Jump to content

la cati km se schimba uleiu din cutie ?


stranger

Recommended Posts

No....

Am inteles ca trebuie mtf-lf-1 asa cum scrie pe cutia mea. Ok. Acum eu daca nu vreau sa bag ulei de la reprezentanta pentru ca are un pret exagerat si nu au decat la 5 l, ce fel de ulei si cu ce specificatii sa cumpar? Mobil 1 75w80 a bagat cineva?

 

Nu iti recomand sa bagi alt tip de ulei decat cel trecut pe cutie. Daca vei cauta prin alte topic-uri, vei gasi post-uri care descriu probleme aparute cu cutia la inlocuirea uleiului cu altul.

 

Eu personal am avut un fix cu cutia inca de cand am luat masina (acum 2 ani), intrucat mi se parea ca agata usor cand schimbam din treapta 1 in 2. Motiv pentru care:

 

1. am schimbat uleilul la reprezentanta - s-a simtit o ameliorare, insa nu as zice ca semnificativ;

2. am facut timoneria si am schimbat tampoanele la cutie - a fost ceva mai bine dupa, insa tot nu am fost multumit;

3. am "gresat cutia" - din pacate nu pot sa intru in detalii privind procedeul, intrucat recunosc ca am facut-o cam "orbeste", la recomandarea unui mecanic de la BMW (admit ca are si Jacobs partea lui de dreptate ), insa surprinzator mi s-a parut ca a ajutat. Sau poate ca a fost doar placebo...

 

In prezent sunt relativ multumit, cu toate ca am observat ca in functie de temperatura de afara se accentueaza sau se amelioreaza fenomenul - daca e mai cald, merge mai ok.

 

In concluzie, eu foarte probabil ca il voi mai schimba o data, dupa ce voi mai face niste km.

Link to comment
Share on other sites

In concluzie, eu foarte probabil ca il voi mai schimba o data, dupa ce voi mai face niste km.

 

E usor sa ai obsesii de genul asta cand ai doar 1.1 L in cutie . Daca aveai automata ce faceai ? :twoup:

 

Mda... touchĂŠ! :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu discutam despre cutiile manuale ci despre steptronic > 2002.

Daca o automata se strica...nu uleiul neschimbat la xx.xxxkm e de vina !!!

 

 

Jacobs frate lasa`ne...te comporti k un copil pe bune vorbind...

Cine vrea sa`si schimbe uleiul sa`l schimbe cine nu...nu!

Vb de parca eu sunt mecanic,schimb uleiuri si recomand la toata lumea sa`l schimbe si sa vina la mine,k asa e bine!

Am impresia k tu nici nu prea intelegi ce scriu altii pe aici!

 

In afara ca ne stresezi la greu...nu inteleg de ce nu esti deja in sediul BMW pe un fotoliu cu biciu'n mana stanga batand la fund inginerii de la BMW care sunt mult sub nivelul tau de inteligenta.

Esti nou pe forum. S-a discutat de zeci de mii de ori acest subiect. Daca nu ai timp sa citesti topicurile despre ''schimbul de ulei la cutia de viteze''...nu e tarziu sa incepi cititul.

Crezi ca le era greu celor de la BMW sa schimbe [in garantie sau nu] uleiul in cutie la 60.000km sau 100.000km ? Costa foarte putin kitul si uleiul.

 

Cutia mea are peste 200.000km si merge perfect.

 

Ce NU intelegi tu ------> uleiul neschimbat nu este cauza defectiuniilor care pot sa apara la o cutie !!!

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

No....

Am inteles ca trebuie mtf-lf-1 asa cum scrie pe cutia mea. Ok. Acum eu daca nu vreau sa bag ulei de la reprezentanta pentru ca are un pret exagerat si nu au decat la 5 l, ce fel de ulei si cu ce specificatii sa cumpar? Mobil 1 75w80 a bagat cineva?

