Jump to content

DIY - Filtru epurator


Recommended Posts

ce sa caute bujiile sub admisie ?eu stiu ca bujiile sunt in capul injectoarelor

 

Bujiile sunt in capul injectoarelor? :twoup:

Uneori intru pe acest forum si am impresia ca sunt in twilight zone.

Bine ca este doar o impresie :D

nu vrei sa-mi iei si gatu` daca am gresit ?nu toata lumea e cunoscatoare asa ca tine , sau unii de pe forumu asta , poate asa vor sa para :D

 

ce sa caute bujiile sub admisie ?eu stiu ca bujiile sunt in capul injectoarelor

 

aha.. deci dau scanteie injectorului.. :D

bujiile incandescente nu dau scanteie. e dizal :twoup:...

 

 

OFF-TOPIC. - imi sunteti datori domnii moderatori cu 10 % warn sa-mi scadeti. de la gresala pe care ati facut-o acu ceva timp.

Edited by kretzu
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma nu explica nimeni cum este cu epuratorul asta? :twoup:

 

ps

 

Ravnita este meseria asta de moderator. :twoup:

 

Am sa caut sa lamuresc cit de cit rolul acestui "filtru epurator" si rog pe cei care stiu mai multe sa completeze, sa elucidam aceasta "necunoscuta" definitiv.

 

Daca pare complicat, imi cer scuze pentru explicatiile mele poate nu sunt cele mai potrivite.

 

Acest ansamblu are doua subcomponente:

1) componenta de filtrare si recuperare a uleiului (reprezentata de zona filtrului demontabil sau la modelul mai nou de zona in care se afla cele 3 gauri – (inauntru banuiesc ca se afla o zona de centrifugare a gazelor pentru recuperarea uleiului).

2) supapa - componenta de mentinere a unei presiuni constante in carterul motorului, prin controlul debitului de gaze recuperate, reprezentata de o supapa cu membrana si un arc (vezi foto). Aceasta componenta regleaza debitul de gaze care ies din carteul motorului spre aspiratia compresorului.

 

Cum functioneaza:

"Turbina" motorului, denumita asa simplificat, are doua parti: turbina propriuzisa actionata de gazele de evacuare si compresorul centrifugal actionat de turbina. Acesta are aspiratie si evacuare. Ne vom referi mai jos la aspiratia compresorului.

 

In conducta de aer care este chiar in fata aspiratiei compresorului, pe linga aspiratia aerului curat trecut prin filtrul de aer, trebuie sa fie si o conducta prin care se absorb gazele scapate in carterul motorului prin zona de etansare dintre pistone - segmenti - cilindri.

In interiorul motorului este o permanenta "vijelie" formata dintr-un amestec de gaze scapate intr-o ceata de ulei. Acest amestec este “rotit” de arborele cotit si s-ar acumula in cantitate mare daca nu ar fi evacuat prin “filtrul epurator” catre aspiratia compresorului.

 

Evacuarea acestui amestec de gaze si ceata de ulei se face pe la partea superioara a motorului. Trebuie facut tot ce este posibil pentru recuperarea uleiului prezent in aceasta “ceata” si purificarea gazelor evacuate.

Pe canalul ascendent, care conduce aceste gaze spre “filtrul epurator”, o parte din ulei este recuperat din aceasta ceata. Restul este condus catre exteriorul filtrului din poze. Pe acest filtru ceata de ulei se condenseaza, este adunata si curge gravitational spre baia de ulei. Pe filtru se opresc si particulele extrem de fine de carbon (funingine) din gazele de ardere. Restul gazelor purificate curg si debitul lor este “controlat” de supapa din poza catre aspiratia compresorului.

 

Aceste gaze sunt absorbite de motor si ajung pina la urma in evacuare, turbina, catalizator si atmosfera.

 

Ce se intimpla daca filtrul se infunda.

Curgerea gazelor este ingreunata si rezulta o suprapresiune in carterul motorului care forteaza etansarile motorului. Gazele totusi trec prin acest filtru dar recuperarea uleiului cred ca este deficitara si o parte incepe sa ajunga la aspiratia compresorului, sa contamineze apoi intercoolerul si restul aspiratiei motorului.

 

Deci din cind in cind acest filtru trebuie schimbat.

