Jump to content

M3(E-92)


Turbo-Mann

Recommended Posts

Zilel trecute am facut un test cu 2 modele M3(E-92) fabricatie 04/2008.

 

Date technice:

M3 coupe 6 -trepte manuale----------------------------M3 coupe DKG 7-trepte

motor: ----------------------------- V8

capacitate: ---------------------- 3999cm3

putere la rot/min: --------------309KW(420Cp)/8300

momentul maxim: ------------- 400Nm/3900

cutie viteze:--------- 6-trepte manuala----------------- 7-trepte DKG

acceleratie:

0-100km/h:--------------------- 4,8s----------- 4,6s

0-200km/h :---------------- ---16,3s---------- 15,2s

reprize:

60-100km/h/treapata4/5:-----5,1/6,3s --------------- 4,3/5,5s

80-120km/h/treapata6/7:-----7,6s/- ---------------- 6,3/8,2

Consum si Co2:---------------13,8l/328g/km -------------- 13,0l/311g/km

Pret: ---------------------- 66.650 euro -------------- 70.450 euro

Proba a fost facuta pe un circuit de incercare de la BMW pe timp uscat.Eu zic ca DKG merita ma ales la performante si la consum evident consumul dat de producator a fost depasit la DKG oficial BMW -11,9l si la cel manual 12,4l.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zilel trecute am facut un test cu 2 modele M3(E-92) fabricatie 04/2008.

 

Date technice:

M3 coupe 6 -trepte manuale----------------------------M3 coupe DKG 7-trepte

motor: ----------------------------- V8

capacitate: ---------------------- 3999cm3

putere la rot/min: --------------309KW(420Cp)/8300

momentul maxim: ------------- 400Nm/3900

cutie viteze:--------- 6-trepte manuala----------------- 7-trepte DKG

acceleratie:

0-100km/h:--------------------- 4,8s----------- 4,6s

0-200km/h :---------------- ---16,3s---------- 15,2s

reprize:

60-100km/h/treapata4/5:-----5,1/6,3s --------------- 4,3/5,5s

80-120km/h/treapata6/7:-----7,6s/- ---------------- 6,3/8,2

Consum si Co2:---------------13,8l/328g/km -------------- 13,0l/311g/km

Pret: ---------------------- 66.650 euro -------------- 70.450 euro

Proba a fost facuta pe un circuit de incercare de la BMW pe timp uscat.Eu zic ca DKG merita ma ales la performante si la consum evident consumul dat de producator a fost depasit la DKG oficial BMW -11,9l si la cel manual 12,4l.

e oameni buni de asta ziceam ceva vreme in urma referitor la cutii de viteze!! :twoup: omule cred ca senzatiile au fost super tarii.

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna DKG ? Are 3 pedale sau 2 ?

 

Este aceeasi cutie DSG fabricata de BorgWarner folosita pe modele de la VW Audi Group.

DSG-ul e o cutie extrem de performanta.

BTW, "VW Audi Group" nu exista :twoup: Acronimul VAG, daca la asta te-ai gandit, vine de la Volkswagen Aktiengesellschaft

Link to comment
Share on other sites

E intr-adevar o diferenta sensibila intre cele 2 transmisii. Ciudat ca Auto Motor si Sport (romanesc) pe Mai (aparut pe 22 Aprilie) in articolul comparativ preluat din AMS-ul german al lunii precedente masoara un E 92 M3 echipat cu cutia manuala pe 0-100 cu 4,6 sec si 0-200 cu 15,4 sec. Probabil era bine rodat si a beneficiat de aderenta mai buna, e clar ca cel dotat cu robotizata e si mai si ...
Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna DKG ? Are 3 pedale sau 2 ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=1DsJCaHl-ZM

 

Doppel Kuppling Getriebe, ( Double Clutch gearbox )

pana aici e corect[dublu ambreiaj ca la vechiul smg] numai ca aici aceasta DKG are tot dublu ambreiaj ,dar in plus ea isi face singura "dublu ambreiaj"[prin actionarea de 2 ori a ambreiajului] la schimbarea din treapta mare in treapta mica pt a pune mai bine in valoare calutii .pe you tube rula la un moment dat un test facut de un meserias cu o manuala si avea rezultate bunicele.per total m3 e92 cu DKG e mai rapid cu circa 1 sec. decit cel cu manuala ,mai ales la iesirile din viraje unde trebuie intotdeauna cuplu maxim si fara nici o pierdere de putere.

Link to comment
Share on other sites

pana aici e corect[dublu ambreiaj ca la vechiul smg] numai ca aici aceasta DKG are tot dublu ambreiaj ,dar in plus ea isi face singura "dublu ambreiaj"[prin actionarea de 2 ori a ambreiajului] la schimbarea din treapta mare in treapta mica pt a pune mai bine in valoare calutii .