 

SĂŁ vezi ce preĂžuri exagerate au cutiile dupĂŁ ce pui ulei prost Âşi picĂŁ transmisia.

Link to comment
Share on other sites

Oare nu inteleg eu sau voi? Pe bune.. poate gresesc! MTF-LT manual transmision fluid - life time este doar un tip de ulei, fara specificatii anume (80w, 75w etc). MTF produce si Castrol, Mobil 1, Esso etc. Ce nu este trecut pe eticheta aia nenorocita(de pe cutie) este chiar specificatia uleiului respectiv. Oricum altceva nu poate fi decat 75w, 80w pentru cutii manuale.

PS. Oare bmw fabrica uleiuri in Munchen? Oare nu pune eticheta pe uleiul altor producatori? Intreb si eu.

Link to comment
Share on other sites

In concluzie, eu foarte probabil ca il voi mai schimba o data, dupa ce voi mai face niste km.

 

E usor sa ai obsesii de genul asta cand ai doar 1.1 L in cutie . Daca aveai automata ce faceai ? :)

+1 :twoup: , Se urca pe pereti, probabil

 

Sa fiu On, consider ca uleiul in cutiile automate se schimba pana in 50 000km ca sa nu spun chiar 30.000 mai ales in Romania, desi automatele au mare succes in SUA ca un paradox tocmai in Europa sunt extrem de utile, stam foarte mult la seamfoare , cutia este foarte solicitata mai mult la relanti si treptele 123 - 321 .... tocmai aici se recomanda a nu se schimba uleiul ceea ce este GRAV :) .

 

Costuri :

150 ron = manopera

30-35 ron litrul = intra 6 litri (uleiul poate costa si 20 ron litrul, depinde prin cate maini a trecut)

100-150 ron = filtrul ulei la GM poate costa 100 Ron sau 270 Ron (depinde ce adaos pune cel care il vinde)

 

Recomand www.cutieautomata.ro

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce nu cititi si forumurile din alte tari sau sa cititi ce scriu cei cu steptronic !!!

Cred ca majoritatea nu intelegeti cum functioneaza automatele puse pe BMW.

 

Ce v-ati face daca banii v-ar da afara din casa si BMW'ul personal este dus la service DOAR cand scrie in bord ? Majoritatea schimba uleiul la 22.500km si fac Inspection I si II. Pe fatZa alora nu am vazut lacrimi :twoup: Ganditi-va ca sunt cateva sute de mii de BMW conduse doar de femei, iar alte cateva milioane de BMW conduse de barbatii care nu stau pe forumuri si nu au timp [sau nu se pricep] de desfacut suruburi in spatele blocului.

 

NU cred ca BMW [ZF...] a facut cutiile pentru un anumit stil de sofat, sau doar pentru anumite orase din lume unde traficul este de un anumit fel.

De ce turbosuflanta sau cutia automata pica doar la unele BMW ?

 

NU cred ca un inginer dintr-un service BMW nu poate sa spuna...''prietene poti sa schimbi uleiul in cutie, ceva RAU nu are ce sa se intample !''

Si repet [pt. cei care citesc asa...random ce se scrie pe forum] : voi cititi si ce scriu cei care au schimbat uleiul in cutie si au avut apoi probleme ?

Link to comment
Share on other sites

Si repet [pt. cei care citesc asa...random ce se scrie pe forum] : voi cititi si ce scriu cei care au schimbat uleiul in cutie si au avut apoi probleme ?

