de frinare. Dar ca pedala de frana nu tine asta e o problema

Link to comment
Share on other sites

Se monteaza rotile posterioare,respectand marcajele aplicate pe butuci,se coboara automobilul pe sol si se strang suruburile rotilor,in cruce,cu 110 Nm.

Ca o paranteza, cuplul pentru strangerea prezoanelor variaza in functie de masina.

 

La seria 3 si 5, cuplul este de 120 +/- 10 Nm.

La X5 este de 140 Nm +/- 10 Nm.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Update: ieri, cand am pornit motorul si am apasat pedala de frana (am cutie automata) ca sa pot pleca, se auzea o "bolboroseala" de sub bord, din dreptul pedalei de frana. La fiecare apasare, suficient de tare incat sa ma ingrijoreze, suna precum...vanturatul butoiului de muraturi, pentru cine stie :twoup:

 

Am citit de cateva ori postul lui swimmer si ma intreb cati mecanici au habar de asa ceva...

 

Intreb aici, pe forum, inainte de a ma duce la service, pentru ca stiu ce-o sa ma astepte acolo...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bun, deci s-a lamurit treaba. Prima oara, cand am schimbat toate discurile de frana si placutele, fata-spate, din greseala mi-au fost date (si, evident, montate) placute mai mici pe fata. UNU.

DOI: intradevar, aer in instalatie. Mult aer. S-a schimbat lichidul de frana, s-a facut aerisire, in sfarsit am masina care franeaza.

 

TREI: cine-a zis ca nu primesti raspunsuri bune pe forum?! Multumesc pentru sfaturi. Oricum, ma intreb in continuare, retoric, de ce anumiti "mecanici" nu aleg sa creasca oi.

 

PATRU: a reaparut "bolboroseala" de care vorbeam mai sus. Dupa 3 luni de..absenta. OvY, imi poti indica unde pot vedea, la masina, membrana aia? Mersi.

Link to comment
Share on other sites

din greseala mi-au fost date (si, evident, montate) placute mai mici pe fata. UNU.

Unde sunt acesti mecanici criminali? Cum au fost in stare sa puna placute mai mici? Incredibil!

 

Nu ai acces direct la membrana, se afla in carcasa servofranei. Incearca sa scoti furtunul de vacuum si sa vezi daca dispare bolborositul.

Link to comment
Share on other sites

membrana e in servofrana,e cea pe care e prinsa pompa de frana in compartimentul motor,pe partea stanga

-scoate furtunul care intra in servo si asculta daca ti se mai aude zgomotul in masina-cand e defecta servofrana,pedala de frana e tare.

-am postat odata cu paul

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

Bun, deci s-a lamurit treaba. Prima oara, cand am schimbat toate discurile de frana si placutele, fata-spate, din greseala mi-au fost date (si, evident, montate) placute mai mici pe fata. UNU.

DOI: intradevar, aer in instalatie. Mult aer. S-a schimbat lichidul de frana, s-a facut aerisire, in sfarsit am masina care franeaza.

 

TREI: cine-a zis ca nu primesti raspunsuri bune pe forum?! Multumesc pentru sfaturi. Oricum, ma intreb in continuare, retoric, de ce anumiti "mecanici" nu aleg sa creasca oi.

 

PATRU: a reaparut "bolboroseala" de care vorbeam mai sus. Dupa 3 luni de..absenta. OvY, imi poti indica unde pot vedea, la masina, membrana aia? Mersi.

oare piesele facute pentru est europa sunt mai slabe calitativ? dupa 15mii km trebuie sa schimb din nou placutele de frana :)

Link to comment
Share on other sites

Paul, amuzant e altceva: placutele de frana, fata, spate, le-am luat de la Munchen. Era un magazin de piese auto. Am zis sa iau "originale". I-am dat seria de sasiu vanzatoarei, si am comandat piesele (au fost multicele...) Evident, au fost montate acasa. Cum am vazut masina, am zis ca de ce ramane neatins discul pe margini, ca nu-i normal, ca placutele trebuie sa calce pana spre buza... Eu am zis, eu am auzit. plus ca, dupa schimbarea discurilor, mi-au dat inapoi lichidul de frana, zicandu-mi ca nu-i necesara schimbarea lui. I-am trimis sa faca vreo doua ture, ca masina nu frana, si mi-au zis ca...franeaza.

 

Am schimbat servisul, evident. De data asta, n-am niciun comentariu negativ, mi-au rezolvat mai toate chestiile care mi le-au stricat aia dinainte. Alta faza misto: le zic primilor, mai oameni, ia verificati-mi si mie tampoanele la motor, ca ...tremura masina. Zic: am verificat, n-au nimic.

Le-am schimbat la al doilea servis, dupa o luna: le-am vazut, RUPTE amandoua...mecanicii spuneau ca motorul meu mai avea putin si satea pe baia de ulei...

Si lista poate continua. Am asisat la momente...hilare prima oara, cand aia incercau sa-mi porneasca motorul dand cu un spray din ala...in filtrul de aer, nu in galeria de admisie.

 

De, asta e. Asa cum am mai spus-o, eu am gasit forumul foarte util.

 

Ovy: stanga cum te uiti din fata spre masina, sau...din pozitia soferului.

Link to comment
Share on other sites

Ovy: stanga cum te uiti din fata spre masina, sau...din pozitia soferului.

Servofrana este piesa aceea circulara ( cred ca are in jur de 30 cm diametru ) pe care este fixata pompa de frana. Trebuie sa dai jos filtrul de polen sa ajungi acolo.

Daca ai vazut pe unde au turnat lichidul de frana inseamna ca stii si unde e pompa.

Link to comment
Share on other sites

Update: ieri, cand am pornit motorul si am apasat pedala de frana (am cutie automata) ca sa pot pleca, se auzea o "bolboroseala" de sub bord, din dreptul pedalei de frana. La fiecare apasare, suficient de tare incat sa ma ingrijoreze, suna precum...vanturatul butoiului de muraturi, pentru cine stie :)

 

Am citit de cateva ori postul lui swimmer si ma intreb cati mecanici au habar de asa ceva...

 

Intreb aici, pe forum, inainte de a ma duce la service, pentru ca stiu ce-o sa ma astepte acolo...

 

 

Salut... Si eu am aceeasi problema cu sunetul asta.. MI-a aparut acum o luna parca intr-o dimineata... i-a trecut si azi dimineata iar a facut...Si pe mine ma ingrijoreaza.. poate are aer sau ceva in instalatia de franare. Daca afli care este problema te rog sa ma anunti si pe mine..

Merci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.