 

La motoarele mai noi fitrul este inlocuit cu un ansamblu care are rolul si de a recupera uleiul. Banuiesc ca recuperarea o face prin centrifugare. Cred ca noul epurator este mai ieftin (pt. fabricant) dar nu la fel de eficient ca cel vechi – parere personala. Banuiesc ca sistemul nou are avantajul ca nu se va bloca niciodata.

 

Scurta descriere a supapei: - vezi poza cu supapa deschisa.

Supapa are o membrana – pe o parte actioneaza presiunea atmosferica si pe cealalta un arc si presiunea de la aspiratia compresorului combinata cu gazele care ies din filtru. Presiunea de la aspiratiea compresorului este mai mica decit cea atmosferica datorita rezistentei filtrului de aer si altor pierderi aerodinamice generate de curgere. La aspiratia compresorului este o succtiune, depresiune, si acesta este ajutata de acel arc care face sa se deschida canalul de absorbtie a gazelor din carterul motorului.

Aceasta membrana actioneaza si supapa de trecere a gazelor din carter modificind orificiul de trecere a gazelor in functie de cele doua presiuni deci in functie de regimul motorului.

 

Debitul gazelor absorbite depinde de pozitia supapei care este controlata de cele doua presiuni. Acest debit este variabil.

 

Deja devine complicat, las cititorii sa analizeze ce se intimpla la ralanti, mers in croaziera, sau in regimuri tranzitorii: accelerare, frina de motor.

 

Inginerii de la BMW au realizat prin experienta, gindire si incercari acest sistem sofisticat care dupa parerea mea este foarte eficient: consumul de ulei al motorului este ff mic si noxe mici.

 

Ce putem face noi, ca sa mentinem motoarele:

1) Schimbul acestui “filtru epurator” la perioade intre 80.000 Km – 150.000 Km. Mai repede poate fi o risipa mai tirziu poate chiar se impune. Depinde si de viata motorului si de locul si stilul exploatare.

2) La motoarele cu “filtru epurator” nou daca nu se inlocuieste trebuie curatat la citeva schimburi de ulei.

3) Filtrul de aer cit mai curat.

4) Folositi numai uleiul recomandat de fabricant.

 

Daca nu te-ai plictisit vezi si: http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=71129 - un post personal de pe alt forum, are si ceva poze.

 

Am experienta personala a unor motoare de BMW 320d si 318d care au avut in jur de 200K - 250K Km parcursi si intre schimburile de ulei de 22000 Km consumau aprox 0.5 litri ulei (0W30 – Castrol SLX sau EDGE) si erau in stare mecanica perfecta.

post-3516-1209627509_thumb.jpg

post-3516-1209627556_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Este recomandata schimbare filtrului la 40 000 km - 60 000 km nicidecum la 80-150 000 km.

 

Multumesc de interventie asupra perioadei de schimb a filtrului epurator.

 

Pentru a informa corect cititorii (am vazut ca acest topic este citit de peste 700 de ori), din cite stiu, pina in prezent, schimbarea acestui filtru nu este trecuta in nici un program de intretinere elaborat de fabricant (Inspection I, Inspection II sau Oil Service).

Trebuie sa specificam clar ca perioadele de schimb ale filtrului epurator sunt recomandari personale de care se poate tine cont sau nu. Cu cit un filtru e schimbat mai des cu atit este mai bine.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

din cite stiu, pina in prezent, schimbarea acestui filtru nu este trecuta in nici un program de intretinere elaborat de fabricant (Inspection I, Inspection II sau Oil Service).

Ca fapt divers, exista piese care se schimba la un anumit nr de km si care nu sunt trecute in Inspection I, Inspection II sau Oil Service...

De exemplu filtrul de particule care se schimba la 200 000 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

recoman tuturor posesorilor de 525 d sa schimbe filtrul epurator , eu l-am schimbat acum doua zile l-am gasit la bmw filaret pe stoc 180 ron si am rezolvat problema cu fumul ceea ce mi se parea stanjenitor atunci cand o acceleram si lasam in spate ca sepia .... multumesc forumului pentru ca m-a informat si ca m-a salvat de la o cheltuiala mare pentru ca la BMW solutia era simpla schimbi injectoarele :twoup:))

dar aveti grija pentru ca rampa de conductori electrici de la injectoare care se afla deasupra filtrului este prinsa in niste suruburi speciale care la prima vedere par nituri asa ca aveti grija sa nu le rupeti pentru ca au filet .

