Jump to content

e34 se supraincalzeste


Recommended Posts

salut ,am un 34 din90 cu motor m20 si de cand am luat-o am avut probleme cu supraincalzirea.a fost lovita in fata si nu i s-au mai montat suporturile de radiator si acel deflector de aer din jurul elicei,si dupa un timp mai mare de stat la ralanti apa trece de jumate,si ajunge la urmatoarea liniuta si chiar depaseste daca o las pornita.imi poate pune cineva o poza cu radiatorul si inaltimea la care este si distanta fata de vascocupla..macar pana gasesc pisele lipsa.multumesc
Link to comment
Share on other sites

salut , eu am E34 525i 1989, am avut aceeasi problema cu incalzitul excesiv al motorului desi aveam capacul din jurul elicei de vascocuplaj, temperatura trecea mereu peste jumatate. Iti recomand sa verifici vascocuplajul ca e posibil sa se invarta in gol la turatii mai mari ale motorului, eu dupa ce am schimbat vascocuplajul cu unul nou, nu am mai avut probleme de aproape 4 ani de cand am masina.Oricum, capacul de plastic de pe radiator ar trebui sa-l ai.Bafta!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Revin si eu aici cu aceeasi problema, cand merg in sarcina cu masina mai sus de 2000 de ture se incalzeste. Ce nu mi-e clar: cand masina e supraincalzita si apesi cu o carpa pe elice, ar trebui sa poti s-o opresti? Pt ca inteleg ca acel gel ar trebui sa faca o priza buna ca sa nu lase elicea sa nu se invarta in acelasi ritm cu motorul.

Simptomele mele au fost: incalzit masina, aruncata apa afara pe la furtunul de supraplin. Am tot completat cu apa si la fel. Pt ca eram prin Italia pe autostrada, am dat pe loc jos termostatul si l-am blocat pe deschis insa la fel facea. Pt ca am tot bagat apa si s-a dus antigelul din masina, am dat iar termostatul jos pe drum, l-am inchis asa cum trebuia el sa fie si am pus 4litri de antigel si restul apa, pt ca antigelul are punctul de fierbere mai sus decat apa simpla si am zis ca-i si de la asta. Asa, cu chiu cu vai si reusind sa nu ard garnitura de chiulasa am ajuns acasa dupa 1500km cu probleme. Figuri mai face aacolo unde trebuia sa urc un deal si trebuia sa o turez ca sa pot urca panta, se ridica apa. Ca niciodata, am mers cu masina numai la 1500-2000de ture ca sa nu se incalzeasca. Nu inteleg de ce, pt ca pompa de apa lucreaza mai bine atunci si invarte apa mai bine din motor si spre radiator.

Termostatul tocmai ce l-am schimbat acum 2 saptamani. Ma gandesc chiar sa caut unul mai rece, asta parca era de 82gr. Vreau sa cumpar vascocupla, pe la ce bani se gaseste? Noua, bineinteles. As face si o curatare completa a sistemului de racire, cu o solutie ceva. Dupa atatea socuri termice, chiar daca nu a cedat garnitura, sa nu arunc o privire la ea si s-o schimb oricum? Eu am tot avut grija sa nu ajunga pe rosu, insa furtunele s-au tot umflat si ma gandesc ca poate pt siguranta sa schimb si garnitura de chiulasa. Am ce face cu banii, insa cer un sfat pt cei patiti.

Link to comment
Share on other sites

desfunda pe interior si, mai ales, pe exterior radiatoarele...fie cu un jet de aer de la un compresor, fie cu apa sub presiune de la un dispozitiv de spalat cu presiune...dinspre motor spre botulmasinii...sa scoti insectele de pe acolo...eu asa am remediat problema.....e cimitir de insecte pe acolo...depinde si cu ce viteza este exploatata masina la drum inins... :twoup:

succese...

PS: cu spalatul la interior o sa constati ca e si mai usor...dar o sa trebuiasca sa desfaci furtunele///respectiv sa recuperezi antigelul...imi e cam somn acum si nu pot fi prea coerent in ceea ce priveste o descriere amanuntita a spalarii...dar ideea ca radiatorul e murdar, ata pe interior cat si pe exterior...eu zic ca merita luata in considerare...

