Jump to content

Spiritul BMW


Recommended Posts

Toți ĂŽl cĂŁutĂŁm și nu am reușit ĂŽncĂŁ sĂŁ aflĂŁm cu adevĂŁrat ce este.

 

Unii spun cĂŁ discurile de vinil sunĂŁ mult mai bine decât CD-urile moderne. Nu știu, eu nu cred. Cu siguranțĂŁ ĂŽnsĂŁ când un așa meloman, ajunge la fundul sacului de argumente logice, va spune decis: CD-urile n-au suflet, n-au spirit. Ce ți-e și cu plasticele astea. O fi, eu unul nu m-am lĂŁsat convins ĂŽncĂŁ. O fi de la imperfecțiunile pĂŁcĂŁnitoare de la redare? Acesta o fi sufletul muzicii? Cel pe care CD-urile moderne le-au pierdut? Posibil, dar dacĂŁ e așa, sunt fericit cĂŁ nu mai au suflet.

 

Așa și cu spiritul BMW. CicĂŁ astea noi, nu mai au suflet. Nu mai sunt ĂŽn spiritul BMW. Dar oare ce-o fi spiritul acesta? Știe cineva? L-a vĂŁzut undeva? Oare are tot 21 de grame?

 

Pentru cĂŁ spiritul acesta e greu de gĂŁsit, o sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ-l gĂŁsesc ĂŽn elemente pĂŁmântești…

 

BMW ĂŽntotdeauna a ĂŽnsemnat sportivitate deghizatĂŁ. Un lup ĂŽn blanĂŁ de miel blând. O agresivitate exterioarĂŁ puțin ĂŽnțeleasĂŁ, dublatĂŁ de o perfecțiune a trenului de rulare, greu de atins de alți producĂŁtori.

 

Tradiția BMW… 6 cilindri ĂŽn linie. Mașini cu veleitĂŁți sportive, accesibile. Lux sportiv. Direcție și stabilitate de vis. Greutate egal distribuitĂŁ pe cele douĂŁ punți. Tracțiune spate. Agresivitate și sportivitate, elegant presĂŁratĂŁ peste hainele unei mașina de stradĂŁ. Bot agresiv. Bord orientat spre șofer. Sunet atent studiat. Manevrabilitate. Sunt multe.

 

Acesta e spiritul BMW?

 

Când spuneai BMW te gândeai la tracțiune spate. Gata, o epocĂŁ demult apusĂŁ. Acum sunt mulți care se mândresc cu X-ul din modelul proaspĂŁt cumpĂŁrat, accelerând voios prin curbe ca ĂŽn reclamele cu Vorsprung durch Technik.

 

Alții, mai sensibili, mulțumesc electronilor de prin cablurile mașinii, care acum ĂŽi lasĂŁ sĂŁ-și etaleze cheile mașinii pe unde apucĂŁ, conducând mașini cu 400 CP. Mulți dintre ei, n-aveau cum sĂŁ facĂŁ asta acum 30 de ani, pentru c-ar fi murit zâmbind, la umbra primului copac ĂŽntâlnit. Acum pot sĂŁ punĂŁ o așa cheie pe masĂŁ. Reușesc chiar și iarna! Mare e grĂŁdina ta Doamne și mulți electroni i-au sĂŁrit gardul… Ah, scuze, fotoni mai nou, cĂŁ electronii ĂŁștia erau leneși și grași. Fotonii sunt iuți și subțirei. O nouĂŁ erĂŁ.

 

BMW-urile erau totuși animale sĂŁlbatice, greu de ĂŽmblânzit. Dar unii considerĂŁ asta, un mare atu, pierdut de spiritul BMW ĂŽn prin colțurile sertarelor proiectanților bavarezi. HĂŁțurile deseceului au ĂŽmblânzit fiara. Acum și bunica poate merge la mall cu herghelia. Nu e adevĂŁrata zicala. Și iarna-i ca vara. Mulțumim ție Deseceu!

