Jump to content

DIY - Filtru epurator


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sal to all

 

Am nevoie de putin ajutor...

 

 

Care poate sa-mi spuna cum arata si unde este pozitionat epuratorul de gaze la un bmw 320 d 2001 model 2002?

Vreau sa schimb uleiul si am inteles ca este bine schimbat si acest epurator.

 

 

Si as mai avea o intrebare: de cateva zile un bec, cel de pe stanga fata (xenon) vede rosiatic, nu mai vede alb rece cum o facea de obicei si cum face cel de pe partea dreapta. Ce poate fi? O fi pe duca sau e de vina un contact ceva?

 

Multumesc

 

Stept raspunsurile voastre

Link to comment
Share on other sites

Asa arata filtru epurator cu corp cu tot pe care il ai acum,cel cu filtrul alb.Si asa arata cel pe care il vei primi care se potriveste perfect ,celalalt model nu se mai fabrica,iar acesta nou nu mai trebuie schimbat decat curatat pentru ca nu este un filtru propriu-zis ci un fel de decantor.

post-6606-1196609932_thumb.jpg

post-6606-1196609951_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Asa arata filtru epurator cu corp cu tot pe care il ai acum,cel cu filtrul alb.Si asa arata cel pe care il vei primi care se potriveste perfect ,celalalt model nu se mai fabrica,iar acesta nou nu mai trebuie schimbat decat curatat pentru ca nu este un filtru propriu-zis ci un fel de decantor.

 

Corect . Deci tu ai nevoie doar de piesa 1 , pe aia o schimbi.

 

Sper ca te-am lamurit cu locul in care se situeaza.

 

P.S. Unde ai de gand sa faci aceste operatiuni ?

Link to comment
Share on other sites

Asa arata filtru epurator cu corp cu tot pe care il ai acum,cel cu filtrul alb.Si asa arata cel pe care il vei primi care se potriveste perfect ,celalalt model nu se mai fabrica,iar acesta nou nu mai trebuie schimbat decat curatat pentru ca nu este un filtru propriu-zis ci un fel de decantor.

 

Corect . Deci tu ai nevoie doar de piesa 1 , pe aia o schimbi.

 

Sper ca te-am lamurit cu locul in care se situeaza.

 

P.S. Unde ai de gand sa faci aceste operatiuni ?

 

 

Stefane, faci omul sa sape pe SUB filtrul de aer si epuratorul este LANGA filtrul de aer.... In partea dreapta a acestuia, cum privesti dinspre radiator!

Link to comment
Share on other sites

Asa arata filtru epurator cu corp cu tot pe care il ai acum,cel cu filtrul alb.Si asa arata cel pe care il vei primi care se potriveste perfect ,celalalt model nu se mai fabrica,iar acesta nou nu mai trebuie schimbat decat curatat pentru ca nu este un filtru propriu-zis ci un fel de decantor.

 

Corect . Deci tu ai nevoie doar de piesa 1 , pe aia o schimbi.

 

Sper ca te-am lamurit cu locul in care se situeaza.

 

P.S. Unde ai de gand sa faci aceste operatiuni ?

 

 

Stefane, faci omul sa sape pe SUB filtrul de aer si epuratorul este LANGA filtrul de aer.... In partea dreapta a acestuia, cum privesti dinspre radiator!

 

La mine , la 320d este sub el , trebuie dat jos filtru de aer si pe urma si suportul filtrului de aer si abia dupa aia ajungi la filtru epurator.

 

Poate o fi diferit de la motorizare la motorizare.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Dau o bere buna cu prima ocazie :blink:

 

Am inteles unde se afla, insa nu-l gasesc ca si cod aceasta piesa pe realoem. Ma poatea ajuta careva? Va rog. Si tot asa caut capacul de la filtrul de aer de la motor ca am vazut ca e fisurat putin langa un holsurub si sa-l schimb si pe ala.

 

Va rog pentru cele doua piese niste coduri de pe realoem sau link, ca eu nu le gasesc.

 

Va dau si ultimele 7 ciofre de la vin : ch01602

 

Opreatiunile de schimbare doresc sa le fac singur la mine in garaj in liniste si cu multa grija. Doar pentru ulei voi merge la un service specializat, desi...... de 2 ani tot caut un service ok in Tm si pauza. Toti iau la greu banii de pe tine si fac treaba de mantuiala.

 

 

Multumesc inca o data si astept raspunsurile voastre.

 

Respect

 

De problema cu xenonul ce spuneti? Aveti careva idee?

