Jump to content

E viteza prea mare o problema


Recommended Posts

Am vazut in ultima vreme tot mai multe accidente, tot mai violente. Am auzit in fiecare caz, in media sau in presa scrisa, articole malitioase scrise de niste jurnalisti -daca pot sa le zic asa - ahtiati dupa rating. Fiecare BMW (sau Audi sau Merc) era un bolid (mai conteaza ca era un ursulet 316 din 1900 toamna?) etc. Ma ingrijoreaza si ma infurie ca dupa ca nimeni nu e responsabil (decit mortu', evident) si ca pe nimeni nu intereseaza in mod real sa gaseasca nu vre-o solutie, dar nici macar cauza reala a accidentelor, mai sintem luati si de fraieri si se fac pe nervii, timpul si banii nostri experimente ca pe niste cobai de catre niste incompetenti imputiti (toti cei care ar putea sa faca ceva si nu o fac, si sint platiti din banii pe care noi ii dam ca taxe la stat intra in categoria asta).

 

Visez la oameni platiti din banii statului care sa faca studii cum am vazut pe Discovery despre caurzele reale ale accidentelor. Pot sa tot visez, nu?!? Maxim ce pot sa imi inchipui ca se face la noi este (poate) o evidenta la cite victime au fost pe DN1 de ex in luna martie, 2008. Cu toate astea, din banii publici se instaleaza tot felul de sisteme de supraveghere in loc sa se faca drumuri, sa se reabiliteze si marcheze corect cele existente, sa se marcheze, (pre)semnalize, patruleze (politie+mentenanta+asistenta rutiera) autostrazile pe care le avem, sa se faca drumuri secundare pt carute/bicilisti si nu in ultimul rind sa se "enforsuie" aplicarea legii (adica sa fie la fel pt toti, indiferent cum te cheama si pe cine cunosti). Toate astea, oricare din ele in sine, nu mai zic nimic despre toate cumulat, ar duce la o imbunatire semnificativa a sigurantei circulatiei. Dar nimanui nu-i pasa.

 

Acum ceva vreme am dat peste un articol care explica simplu si babeste de ce toate asa zisele "studii" despre cum amplasarea unui radar fix/camera pe o portiune de drum, de obicei dupa ce s-au intimplat mai multe evenimente acolo, este considerat a fi factorul determinant pentru scaderea numarului evenimentelor dupa instalarea supravegherii. De fapt, e doar o regula statistica, revenire la medie. Majoritata studiilor facute sint absolut inutile si gresite, din punctul asta de vedere. Si atunci? De ce? Sa ne scoata ochii si sa gaseasca motive pentru a le instala, sa ne dea amenzi si sa ne ia banii, d'aia! Macar de-ar marca drumurile din banii aia...

 

Asta seara am citit ceva si mai interesant. Viteza e problema de fapt? Sigur, articolul se refera la o tara cu starea drumurilor un pic mai buna decit la noi, dar datele ramin valabile. Ba mai mult, guvernul englez a finantat studii despre viteza (care cum ai iesit negative si nu sustineau idea ca "mai multe radare, mai sigur" le-au musamalizat), care sint publice si ele spun clar ca nu, nu viteza e cel mai important factor in producerea accidentelor. Sau ca in cazul accidentelor cu pietoni, sub 10% a fost cauzate de masini si restul de inconstienta pietonilor, iar din aia 10% sub 5% a fost viteza de vina. Asa ca, stau si ma intreb... de ce nu se face mai mult in a impune examene de carnet mai severe si a scoli soferi (inainte si dupa examen) sa conduca mai bine si cu mai multa atentie? Sau de ce nu se fac campanii mia agresive in a constientiza pietonii sa nu se sinucida aruncindu-se in fata masinilor? Sau mai multe patrule care sa ia carutele nesemnalizate noaptea de pe drum si sa mai prinda din soferii rupt de beti? Ca oricum, a pune radare/camere nu o sa ajute prea mult.

 

Culmea, in ultima vreme se vorbeste tot mai mult despre faptul ca per ansamblu, pe drumurile cu radare/camere, dupa amplasarea lor (desi regula statistica de mai sus ar zica ca eventimentele ar trebuie sa se rareasca, si nu din cauza supravegherii!) au fost mai multe accidente. Deh, lumea trebuie sa recupereze timpul pierdut mergind prin Nistoresti cu 70-80 km/h, nu-i asa? La noi de ce nu stie nimeni asta?

