Jump to content

la cati km se schimba uleiu din cutie ?


stranger

Recommended Posts

Poti sa ii schimbi uleiul in cutie. Dar sa il faca cineva care se pricepe.

Ai probleme cu ea ? Agata ? Scoate zgomote ? :twoup:

 

Cand bag 1-a intampina o oarecare rezistenta, putin parca agata si la a2a, in rest e ok. Nu face zgomot, insa parca nu mai e asa "lejera" ca la inceput, desi folosind-o zilnic e greu sa imi dau seama de schimbare.

Nici nu ma astept la vreo minune dupa schimb, macar sa ramana la forma actuala. Adevarul ca 90% merg in oras

Link to comment
Share on other sites

ci mai degraba ca dupa cei 5-8 ani e posibil sa fie nevoie sa-l schimbi cu tot cu cutie!

 

Bine punctat,cam neinspirat departamentul de marketing de la Bmw,sa faci marketing cu asemenea chestii nu cred ca e tocmai ok.La un manager de vanzari din Romania sa auzi ca le zice vanzatorilor sa-si faca targetul cu orice pret,sa minta sa se si prostitueze eventual :twoup: numai sa vanda,nu e ceva ciudat insa la nivelul Bmw sa apari cu asa minciuna gogonata drept tehnica de marketing e aiurea.

Nebunia cu lifetime a inceput la producatorii mari de prin 95-97...

Producatorii auto comanda niste cutii cu niste specificatii la cei 2-3 producatori de automate si asta e tot. Nu ei le fac.

Iar cei care le prduc si le testeaza recomanda schimbarea uleiului.

Jacobs da-i bataie inainte ca esti tare distractiv, imi place onoarea asta virtuala si atitudinea asta gen "gen garda moare, dar nu se preda" .. :)

Trebuie sa tii minte ca nu mai intereseaza pe nimeni ce se intampla cu o masina dupa 5 ani. A doua chestie e ca atunci cand s-a inceput cu lifetime BMW si Mercedes au introdus in pretul masinii lor intretinerea. Tu vorbesti prin prisma cuiva care nu a cumparat niciodata o masina noua, premium cu un pachet de service, care in State e standard, si in Europa face parte din oferta.

Mai vine apoi TCO-ul.. foarte atragator pentru managerii de flote. BMW AG vinde masini noi, nu SH. Treaba lor e sa vanda masini noi, nu sa faca niste francize cum sunt reprezentatele x RON profit din inspectii....

NU stiu care marca a inceput sarabanda asta cu lifetime, dar toate marcile importante au intrat in joc destul de repede.

Nu puteai sta pe piata cand ceilalti ofereau asta.

Cam asta e istoria lui si cum a aparut.

Tu tot ii dai cu dintii aia, de fapt primele care se duc si oricum au o uzura normala sunt discurile de ambreiaj, dar nu arata ca la o manula si probabil de aia nu le vezi...

Tot in 95 au disparut si sondele de nivel in cutie, nu mai poate fi verificat nivelul in ele. Cand iti apare avertizare in bord si ai facut mai mult de cateva sute de m deja e tarziu.

Din pacate la nici o inspectie nu se face mai face verificarea nivelului in cutie, doar cand o desfaci sa completezi, dar nici aia nu e asa usor.

Probabil in capul tau si garnitura aia e lifetime si nu se peirede din nivel niciodata...

Link to comment
Share on other sites

Este foarte simplu sĂŁ verifici nivelul Âşi sĂŁ completezi.

:) Cum sa fie simplu?!?! Pai tu stii cate facultati iti trebuie sa desfaci un surub?!?! sa nu mai zic de scut, nu e simplu` dom`ne, e fizica quantica!! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

JUR ca daca trimiti CV la BMW te angajeaza instant si iti plateste si retroactiv 3 salarii. La hobby sa pui ''distrugatori de mituri'' !

 

Ca voi ii spuneti ''ambreiaj'' acelui convertor de cuplu...e treaba voastra ! Puteti sa ii spuneti lalea sau castravete sau ciocan sau prosop :twoup:

Daca ai vazut macar in foto un interior de cutie o sa observi cate angrenaje sunt cu roti dintate. Ca apare spanul de la convertor si/sau de la rotile dintate nu ma intereseaza !