Dublu ambreiaj nu inseamna ca isi apasa de doua ori singura ambreiajul ! :twoup:

Cutia de tip DSG poate fi privita ca doua cutii independente, una care schimba vitezele pare, alta cele impare. Scopul este obtinerea unui flux de putere neintrerupt si reducerea timpului de schimbare.

Vezi detalii aici !

Link to comment
Share on other sites

pana aici e corect[dublu ambreiaj ca la vechiul smg] numai ca aici aceasta DKG are tot dublu ambreiaj ,dar in plus ea isi face singura "dublu ambreiaj"[prin actionarea de 2 ori a ambreiajului] la schimbarea din treapta mare in treapta mica pt a pune mai bine in valoare calutii .

Dublu ambreiaj nu inseamna ca isi apasa de doua ori singura ambreiajul ! :twoup:

Cutia de tip DSG poate fi privita ca doua cutii independente, una care schimba vitezele pare, alta cele impare. Scopul este obtinerea unui flux de putere neintrerupt si reducerea timpului de schimbare.

Vezi detalii aici !

exact .nu-mi gaseam cuvintele sorry . :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu ocazia sa merg cu unul.Seful meu de la McDonalds tocmai si-a cumparat un M3 si l-am imprumutat pentru un test drive.

Cutia este mult diferita, nu mai exista schimbarea abrupta de la SMG, sau turarea motorului inainte de schimbarea vitezei.

Este foarte asemanatoare cu un Steptronic as putea spune.

In I-drive se poate selecta modul sport si supersport :twoup: , personal mi se pare o aiureala.

Tot din i-drive se selecteaza si Servotronic-ul si suspensia, desi pentru suspensie exista un buton si pe consola.

Motorul este foarte elastic, am mers cu masina in treapta 7 la 50km/h si motorul nu tremura.La ralanti se simte o mica vibratie in interior, nu m-as fi asteptat de la un motor V8.

Ce am mai remarcat, exista niste leduri pentru schimbarea vitezei.Functia trebuie activata inainte de a functiona.

La 8000 de ture incep sa se aprinda,recomandand schimbarea vitezei.

Desi pare ciudat imi place mult mai mult un 335i.

Link to comment
Share on other sites

Turbo-Mann, o comparatie intre SMG III si DKG s-a facut ? as fi interesat de asa ceva.

Personal nu am facut asa ceva,SMG e trecutul si numai are rost sa fie testat mai ales ca nu se mai fabrica pe viitor(deocamdata).Eu lucrez la o fabrica de masini si nu am la dispozitie masini vechi sau mai vechi de cateva luni.Iar sa cumpar sau sa detin mai multe modele M3 nu imi permit.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Turbo-Mann, o comparatie intre SMG III si DKG s-a facut ? as fi interesat de asa ceva.

Personal nu am facut asa ceva,SMG e trecutul si numai are rost sa fie testat mai ales ca nu se mai fabrica pe viitor(deocamdata).Eu lucrez la o fabrica de masini si nu am la dispozitie masini vechi sau mai vechi de cateva luni.Iar sa cumpar sau sa detin mai multe modele M3 nu imi permit.

 

am inteles... eram curios de niste review-uri despre cutia pe care o am pe M6, eventuale comparatii etc...

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Turbo-Mann, o comparatie intre SMG III si DKG s-a facut ? as fi interesat de asa ceva.

Personal nu am facut asa ceva,SMG e trecutul si numai are rost sa fie testat mai ales ca nu se mai fabrica pe viitor(deocamdata).Eu lucrez la o fabrica de masini si nu am la dispozitie masini vechi sau mai vechi de cateva luni.Iar sa cumpar sau sa detin mai multe modele M3 nu imi permit.

 

am inteles... eram curios de niste review-uri despre cutia pe care o am pe M6, eventuale comparatii etc...

 

M6-le cu SMG3 a fost masurat la Nardo cu 4,2 sec 0-100 km/h si 13,2 sec 0-200km/h in timp ce M3-ul cu DKG -ne spune Turbo Mann- a facut 4,6 respectiv 15,2; desigur motoare diferite, mase diferite etc ... teoretic SMG-ul e la fel de rapida ca o manuala actionata de un pilot foarte bun pe cand DKG-ul e mai rapida decat o manuala actionata de un cel mai bun pilot; eu merg cu un SMG2 pe un m3 coupe si sunt foarte incantat ... ce-o fi cu DKG-ul !

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca M6 face suta in 4.7 nu in 4.2 secunde.

 

Nu ! In catalog M6 coupe e dat cu 4,6 sec si cabrio cu 4,8. Coupe-ul insa a fost masurat anul trecut la Nardo de Auto Motor si Sport (vezi numarul din Sept 2007) astfel:

 

0-100 4,2 sec

0-200 13,2

0-300 51,1

v max 309 km/h

 

Spre comparatie, Porsche GT3 (desi cu doar 415 CP fata de cei 507 ai M6-lui) a facut:

 

0-100 4,3

0-200 13,9

0-300 47,5

v max 316 km/h

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.