Jump to content

Probleme temperatura lichidului de racire


Recommended Posts

E36 316i, 1991, fara AC.

Se intampla in felul urmator, azi am descoperit chestia asta.

Pornesc, se incalzeste motorul, urca temperatura la apa, trece de albastru. Dupa ce dau drumu la ventilator ca sa bage caldura, temperatura nu mai urca pana la mijloc. In mers acul sta putin dupa zona albastra, nu ajunge la mijloc, indiferent cat merg. Azi, nu dau drumu la ventilator, urca pana la mijloc si sta asa. Cum dau drumu la ventilator scade pana spre albastru. Inchid ventilatorul, iar urca, iar deschid si scade si tot asa. Mai precizez ca pe gurile de sus, alea frontale, nu baga decat aer rece, cald doar pe la picioare si parbriz. Ce poate fi, ca asa a facut de cand e rece?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E36 316i, 1991, fara AC.

Se intampla in felul urmator, azi am descoperit chestia asta.

Pornesc, se incalzeste motorul, urca temperatura la apa, trece de albastru. Dupa ce dau drumu la ventilator ca sa bage caldura, temperatura nu mai urca pana la mijloc. In mers acul sta putin dupa zona albastra, nu ajunge la mijloc, indiferent cat merg. Azi, nu dau drumu la ventilator, urca pana la mijloc si sta asa. Cum dau drumu la ventilator scade pana spre albastru. Inchid ventilatorul, iar urca, iar deschid si scade si tot asa. Mai precizez ca pe gurile de sus, alea frontale, nu baga decat aer rece, cald doar pe la picioare si parbriz. Ce poate fi, ca asa a facut de cand e rece?

65184[/snapback]

 

 

Am avut o dacie... shi cand urcam cu ea vre-un deal si incepea sa fiarba apa, dadeam drumu la caldura. :)

 

Chestia e ca atunci cand tu pornesti caldura, exista practic 2 radiatoare care iti racesc antigelul, si implicit iti scad temperatura lichidului de racire in motor. Primul e radiatorul normal al masinii, cel pe care il umpli cu antigel, si al doilea ar fi radiatorul prin care un alt ventilator iti baga caldura in masina. Radiatorul care e responsabil cu incalzirea interiorului masinii face parte din acelasi circuit de racire cu cel al motorului. Astfel tu cand pornesti caldura, suprafata de racire se mareste considerabil prin intrarea in functie al celui de-al doilea radiator. Cu alte cuvinte, sistemul de racire al motorului la tine lucreaza prea bine, mai ales ca afara sunt -10 grade. Cam asta ar fi explicatia care imi vine in minte acum. E adevarat insa ca nu sunt expert la masini :blink:)

 

Chestia cu gurile de ventilatie de deasupra consolei centrale... vezi ca acolo e o rotita pe care daca o rotesti, poti selecta ca prin ele sa iti intre aer fierbinte-cald-caldut-neutru-racoros-rece-cancer :)) bineinteles asta in functie de temp aerului de afara. Cancer fiind temp aerului de afara...

 

Sper sa te fi ajutat umpic :)

Link to comment
Share on other sites

Merci pt. explicatii si intentia de a ma ajuta. Cunosc cum e cu circuitul de racire, dar ceea ce se intampla nu e normal, asa ar trebui sa se intample la toate masinile, dar nu se intampla, iar la dacie e altceva, stiu si acolo cum e fenomenul asta(chiar si la vechea dacie nu se intampla sa scada iarna temp apei excesiv cand dadeam drumu la ventilator). Eu ma gandesc sa nu fie vb de o clapeta sau altceva.

Cat despre rotita de care spui, la mine exista doar o singura rotita sub gura de aer centrala, care inchide si deschide clapeta. Am vazut ca exista si acea rotita la un E36 cu Ac si la E34. Banuiesc ca asa e din constructie si nu m-ar deranja asta , ci cealalta problema. Mai astept sugestii.