Atata timp cat nu intelegi si nu ai un raspuns logic la ce intreb...degeaba te ascunzi dupa umbra altor 2-3 useri care uneori chiar daca se contrazic sunt de aceasi parte.

 

Nu stiti motivul pentru care nu se recomanda schimbarea uleiului...dar insistati cu teoria conspiratiei si cu capra vecinului.

Succes in continuare...

Link to comment
Share on other sites

Acum am ajuns acasa de la BMW. Mi-au spus ca ma costa 240e fara TVA schimbul de ulei + filtru + manopera.

 

In particular am vb cu un inginer de acolo.Mi-a spus sa desfac [in service'ul meu de incredere :twoup:] surubul sa vada calitatea uleiului. Mi-a spus ca nu schimba cu nimic functionarea cutie daca uleiul este OK. Doar mi'a garantat [:)] ca o sa am impuritati in baie si pe magneti !

Iar daca uleiul nu mai este curat imi reomanda sa dau cutia jos si sa o desfaca cineva [mi-a dat 2 adrese din Madrid]. Dupa ce rezolva cauza aparitiei spanului/particulelor metalice...sa fac un schimb complet de ulei.

Tot el a spus ca majoritatea celor care solicita un schimb de ulei deja au o problema, nu neaparat grava, la cutia automata.

Mai sunt si din astia, asa ca mine, care doresc sa faca schimbul de ulei fara ca sa aiba o problema la cutie. Nu e nimic rau in asta dar nu poate sa garanteze ca nu o sa am probleme in viitor cu cutia sau ca ajung la x km cu cutia in stare de functionare.

Eu o sa schimb uleiul. Nu ma astept la minuni ci doar sa il schimbe corect.

P.S. Nu i-am spus cati km are masina ca sa nu traga concluzii subiective.

Link to comment
Share on other sites

JUR ca daca trimiti CV la BMW te angajeaza instant si iti plateste si retroactiv 3 salarii. La hobby sa pui ''distrugatori de mituri'' !

 

Ca voi ii spuneti ''ambreiaj'' acelui convertor de cuplu...e treaba voastra ! Puteti sa ii spuneti lalea sau castravete sau ciocan sau prosop :(

Daca ai vazut macar in foto un interior de cutie o sa observi cate angrenaje sunt cu roti dintate. Ca apare spanul de la convertor si/sau de la rotile dintate nu ma intereseaza !

Atata timp cat nu intelegi si nu ai un raspuns logic la ce intreb...degeaba te ascunzi dupa umbra altor 2-3 useri care uneori chiar daca se contrazic sunt de aceasi parte.

 

Nu stiti motivul pentru care nu se recomanda schimbarea uleiului...dar insistati cu teoria conspiratiei si cu capra vecinului.

Succes in continuare...

 

Cafeluţă, las-o cum a căzut că te umpli de penibil.

 

Ţi-am dat pdf-ul ăla, se pare că acele diagrame te depăşesc, poate nu ştii engleză, altfel nu-mi explic.

Ţi-am dat cu steptronicul meu dezasamblat.

 

Dacă nici aşa nu ĂŽnţelegi, ce rost mai are?

Dacă tu confunzi carcasele din cutie cu convertorul de cuplu, e grav.

 

Vezi aici discuri de ambreiaj?

http://img820.imageshack.us/img820/3259/img902.jpg

 

Aici le vezi?

 

http://img517.imageshack.us/img517/7340/img904.jpg

 

Dar aici?

 

http://img683.imageshack.us/img683/6475/ambreiaje.png

 

Uite şi convertorul de cuplu:

 

http://img706.imageshack.us/img706/9261/convertor.png

 

 

:) Cum sa fie simplu?!?! Pai tu stii cate facultati iti trebuie sa desfaci un surub?!?! sa nu mai zic de scut, nu e simplu` dom`ne, e fizica quantica!! :twoup:

 

:)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@Jacobs : Esti campion :twoup: . Este evident ca tehnica nu e punctul tau forte, dar tu nu esti nici macar rezonabil.

 

Ai fi in stare sa zici ca albul e negru si invers. Iar la urma, sa o dai la intors si sa zici ca de fapt tu ai vrut sa zici invers, dar nu te-am inteles noi. Adica asa cum faci acum.

