Jump to content

Zgomot puntea spate


Recommended Posts

Acum ca am rezolvat problemele cu hayonul, flansele amortizoare spate mi-a ramas o problema sacaitoare. Din pacate sunt perfectionist si imi sta pe creier zgomotul.

Cum se manifesta: de obicei apare cand schimb din 1 in 2 si dau drumul mai brusc la ambreiaj, daca il tin mai mult nu face, fura ambreiajul probabil shocul. Poti sa juri ca e bucsa cardanica, insa nu e!!! Se intampla cateodata sa fiu mai badaran cu ambreiajul si sa-i dau drumul mai repede, atunci face, daca-l patinez putin nu mai face.

Facea de cand am luat masina. Am schimbat cand am facut prima revizie in tara, bucsele dintre punte si caroserie care erau praf si care erau suspecte dupa ce verificasem deja diferentialul, cardanul si planetarele. O perioada nu a mai facut, dupa care iar a inceput sa faca. cum am umblat zilele astea la flanse pe spate, am luat toata puntea spate la cautat: pe rampa, dat din scurt drumul la ambreiaj face zgomotul, problema e ca baiatul care sta sub rampa, mecanic de BMW-uri, multi sigur il cunosc p-acilea nu reuseste sa-si dea seama de unde se aude. Cica 1000% nu face din bucsa cardanica, pare ca ar face din diferential. Insa daca invarti de planetare, nu au joc in diferential. Nu pare zgomot nici din ambreiaj, clar se simte pe spate ca si cum cupleaza tractiunea cu o fractiune de secunda mai tarziu, de aici zgomotul.

Acum tot spatele e pus la punct, basculele, amortizoarele, flansele, bucsele amortizoare sunt ok, nu au pic de joc. Maine mai iau odata la verificat pe rampa tot spatele si astept ceva idei sau sfaturi, ce as mai putea banui si pot verifica maine. Ce nu am incercat, acum imi dau seama, sa incerc sa dau din scurt drumul la ambreiaj in marsarier sa vad daca face la fel, o sa incerc maine.

Apropo, cum pot sa-mi dau seama ca am LSD pe masina? E vorba de un E34 TDS din 1992. Ar trebui sa scrie pe diferential sau pot lua codul de pe el si sa-l caut pe net?

 

Scuze ca nu am pus topicul unde trebuie, rog un moderator sa-l arunce la Probleme tehnice seria 5. Multam!

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Pai la tine e posibil sa fie cardanul insa pe o rampa se poate verifica atunci cand cuplezi transmisia si dai sa pleci de pe loc daca zgomotul il face cardanul. Se pare ca la mine nu ala face asa, tocmai asta e nedumerirea. De asta incercam sa aflu alte idei, alte banuieli...
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu la E39. Am schimbat flansa cardanica, dar zgomotul a ramas. Mecanicul a zis ca vine din diferential. Mi-a explicat ca pinionul din diferential are o anumita uzura, iar la forta mare se aute zgomotul respectiv. Un amic mi-a spus ca pinionul din diferential se poate regla. As vrea sa stiu daca exista posibilitatea asta.
Link to comment
Share on other sites

In seara asta ma bag eu sub ea si o sa-ti spun daca e ceva de reglat acolo sau nu. Cica atunci cand are joc in diferential se simte la mana jocul in lungul cardanului. O sa verific si ipoteza asta.

Oricum, rezistente masinile astea, daca doar 3 oameni de pe forum au probleme cu ele, in rest vad ca toata lumea nu zice nimic. E semn bun!

Link to comment
Share on other sites

Apropo, cum pot sa-mi dau seama ca am LSD pe masina? E vorba de un E34 TDS din 1992. Ar trebui sa scrie pe diferential sau pot lua codul de pe el si sa-l caut pe net?

 

Te bagi pe sub masina si in partea din spate a diferentialului este o lamela de tabla pe care scrie vreo 6-7 cifre. Primele 3 sunt raportul diferentialului 2.64 ar trebui sa fie. Daca e autoblocant ar trebui sa mai fie si un S in fata, de la Sperre (=blocant), adica sa scrie S264...

 

Referitor la zgomot, si eu am unul asemanator dupa ce am schimbat amortizoare, flanse si toate bucsile de la puntea spate, inclusiv bucsile de la etrieri. Mecanicul mi-a zis ca e chestia care intra in diferential din cardan, nu stiu exact cum ii zice.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Apropo, cum pot sa-mi dau seama ca am LSD pe masina? E vorba de un E34 TDS din 1992. Ar trebui sa scrie pe diferential sau pot lua codul de pe el si sa-l caut pe net?

 

De fapt, mai simplu e "sa-i dai intr-o parte" :twoup: pe ud cel mai bine, daca o ia usor inseamna ca e LSD

Link to comment
Share on other sites

Ok, am mai aruncat acum un ochi la masina. Zgomotul e din diferential, insa ciudat ca nu huruie. Daca ar avea joc cica ar trebui sa huruie.

Nu ramane decat sa fac rost de un diferential si sa-l schimb sa vad daca mai face. Oricum o sa-l desfac sa vedem ce-i in el. am vazut ca al meu are raportul 2,65, care mi se pare cam scurt. Daca tot o sa-l schimb, o sa-i pun unul mai lung, unul de 3,46 cred ca ar fi bun daca se pupa la carcasa. Ar mai scadea consumul putin afara, ca nu ma intereseaza sa aiba super demaraj. Numai sa mearga de benzina pe masina mea.

Daca stie cineva de vanzare un diferential de E34, carcasa medie si raport de 2,65 sau mai mare sa-mi dea si mie de veste.

Eu am incercat cu roata suspendata sa vad daca se invarte si cuplata transmisia se invarte roata, asa ca nu e cazul sa fie autoblocant.

@fecioara: se pare ca atunci cand se constata joc intre pinionul care vine de la cardan si cele 2 planetare, se mai pun niste shaibe distantiere ca sa apropie planetarele de cardan si sa mai ia din joc. Probabil de "reglajul" asta vorbea amicul tau.

@poleposition: am schimbat si flansele si bucsele.

Link to comment
Share on other sites

Ala e raportul din fabrica la masina ta, le vezi aici pe toate: http://www.e34.de/tuning/getriebediff.htm

 

Eu am unul open cu rap. 3,23 si unul LSD cu raport 3,64, ambele de vanzare, e un topic la publicitate.

 

----

edit: Dar am impresia ca confuzi putin lucrurile. 2,64 sau 2,65 cat o fi ala e cel mai lung diferential, nu exista mai lung, restul cu cat creste raportul sunt mai scurte, deci o sa ai demaraj mai bun si viteza maxima mai mica.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa gresesc. eu stiam ca raportul din diferential este, in cazul meu 2,65:1, adica la 1 tura de cardan invarte cele 2 planetare de 2,65 ori.

Daca e cum spui tu, atunci e clar ca numai 2.65 imi trebuie, e cel mai lung raport pus pe E34.

Cand o sa fac rost de un diferential de rezerva, il desfac pe asta al meu sa vedem ce gasesc in el. E destul de simplu de dat jos daca ai rampa.

In afara de joc intre capatul de la cardan si capetele de la planetare ce altceva ar mai putea aparea ca defect in interiorul diferentialului? Asta asa, sa stiu ce sa caut cand o sa-l desfac. Am vazut ca inainte sa intre in diferental, cardanul intra intr-o flansa in 2 suruburi, dupa care pleaca in diferential. Acolo e ceva ce se poate strica?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.