 

Majoritatea "care au schimbat uleiul in cutie si au avut apoi probleme " au schimbat uleiul mult prea tarziu cand deja cutia era afectata si schimbarea uleiului nu mai putea remedia problema..... este ca si cu dantura ...te duci la doctor cand incep sa apara cariile sau dureri de dinti .....in zadar daca nu ai avut grija sa te speli pe dinti inainte .... :twoup:

 

"Dea lungul anilor firme specializate in statistici au constatat ca 80% din defectiunile cutiilor automate indiferent de producator si implicit de domeniul de utilizare , se datoreaza exploatarii neadecvate datorate de nestiinta limitelor de exploatare ( folosirea unor uleiuri contrafacute la revizii, demaraje sportive, rularea in conditii de offroad excesive, tractarea unor sarcini permanente rulote ambarcatiuni platforme etc, neschimbarea treptelor de viteza in pante abrupte )

In urma acestor carente, firme specializate au dezvoltat o mica industrie a componentelor supradimensionate mecanic prin mai multe metode inclusiv ajungind pina la schimbarea otelurilor cu materiale compozite de ultima generatie ( kevlar, fibra de carbon, titan, etc ) "

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

E clar ! Daca te speli de 3x pe zi pe dinti nu o sa ai carii toata viata !

 

Si ceilalti 90% care nu au probleme cu cutia si nici nu au schimbat uleiul...?

Vor avea curand :twoup: .... pt. ei exista www.cutieautomata.ro, eu am vazut cu ochii mei cutii de bmw asezate frumos pe raft cu eticheta verde Lifetime .... Broken :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru unii e greu sa isi inchipuie doua piese care se angreneaza. Daca din ele sar particule de metal din cauza ciocnirii....o sa sara si cu uleiul actual si cu cel nou !

Unii uita ca volumul uleiului din cutie ramane constant !

Link to comment
Share on other sites

Eu nu discutam despre cutiile manuale ci despre steptronic > 2002.

Daca o automata se strica...nu uleiul neschimbat la xx.xxxkm e de vina !!!

Imi pare rau sa o spun, dar la cutiile steptronic asta e cauza nr 1 pentru care pica. Daca nu esti de acord spune tu de ce pica. Inseamna ca daca afirmi asta ai o sursa credibila de informatii, ceva. Eu am vorbit cu inginer de la fabrica ZF care reconditioneaza cutii pentru toate marcile care folosesc cutii produse de ei. Daca tu ai alta statistica si informatii mai avizate posteaza aici. Faptul ca tu ai o masina cu cutia cu uleiul original care a ajuns la 200.k e doar un accident si o probabilitate statistica care a lucrat in favoarea ta. . Stiu si eu pe unul cu un clio 1.5DCI care un a schimbat uleiul 50k km. Si motorul mergea. Asta nu inseamna ca e un argument sa schimbi uleiul la 50k km si ca toti care il schimba mai devreme sunt niste tampiti.

Intelege ca inclusiv BMW recomanda in State schimbul la 100k mile, dar de fapt intervalul corect e la mai bine de jumatate..

Eu schimb la 40-60 k km. Cutia mea nu e steptronic, dar a fost printre primele modele care a avut mizeria aia de lifetime..

Pot sa iti spun exacat si cum s-a petrecut treaba. In loc de dextron II au inceput sa foloseasca ESSO LT inca de pe modelele e34 e36. din anii 94-95. Esso LT e un ulei incomparabil mai bun decat Dextron II, si isi pastreaza proprietatile o vreme mai indelungata intradevar. Au vazut cand au schimbat ca uleiul parea oarecum OK dupa 40-50K km cand se folosea acest ulei si asa la e39 a aparut sintagma "lifetime"..

Adica se va schimba cu tot cu cutie.. asta inseamna lifetime :twoup: Dupa ce au inceput sa pice ca mustele, indicatiile de service s-au schimbat si nu au mai fost lifetime (asta numai in state, fiind fortati de legislatie care ii obliga la o garatntie mare. ) :)

Noi sa fim sanatosi, sa nu schimbati uleiul, cutiile automate mai pica si ele mai ales de la lovituri de trasnet si soferi idioti....

In rest numai de bine.

Link to comment
Share on other sites

Pentru unii e greu sa isi inchipuie doua piese care se angreneaza. Daca din ele sar particule de metal din cauza ciocnirii....o sa sara si cu uleiul actual si cu cel nou !