 

Și cu toate astea spiritul acela sĂŁlbatic, e ascuns sub un buton și 6 secunde de presiune digitala. AdicĂŁ e tot acolo. NeĂŽmblânzit, doar temperat. Mașina mea, n-a uitat cum poate transforma ĂŽn fum o mie de iepuroi de cauciuc. Doar cĂŁ nu vrea sĂŁ mĂŁ supere ĂŽn fiecare zi, la fiecare semafor sau fiecare curbĂŁ. Trebuie s-o rog sĂŁ lase pudoarea la o parte. Și când o rog, spiritul BMW e tot sub laba mea dreaptĂŁ. Îl simt și știu cĂŁ e acolo tot timpul. Și cu toate astea mĂŁ bucur cĂŁ nu am abonament la fabrica de pneuri și nici la nea Fane de la pompe funebre. Bravo Deseceu. Acum nimeni, adicĂŁ aproape nimeni, n-o sĂŁ știe cât de sĂŁlbaticĂŁ e mașina mea.

 

Pe vremuri, un 911 sau un E-Type, erau mașini ucigĂŁtoare. Și la propriu și la figurat. Mureau și gagicele la semafor și piloții lor prin pomi. Între timp, 911 a devenit ucigĂŁtor de ocazie la propriu, dar a rĂŁmas ucigĂŁtor la figurat. Și E30 era o mașinĂŁ din aceeași categorie. Doar cĂŁ E30, ĂŽncĂŁ ucide și mai puțin la semafor. Toate speciile de copaci și stâlpi au coșmaruri cu E30-uri. Da mĂŁi, dar are spiritul BMW ĂŽn sânge. Ce conteazĂŁ ce pĂŁrere au copacii? Un motor ĂŽnvelit ĂŽn staniol. Cam așa aratĂŁ orice ursuleț urcat ĂŽn copac. PĂŁcat cĂŁ e așa plin de dulceațĂŁ de afine roșii, când urcĂŁ ursulețul ĂŽn copac.

 

PĂŁrinții noștri ar fi nostalgici dupĂŁ o așa mașinĂŁ. Poate și bunicii. Dar nu suntem toți nostalgici dupĂŁ cursele de F1 unde Senna și Prost se ĂŽncercau sĂŁ moarĂŁ pe un circuit? Dar alea erau vremurile când se murea ușor pe un circuit. Acum se moare mult mai greu.

 

E acesta spiritul pierdut de BMW? Un ucigaș, ĂŽmblânzit doar de profesioniști? Asta e mândria de a conduce un BMW? De a conduce și supraviețui ĂŽntr-o mașinĂŁrie ĂŽn care ceilalți ar muri cu ușurințĂŁ? Asta e satisfacția? E acesta spiritul mort al BMW? Nu ne ajunge oare cĂŁ putem scoate un M3 pe pistĂŁ, fĂŁrĂŁ electronicĂŁ și pe urmĂŁ sĂŁ lĂŁsĂŁm jumĂŁtatea mai frumoasĂŁ și mai deșteaptĂŁ sĂŁ meargĂŁ la cumpĂŁrĂŁturi cu bestia cu electronica cuplatĂŁ? VĂŁ treziți ĂŽntotdeauna ĂŽn modul pilot? Nu aveți zile ĂŽn care doar vreți sĂŁ mergeți la serviciu pensionĂŁrește, cu gândul la problemele de rezolvat și doar visând la motorul turat la 8500 de ture din uichend?

 

Nu e ipocrizie sĂŁ urĂŁști noul spirit BMW, doar pentru cĂŁ acum chiar și tĂŁlâmbul vecin Grigore, poate sĂŁ conducĂŁ o bestie neĂŽmblânzitĂŁ? ParcĂŁ trebuia sĂŁ ne cumpĂŁrĂŁm mașina pentru noi și sufletul nostru. Nu pentru ce vor crede ceilalți despre noi când o conducem. Și senzația de la volan, nu s-a schimbat deloc. Doar cĂŁ acum avem douĂŁ mașini ĂŽntr-una singurĂŁ. Una blândĂŁ și docilĂŁ și una neĂŽmblânzitĂŁ și feroce.