 

Sincer, m-am saturat sa tot vad cite un tablagiu sfatos la TV care sa ne mai trinteasca fraza savanta "conducatorul auto a peirdut controlul volanului, din cauza vitezei excesive". Dar de ce-a pierdut controlul (in cele mai multe cazuri)? Ca i-ati dat permis pe blat? Ca nu ati curatat pata de ulei de pe carosabil dupa o cisterna ruginita? Ca nu ati pus antiderapant (nu mai zic de marcaje, bannere electronice, etc.) si e polei? Ca nu ati semnalizat decit cu 50m inainte cu tabla de reducere la 50km/h, pe DN cu doua benzi unde e voie legal cu 110 km/h, ca vine denivelare unde peste 80 te rastorni cu un BMW e60? Si e pe valea Oltului, dupa Sibiu spre Bucuresti si e asa de ani de zile? Dar stai cu radarul pe singura portiune unde e asfalt si se poate merge? Nu tata, mortu-i de vina ca a mers prea repede, noi ne-am spalat pe miini. Si am mai bifat inca ceva victime in statistica. Pai cum sa nu te infurii?

 

In concluzie. Sigur ca sint mai multe accidente, daca avem tot mai multe masini. Sigur ca sint mai multe accidente, daca sint drumuri tot mai proaste si tot mai aglomerate. Sigur ca daca viteza e mai mare, accidentul va fi mai grav. Sigur ca orice masura luata care imbunatateste siguranta circulatiei e binevenita. Sigur ca sint de acord ca cei care incalca legea sa plateasca (am facut si eu, am platit). Dar nu sint de acord ca viteza e problema si ca banii putini pe care ii avem sa fie cheltuiti de niste incompetenti si hoti (cu interese) pe chestii de care "au auzit ei" (de la altii la fel de incompetenti, chiar daca sint din guvernele altor tari europene) ca ar ajuta. Voi ce parere aveti?

Edited by test225
Link to comment
Share on other sites

Pai nu cred ca este unul singur care sa nu fie de acord cui tine! Cred ca majoritatea au calatorit prin tarile vest-europene si au facut o diferenta intre noi si ei!

1. Daca e sa calatoresti pe timp nefavorabil sau noaptea in Germania/AustriaFranta etc...poti parcurge lejer mii de kilometrii fara prea mare bataie de cap, pt ca totul e bine marcat, soselele sunt bine construite, lucrarile in desfasurare sunt marcate cu 1-2 kilometrii inainte poate chiar mai mult si multe alte "maruntisuri" in care s-au investit banii cu cap si care au dus la reducerea drastica a accidentelor.

Deci Siguranta Traficului este si trebuie sa fie pe primul loc si la standarde vest europene.

 

2. Examenul auto a devenit un circ, toti incultii si analfabetii vin sa dea de permis. Eu as pune o lege sa fi absolvit macar Scoala generala. Sa se introduca Teste psihologice, Teste de Logica cum se face la recrutarea in armata si abia apoi sa vii la Legislatie.

Sa se reintroduca Poligonul in examinarea practica, pt ca nu mi se pare sigur sa dai examenul practic direct pe sosele atata timp cat tu nici nu sti sa parchezi sau sa mergi printre jaloane etc.

 

Ca o concluzie, viteza nu este cea care ucide ci faptul ca inca mai circula basculante, biciclete, carute nesemnalizate noaptea pe sosele fara ca sa se ia cineva de ei.

Faptul ca de multe ori esti cu ochii dupa Gropi, Radare sau Semne de Circulatie inexistente care sa te indrepte catre destinatie sau sa te atentioneze la starea drumului.

Faptul ca multe semafoare nu functioneaza si cele care functioneaza sunt absolut inperceptibile pe timp de zi !

Faptul ca primavara-vara-toamna ies camioanele si tractoarele de pe ogoare cu namolul de 2 metrii pe roti insiruindu-l de-a lungul a 3-5 kilometrii.

Faptul ca iarna ne prinde mereu nepregatiti ...