Link to comment
Share on other sites

dar aveti grija pentru ca rampa de conductori electrici de la injectoare care se afla deasupra filtrului este prinsa in niste suruburi speciale care la prima vedere par nituri asa ca aveti grija sa nu le rupeti pentru ca au filet .

 

Sint holtzsuruburi cu cap torx mai exact

Foarte scump filtrul la noi in tara, mie mi-a adus cineva din DE cu 17e

Link to comment
Share on other sites

Eu l-am schimbat si nu se vede nici o diferenta... peste 3000-3500 rpm scoate fum... pana se linisteste.. in a 2- si a 3-a am constatat..

filtrul singur e 120 lei.. cu tot cu carcasa e 180 lei.. eu am pus filtru din asta noi de plastic.

E foarte dubioasa problema cu fumul la mine.. cand pornesc de pe loc in forta, sau ceva nu scoate fum nu nimic in a 2-a si a 3-a la peste 3000 rpm scoate fum.. pe drum drept :twoup: daca is la panta si am 3000 + rpm nu scoate fum..

 

 

PS: calin nu ma fericesti ?

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=412633 , este pusa poza cu filtrul original carcasa+ filtru, si a 2-a poza e carcasa de e39.. ca aia de sus.. doar ca eu am cumparat si am pus filtru de e60, in carcasa veche.. se potriveste perfect, ideea e ca cel vechi de e39 este din pasla si trebuie schimbat, ca se imbiba cu minuni... pe cand cel de pe e60 face acelas lucru si este din plastic.. nu se imbiba/nu se mai schimba.. eventual se curata dar nu vad de ce... ca e din plastic ..
Link to comment
Share on other sites

am comandat si eu filtrul epurator 180 ron, urmeaza sa il schimb, nu-s daca o sa observ vro diferenta dar am zis sa il schimb totusi :twoup: . Si daca tot o sa se dea jos galeria de admisie si egr poate si o curatare temeinica a celor doua.
Link to comment
Share on other sites

am comandat si eu filtrul epurator 180 ron, urmeaza sa il schimb, nu-s daca o sa observ vro diferenta dar am zis sa il schimb totusi :twoup: . Si daca tot o sa se dea jos galeria de admisie si egr poate si o curatare temeinica a celor doua.

Nu trebuie sa dai jos admisia si Egr-ul ca sa schimbi epuratoru

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

verssatu vad ca NIMENI pana acum nu a pus topicul asta la DIY. cand l-am facut nu m-am gandit sa-l trec acolo.

 

oricum vad ca pe mine nu intereseaza problema asta cu Filtrul Epurator , nimeni nu are probleme si toti stiu cum se schimba.

 

poate fi sters. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

ma ce te simti asa persecutat ? mai lipseste sa te imbraci in negru si te bagam la categoria EMO :twoup:... da-le-n colo de topicuri..

pai nu dar nu vezi , ca incerc sa ajut sa fac un bine , arunca cu (cenzurat) dupa tine toti.

 

la fel si cu 320i_e36. au sarit pe el de parca cine stie ce face acolo.

 

n-am cuvinte...ce UAMENI

Link to comment
Share on other sites

nene

La motoarele mai noi fitrul este inlocuit cu un ansamblu care are rolul si de a recupera uleiul. Banuiesc ca recuperarea o face prin centrifugare. Cred ca noul epurator este mai ieftin (pt. fabricant) dar nu la fel de eficient ca cel vechi – parere personala. Banuiesc ca sistemul nou are avantajul ca nu se va bloca niciodata.

Eu am schimbat la 320d si am cumparat filtrul de la o reprezentanta bmw din spania. Cand am desfacut ambalajul, am vazut ca era modelul nou, cel din plastic, fara pasla. Am mers inapoi crezand ca s-a facut o greseala, mi s-a arata inca unul la fel si mi s-a spus ca acolo nu se mai vand cele din pasla, deoarece fabricantul a constatat ca nu sunt eficiente, asa ca le-au inlocuit definitiv cu cele din plastic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.