 

Asta nu s-a schimbat niciodatĂŁ. Doar unii, n-au aflat ĂŽncĂŁ unde s-a ascuns spiritul BMW. Vecinul e de vinĂŁ și capra lui. Dar E30 și 2002 trĂŁiesc ĂŽn fiecare BMW modern. Prin fiecare BMW. În fiecare se simte sângele albastru deschis cu alb.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mda, interesant si "poetic"!

 

Pledoarie pentru bunatatiurile electronicii moderne si nostalgie dupa "spiritul BMW" de odinioara.....

 

Ce sa ii faci, asta-i viata , tehnologia, societatea evolueaza si masinile odata cu ele...ganditi-ca ce masini vom avea peste 30 de ani.. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

[...] Bot agresiv. Bord orientat spre șofer. Sunet atent studiat. Manevrabilitate. Sunt multe. [...]

sunt multe desigur, multe, dar nu marunte, multe si bine combinate, asta-l face asa de special

Link to comment
Share on other sites

Nu toti le vad si le simt la fel. Pentru unii spiritul BMW e mort.

Zicea cineva intr-o emisiune tv de specialitate ca singurul constructor care te mai lasa sa iti rupi gatu cu masina e BMW si se referea la sistemele de siguranta care doar la BMW se pot decupla integral. spiritul BMW nu a murit.

Link to comment
Share on other sites

incepusem sa citesc si mi placea, dar cand am vazut cat scrie, m am lasat pagubas. pt mine spiritul bmw inseamna viteza, siguranta, ceva cu care nu e indicat sa te dai daca nu stii cu adevarat care ti sunt limitele. si mai inseamna tot sau nimic, fara jumatati de masura, comproimisuri, etc. pt mine spiriru asta inseamna instinct, reactii rapide, decizii fulgeratoare si mai putina vorba. faptele au facut istorie la bmw si in special acei extraterestri care fac motoarele astea de invidiat.
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos scris!

 

Spiritul BMW este chiar mai puternic acum pentru ca aproape orcine il poate simti.

 

Este imposibil sa te urci intr-un BMW modern si sa nu ramai uimit de cat de placut poate fi sa-l conduci.

 

Cei care spun ca spiritul BMW a disparut sunt rauvoitori ori foarte subiectivi.

 

Trebuie sa urâm o intreaga generatie de masini pentru ca sunt sigure si practice?

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare cam ...porno. :twoup:

Sper sa nu se supere Romulus pe mine si sa nu aruncati cu pietre (in definitiv, poate mintea mea e mai deocheata) insa exista pe undeva o insiruire de fraze care m-a "izbit" prin ... interpretarile pe care le suporta. :twoup:

 

Mi se pare foarte amuzant sa leg ce a scris initiatorul - . trebuie s-o rog sĂŁ lase pudoarea la o parte. Și când o rog, spiritul BMW e tot sub laba mea dreaptĂŁ., de ce a scris mai jos altcineva: spiritul BMW este chiar mai puternic acum pentru ca aproape orcine il poate simti")

 

Corect, asta oricine o poate simti!

 

Hei, sper s-o luati ca pe o gluma!

 

Imi iau ban? :D

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

eu nu le urasc, doar ca mi-e indiferent ca masina mea noua se numeste BMW, Audi, Volvo, Mercedes sau ce-o mai fi, atata vreme cat au acelasi pret, au acelesi performante, de multe ori aceleasi piese, iar mama mea poate conduce oricare dintre ele.

dar fiecare are asteptarile lui de la o masina, de asta suntem atat de diferiti :twoup:

 

sa compari performantele si siguranta unui E30 cu a unui BMW modern nu e tocmai corect, nimeni nu cred ca ar da un E60 M5 pe un E34 M5.

doar ca acum primul nu mai e o masina exclusivista decat prin prisma pretului.