Toate cele bune... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

De dat radiatorul jos nu-i problema. O sa iau o solutie de curatat nstalatia de racire, scot antigelul de acum, bag doar apa cu solutia, apoi antigelul.

Cand e motorul incalzit bine, se poate opri usor elicea daca se apasa pe ea? Ca la a mea da. Cat ati dat pe vascocupla?

Iar legat de garnitura de chiulasa o sa vorbesc si cu mecanicul, sa vedem daca e bine s-o schimb asa aiurea. Am vazut ca e pe la 3mil. o garnitura, asa ca nu-s de colo banii... Plus planat chiulasa!

Link to comment
Share on other sites

De dat radiatorul jos nu-i problema. O sa iau o solutie de curatat nstalatia de racire, scot antigelul de acum, bag doar apa cu solutia, apoi antigelul.

Cand e motorul incalzit bine, se poate opri usor elicea daca se apasa pe ea? Ca la a mea da. Cat ati dat pe vascocupla?

Iar legat de garnitura de chiulasa o sa vorbesc si cu mecanicul, sa vedem daca e bine s-o schimb asa aiurea. Am vazut ca e pe la 3mil. o garnitura, asa ca nu-s de colo banii... Plus planat chiulasa!

 

Daca atunci cand indicatorul de apa este la mijloc sau putin peste si calci acceleratia la ralanti cu () capota ridicata, vascocuplajul nu-si mareste turatia astfel incat sa mature praful de sub masina (fara deflectorul de aer la radiator) inseamna ca este defect si tb. schimbat.

La chiulasa eu zic sa nu te bagi decat atunci cand iti v-a face probleme, iar din plan sa nu lasi pe nimeni sa ia vreodata. Distanta intre piston in compresie si supapa deschisa este f. mica, mult mai mica decat la alte masini si daca faci planul, risti mult. Se schimba semeringuri, se rectifica scaun supape, se inlocuiesc ghiduri supape se curata bine blocul motor si chiulasa de garnitura veche si cam atat.

Instalatia de racire o poti curata cu apa distilata iar radiatorul, o data dat jos de pe masina, e f. usor sa-l faci ca nou.

 

Bafta! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Maine fac niste teste sa vedem ce-i cu vascocupla. As putea s-o sudez pe direct dar nu e treaba. Ca si solutie secundara, ar fi sa renunt la vascocuplaj si sa-i pun un electroventilator de la aerul conditionat, cu buton sau pe termocupla. Cat e pana la urma o vascocupla??

Daca umblu la chiulasa, probabil ca va trebui si planata. Inca o mai coc asta cu garnitura. Mi-e frica sa nu se fi deformat chiulasa si sa se fi copt garnitura iar in viitor la un moment dat sa cedeze cine stie pe unde. De aia pt 100euro in plus as face-o ca sa fiu sigur de o treaba.

 

"Se schimba semeringuri, se rectifica scaun supape, se inlocuiesc ghiduri supape se curata bine blocul motor si chiulasa de garnitura veche si cam atat. " asta e un sfat sau sunt operatiile care se fac daca umbli la chiulasa? Daca planez chiulasa, in functie de cat s-a luat din ea, se pune garnitura corespunzatoare, ca sa se pastreze inaltimea. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Maine fac niste teste sa vedem ce-i cu vascocupla. As putea s-o sudez pe direct dar nu e treaba. Ca si solutie secundara, ar fi sa renunt la vascocuplaj si sa-i pun un electroventilator de la aerul conditionat, cu buton sau pe termocupla. Cat e pana la urma o vascocupla??

Daca umblu la chiulasa, probabil ca va trebui si planata. Inca o mai coc asta cu garnitura. Mi-e frica sa nu se fi deformat chiulasa si sa se fi copt garnitura iar in viitor la un moment dat sa cedeze cine stie pe unde. De aia pt 100euro in plus as face-o ca sa fiu sigur de o treaba.