Unii uita ca volumul uleiului din cutie ramane constant !

da exact, si cand schimbi uleiul si filtrul scapi de ele si nu mai infunda blocul hidraulic de comanda de exmplu.. numai prostii vorbesti, nici un argument nu ai adus in afara de masina de propaganda de la divizia de marketing...

TU nu te auzi ce prostii vorbesti .. Si in motor daca schimbi uleiul, tot scapa gaze pe langa segmenti si se formeaza sludge.. si cu ulei nou si cu ala vechi. Eu sa zic sa nu il mai schimbui nici pe ala ca tot se contamineaza iar in 15k km...Asa ca ce rost are, mai bine il lasi acolo, daca dupa 15k km e exact la fel..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu nu discutam despre cutiile manuale ci despre steptronic > 2002.

Daca o automata se strica...nu uleiul neschimbat la xx.xxxkm e de vina !!!

Imi pare rau sa o spun, dar la cutiile steptronic asta e cauza nr 1 pentru care pica. Daca nu esti de acord spune tu de ce pica. Inseamna ca daca afirmi asta ai o sursa credibila de informatii, ceva. Eu am vorbit cu inginer de la fabrica ZF care reconditioneaza cutii pentru toate marcile care folosesc cutii produse de ei. Daca tu ai alta statistica si informatii mai avizate posteaza aici. Faptul ca tu ai o masina cu cutia cu uleiul original care a ajuns la 200.k e doar un accident si o probabilitate statistica care a lucrat in favoarea ta. . Stiu si eu pe unul cu un clio 1.5DCI care un a schimbat uleiul 50k km. Si motorul mergea. Asta nu inseamna ca e un argument sa schimbi uleiul la 50k km si ca toti care il schimba mai devreme sunt niste tampiti.

Intelege ca inclusiv BMW recomanda in State schimbul la 100k mile, dar de fapt intervalul corect e la mai bine de jumatate..

Eu schimb la 40-60 k km. Cutia mea nu e steptronic, dar a fost printre primele modele care a avut mizeria aia de lifetime..

Pot sa iti spun exacat si cum s-a petrecut treaba. In loc de dextron II au inceput sa foloseasca ESSO LT inca de pe modelele e34 e36. din anii 94-95. Esso LT e un ulei incomparabil mai bun decat Dextron II, si isi pastreaza proprietatile o vreme mai indelungata intradevar. Au vazut cand au schimbat ca uleiul parea oarecum OK dupa 40-50K km cand se folosea acest ulei si asa la e39 a aparut sintagma "lifetime"..

Adica se va schimba cu tot cu cutie.. asta inseamna lifetime :) Dupa ce au inceput sa pice ca mustele, indicatiile de service s-au schimbat si nu au mai fost lifetime (asta numai in state, fiind fortati de legislatie care ii obliga la o garatntie mare. ) :(

Noi sa fim sanatosi, sa nu schimbati uleiul, cutiile automate mai pica si ele mai ales de la lovituri de trasnet si soferi idioti....

In rest numai de bine.

1. Ma bucur ca se reconditioneaza cutiile la ZF ! :) Nu vad unde e problema :(

2. Daca crezi ca masina mea e o exceptie :

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=491752

http://forums.bimmerforums.com/forum/showt....php?p=14007539

Nu trebuie sa caut eu pentru tine :D Inainte sa faci afirmatii documenteaza-te !

3. In USA au fost obligati sa faca recomandarea ...

4. Cate cutii automate au schimbat cei din service'ul BMW apropiat tie ?

 

Pentru unii e greu sa isi inchipuie doua piese care se angreneaza. Daca din ele sar particule de metal din cauza ciocnirii....o sa sara si cu uleiul actual si cu cel nou !

