Jump to content

e90 320d vs. e90 320si


scarlat

Recommended Posts

Daca si argumentati mi-ati fi mai de ajutor :blink:. Inima si mie imi zice 320si dar avand in vedere ca este singura masina ( nu a 2 a sau a 3 a ) imi trebuie atat practicalitate cat si fiabilitate . Daca ar fi fost a 2 a masina as fi ales fara indoiala 320si . Asa stau pe ganduri .
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:blink:

 

Asta e de cand lumea. Dieselu are cuplu mare la turatii joase iar masina pe benzina la turatii mai inalte. O masina pe benzina se conduce ceva mai turat.

 

Asta inseamna aproximativ ca ceea ce faci intre 500-4500 de turatii cu un diesel faci intr 500 si 6000 de turatii la o benzinara. Deci dieselul are un cuplu mai mare iar benzinara are un cuplu mai mic dar care se compenseaza prin continuarea turatiei dupa 4500.

 

Un exemplu scurt intre 320D si 318i dupa 2002:

 

320d 150 cp ~ 330nm : 130nm in plus fata de benzinara dar turometrul se opreste la 4500 rpm

318i 143 cp ~ 200nm : 130nm in minus dar benzinara compenseaza pana la 6000 rpm

 

Tre sa mergi cu amandoua .. sunt senzatii diferite. Desi un diesel e mai violent in turatie (chiar daca pe o plaja de turatie mai mica) benzinara iti poate da senzatii diferite datorita faptului ca urca in turatii. De obice e mai greu sa stai in dreapta la o masina pe benzina decat intr-una pe motorina .. :)

Link to comment
Share on other sites

se schimba viteza astfel incat sa beneficiezi de cuplul maxim in treapta urmatoare. un diesel are de obice cuplul maxima la 2000 rpm deci schimbi undeva la 2500-3000 ca sa ai in treapta urmatoare 2000 .. nu am retinut exact ca eu schimbam din instinct. depinde f mult si de stilul de mers al fiecaruia.
Link to comment
Share on other sites

ca sa ai cuplu maxim schimb in a patra la 4.500 rpm la un diesel si continui cu a cincea de nu te mai prinde nici rs6

318d :blink:

:) . Hai ca am pus mana intre timp si am citit cum e cu dieselul si am cam inteles. Am citit si un review de la fifth gear exact despre acet model si vad ca au numai pareri de bine despre acest 330d . Cred ca o sa fac zilele astea o vizita sa vad masina si daca imi place si ma inteleg la pret o sa raman la 330d daca nu si-ul ma cheama .

Edited by scarlat
Link to comment
Share on other sites

daca schimbi la 4500 in treapta urmatoare ai 3500 rpm .. deci te afli in mers sportiv. daca schimbi la 3000 in treapta urmatoare ai cuplu maxim adica 2000 deci mergi mai eficient.. toata treaba cu cuplul maxim in treapta urmatoare se refera la eficienta. Un diesel se tine la 2000-2200 de ture in mers normal .. nici la 1500 nici la 2500

 

tu te referi cand o calci schimbi la 4500.. si apropo rs6 matura cu dieselu tau :blink:

Link to comment
Share on other sites

depinde ce vrei de la masina ,daca vrei sa mergi cu turatia la 2.000-3000 i-ati diesel dar daca vrei sa schimbi la 6.000-65.000 si-ul te asteapta

vrei motor zgomotos diesel

vrei motor silentios benzinar

dar la pornirea de pe loc ai senzatii mai placute cu dieselul

Link to comment
Share on other sites

depinde ce vrei de la masina ,daca vrei sa mergi cu turatia la 2.000-3000 i-ati diesel dar daca vrei sa schimbi la 6.000-65.000 si-ul te asteapta

vrei motor zgomotos diesel

vrei motor silentios benzinar

dar la pornirea de pe loc ai senzatii mai placute cu dieselul

 

 

Vreau un berlina de oras cu care sa mai plec din cand in cand la mare la munte si odata pe an prin Austria sau Grecia ca in alte tari prefer avionul ca mijloc de transport. Nu sunt vitezoman ( la e46 318i cel mai mult am mers cu 150 km si asta doar pe o portiune destul de scurta) , in schimb vreau sa am putere mare la depasiri pentru ca vara trecuta m-au disperat tirurile si loganurile.

 

Apropo intrebare : Active steering banuiesc ca nu a venit standard la masina asta ( septembrie 2007 productie ).

intrebare 2 : Ce acopera garantia international , pentru ca masina inca mai este in garantie? Si in mod normal cat se da garantie la ea , 5 ani sau 100 000 km ?

intrebare 3 : DTC-ul e acelasi lucru cu ESP-ul ?