 

"Se schimba semeringuri, se rectifica scaun supape, se inlocuiesc ghiduri supape se curata bine blocul motor si chiulasa de garnitura veche si cam atat. " asta e un sfat sau sunt operatiile care se fac daca umbli la chiulasa? Daca planez chiulasa, in functie de cat s-a luat din ea, se pune garnitura corespunzatoare, ca sa se pastreze inaltimea. :twoup:

salut si eu am patit asa ca si tine si la mine sa rezolvat schimband vascocuplajul cu unul sh si am largit gaura de la turul care vine in vasul de expansiune ca si aia daca ti se infunda un pic nu se face racirea bine si am curatat si radiatorul cu jet de apa. eu am scapat cu atata si acuma nu conteaza cat este de cald nu se mai misca acul de la jumatate :D . iti doresc succes si cat de putine celtuieli :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Azi am rezolvat cu vascocupla. Acum se invarte cum trebuie si daca incerc s-o opresc cand e motorul cald nu pot. Masina si-a schimbat simptomele. Nu pare sa se mai incalzeasca in mers si atunci cand o turez. Doar cand sta pe loc mult timp, pornita urca apa 3/4. Cum o turez sau merg cu ea scade unde trebuie. Zilele astea voi da si eu jos radiatoarele de apa si aer conditionat, sa pun jetul de apa pe ele. Vedem atunci daca se rezolva problema. Chiulasa o voi lasa in pace.
Link to comment
Share on other sites

Daca planez chiulasa, in functie de cat s-a luat din ea, se pune garnitura corespunzatoare, ca sa se pastreze inaltimea.

 

 

Eu ma refeream doar la original si nu cote de reparatie. Plus de asta, inca nu am avut ocazia sa vad cum arata o garnitura de chiulasa la ,,R1" :twoup:

 

Daca nu poti opri vascocupla cu mana cand e motorul cald, inseamna ca defectul a fost inlaturat.

Link to comment
Share on other sites

Da, partea asta am rezolvat-o cu vascocupla. Toata distractia a inceput acum 2 saptamani, cand am pregatit masina pt plecare si pt ca mie termostatul in afara imi scadea temperatura pe ceas cu aproape o linie am zis sa-l schimb. Pana atunci masina nu a facut probleme in afara, doar ca scadea putin temperatura pe ceas, cu toate ca baga caldura ok.

Am pus termostat de 82gr. cum e pe original dar eu l-am scos din calcul ca ar putea fi sursa problemelor mele. Sa faca un termostat figuri de nou?? Adica sa nu deschida cand trebuie? Mai am de dat radiatoarele jos sa le curat de mortaciuni si praf, dupa care nu prea mai stiu ce sa-i fac. Sper sa se rezolve asa.

Link to comment
Share on other sites

Chiar, ati patit careva sa puneti termostat nou si sa se buseasca in 1-2 luni? Mai ales daca a luat cateva suturi de temperatura? Eu exclud la mine, pt ca furtunele mele sunt fierbinti si tari la ambele capete ale radiatorului. Insa am schimbat cu manuta mea la masina unui prieten 520i E34 termostatul acum 1 luna si aseara a oprit motorul sa ia ceva de la un magazin si dupa ce a plecat de acolo a sarit apa la 120gr iar furtunele de apa erau unul umflat si fierbinte altul rece. Adica simptom de termostat blocat pe inchis. Sa se ciufuleasca asa repede? Ca deja iau si eu in calcul ca si al meu face figuri si deschide cand vrea el sau prea tarziu.

Termostatul pus e de 80gr nu de 82 cum am spus mai sus.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Chiar, ati patit careva sa puneti termostat nou si sa se buseasca in 1-2 luni? Mai ales daca a luat cateva suturi de temperatura? Eu exclud la mine, pt ca furtunele mele sunt fierbinti si tari la ambele capete ale radiatorului. Insa am schimbat cu manuta mea la masina unui prieten 520i E34 termostatul acum 1 luna si aseara a oprit motorul sa ia ceva de la un magazin si dupa ce a plecat de acolo a sarit apa la 120gr iar furtunele de apa erau unul umflat si fierbinte altul rece. Adica simptom de termostat blocat pe inchis. Sa se ciufuleasca asa repede? Ca deja iau si eu in calcul ca si al meu face figuri si deschide cand vrea el sau prea tarziu.