Link to comment
Share on other sites

Asa arata filtru epurator cu corp cu tot pe care il ai acum,cel cu filtrul alb.Si asa arata cel pe care il vei primi care se potriveste perfect ,celalalt model nu se mai fabrica,iar acesta nou nu mai trebuie schimbat decat curatat pentru ca nu este un filtru propriu-zis ci un fel de decantor.

vrei sa zici ca merge si unul si altul ?! adica si cel de plastic si cel normal?! sincer nu prea imi vine a crede....cand l-am schimbat m-am dus si eu la mecanic cu unul d-ala de plastic si mecanicul a zis ca nu e bun...eu am zis ca asta e si i-am adus omului d-ala normal si cica ala ar fi pe motor de 3.0d ..ciudat acuma chiar ca ma doare capul cu mecanica asta...

Link to comment
Share on other sites

Asa arata filtru epurator cu corp cu tot pe care il ai acum,cel cu filtrul alb.Si asa arata cel pe care il vei primi care se potriveste perfect ,celalalt model nu se mai fabrica,iar acesta nou nu mai trebuie schimbat decat curatat pentru ca nu este un filtru propriu-zis ci un fel de decantor.

vrei sa zici ca merge si unul si altul ?! adica si cel de plastic si cel normal?! sincer nu prea imi vine a crede....cand l-am schimbat m-am dus si eu la mecanic cu unul d-ala de plastic si mecanicul a zis ca nu e bun...eu am zis ca asta e si i-am adus omului d-ala normal si cica ala ar fi pe motor de 3.0d ..ciudat acuma chiar ca ma doare capul cu mecanica asta...

Si eu am patit ca si tine,nu am vrut sa-l pun pentru ca si-n al meu era initial cea cu filtrul alb, seful de atelier a dat telefon la service BMW si au confirmat ca acela din plastic se fabrica de acum incolo si e ok si nu se mai schimba eventual se curata din cand in cand.

Link to comment
Share on other sites

Ce mare smecherie e sa iti schimbi uleiul singur ? Fara suparare , dar daca ai un garaj in care poti sa de desfasori e si pacat sa mergi la orice nesimtit care face treaba de mantuiala si iti ia o caruta de bani.

 

E relativ simplu sa schimbi uleiul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am schimbat filtrul epurator si masina trage de rupe, se cunoaste!

e destul de importanta piesa.

am ajuns destul de tarziu la Filaret asa ca nu mai era nimeni disponibil sa-mi schimbe epuratorul, asa ca am luat piesa 183 lei, si am ajuns acasa si m-am pus pe treaba.

e destul de simplu de schimbat,daca ai un imbus si un patent - in cazul meu.

1 - se demonteaza capacul motorului, piesa 1 - are 4 suruburi, imbus de 5 cred, fig. 1

2 - se scot cablurile din piesa8 fig.4,

3 - se scoate filtrul de polen, si piesa in care sta acesta (fig.5) piesa 11, ordinea ar fi> capac filtru polen - 9, filtru polen - 10, si locasul acestora 11 - piesa 11 e prinsa in 4 suruburi cu cap stea cu 6 colturi;

4 - tot din fig.1 scoateti suruburile piesei 1', din fig.1 - eu am incercat sa o scot dar am zis ca sa nu o fartez si apoi nu mi s-a parut neaparat necesar;

5 - demontati piesele 2, 3, 4, 5, 6, la 7 e locasul epuratorului / fig.3.

6 - epuratorul e acela din figura 2, e prins in 4 suruburi, ca sa poata fi scos mai trebuie slabite 2 suruburi care tin o rampa din plastic pe care prec niste fire electrice la injectie. se scoate prin ridicare, se scot si garniturile si se pune acela nou.

asta e tot.

spor la lucru!!!

 

 

'

Link to comment
Share on other sites

esti sigur ca merge mai bine ? :blink:

sunt sigur, ar fi trebuit sa-l schimb din primavara 2007.................

 

Chiar simti diferenta asa mare sau e doar efect Placebo?

 

Avea ceva simptome masina inainte...gen fum?

 

Si eu ma gandesc sa-mi comand epuratorul asta, ca n-a mai fost schimbat de multicel...da e mult de desfacut si mi-e o leneee :)

nu e o diferenta ffff mare, dar se simte

avea simptome> fum dimineata la prima pornire si scurgere usoara pe la un senzor de temperatura motor si era groaznic de imbacsit.....

intr-o ora termini, mie mi-a luat 1,5 h si nu/mi spusese nimeni ce si cum sa fac.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.