Link to comment
Share on other sites

Merci pt. explicatii si intentia de a ma ajuta. Cunosc cum e cu circuitul de racire, dar ceea ce se intampla nu e normal, asa ar trebui sa se intample la toate masinile, dar nu se intampla, iar la dacie e altceva, stiu si acolo cum e fenomenul asta(chiar si la vechea dacie nu se intampla sa scada iarna temp apei excesiv cand dadeam drumu la ventilator). Eu ma gandesc sa nu fie vb de o clapeta sau altceva.

Cat despre rotita de care spui, la mine exista doar o singura rotita sub gura de aer centrala, care inchide si deschide clapeta. Am vazut ca exista si  acea rotita la un E36 cu Ac si la E34. Banuiesc ca asa e din constructie si nu m-ar deranja asta , ci cealalta problema. Mai astept sugestii.

65202[/snapback]

 

 

Ok scuze pt eroarea cu gurile de ventilatie... am citit e 46 in semnatura ta :blink:

Link to comment
Share on other sites

incearca sa mai faci si o aerisire la sistemul de racire ca ce zici tu cam suna un pic cu ceva aer in radiatorul de incalzire in masina si probabil din cauza pozitiei (se mai intampla si sf-uri) iese cam greu.

incearca cand faci aerisirea sa tii motorul un pic ambalat sa creasca presiunea in instalatia de racire si in felul asta sa forteze aerul sa iasa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Am observat ca acul ce indica temperatura la apa incepe sa creasca progresiv pana ajunge la mijloc, apoi, dupa 2-3 minute de stat acolo incepe sa scada pana la rece....apoi creste din nou pentru ca, in final sa se opreasca la mijloc si sa stea acolo......toata "plimbarea" asta se intampla de fiecare data cand pornescul motorul rece (dimineata) pana se incalzeste la temperatura de functionare....Aveti vreo idee ce poate sa fie?? Multumesc
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e termostatul deoarece motorul (apa) se incalzeste normal, insa de indicat imi indica tot mai rar (mai are cate un moment in care creste pana la mijloc, apoi scade , pentru ca sa ramana acolo la albastru......) Oare pot sa-i schimb eu senzorul sau sa ma duc la un service? Aveti idee pe unde e localizat?

Scuze pentru repetarea aceleiasi intrebari. Daca postul nu-si are locul, rog moderatorii sa-l mute

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Problema a aparut de cand am schimbat vasul de expansiune(la BOSCH) si se manifesta,cand sunt blocat in trafic,in felul urmator:

-acul de la lichidul de racire incepe sa urce incet pana aproape de rosu si se opreste

-dupa 5-6 sec se aud cum cupleaza ventilatoarele si revine la normal.

Ce sa fie? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vasul de expansiune l-am schimbat pt ca a plesnit.

Se poate sa fi ajuns bucatele de plastic in radiator?

P.S. Vasul cred ca are 6 luni de cand e schimbat

Stie cineva cat e un termostat? :blink:

Edited by alexandru_83
Link to comment
Share on other sites

Problema este ca termostatul e incastrat in cotul de la furtun, cu tot cu bulbul care porneste ventilatorul. Deci tre sa iei tot cotul de plastic. E mai scump ca un termostat normal, care costa 400-500 de mii. Cred ca te duce pe la 2-3 milioane.

 

Mai exista o varianta. Daca vreun mecanic destept ti-a umblat la cotul respectiv, si a scos bulbul (se scoate usor, poate si din greseala), nu mai face contact bine si da semnal tarziu la ventilator.

Link to comment
Share on other sites

Mai exista o varianta. Daca vreun mecanic destept ti-a umblat la cotul respectiv, si a scos bulbul (se scoate usor, poate si din greseala), nu mai face contact bine si da semnal tarziu la ventilator.

93017[/snapback]

Baietii oricum nu aveau habar cum se schimba vasul si l-au cam fortat sa-l scoata.

Pe unde este mai exact acest cot?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.