Termostatul pus e de 80gr nu de 82 cum am spus mai sus.

cam repede se cam bloceaza ce este drept da la tine tin cam putin :twoup:

Link to comment
Share on other sites

schimba-l si daca mai face si urmatorul asa..eu zic sa bagi niste apa sfintita...nu de alta dar si a mea face aceleasi fite din cand in cand..eu am schimbat totul...de la antigel la pompa de apa si furtune..pana miam dat seama ca vascocupla e problema,dar cred ca ia aer pe undeva ca odata la 1luna..incepe sa o ia acul razna la temperatura si daca ii fac aerisirea ies bule de aer.dar apa nu pierde.cred ca vre-un furtun e intepat de la colier..sau nu prea strans
Link to comment
Share on other sites

Azi am facut operatiunea: schimbat inca o data termostatul cu unul original BMW aka Wahler, la pret dublu fata de cel de luna trecuta si dat radiatorul jos si pus furtunul pe el. Pt ca oricum se da si intercoolerul jos odata cu radiatorul, l-am curatat si pe asta, cu jet de apa si degresant pt motor. Azi, dupa aerisire am lasat masina aproape o ora sa mearga la relanti, vad ca nu a urcat apa deloc. Maine o alerg prin oras, sper sa fi rezolvat problema. Am schimbat si la masina tovarasului meu termostatul, tot Wahler. Si-a revenit si aia. Sper sa le si tina. O sa mai pun si jetul de apa pe radiatorul de aer conditionat. Ca fapt divers, azi am observat ca nu-mi pleaca ventilatorul ala suplimentar din fata radiatorului de AC, care in carte spune ca ar fi si pt supraincalzire. Si ca ar avea chiar 2 viteze. Asta al meu nu pleaca deloc. La prietenul meu am vazut ca a plecat singur, chiar daca nu urca apa. Si nu de capul lui, pt ca s-a si oprit dupa ce a mers putin cu masina. E posibil si la mine sa fie ala ciufulit. In carte dau astia niste proceduri de testare pe direct, o sa-l verific si eu.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e la TDS, la M50 sonda de 91/99 grade, care porneste ventilatorul ala, e infipta in radiator in dreapta. Eu am fost nevoit sa o schimb pe a mea, pentru ca avea prima treapta defecta, nu pornea decat a doua. Am schimbat-o si merg amandoua acum.
Link to comment
Share on other sites

Da, asa e. La fel si la 520i. Insa la TDS nu am descoperit unde e termocupla, probabil e pe motor. Am dat jos ieri electroventilatorul, l-am desfacut bucati si era blocat pt ca unul din magneti s-a spart si bloca miscarea axului. O sa dau magnetii de pe peretele motorului jos, sa-i lipesc bine iar ala spart o sa incerc sa pun jumatate din el sa vedem daca va merge motorasul asa. Mai nasol e ca la mine nu ajunge curent la mufa de la electroventilator. Am verificat siguranta, am schimbat niste relee sa nu fie vreunul blocat dar nimic.

 

Ca sa dau 100euro pe un electroventilator SH mi se pare exagerat, ca sa nu spun altfel. Nici vascocupla nu e asa scumpa.

Link to comment
Share on other sites

Ok, azi am reparat electroventilatorul. L-am pus insa am alta problema si rog pe cei care au umblat pe acolo sa-si dea cu parerea: in mod normal cand merge motorul si dai drumul la AC electrovent. ar trebui sa porneasca. La mine nu se intampla asta. Stie cineva de unde ia comanda de pornire sau ce ar trebui sa verific? Am pus la un releu din cele 2 care banuiesc eu ca se ocupa de AC si electroventilator pe direct si porneste treapta a 2 a. Si o alta intrebare: de unde-si ia temperatura la motor la TDS? ca nu are termocupla pe radiator ca la alea pe benzina.

O schema pt TDS m-ar ajuta ff mult, tot ce am este pt benzinare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.