Link to comment
Share on other sites

[...]

sa compari performantele si siguranta unui E30 cu a unui BMW modern nu e tocmai corect, nimeni nu cred ca ar da un E60 M5 pe un E34 M5.

doar ca acum primul nu mai e o masina exclusivista decat prin prisma pretului.

 

Asta e o blasfemie cred. Si E34 M5 a fost o masina foarte scumpa. In plus a spune ca un E60 M5 e exclusivist doar prin pret, fara a aduce alte argumente e putin cam mult pentru mine. 507 CP si o masina asa sportiva in haine de miel bland eu cred ca o face sa fie FOARTE exclusivista. Ba mai mult, cred ca e chiar ieftina pentru ce ofera.

Link to comment
Share on other sites

nu a fost intenia mea asta, doar o parere.

sigur si M5 E34 a fost scumpa la vremea respectiva.

dar se adresa unei alte categorii.

iar hainele de miel bland au fost odata la BMW, acum a ramas doar un miel jupuit , cu ochii holbati si ale carui maruntaie impung dizgratios pielea.

 

nah - design prea futurist pentru unii muritori, bataie de joc pentru altii. unii apreciaza Philippe Stark, altii Gaultier, altii Laura Biagiotti. iar cei cu stil raman la Miro si Citterio.

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare cam ...porno. :twoup:

Sper sa nu se supere Romulus pe mine si sa nu aruncati cu pietre (in definitiv, poate mintea mea e mai deocheata) insa exista pe undeva o insiruire de fraze care m-a "izbit" prin ... interpretarile pe care le suporta. :D

 

Mi se pare foarte amuzant sa leg ce a scris initiatorul - . trebuie s-o rog sĂŁ lase pudoarea la o parte. Și când o rog, spiritul BMW e tot sub laba mea dreaptĂŁ., de ce a scris mai jos altcineva: spiritul BMW este chiar mai puternic acum pentru ca aproape orcine il poate simti")

 

Corect, asta oricine o poate simti!

Ma rog, poate nu chiar oricine poate simti asta :twoup: ...

Lasand la o parte gandul pervers care m-a fulgerat si pe mine la fraza cu pricina, ma straduiesc sa inteleg ca Romulus si-a hiperbolizat cumva palma cu care stapaneste haturile hergheliei numind-o, plastic...laba.

Oricum, lui Romulus nu ii lipseste spiritul BMW si scrie frumos. :D

Edited by 525da
Link to comment
Share on other sites

sigur si M5 E34 a fost scumpa la vremea respectiva.

dar se adresa unei alte categorii.

iar hainele de miel bland au fost odata la BMW, acum a ramas doar un miel jupuit , cu ochii holbati si ale carui maruntaie impung dizgratios pielea.

 

Nu e frumos sa fii asa categoric cand vine vorba de frumusete pentru ca fiecare o percepe in felul sau. Mie personal E60 mi se pare unul din cele mai reusite designuri din toate timpurile ale BMW. Poate sunt defect, poate sunt ruda cu Bangle, nu stiu. Dar mie-mi place mult, chiar si acum cand nu mai am unul.

 

Si daca E34 M5 se adresa unei categorii, crede-ma E60 M5 se adreseaza aceleiasi categorii. Si atunci si acum erau si smecherasi la volanul M5-urilor. Si atunci si acum erau si entuziasti la volanul lor, nu s-a schimbat nimic. Si atunci si acum se moare intr-un E30 la fel ca si intr-un E90. Diferenta e ca acum TREBUIE sa apesi constient butonul Doresc Sa Conduc. Atunci trebuia doar sa urci la volan. Dar in acelasi spirit atunci se murea in razboi si nu se obosea nimeni, acum se raneste un soldat pe front si vuieste media. Atunci erau acceptabile ranile si decesele pe circuite, acum nu. Atunci FIA nu oprea o proba de WRC desi erau mii de oameni pe drum, care se dadeau la o parte in ultima secunda. Acum orice nevolnic care nu sta dupa linia de securitate anuleaza o proba speciala. S-au schimbat timpurile, desprinde-te de trecut. S-a schimbat si ceea ce societatea accepta si ce nu accepta. S-au schimbat si legislatiile si a aparut si nevoia de a face marketing prin securitate. Acum avem si EuroNCAP. Cui ii pasa de crash test pe vremea lui E34 M5?