Edited by scarlat
Link to comment
Share on other sites

Intre 320D si 320SI eu as alege dieselul din mai multe motive: 320SI am inteles ca are ceva probleme de fiabilitate,motorul (street legal) e cam facut in graba si din obligatie pt. a putea participa la campionatul WTTC,este un motor de turatie care urca cu vreo 1000 si ceva de ture mai mult decat 320i normal iar ca si consum este egal cu 325i L6 care este un motor ce dezvolta cuplu mai mare de la o turatie mai joasa,320si in acceleratie trebuie urcat mult in ture de-aici si rezulta consumul destul de mare(in cartea tehnica fabricantul da un consum de 12,8%-urban pt. SI iar la 325i-12,1%).Din ce-am citit si pe alte forumuri gen E90post foarte multi proprietari se plangeau de ele cum ca ar avea probleme cu pornirea,electronica,ambreiaj,etc..)La noi in tara sunt foarte putini posesori de SI-uri asa ca nu cred ca vei afla multe pareri despre acest model,spun asta pt. ca si eu am fost interesat de "SI" si m-am documentat cat am putut.

 

Cel mai bine citeste acest topic de pe E90post,poate iti faci o idee(scuze dc. am incalcat vreo regula a forumului postand acest link-administratorii il pot sterge) :

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=61171

 

Bafta! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Un singur lucru ma mai intereseaza , daca masina a venit standard cu esp sau ceva asemanator esp-ului . Am vazut un review la fifth gear unde au facut niste teste cu esp off si esp on si sincer am ramas uimit cat de mult te ajuta . Iar eu sincer pun siguranta pe primul loc in alegerea unei masini.
Link to comment
Share on other sites

man parerea mea ca posesor de e46 318D este sa iei 330D ,sau chiar si 320D daca nu esti vitezoman,pt ca eu sunt de parere ca in traficul urban si mai ales in bucuresti nu ai cum sa te bucuri cu adevarat de senzatia pe care ti-o da un benzinar neavand loc sa accelerezi pana la 5-6000 de ture(ar insemna sa mergi numai ca a 1 si a 2a),iar la 2-3000 practic simti putini cai la benzinara,pe cand la diesel deja intre 1750-2500 ai cuplu maxim si intra si mai multi cai la bataie in plaja asta de turatie ,deci esti mai relaxat in condus.

La drum intins eu nu am condus benzinar peste 150 cai ,deci nu imi dau cu parerea cum se comporta in depasiri,dar este stiut faptul ca diselaru in mers este mai rapid ,raspunde mai prompt la apasarea aceleratiei,deci automat la o depasire cred ca te ajuta mai mult.

Si ar mai fi un mare avantaj la dieselar,la drum intins la un 150-170 nu sare consumul de 7-8%.pe cand un benzinar daca nu are 6 trepte(si chiar si cu 6) sigur nu iti consuma sub 10-11%,iar la viteza mai ridicata si diferenta creste din ce in ce mai mult ex.la 200 mers constant benzinar min 18 consum,iar dieselar max 11..deci cred ca e ceva diferenta.

 

 

 

DAR un lucru e cert,daca ai unde sa mergi (seara ,sau cand prinzi mai liber) senzatia cand urci la 5-6000 de ture cu benzinaru si ajungi cu a 2-a in 80-100....e unica:)

Edited by robert77
Link to comment
Share on other sites

Eu am e70 3.0d si e90 325i. Deci vorbesc in cunostinta de cauza. So: desi benzinarul are un super sunet la 7000 de turatii, prefer diesel-ul datorita cuplului. Si gandeste-te ca e70 are o greutate mult mai mare decat e90. Parerea mea este ca 330d iti ofera tot ceea ce iti doresti: forta in depasiri, consum scazut, fiabilitate. Costurile nu vor fi f diferite si la cati km faci pe an nu o sa se simta la buzunar ca vei face doar o revizie. Bafta la alegere!

Referitor la consum pot sa zic ca 325i, alergat la maxim - adica numai turatii de 7000 - mi-a luat 11%. Si am cutie automata.

Edited by Changing
Link to comment
Share on other sites

dar este stiut faptul ca diselaru in mers este mai rapid ,raspunde mai prompt la apasarea aceleratiei,deci automat la o depasire cred ca te ajuta mai mult.

 

cred ca te-ai exprimat gresit aici.

benzina raspunde mult mai prompt la acceleratie decat dieselu, doar ca trebuie sa fi in viteza care trebuie.

la diesel, avand cuplu de la sub 2000 ture, nu trebe sa retrogradezi si simti ca masina trage.

mai apare insa o problema aici.

cuplu motor este mult mai mare la diesel decat la benzina dar nu asta e cel mai important.ci conteaza cuplu la roata.

tinand cont ca 320i && 320d au rapoartele: 1: 4.32 --- 5.14

2: 2.45 --- 2.83

3: 1.65 --- 1.80

4: 1.23 --- 1.25

5: 1.00 --- 1.00

6: 0.84 --- 0.83

 

diferenta de cuplu e mult mai mica.

cu alte cuvinte, o benzina condusa asa cu trebe face un diesel de aceeasi capacitate.

acuma in functie de stilul tau de condus, trebuie sa iei decizia.

daca nu-ti place sa turezi masina foarte tare si vrei performante cu un minim de efort, atunci "diesel is the choise". asta tinand cont ca dieselurile din ziua de azi au devenit destul de rafinate si destul de sportive. Si, daca stai sa te gandesti la avantaje, dezavantaje, clar dieselu e alegerea rationala.

