Jump to content

Ce jante ar trebui sa-mi pun?


lawrence

Recommended Posts

Salutare tuturor! Am un 318i , 1900 cmc, 87kW, 118 CP pe care l-am achizitionat de curand si as dori sa-mi schimb jantele la el. Momentan am jante pe 15", cauciucuri 195/65/R15. As vrea sa-mi pun jante pe 17" si cauciucuri subtiri de 40 sau 45 si mai late de 225 sau 235. Am auzit diferite opinii pe la prieteni cum ca daca le iau mai subtiri ( cauciucurile) ar fi mai dificil la gropi in sensul ca masina ar deveni mai rigida, iar daca le iau mai late creste stabilitatea insa masina trage mai greu. De asemenea am inteles ca daca iau jante mai mari masina va trage mai greu. Intrebarea mea este: daca iau janta mai mare si cauciucul mai subtire, astfel incat diametrul total al rotii ( janta + cauciuc ) sa fie acelasi cu diametrul pe care il am acum la jante, sunt afectate in vreun fel performantele masinii? Dar latimea rotii afecteaza intr-un fel performanta masinii? Voi ce ma sfatuiti? Multumesc anticipat pentru raspuns.
Link to comment
Share on other sites

Intrebarea mea este: daca iau janta mai mare si cauciucul mai subtire, astfel incat diametrul total al rotii ( janta + cauciuc ) sa fie acelasi cu diametrul pe care il am acum la jante, sunt afectate in vreun fel performantele masinii? Dar latimea rotii afecteaza intr-un fel performanta masinii?

 

Diametrul jantei fiind mai mare, va fi si mai grea. O sa pierzi la demaraj, dar castigi la viteza maxima. O sa creasca un pic si consumul...

Link to comment
Share on other sites

Din moment ce janta e mai mare,automat masina va trage mai greu...

Janta mai mare=cauciuc mai mare=greutatea rotii mai mare=forta de frecare mai mare :twoup:

Mersi de raspuns Alexandru. Insa cauciucul e mai mare in diametru dar mai subtire , ceea ce poate insemna o greutate a acestuia egala cu cea a cauciucului mai gros dar mai mic in diametru. Nu crezi?

Link to comment
Share on other sites

din mecanica se poate adapta astfel:viteza relativa dintre roata si suprafata de rulare este produsul dintre viteza unghiulara(de rotatie) si raza rotii;deci viteza e mai mare cu cat raza e mai mare.

Fals :twoup: ! Viteza dintre roata si suprafata de rulare este zero. Doar cand faci cerculete sau patinezi aceasta viteza este nenula :twoup: .

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri! Deci in concluzie, exista vreo alternativa de a-mi pune jante mai mari si mai late fara a-mi afecta intr-un mod negativ performantele masinii?

Vezi ce jante/anvelope sunt trecute in cartea tehnica. Cu acelea sigur nu vei avea probleme.

Link to comment
Share on other sites

Cam asa ceva mi-a spus si un prieten. El mi-a spus 205/55/17. Dar nu imi va trage mai geau masina asa? Dar consumul...?

 

PS: acum am jante cu multe spite si nu imi plac, in mare parte si asta e un motiv pentru care vreau sa le schimb.

Link to comment
Share on other sites

Din moment ce janta e mai mare,automat masina va trage mai greu...

Janta mai mare=cauciuc mai mare=greutatea rotii mai mare=forta de frecare mai mare :twoup:

Nu neaparat.

 

Exista jante mari la fel de usoare ca unele pe 16.

 

Jantele forjate de exemplu.

Mult mai rezistente decat cele turnate si mai usoare.

Link to comment
Share on other sites

Mi-a mai venit o idee. Deci: Daca nu modific diametrul total ( janta + cauciuc ) singura diferenta ar fi ca janta de 17" ar fi mai grea decat janta de 15". Dar daca gasesc o janta de 17" care sa fie mai uoara decat cea de 15" adica cu mai putine spite de exemplu, asa si cum vreau?
Link to comment
Share on other sites

mai putine spite nu inseamna mai usor. ba din contra in majoritatea cazurilor.

mai usor inseamna aliaj mai usor, adica material mai scump, adica jante mai scumpe.

spre exemplu de ce crezi ca o singura janta ACS pe 17" costa in jur de 1000 EUR ? nu din cauza modelului care este oricum copiat si de altii (replicile) ci din cauza materialului folosit, precum si a procesului tehnologic prin care se produc.

da ar fi ideal sa poti pune niste jante de 17" cu cauciucuri de dimensiuni ok (225 fata, 245 spate) care sa cantareasca la fel ca cele de 15" pe care le ai. si este si posibil sa faci asa ceva. insa cu un pret care te va speria.

Link to comment
Share on other sites

Jantele AC S sunt forjate si sunt facute dintr-un aliaj usor, c0sta are dreptate.

 

Exista jante chiar mai usoare decat cele forjate si anume cele din carbon..

Insa pretul este descurajant. :twoup:

Mai ales ca jantele auto de carbon sunt o noutate, pana acum au fost folosite pentru biciclete si motociclete.

 

Dupa parerea mea, la cei 118 cp ai masinii tale, nu ar trebui sa pui niste jante mai mari de 16.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Jantele AC S sunt forjate si sunt facute dintr-un aliaj usor, c0sta are dreptate.

 

Exista jante chiar mai usoare decat cele forjate si anume cele din carbon..

Insa pretul este descurajant. :twoup:

Mai ales ca jantele auto de carbon sunt o noutate, pana acum au fost folosite pentru biciclete si motociclete.

 

Dupa parerea mea, la cei 118 cp ai masinii tale, nu ar trebui sa pui niste jante mai mari de 16.

 

Am inteles. Iar daca cel mai bine ar fi nu mai mult de 16", cat de subtire ar putea fi cauciucul ? Si cat de lat ? Crezi ca ar merge de 50 sau sau de 55? Cineva mi-a spus ca ar fi ideal 205/55/16 desi eu as vrea mai subtire si mai lat , ceva de genul 215/50/16.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.