Jump to content

Cutie automata cu 8 trepte


strutu

Recommended Posts

Da, clar asta, dar cand iti cumperi o asemenea masina, care nu cred ca e 20.000 Euro, nu te mai uiti la 2-5 l in plus pe care ti-ar consuma unu cu 6, deja mi-se pare aiurea rau.

O asemenea cutie o sa scada consumul cu cel putin 200% pe 100km/h....o sa fie cel putin smecherie pe fata.

In fine.....

Edited by wind316
Link to comment
Share on other sites

Da, clar asta, dar cand iti cumperi o asemenea masina, care nu cred ca e 20.000 Euro, nu te mai uiti la 2-5 l in plus pe care ti-ar consuma unu cu 6, deja mi-se pare aiurea rau.

In fine.....

 

Asta asa este,insa nu vad care ar fi diferenta din punctul de vedere al soferului : cutia este automata, n-ar trebui sa te deranjeze ca ea (cutia) schimba 3 sau 12 trepte...sa-si faca treaba...:twoup:

 

Parerea mea..:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Fain!

 

Dar de ce nu or merge pe directia dezvoltarii cutiilor de viteza CVT? Nu ar fi mai simplu?

 

Ai condus vreodata o masina cu CVT? Daca da, iti place cum schimba vitezele?

 

Nu am condus, nici macar nu am vazut "pe viu" o masina cu CVT, dar progresul nu cred ca merge in directia sporirii placeri de a conduce... :twoup:

 

Mai degraba in directia sporirii economiei de carburant, cresterii sigurantei, scaderii emisiilor poluante. In cativa ani placerea de a conduce, in forma in care o percepem azi, se va diminua drastic... Masini care vor frana singure, nu te vor lasa sa calci dungi continue sau sa treci pe rosu, nu te vor lasa sa depasesti anumite limite de viteza, etc.

 

Cat despre CVT, stiu ca are cele mai fine schimbari de viteza... De fapt, are o continua schimbare de viteze :twoup: Am vazut celebrul test drive cu masina de Formula 1 dotata cu CVT, care accelera la nesfarsit. Si pe care au interzis-o aia imediat, ca nu ar fi avut concurenta :D

 

Link to comment
Share on other sites

Cat despre CVT, stiu ca are cele mai fine schimbari de viteza... De fapt, are o continua schimbare de viteze :twoup: Am vazut celebrul test drive cu masina de Formula 1 dotata cu CVT, care accelera la nesfarsit. Si pe care au interzis-o aia imediat, ca nu ar fi avut concurenta :D

 

CVT este o tehnologie asa de veche, incat lumea a uitat si atunci constructorii de masini o prezinta ca ceva nou :D

Problema tocmai asta este, ca nu schimba vitezele.Cine a condus o automata clasica se obisnuieste greu cu asa ceva, sau are impresia ca este cutia defecta.

Cei de la Chrysler au mers pana acolo incat au facut din soft "shifting points", asta pentru a fi si mai mare confuzia.

Ce sa zic, nu este printre preferintele mele.Am si noroc intr-un fel, cei de la BWM au renuntat deocamdata la ea. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma asa e, sunt oarecum offtopic cu CVT-ul, aici se vorbeste de cutia BMW in 8.

 

Aduce ceva asta la 0-100kmh? Sunt mai bune rapoarte multe si scurte decat putine si lungi la accelerare?

Ma gandesc ca ce castigi prin faptul ca tii motorul in turatie optima pierzi prin timpii de schimbare viteze...

Link to comment
Share on other sites

Cutiile cu multe viteze(7;8) sunt facute pentru un consum mai redus...

In mod sigur, sa stii! :twoup: :twoup: :D De aceea se monteaza pe masini cu mtoare cu multi cai putere!

 

Aduce ceva asta la 0-100kmh? Sunt mai bune rapoarte multe si scurte decat putine si lungi la accelerare?

Ma gandesc ca ce castigi prin faptul ca tii motorul in turatie optima pierzi prin timpii de schimbare viteze...

La 0-100 km/h nu vad cum ar putea aduce ceva in plus.....

Link to comment
Share on other sites

Cu riscul de a supara comunitatea: eu cred ca la masinile moderne cutiile cu multe trepte sunt tehnic cam degeaba, si au mai degraba un iz comercial (pe romaneste: ca fabricantii sa mai salte niste bani de l acumparator).

 

Explicatie: rolul principal al unei CVeste de a adapta carateristica rezistentelor externe la caracteritica motorului; interesanta aici este indeosebi distributia momentului motor ("cuplu") in plaja de turatii; ca sa s einteleaga mai bine ce vreau sa spun - o masina moderna cu motor diesel (la care un procentaj important al momentului motor este disponibil deja de la turatii mici) se poate conduce cu (mult) mai putine schimbari de viteze decit una cu motor Otto.

