Jump to content

Regulator relanti/mers in gol


nautilixx

Recommended Posts

Salut! Sunt de vreo 3 saptamani posesorul unui bmw 320i din 99, motor de 2l 150cp. Masina arata si merge impecabil. Dupa ce am luat-o, la vreo cateva zile, a aparut o problema: brusc, cand ma aflam la un semafor, motorul a inceput sa traga foarte prost, cu trepidatii. Am fost la un mecanic si mi-a descoperit un furtun de vacuum rupt, iar dupa remedierea problemei masina si-a revenit. Am crezut ca asta a fost problema, dar totusi i-am facut o testare electronica care a dat 2 erori, una la sonda lambda si o eroare mecanica la regulatorul de relanti. Am zis ca n-o fi asa mare problema si am lasat-o asa sa vad cum se comporta in continuare.

Figura s-a repetat intr-o dimineata acum vreo saptamana, cand dupa ce am pornit se oprea motoru, iar cand turam trepida masina, deci motoru nu mentinea relantiul si se oprea. Dupa cateva opriri si porniri si-a revenit si de atunci n-a mai facut fite. In fine, m-am dus la Bavaria, dar m-au programat tocmai pe 29 aprilie :twoup: Binenteles ca m-am dus la alt service si i-am mai facut o testare. De data asta a dat doar o eroare mecanica la regulatorul de relanti, iar mecanicu mi-a zis ca nu stie cat costa, dar ca e peste 10 mil doar piesa. Am fost pe la Bavaria sa aflu pretu si mi-au zis ca e 7,2 mil. Prin magazinele de piese auto am primit info contradictorii, ba ca e 20 mil, ba ca e in jur de 7-8 mil. Nu mai stiu ce sa cred. Oricum o sa merg la Bavaria pe 29 cand sunt programat sa aflu pana la urma cat ma costa, desi nu am foarte mare incredere in ei.

Daca cineva a mai avut aceeasi problema, il rog sa-mi spuna cum a rezolvat-o, daca a fost nevoie sa schimbe piesa sau se poate repara altfel (bine, acum nu stiu cat de mare e defectul piesei, dar am inteles ca are o clapeta care se poate bloca din cand in cand).

Sigur, astept si alte pareri in legatura cu aceasta problema, care sa ma ajute in remedierea ei.

Link to comment
Share on other sites

Poti incerca sa cureti regulatorul de ralanti cu WD 40. Nu e greu, il demontezi, pulverizezi zona clapetei din belsug cu WD40, freci bine cu o pensula, stergi si montezi piesa la loc. Verifica daca clapeta se roteste usor si fara blocaje.

Daca merge bine, daca nu ... altul nou.

 

Apropo, corect este RALANTI nu RELANTI.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut problema asta dar nu iesea pe tester ...am curatat bine regulatorul si s-a ameliorat 90 % ....Dar intai curata ..Mie mi-au curatat piesa chiar la Filaret ...Nu e nevoie sa te duci la bavaria sa platesti un regulator relanti nou inainte sa incerci tot ce se poate :twoup:
Link to comment
Share on other sites

In sfarsit azi am reusit sa curat regulatorul, am fost cu masina la un prieten care e mecanic. Erau cam imbacsite lagarele de la clapeta si se misca cam greu. Dupa curatare clapeta se misca mult mai usor. Am simtit apoi o crestere a responsivitatii acceleratiei, in sensul ca motorul se tureaza mai rapid cand apas acceleratia. Nu stiu daca are legatura cu regulatorul, poate fi doar o senzatie a mea. Acum trebuie sa urmaresc relantiul (sau ralantiul :twoup: ), pt ca saptamana asta, mai ales cand stateam la semafor apareau variatii de turatie, intre 500 si 800, si chiar s-a oprit odata motorul.

Am citit pe forum ca variatiile astea de turatie la relanti pot fi si din cauza valvei PCV. Acum voi vedea dc curatarea regulatorului a rezolvat problema.

Si inca ceva, am inlocuit toate bujiile acum vreo sapt si una din ele n-a vrut sa iasa. Mecanicul n-a fortat prea tare ca i-a fost frica sa n-o rupa. A lasat in lacasul ei o solutie si mi-a zis ca incercam alta data. Azi a incercat si tot nu a mers. A zis sa o lasam acolo, pt ca deocamdata bujia isi face treaba. Totusi, cam ce ar fi de facut pe viitor? As duce masina la Bavaria, dar cica astia n-ar da nicio garantie ca dc imi rup bujia, imi rezolva problema for free.

Oricum, multumesc celor care mi-au raspuns pt sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate relantiul tot imi face probleme, imi variaza turatia si asta nu dupa ce pornesc motorul, ci dupa ce merg 10-15 min si ma opresc la semafor. :twoup:

Sa fiu oare nevoit sa schimb regulatorul de relanti? Ca singura eroare pe tester este in legatura cu el. Sau poate fi o alta problema care nu a aparut la testarea electronica?