 

Insa eu personal nu as face-o. Pt mine dieselu e bun doar pt faptul ca are un consum redus. as alege oricand o benzina decat un diesel.

am sa pun aici post-ul lunii februarie 2006, daca nu ma insel, din Pistonheads, poate te convinge....

 

 

""""""""

Thursday 2nd February

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

At the age of 38 I've finally discovered that life is infinitesimally short. It is osbcenely brief and you must squeeze every moment out of it.

 

I, to my very great shame, have not been doing this. Two years ago I made a huge blunder. A blunder greater than the vast amount of money I lost in an internet venture in 2000, greater than the preposterous game of "who can leave starting their revison latest" I used to play with my (cleverer) friend for our A-levels and indeed considerably more foolish than hitherto most foolish time of my life - when I tried to drive through a road block set up specifically to stop me after an 8 mile chase by the garda just outside Drogheda.

 

I bought a 530D.

 

I was driving 25,000 miles a year and had read too many car magazines. I'd absorbed too much smug toss about "real world performance", read about "effortless overtaking" once too often and actually started to believe that torque was all that really mattered.

 

Oh dear.

 

So there it sat on the driveway. Sucking the very life out of me every time I got into it. Every time I tried to overtake and ran out of revs. Every time there was another injector problem, maf-fecking-sensor issue, a turbo on it's way out. Every wee slide on my favourite roundabouts that was curtailed by a lack of revs. The hideous clatter. The teeth grindingly tedious conversations with fellow 530D drivers about how fast they are (even though they're not) and all the made up stories about how economical they are.

 

I started off the period of ownership looking like the fellow on Lord of the Rings that the ladies like. Full of bravado, swagger and a bit of a cheeky grin. By the end of the two years when I finally had enough I was like Gollum. I'd had every inch of life sucked clean out of me and my only obsession was to get out of that fecking car even if I had to cover hundreds of miles in a stinking loincloth through the camera crew infested mountains of New Zealand.

 

I had to get out of it and purify myself. Cleanse my smug middle-class mind of the filth that it had absorbed in the previous two years. The hideous all-pervading nightmare and lie that is the modern diesel.

 

On Tuesday of this week I chopped it in for a last of the line E39 540i Sport and gradually my life is seeping back. The exquisite pleasure of keeping my average mpg below 15. The relentless glares and tutting from casual road users as I pointlessly blip at every opportunity. Every roundabout becomes a glorious wail of preposterous wheelspinning slides. Horror from Grannies and mums with prams. Even my 8 year old daughter insists on keeping her window down just to hear it.

 

But with every look of horror and every tut my life seeps back. I get stronger, I get wiser and a few of the mums are starting to give me little coy looks. Deep down they despise their diesel driving husbands and they know that I represent freedom. Freedom from yet another fvcking story about how many miles they got out of a tankful.

 

I'm back and I'm happy. Not fully well yet by any means but I'm getting there.

 

So 330i v 330d. I really don't think that's a question that any truly sane car fan should be asking. There's a finite amount of oil left. Don't let it simper away in justifications of real world performance. Get yourself out there in the 330i and let those revs wail.

 

"""""""""

 

mult succes in alegere si, cred ca ar trebui sa fim multumiti de faptul ca putem alege, in functie de stilul nostru de condus, masina care ni se potriveste cel mai mult

Edited by dcnitu
Link to comment
Share on other sites

@dcnitu - frumos :blink: , ce sa spun omu' chiar are dreptate .Nimic nu se compara cu sunetul unui motor pe benzina la 6000 rpm , dar nici cu consumul lui :) . Ce sa spun m-am gandit bine si daca o sa aleg motorul de 3l va fi diesel pentru ca pe benzina ar fi cam maricel consumul si nu ar fi rentabil pentru mine avand in vedere ca sunt pe banii mei ( nu am parinti bogati :) ) si masina tot pe bani mei o iau in plus de asta mai am si alte cheltuieli (casa , masa etc etc ) .Momentan o sa aleg dieselul si o sa incerc sa pastrez si 318i-ul just for the fun , o sa fie un mic efort dar sper sa il pot realiza sau daca nu in 2 ani maxim sa imi mai iau un bmw dar pe benzina .

 

Acum dupa ce am citit ce ai scris mai sus mai am doua intrebari : - chiar asa de repede pica anumite piese la diesel ?

- este adevarat cu depasirile ? dupa ce trece de turatiile unde are cuplul maxim devine "leguma" motorul ?

Edited by scarlat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.