 

Sa stii ca sunt persoane pe forum care chiar cunosc despre ce vorbesc, nu e nicio rusine sa inveti de la ei. In schimb e un pic ridicol sa te incapatanezi aiurea asa cum faci tu.

Link to comment
Share on other sites

as putea sa adaug in apararea lui Jacobs ca schema lui Ciupanezu nu e destul de clara.. acolo sunt trecute doar niste discuri de otel si de frictiune, nicidecum de ambreiaj .. :twoup:

Nu vad clar acolo nici "soarele" si nici ceva de genul . pozei de mai jos, asa ca nu exista...alea sunt altceva.. :)

clutch_disc.jpg

Link to comment
Share on other sites

In viitorul apropiat si eu vreau sa fac un schimb de ulei in cutie.

 

 

Off: Ciupanezu' nu e o idee rea sa bagi CV la bmw, te iau astia in Spania. Tu o sa schimbi uleiul in cutii si poate asa face si "Toma" schimbul ca doar esti de incredere. :) :)

Poate fug pana in Madrid sa mi-o faca ca la carte, dar numai daca te angajeaza astia la ei. :twoup: :( :(

 

Voie buna.

Edited by 81rgl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

E36 318i , asta iarna ma chinuiam sa bag a 1-a, dupa putin timp totul revenea la normal, intra in viteza usor. Cand a venit caldura, n-am mai avut probleme. Mi s-a verificat uleiul din cutie, lipseste ceva cu toate ca nu pierde pe nicaieri, e totul uscat pe acolo. In fine, nu am vazut acea tablita/hartie pe care sa scrie tipul uleiului.

As dori daca sunteti draguti sa-mi spuneti exact ce ulei de cutie imi trebuie ca am citit 10 pagini si tot nu m-am lamurit :twoup: mai mult scandal a fost.

Cutie manuala 318i 11/`93. Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salutare,

Tocami ce am schimbat azi uleiul, filtru, baia de ulei si garniturile aferente, in cutia de viteze steptronic GA6HP19Z a masinii mele 325i E90 2006.

Toata lucrarea s-a desfasurat la Motor AG Pitesti si vreau sa spun ca am intrat un pic in panuca din cauza primelor impresii de dupa schimb: cutia da socuri dupa schimbarea uleiului in toate vitezele si intrecerea in/din R din/in D. :blink: ...Nu stiu ce sa fac si ce sa cred penttru ca inaintea schimbului masina schimba perfect.Sotia spunea ca nici nu-si dadea seama cand cutia schimba vitezele (ea a tot condus-o pana acum pentru ca eu nu sunt in Ro in mometul de fata)...Cei de la Motor AG sustin ca au facut tot ce trebuia pe acolo inclusiv resetare adaptari si ca nu sunt normale aceste socuri fapt pentru care va trebui sa mai facem o vizita la Pitesti zilele ce urmeaza pentru io stiu ce verificari.Ce parere aveti? Cumva este nevoie de ceva rulaj pentru ca steptronicu sa invete din nou noile adaptari ale amberiajelor din cutie? Este normal comportamentu asta de dupa schimbul de ulei? Reamintesc: inainte de schimb nici nu stiai ca a schimbat viteza!Astept niste pareri!

Link to comment
Share on other sites

Ce trebuie sa intelegi tu este ca :

-nu oricand merita facut schimbul !

-nu poate sa fie facut de catre oricine !

-de cele mai multe ori apar probleme dupa schimb !

-cand apare uzura unor piese poti sa schimbi uleiul din 3 in 3 zile ...degeaba !

Uzura/defectiunile nu apar din cauza uleiului ! Uleiul din cutie nu dispare. El isi schimba culoarea [se innegreste] din cauza spanului rezultat din frecarea pieselor care se angreneaza.

Daca o cutie automata este folosita normal nu ai probleme cu ea. Si discut de steptronic ... in principal de cele mai noi. Nu discut de E36 sau E39 mai vechi.

Am citit tot topic-ul de la un capat la altul, dar nu am gasit un raspuns concret, adica la un E91 318D se schimba sau nu se schimba uleiul in cutie?? Se schimba si in diferential ??

Dupa ce am citit postul userului respectiv, m-a luat spaima.......