Unii uita ca volumul uleiului din cutie ramane constant !

da exact, si cand schimbi uleiul si filtrul scapi de ele si nu mai infunda blocul hidraulic de comanda de exmplu.. numai prostii vorbesti, nici un argument nu ai adus in afara de masina de propaganda de la divizia de marketing...

TU nu te auzi ce prostii vorbesti .. Si in motor daca schimbi uleiul, tot scapa gaze pe langa segmenti si se formeaza sludge.. si cu ulei nou si cu ala vechi. Eu sa zic sa nu il mai schimbui nici pe ala ca tot se contamineaza iar in 15k km...Asa ca ce rost are, mai bine il lasi acolo, daca dupa 15k km e exact la fel..

 

Nici macar nu poti sa faci diferenta intre un motor si o cutie de viteza :twoup:

Link to comment
Share on other sites

In concluzie, eu foarte probabil ca il voi mai schimba o data, dupa ce voi mai face niste km.

 

E usor sa ai obsesii de genul asta cand ai doar 1.1 L in cutie . Daca aveai automata ce faceai ? :)

+1 :twoup: , Se urca pe pereti, probabil

 

 

 

Probabil ca da. Insa tot l-as fi schimbat cel putin o data, daca simteam ca merge mai greu cutia :) Oricum tot ce i-am facut pana acum ca sa scap de senzatia ca agata m-a costat mai mult decat un schimb de ulei la automata...

Link to comment
Share on other sites

Si repet [pt. cei care citesc asa...random ce se scrie pe forum] : voi cititi si ce scriu cei care au schimbat uleiul in cutie si au avut apoi probleme ?

 

E ca Âşi cum spui:

"Bãi, frate, aveam aºa niºte stãri de obosealã, niºte simptome de diabet. Nu m-am dus la doctor decât peste vreun an, am Început sã fac insulinã dar dupã mi-au tãiat picioarele. Oare era mai bine sã nu fac insulinã?"

 

Pãi dacã schimbi uleiul când deja simÞi diverse ºocuri În cutie, nu este clar cã uzura deja existã? Schimbarea uleiului este o mãsurã de intreÞinere nu o reparaÞie.

 

Oare nu inteleg eu sau voi? Pe bune.. poate gresesc! MTF-LT manual transmision fluid - life time este doar un tip de ulei, fara specificatii anume (80w, 75w etc). MTF produce si Castrol, Mobil 1, Esso etc. Ce nu este trecut pe eticheta aia nenorocita(de pe cutie) este chiar specificatia uleiului respectiv. Oricum altceva nu poate fi decat 75w, 80w pentru cutii manuale.

PS. Oare bmw fabrica uleiuri in Munchen? Oare nu pune eticheta pe uleiul altor producatori? Intreb si eu.

 

Atâta timp cât nu schimbi uleiul din cutie la fiecare revizie, prin urmare costurile nu sunt atât de mari, este mai bine sã foloseºti un ulei de calitate cumpãrat de la BMW.

 

Din punctul meu de vedere, n-ai decât sã pui ulei de la OMV În cutie, Însã nu cred cã ar fi indicat.

Link to comment
Share on other sites

@ Ciupanezu

Daca nu exista piese ciobite...degeaba se schimba uleiul.

Daca deja piesele in miscare aflate in contact sau angrenare...prezinta spargeri sau urme de frecare...degeaba schimbi uleiul !

 

Prima data apare spanul [care innegreste uleiul] ... sau uleiul sparge piesele, sau...? :twoup:

De ce BMW nu recomanda schimbarea uleiului la xx.xxx km ? Costa 300e la reprezentanata. Probabil 200e daca toate BMW'urile ar trece pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

"Daca nu exista piese ciobite...degeaba se schimba uleiul.

Daca deja piesele in miscare aflate in contact sau angrenare...prezinta spargeri sau urme de frecare...degeaba schimbi uleiul !"

 

 

pai la fel unge un ulei nou, curat, ca unul cu span, vechi? ...chiar daca nu are probleme cutia!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.