Jump to content

Bec-ul galben care reprezinta motorul


Recommended Posts

Salutare,

 

Am o problema....

De ieri mi s-a aprins becul din bord care reprezinta motorul...

Totodata a inceput sa porneasca mai greu daca sta cateva ore nepornita... parca nu-si trage benzina destul... daca o ajut cu acceleratia porneste, dar porneste si se aude ca un diesel primele 2-3 secunde...

ce-am patit?

 

In manualul meu spune ca trebuie sa merg cu ea la service... dar n-am timp in cursul zilei... :blink:

 

Mentionez ca e vorba de un E46 cu motor de 1,9 pe benzina.

 

atasez o poza din manualul postat de romulus, cu becul care se aprinde

post-70-1101896261_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

mike, verifica intai "basics": nivelul uleiului, daca nu ai depasit intervalul normal de schimb ulei, cum stai cu celelalte lichide din motor. Apoi, salta capota si fa o inspectie vizuala a compartimentului motor: daca instalatia electrica pare OK si nu e vreun conector desprins sau oxidat (in special conexiunile la masa) / vreun cablu care a freacat in piesele in miscare. Daca stii sa localizezi senzorii de temperatura a apei, scoate si apoi cupleaza la loc mufele lor.

Cand ai schimbat ultima data filtrul de benzina?

 

Foarte probabil ca "basics"-urile de mai sus se vor dovedi frectie la picior de lemn si tot vei ajunge in service, dar cred ca merita sa aloci 15 minute pentru a verifica aceste lucruri banale.

Link to comment
Share on other sites

mike, verifica intai "basics": nivelul uleiului, daca nu ai depasit intervalul normal de schimb ulei, cum stai cu celelalte lichide din motor. Apoi, salta capota si fa o inspectie vizuala a compartimentului motor: daca instalatia electrica pare OK si nu e vreun conector desprins sau oxidat (in special conexiunile la masa) / vreun cablu care a freacat in piesele in miscare. Daca stii sa localizezi senzorii de temperatura a apei, scoate si apoi cupleaza la loc mufele lor.

Cand ai schimbat ultima data filtrul de benzina?

 

Foarte probabil ca "basics"-urile de mai sus se vor dovedi frectie la picior de lemn si tot vei ajunge in service, dar cred ca merita sa aloci 15 minute pentru a verifica aceste lucruri banale.

 

10x ptr raspuns

 

1. computerul de bord imi arata inca 6000 km pana la urmatoarea revizie

2. ulei + lichid racire (verificate) = OK

3. conectorii nu i-am verificat... mi-e teama sa nu fac vreo bulibaseala

(temperatura la apa ramane constanta)

4. filtrul de benzina nu l-am schimbat si ma gandeam ca ar putea fi una din cauze... ba chiar imi fac probleme cum ca ar putea fi mai rau... adik pompa de benzina...

Link to comment
Share on other sites

Pompa de benzina - nu e imposibil, dar destul de improbabil. Daca masina trage bine si nu intrerupe in sarcina, inseamna (de regula) ca pompa baga suficienta benzina astfel incat sa faca fata si la pornire, la relanti.

Filtrul de benzina poate fi suspectat daca ai depasit cu el cca. 12000 - 15000 Km.

Link to comment
Share on other sites

Filtrul de benzina poate fi suspectat daca ai depasit cu el cca. 12000 - 15000 Km.

 

foarte posibil

abia am luat-o si n-am facut nimik la ea... :blink:

 

de unde cumpar un filtru de benzina bun? pot sa fac singur aceasta schimbare sau trebuie sa merg cu ea in service?

Link to comment
Share on other sites

de unde cumpar un filtru de benzina bun? pot sa fac singur aceasta schimbare sau trebuie sa merg cu ea in service?
b

Filtru de benzina gasesti la magazine consacrate cu piese de schimb (gen Ausburg, Paneuro, etc.)

Sigur ca poti sa-l schimbi, daca:

- stii unde e localizat (de regula, sub masina, aproape de rezervor) - poate un forumist cu E46 iti va spune exact;

- ai un loc civilizat unde sa lucrezi (gen rampa, groapa, etc.);

- dat fiind ca circuitul de alimentare sta sub presiune, trebuie sa stii sa-l depresurizezi (sau, daca nu, macar sa fii pregatit cu un vas in care sa se depresurizeze benzina, dupa ce scoti filtrul).

- te misti repede, sa nu versi combustibil aiurea si iti iei masurile de precautie (de bun simt, nimic special) impotriva incendiilor.

 

Inca doua observatii:

1. Sa nu te mire ca vei da mai mult la demaror la prima pornire, dupa ce schimbi filtrul. E normal.

2. E posibil ca problema ta sa nu aibe nici o legatura cu filtrul de benzina. Dar a schimba filtrul de benzina tine de intretinere, deci iti recomand sa faci oricum operatia asta, apoi sa-l schimbi regulat la fiecare 12000 - 15000 Km (sau 20000km, daca importi benzina din tari vestice :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Mike, si inca ceva: de fiecare data cand cumperi o masina 2nd hand, pentru linistea ta, schimba imediat tooate fluidele si filtrele aferente: ulei motor, filtru ulei, filtru aer, filtru de benzina. Daca masina e o generatie mai veche (nu e cazul tau) se include si ulei cutie viteze, ulei diferential, ulei servodirectie si lichidul de racire.

 

Chiar daca costa ceva bani, e imposibil sa stii cu adevarat ce a schimbat si ce nu a schimbat fostul proprietar, daca a facut schimburile cu fluide recomandate de producator, ce alte manareli sau romanisme a mai facut, etc.