 

Revino in prezent si vei vedea ca spiritul BMW e tot acolo, doar s-a adaptat noii societati.

Link to comment
Share on other sites

sunt foarte in prezent, prin ceea ce fac sa ca imi castig traiul sunt fortat sa gandesc in viitor cu cativa ani cel putin.

poate de asta uneori duc lipsa lucrurilor simple, armonioase, descrise printr-un fel de kaloKagathia al obiectelor, daca se poate transpune asupra lor.

 

designul unui BMW modern este cu siguranta intr-o lupta permanenta intre principiile de baza ale designului, interiorul care se doreste o aplicare a conceptului "less is more" este in evidenta opozitie exteriorului incarcat, framantat de linii nervoase, agresive, opulente, cu aspect de jucarie Action Man.

 

am putea continua mult timp discutia asta, dar care este sensul ? nu voi mai conduce probabil niciodata o bestie ci un BMW falos si scump. si da, care merge foarte repede, dar ca si un avion rapid de pe o cursa internationala, nu iti transmite emotie. nu mai este avionul tau de vanatoare.

Edited by cat
Link to comment
Share on other sites

[...]

 

am putea continua mult timp discutia asta, dar care este sensul ? nu voi mai conduce probabil niciodata o bestie ci un BMW falos si scump. si da, care merge foarte repede, dar ca si un avion rapid de pe o cursa internationala, nu iti transmite emotie. nu mai este avionul tau de vanatoare.

 

Spiritul BMW nu ti-l poate implanta nimeni. Eu personal l-am gasit in fiecare BMW modern, la fel ca in cele vechi, doar adaptat noii societati, noului mileniu. Masina mea imi starneste emotie cu fiecare metru la volanul ei. Ca tu ai ales sa nu-ti starneasca emotie, e doar un demon de-al tau personal. Lupta cu el, nu cu spiritul BMW.

 

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

se poate sa ai dreptate. dar ceea ce caut inca nu am gasit la BMW. recunosc, nu am incercat M6 sau M3 E92. dar deocamdata nici nu mi-l permit si nici nu intra in planurile pentru urmatorii ani.
Link to comment
Share on other sites

Stii ce e culmea, ca daca ai spiritul BMW in sange, nici nu vei gasi in alta parte ceea ce cauti, pentru ca nu exista. Iar daca totusi il gasesti in alta parte, e o iluzie ca l-ai avut vreodata in sange.

 

Daca ai incerca sa vinzi astazi, produs in aceleasi conditii ca la inceput, un E34 M5, probabil ca fie n-ai reusi sa-l vinzi, fie ar trebui sa fie 200.000 € ca sa fie profitabil, pentru ca NIMENI nu mai cumpara asa masini in noua societate, doar cei blocati in timp, nostalgici dupa o era demult apusa. La fel cu discurile de vinil. Le mai cumpara unii, dar copii nostrii vor invata despre el doar in manualele de istorie. Pana si CD-urile sunt pe moarte de cand cu MP3.

Link to comment
Share on other sites

cred ca ne referim la lucruri diferite, tehnologia unui Audi imi place, designul lor ma face sa le doresc. A5, R8 = referinte in design si totusi reusesc sa pastreze langa ele fanii marcii.

BMW se pare ca urmareste o alta cale, dupa parerea mea o schimbare prea radicala. buna sau rea, timpul o va dovedi.

 

nu vreau sa gasesc in showroom-ul BMW un E34 , vreau un seria 5 al zilelor nostre care sa isi pastreze demnitatea.

un E90 dupa mine arata lipsa de respect fata de cei care au in sange spiritul BMW. daca as fi condus inainte un Hyundai Accent m-as fi urcat cu bucurie in seria 3 din 2008. problema e ca am invatat sa conduc pe BMW, prima mea masina a fost un E30 cu 200 de cai si aer de gentleman.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.