 

Off si ar mai fi multe de zis, insa ...ne aburim gura degeaba!

Link to comment
Share on other sites

Pina la urma.... ce rost isi au radarele fixe si camerele de pe sosele patriei? Fac vre-un bine cuiva (in afara de fainata si gresia si marmura din vilele unora)?

 

Articolele din primul post zic asa:

 

1. nu viteza e factorul determinant in majoritatea accidentelor

2. a pune radare/camere fixe nu va duce la scaderea evenimentelor rutiere

3. ba mai mult, instalarea camerelor/radarelor duce la cresterea numarului de acccidente

 

Si atunci? De ce sintem fraieri sa toleram prostia unora, sudori cu 4 clase (sau cum ziceau ieri seara la televizor, nu au fost in stare sa faca performanta in domeniul lor) da' acum fac politica si iau decizii din astea?

Edited by test225
Link to comment
Share on other sites

Exact asta spuneau la Top Gear...

Ca statistic, numarul de accidente creste datorita camerelor fixe pentru ca acolo unde sunt camere soferii merg mai incet si dupa ce trec de zona cu camere merg mai tare decat ar fi mers ca sa recupereze timpul pierdut si astfel se produc mai multe accidente.

 

@tiberiuenache: Ai dreptate insa la noi este imposibil.

Testul psihologic de la recrutare nu este unul prea modern, mie mi s-a parut destul de invechit, sunt sigur ca ar putea fi inlocuit cu ceva mult mai ok.

 

Iar testul psihologic pentru permis se da la scoala de soferi unde se ia si pe spaga.

Cand l-am dat eu venise un nebun care nu era in stare sa apese butonul care trebuia in functie de ceea ce se aprindea pe monitor (faruri, semnalizatoare, becuri de frana, etc), pur si simplu dadea cu palmele in tastatura.

Apoi a intrat maica-sa, i-a dat 500 000 si astfel a promovat testul.

 

Iar la traseu toata lumea stie ca se da spaga si astfel se iau 80% dintre permise.

 

Se pot introduce foarte multe teste suplimentare insa daca nu se elimina spaga, problemele vor ramane.

 

Iar spaga in Romania este un mod de viata :twoup:

Ar fi utopic sa credem ca vreodata nu se va mai lua spaga.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Statisticile despre care vorbesti, exista peste tot , dar nicaieri nu se tine cont de ele, in ciuda faptului ca in UK au statistici care zic ca au crescut fatalitatile pe drumurile cu echipament video, nu tine nimeni cont de ele sa le ia jos..
Link to comment
Share on other sites

mai fratilor!

ce naiba nu v-ati obisnuit ca traiti intr-o tara din lumea a 3-a?

avem politisti PROSTI, INCULTI, SEMIALFABETIZATI, primari si sefi de institutii publice CORUPTI si car nu stiu cum sa fac sa fure mai mult, sa-si ia comisioane, etc. si cine sa faca treaba in tara asta, care o sa ajunga ca Albania i n curand? politistu nu stie cum sa faca sa te opreasca si sa-ti ia spaga, i se rupe lui ca nu e semnaliat drumu, ca e o gropa in asfalt de 1m............

asa ca....... no comment, just f_ _ k Romania

Link to comment
Share on other sites

primul pas este intotdeauna sa contientizezi macar ca ceva nu e ok, si pe urma sa identifici ce nu e bine. eu inclin sa cred ca radarele/camerele fixe nu sint bune. sau poate, vor fi, vreodata, cind probleme mult mai arzatoare vor fi rezolvate (macar cit de cit, cite un pic fiecare). evident, sint suuuper bune la a ne mai lua niste bani. dar la siguranta circulatiei sint zero. si atunci? de ce se mai cheltuie banii nostri pe ele?!? de ce sa acceptam sa dam banii nostri pe fabrici de stors alti bani (tot de pe noi), in loc sa se face cevva pentru siguranta circulatiei?!? culmea, nici banii storsi extra cu camerele/radarele astea nu avem siguranta ca se duc in orice ce ar imbunatati siguranta circulatiei. ba daca ne uitam in jur, as putea sa jur ca NU se duc in directia asta.... :twoup:
Link to comment
Share on other sites

primul pas ar fi un pic de civilizatie in trafic din partea soferilor ..prea multe fite , teribilism si "tinerete" ar mai fi o cauza!.....Zi de zi e cel putin un idiot pt care nu conteaza camere , reguli, bun simt ..Se merge la instinct !...Uneori am senzatia ca-mi mai trebuie o pereche de ochi ca sa evit gropile , sa vad pe unde merg si sa ma si feresc de vreun bou care cu o mana vb la telefon cu una tine tigara ..trage cu genunchii de volan si mai are si vreo 90 in oras !..Asta e ... :twoup: :twoup:
Link to comment
Share on other sites

[...]