Link to comment
Share on other sites

Ai tu ce ai cu relantiul, nu-ti place cum suna ralanti :twoup:.

 

Ce eroare ti-a dat pe tester legat de regulatorul de ralanti ? Denumirea exacta si ce tester ai folosit.

E ciudata eroarea la care faci tu referire "eroare mecanica la regulatorul de relanti". La modelul tau nu exista nici un fel de feedback care sa informeze ECU ca regulatorul are vreo problema mecanica.

ECU poate testa doar electric ECU, prin prisma curentului consumat de acesta, de aceea pare improbabil un asemenea mesaj de eroare.

 

Ai masurat cumva cu un ohmetru rezistenta bobinelor regulatorului de ralanti ? Daca da, ce valori ai obtinut ?

Link to comment
Share on other sites

Ai tu ce ai cu relantiul, nu-ti place cum suna ralanti :twoup:.

 

Ce eroare ti-a dat pe tester legat de regulatorul de ralanti ? Denumirea exacta si ce tester ai folosit.

E ciudata eroarea la care faci tu referire "eroare mecanica la regulatorul de relanti". La modelul tau nu exista nici un fel de feedback care sa informeze ECU ca regulatorul are vreo problema mecanica.

ECU poate testa doar electric ECU, prin prisma curentului consumat de acesta, de aceea pare improbabil un asemenea mesaj de eroare.

 

Ai masurat cumva cu un ohmetru rezistenta bobinelor regulatorului de ralanti ? Daca da, ce valori ai obtinut ?

 

Iti zic exact ce am pe hartia printata de tester:

Diagnostic aparate comanda BMW Siemens MS 42 Memorie de erori

211 Regulator relanti(asa a printat aparatul :twoup:)/mers in gol

Defect mecanic

Nr. erori 1

 

Explica-ne si noua cum sta treaba cu valva PCV la motoarele pe benzina.

 

Recunosc ca nu ma pricep la mecanica. Doar am citit aici pe forum un tutorial de schimbare a valvei PCV si simptomele erau asemanatoare.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5919

Link to comment
Share on other sites

E posibil ca eroarea de la regulatorul de ralanti sa nu fie reala ci sa apara ca urmare a unui aer fals. In acest caz regulatorul de ralanti nu mai poate corecta amestecul si apare eroarea. Ar fi util sa verifici si PCV.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Din pacate relantiul tot imi face probleme, imi variaza turatia si asta nu dupa ce pornesc motorul, ci dupa ce merg 10-15 min si ma opresc la semafor. :)

Sa fiu oare nevoit sa schimb regulatorul de relanti? Ca singura eroare pe tester este in legatura cu el. Sau poate fi o alta problema care nu a aparut la testarea electronica?

 

eu chiar azi am curata regulatorul de relanti si intradevar merge mia bine adica nu mai variaza asa rau relatiul da tot face. eu cand l-am desfcut ce crezi ca am vazut pe corpul regulatorului :) 2 fisuri una mai mica si una mai maricica , dar am tras cu gura sa vad dac patrunde in parte cealalt si intradevar era fisurat uitate si tu sa nu fie lafel. eu mam gandit sa ii pun nitica picatura sa nu mai traga aer. baft sa imi zici ce ai facut :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
am fost la tester si mi-a spus sa schimb si presure convertor ...presupun ca e vorba de PCV? se mai manifesta si in alt fel in afara de oscilatul la relanti? cateodata mi se pare ca nu trage masina cum trebuie...318d 2004 e46 (EGR curatat de curand)
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu, dieselul n-are PCV... probabil are o caciula de valve si supape care au un efect similar cu PCV-ul, dar PCV propriu-zis nu au!

Pe RealOEM ii zice Crank Case Vent Valve iar PCV vine de la Positive Crankcase Ventilation, e o supapa cu sens unic(cand e buna, nu ca a mea) prin care gazele de carter ies din compartimentul axului cu came pentru a nu se creea presiune acolo si ajung in admisie(parca)

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Din pacate relantiul tot imi face probleme, imi variaza turatia si asta nu dupa ce pornesc motorul, ci dupa ce merg 10-15 min si ma opresc la semafor. <_<

Sa fiu oare nevoit sa schimb regulatorul de relanti? Ca singura eroare pe tester este in legatura cu el. Sau poate fi o alta problema care nu a aparut la testarea electronica?

 

 

schimba sonda lambda si nu o sa mai ai probleme......... normal ea se schimba la 75.000 KM.

Link to comment
Share on other sites

schimba sonda lambda si nu o sa mai ai probleme......... normal ea se schimba la 75.000 KM.

 

De unde ai aflat de normalitatea asta? <_<

 

 

Au schimbato mai multzi preteni si a incetat masina cu fluctuatia de turatie iar cu schimbatu la 75.000 KM am citit inr-un DIY

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.