Link to comment
Share on other sites

Mike, si inca ceva: de fiecare data cand cumperi o masina 2nd hand, pentru linistea ta, schimba imediat tooate fluidele si filtrele aferente: ulei motor, filtru ulei, filtru aer, filtru de benzina. Daca masina e o generatie mai veche (nu e cazul tau) se include si ulei cutie viteze, ulei diferential, ulei servodirectie si lichidul de racire.

 

Chiar daca costa ceva bani, e imposibil sa stii cu adevarat ce a schimbat si ce nu a schimbat fostul proprietar, daca a facut schimburile cu fluide recomandate de producator, ce alte manareli sau romanisme a mai facut, etc.

stiu... :blink:

dar cand am dat toti banii (si inca ceva) pe masina... nu-mi ramane decat sa merg pe mana vanzatorului (un tip care mi s-a parut OK si care mi-a spus ca a intretinut masina in parametri de service... mai putin filtrul de benzina) si sa sper ca nu se va intampla nimic grav in primii 2-3000 km...

cat despre filtrul de benzina: m-ai convins sa merg cu masina in service :)

Link to comment
Share on other sites

si la mine se aude la fel cand o pornesc:ca un diesel si a inceput sa porneasca mai greu acum.tot aceleasi motor ca si tine il am.daca aflii soluti spune

vineri am zi libera si o sa trec cu masina prin service pentru o inspectie generala

 

am auzit aici pe sit, cum ca cei de la Filaret ar fi buni mecanici... asa ca o sa dau o fuga pan' la ei si, cel mai tarziu luni, te anunt ce am rezolvat

Link to comment
Share on other sites

Daca se aprinde si ramane aprins becul respectiv e de la managementul motorului si ar fii f bine sa mergi la un service autorizat cu un aparat isi pot da seama in cateva minute ce e caci se pare e de la modulul de motor.Dat cu un aparat bun de diagnostic se vede in 5 min.
Link to comment
Share on other sites

Daca se aprinde si ramane aprins becul respectiv e de la menajamentul motorului si ar fii f bine sa mergi la un service autorizat cu un aparat isi pot da seama in cateva minute ce e caci se pare e de la modulul de motor.Dat cu un aparat bun de diagnostic se vede in 5 min.

asa am sa fac

 

si apropo: am un amic caruia i s-a intamplat acelasi lucru acum 2 saptamani... a dus masina in service si a trebuit sa-i schimbe pompa de benzina

 

de aici m-am inspirat si eu cand am gasit de cuviinta ca ar fi de la alimentarea cu benzina (filtru), dar pana n-o pune cineva pe tester...

Link to comment
Share on other sites

Pe un tester bun stii exact ce are masinile de generatie noua se repara f simplu.

Si eu personal indic sa mergi todeauna la servise,cu tote ca stiu multe si eu merg caci e singura posibilitate in ziua de azi sa stii ceva exact de aceea au fost toate si asa concepute.

Link to comment
Share on other sites

se poate sa fie si de la lant ca trebuie schimbat?

2870[/snapback]

Da se poate.Daca nu ai comp de bord shi mashina are ceva "ani" la activ ar fi cazul sa l skimbi.Cand am facut RK ul motorului am gasit un lant dublu super uzat.Acum cu taketi reglati, avans reglat "ceas" motorashul "zumzaie " ca o albinutza nervoasa :) .E normal la un bmw sa aiba un ushor sunet metalic(unicat shi tipic pt BMW)...repet ushor,in cazul in care se accentueaza e cazul sa faci o vizita la un service :blink:

Link to comment
Share on other sites

am fost la service si am pus-o pe tester!

 

Mai putine probleme decat ma asteptam... :blink:

 

Au bagat-o pe tester si inainte sa-l reseteze indica 4 setari necorespunzatoare (2 sonde Lamda, 1 senzor temperatura, 1 termostat)...

Le-au resetat, au dat drumul la motor si a ramas numai una: senzorul de temperatura care se pare ca nu mai indica temperatura corect... iar dimineata cand pornesc masina, senzorul arata o temperatura mai mare decat cea normala, astfel nemaioprind destul aerul...

Concluzii:

1. 3 din cele 4 setari necorespunzatoare au aparut in urma unor interventii manuale pe traseele electrice (proprietarul a schimbat o mufa inainte sa-mi vanda masina)

2. trebuie sa schimb acel senzor

 

Intre timp am schimbat filtrul de benzina sperand sa se remedieze problema, dar tot la fel porneste...

 

Oricum becul cel galben nu a mai aparut odata cu momentul resetarii computerului

 

Maine sper sa ajung cu masina la Filaret pentru o expertiza mecanica

Link to comment
Share on other sites

In general becul martor galben al managementului de motor la 1.9 benzina, se aprinde in principal datorita unei situatii: "Amestec sarac". Asta se poate datora mai multor cauze: "nu mai baga" pompa de benzina, injectoarele sunt pilaf de murdare, regulatorul de presiune din rampa a iesit din parametrii, debitmetrul raporteaza o valoare mica de volum, exprimata in kg/h. Chiar si sonda lambda poate genera o astfel de situatie.

Ciudat este ca in cazul "amestec bogat", respectivul martor ramane stins, chiar daca situatia nu este normala, iar masina incepe sa consume mai mult decat normal...

Solutia este, fara doar si poate modic-ul....

Edited by mih222001
Link to comment
Share on other sites

Spre surprinderea mea, de cand mi-a fost resetat computerul, n-a mai aparut nici o eroare pe monitorul de bord, iar cum am schimbat si filtrul de benzina, acum, la cateva zile departare, a inceput sa nu se mai poticneasca atat de mult la pornire... parca-si da drumul...

 

Maine am programare la Filaret si o sa pun mai multe intrebari sperand sa aflu tot atatea raspunsuri :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.