2. Examenul auto a devenit un circ, toti incultii si analfabetii vin sa dea de permis. Eu as pune o lege sa fi absolvit macar Scoala generala. Sa se introduca Teste psihologice, Teste de Logica cum se face la recrutarea in armata si abia apoi sa vii la Legislatie.

Sa se reintroduca Poligonul in examinarea practica, pt ca nu mi se pare sigur sa dai examenul practic direct pe sosele atata timp cat tu nici nu sti sa parchezi sau sa mergi printre jaloane etc.

 

[...]

 

si de cand a devenit un circ? de ieri? ca era si pe vremea cand am dat eu examen si era si cu 20 de ani inainte, aceleasi categorii de clienti mereu; s-a trezit unul sfatos la vremea aia sa-mi zica: pai tu nu vrei "sa dai" la medicina ca nu vrei sa inveti pe dinafara si vrei sa iei carnetu'???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
[...]

2. Examenul auto a devenit un circ, toti incultii si analfabetii vin sa dea de permis. Eu as pune o lege sa fi absolvit macar Scoala generala. Sa se introduca Teste psihologice, Teste de Logica cum se face la recrutarea in armata si abia apoi sa vii la Legislatie.

Sa se reintroduca Poligonul in examinarea practica, pt ca nu mi se pare sigur sa dai examenul practic direct pe sosele atata timp cat tu nici nu sti sa parchezi sau sa mergi printre jaloane etc.

 

[...]

 

si de cand a devenit un circ? de ieri? ca era si pe vremea cand am dat eu examen si era si cu 20 de ani inainte, aceleasi categorii de clienti mereu; s-a trezit unul sfatos la vremea aia sa-mi zica: pai tu nu vrei "sa dai" la medicina ca nu vrei sa inveti pe dinafara si vrei sa iei carnetu'???

Pe noi romanii ne poate potoli sa nu mergem cu viteze mari doar existenta cat mai multor gropi in asfalt (si atunci ar fi cativa care isi vor rupe jantele doar sa para fitosi).Suneti de acord cu mine ca drumurile bune omoara,nu? :)

Link to comment
Share on other sites

Off....

Vreti neaparat sa va demonstrez ca gasesc pe acest forum cel putin 5 oameni care recunosc ca au mers peste viteza legala? ( uneori chiar cu 250 )

 

Asa cum a zis si Rares, INCONSTIENTA OMOARA.

 

Eu te-as ruga sa gasesti 5 oameni care sa NU fi depasit viteza legala macar odata(indiferent de motiv). Ce zici, gasesti? :) Degeaba facem pe lupii moralisti, toti am comis-o macar odata :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nu avem sosele frate, o sa ajungem sa mergem cu 30km/zi in ritmul asta. Ce masina sa-ti mai iei ? Ce sportiva ? Mai bine role, ca oricum ii intreci pe toti. Mai bine un trancan sa-i impusti pe drumari cu molozul lor imprastiat pe camp. Acum 2 ani am fost in Singapore. Aia circula cu 90km/ora in centrul orasului. Ii da in gura 120 si nu-l mai ia radarul.
Link to comment
Share on other sites

E vorba de bani. Statul nu renunta la o sursa de venit asa grasa ca cum sunt camerele. Inclusiv in UK. Mai ales pe praful asta. Costa mai putin sa pui niste camere decat sa faci sosele sigure. Camerele aduc bani, un drum sigur si rapid costa. Bineinteles ca pe termen lung lipsa infrastructurii va aduce pierderi de miliarde de euro, infinit mai mult de cat costul unei autostrazi. Dar asta e cand gandesti ca o maimuta, sa ai burta plina azi ca maine mai vedem...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.