Edited by gugulete
Link to comment
Share on other sites

scriu si pe topicul asta. uleiul din grup si cutie nu se schimba. se fac doar completari. si daca se schimba la cerere trebuie sa ai grija ce pui sa nu ai pb ulterior. am citit la inceput ca diferiti utilizatori dupa schimbul de ulei au foat foarte incantati... aiurea de intrat greu in viteza 1, 2 si Racheta e din cauza timoneriei si nu a uleiurilor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu in ultimele 2 ierni am avut probleme cu bagatul in treptele 1 sau/si 2.

 

Insa in ultima luna m-a disperat.

 

Masina e un 116i E87/2004.

 

Vara,toamna,primavara nu sunt probleme.

 

Eh,cum a venit frigul in ultima luna,cum a inceput iar sa intre greu de tot in treapta 1.

 

Se manifesta asa:

 

Dimineata trebuie lasata circa 2 min sa se incaleasca la relanti,pur si simplu nu intra in nici o viteza.Dupa alea 2 min,intra din 2-3 incercari in treapta 3 si apoi poate intra in orice treapta fara probleme.Daca as incerca in alea 2 min sa o bag in tr1 sau 2,nici o sansa,doar super-fortata(nu ma risc).Am apasat de n ori ambreiajul,turat excesiv,nimic.Pana nu se incalzeste putin ,nici o sansa.

 

Dupa aia,in principiu ,doar in tr1 intra cam greu in primii 5 km(fac circa 22km dimineata,22 seara ,prin Buc).Dupa aia nu mai e nici o problema,intra ca si cand ar fi noua masina.

 

Seara e si mai rau,intra f greu sau chiar deloc in tr 1 sau 2 dar asta la plecarile de pe loc.Daca am sa zicem 30 km/h si trec din tr3 in tr2 sau 1,nu e nici o problema.Cum am oprit(sa zicem dau de coloana la semafor) si incep sa merg bara la bara,nu pot baga in tr1 deloc,trebuie mereu sa bag tr3 si apoi intra si in 1 sau 2 fara prea mult stres.

 

Dupa circa 10km se incalzeste suficent incat chiar si bara la bara sa mearga ok.

 

Totusi e ilogic,daca ar fi de la temperatura,ma gandesc ca dupa 12h de stat pe loc noaptea se raceste mai mult decat 12 h de stat pe loc ziua(cand e mai cald!) si ar trebui invers sa fie comportamentul(cum spuneam mai sus,seara e mult mai rau in primii km).

 

In ambele momente,intre celelalte schimbari de trepte (3-4-5) nu e nici o problema ,nicicand.

 

Aia de la filaret au zis ca nu se schimba deloc uleiul cand i-am intrebat.Cand le povesteam anul trecut (nu era chiar asa de rau ca acum),mi-au zis" cred ca ar trebui sa o lasati sa se incalzeasca)?!>!?

 

Ma gandesc cu groaza la iarna,la minus 15-20 grade intr-o dimineata sau seara ca va fi oribil de mers in trafic in conditiile astea.Mai rau ,mi-e ca stric ceva tot incercand sa vad : " merge oare acum tr 1?"

 

O avea legatura cu ambreiajul?

 

Nu ma pricep prea bine,insa ,in ultima vreme s-a cam accentuat o problema din anii trecuti,si anume,mai ales in treapta 1 sau chiar si 2 cateodata,daca urc la 3500-5000 si o las in frana de motor,parca coboara in ture cam in suturi,ma scutura cu masina cu tot.Si nu cred ca e din motor,el merge cursiv,fluent,nu se inneaca,etc.Daca prind moment din ala cand as cobora de la 4500 in tr2 in frana de motor si incepe sa coboare in suturi si apas ambreiajul,bineinteles,ca scade viteza normal,fara acele "suturi"(nu situ cum sa ma exprim,e ca si cand as pune din scurt frana din jumatate in jumatate de secunda".Altfel,daca demarez puternic,nu aud sau simt ambreiajul sa scape,sa scartaie,sa uruie la relanti sau mers normal sau blana.

 

Ce ma sfatuiti sa fac?

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

eu tot pe timonerie merg. mergi cu ea la un service sau cere o informatie macar explicand ce simptome are. poti sa incerci sa vorbesti cu dereglatu de la pitesti. numele real este george 0763722392. spune i ce pb ai si poate te ajuta cu un sfat initial si mai departe vezi tu. daca mai ai nevoie de numere de telefon ale unor baieti de isprava d ami pm si incerc sa te ajut
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.