 

Dar aceasta distributie este excelenta la motoarele moderne (in special din cauza turbinelor si galeriilor de admisie cu geometrie variabila, respectiv a managementului electronic al motorului). Prin urmare - un motor modern ar face fata absolut onorabil si cu mai putine trepte; la un Peugeot nu-mai-stiu-de-care (din cele mai mari insa) trecerea de la CV cu 5 trepte la CV cu 6 (ambele automate, cea cu 6 trepte era optionala) trepte aducea o diferenta de consum in ciclul ECE de 0.1l/100 km, si nici o diferenta in dinamica masinii. 0.1l aia - or fi mult, or fi putin...

Link to comment
Share on other sites

Cu tot respectul:

 

Prima treapta se proiecteaza din considerente de pornire de pe loc (si demaraj), ultima (uneori penultima*) din considerente de viteza terminala fata de rezistenta la inaintare. Celelalte se aseaza intre prima si ultima in anumite moduri, mai mult sau mai putin in progresie geometrica - dupa ce numarul de trepte se adopta din alte motive (comerciale, de piata, de ergonomie).

 

*Daca viteza terminala se atinge in penultima treapta, ultima se dimensioneaza pentru a reduce regimul motorului in functionarea de durata fara a perturba prea mult performanta. Pentru aceeasi caroserie si acelasi motor, conditiile de capete nu se schimba -> nu-s motive sa proiectezi altfel primul si ultimul raport. In exemplul tau, la 180 km/h probabil ca masina va merge in ultima treapta (V respectiv VI). Dar, din motivele aratate mai sus, e de asemenea probabil ca raportul de transmisie va fi acelasi.

 

Desigur constructorii pot adopta, din motive altele decit strict tehnice, si alte filozofii.

 

Totusi: ca sa dam cezarului ce-i al cezarului, o impartire mai fina in trepte (adica: mai multe trepte) va permite un acord mai bun al caracteristicilor. Cind vine vorba de demaraj, daca schimbarea treptelor se face instantaneu, mai multe trepte-> mai bine. Daca schimbarea se face cu pierdere de timp (fie si 0,05 secunde pe schimbare), e de vazut in ce masura timpul in care CV e decuplata (in timpul schimbarii) este compensat de adaptarea mai buna (ideal aici este desigur CVT, cu timp nul si variatie continua). In final intervin (eu as spune chiar: domina) considerente comerciale.

 

PS: iarta-mi nestiinta: OD presupun ca inseamna Overdrive si se refera la ultima treapta a CV. Ce e aia MRU?

Edited by osa
Link to comment
Share on other sites

MRU = miscare rectilinie uniforma. OD-ul n-are cum sa dea rezultatele astepte in depasiri/reprize.

 

Teoretic si de obicei si practic, la MRU sa zicem 180kmh in ultima treapta, o sa consume mai putin cel cu OD-ul mai mare. Desigur, un raport exagerat pe ultima treapta nu inseamna consum spre 1%, de asemenea aceeasi cutie legata de alt motor nu va avea aceleasi rezultate.

 

Iar legat de demaraj, depinde ce consideri prin asta - 0-50, 0-100, 0-x. Per total, schimbarea unei trepte in plus iti va mari timpul de a ajunge la viteza respectiva, binainteles. Insa, de exemplu la steptronic, ca sa demarezi 0-100kmh, presupun ca o sa ii indici asta prin apasare considerabila a pedalei de acceleratie, cutia intrand in XS. Prin urmare, nu te va plimba prin toate treptele cu care e capabila sa mearga in plaja de 0-100 in care demarezi tu (la 100 poti sa mergi si cu treapta 5), ci doar prin primele 2, eventual 3. Dupa ce ajungi la o oarecare MRU, va schimba in treapta optima pentru cruise la viteza aia, moment in care vei profita de etajarea cutiei.

Link to comment
Share on other sites

Atit cele afirmate de tine, cit si cele scrise de mine sunt corecte - dar nu se poate face nici o afirmatie clara pina nu stim rapoartele de transmisie ale cutiilor (si ale transmisiei finale aferente).

 

Ceea ce am vrut sa arat este ca fata de o CV cu mai putine trepte (poftim: 7 in loc de 8) etajata corect, adaugarea unei trepte nu aduce decit avantaje absolut minore (in comportament) si probabil nu-asa-minore in conturile fabricantilor. CEEA CE E OK, in fond fabricantii nu vor sa ne faca noua placere ci sa cistige bani. Sa nu ne amagim: "Freude am Fahren" sau "Vorsprung durch Technik" sau "Ihr guter Stern auf allen StraĂen" nu-s decit mijloace spre acest scop, si firmele sunt suficient de dibace ca sa ne faca sa cumparam cu destui bani (si) sentimentele astea - in afara desigur de tehnica de altfel excelenta.

Edited by osa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.