Jump to content

cauciucuri RUN-FLAT


andrew

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=vGwKDXAx86c

http://www.runflat-system.com/technical_en/index.html

 

Principalul avantaj este siguranta la viteza mare.

Am participat la un eveniment la o reprezentanta BMW unde ni s-a aratat un filmulet unde se arata urmatoarea situatie:

La 180 km/h se sparge un pneu pe stanga, spate.

Soferul masinii echipate cu pneuri normale pierde controlul masinii, aceasta se invarte necontrolat pana la oprire, deci sansele de accident sunt foarte mari.

 

In cazul RFT-urilor, masina nu scapa de sub control si poate rula in siguranta in continuare.

Se poate merge cu un runflat care pierde presiune chiar peste 150 km cu viteza maxima de 80 km/h.

 

Dezavantajul este ca nu se recomanda vulcanizarea acester pneuri si sunt mai scumpe si mai greu de gasti decat cele clasice.

In plus, pentru a demonta anvelopa de pe janta este nevoie de un aparat special pentru RFT-uri.

 

Un alt dezavantaj ar fi ca sunt un pic mai zgomotoase decat cele clasice.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

preturi nu stiu dar avantajul principal e ca si daca ramai cu presiune zero in pneu tot poti sa mai circuli pana la 250 de km cu maxim 80 la ora (depinde si de cat de grava e pana). daca ai doar pierderi de aer poti sa mergi din benzinarie in benzinarie refacand presiunea pe unde apuci si asa poti sa mergi mult mai mult

 

un alt avantaj - daca ai pana pe autostrada sau un alt loc cu trafic mare nu te mai expui riscurilor implicate de stationare si schimbat roata.

 

dezavantaje - nu prea se gasesc pe stoc

 

edit: vad ca am raspuns cam in acelasi timp cu Ciupanezu :twoup:

Edited by mihaig
Link to comment
Share on other sites

Am avut ceva de genul run-flat-ului, o pereche Michelin Pilot 265/35 ZR 17 pe spate Âşi am facut pana sau explozie la 90 km/h, nici nu stiu exact , ca nu am simtit nimic si eram si 5 persoane in masina . Dupa 2 km am simtit ca ceva nu e in ordine, se simtea de parca s-a descentrat putin si abia cand am oprit am observat pana. Eu zic ca a fost explozie ca pe peretele interior era o gaura de intra mana. :twoup:

Ofera siguranĂža mult mai mare, dar sunt greu de dat jos fara un aparat din ala special. La service-ul unde am mers Âşi-a ĂŽndoit baiatul levierul Âşi cu greu a reuÂşit.

Link to comment
Share on other sites

La briefing-ul de la "Efficient Dynamics" ne-au spus ca pneurile run-flat trebuie schimbate si ca nu se recomanda vulcanizarea lor.

 

Pe de alta parte, au spus ca daca un astfel de pneu pierde presiune, poate fi umflat la loc si pot fi astfel parcursi inca 1000-2000 km.

Insa chiar si asa, recomandarea BMW este de schimbare a pneului.

Link to comment
Share on other sites

BMW recomanda schimbarea pneului pentru ca pur si simplu nu au de unde sti cat vei merge tu cu el desumflat si nici ce deformari pot aparea daca mergi 150km cu 80km/h cu un pneu fara aer... Multe RF au o tehnologie care le permite sa se resigileze daca sunt perforate de un surub sau un cui asa ca pierderea de aer este minima si poti rula in siguranta, de multe ori fara macar sa observi ca ai avut pana. Teoretic orice cauciuc poate fi reparat... dar este cineva dispus sa riste?

 

On topic: singurele dezavantaje notabile ar fi pretul si zgomotul mai mare, insa plusul de siguranta oferit de un FT compenseaza.

Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Nu este recomandat sa le dai jos fara aparatul special.

 

Janta nu s-a zgariat?

Janta nu a păţit nimic, cauciucul are peretele foarte gros şi rezistent. Oricum după ce am văzut că este perforat peretele nu am pus rezerva şi am mai mers 1km şi tot nu am atins janta.

La vulcanizare nu s-au zgăriat pentru că levierul intra intre cauciuc şi aparat.

Din ce ştiu RFT-urile au balonul mic pentru a avea pereţii cât mai rezistenţi şi lucrul asta ĂŽţi omoară bucşele pe drumurile noastre.

Edited by ando
Link to comment
Share on other sites

Ando, peretele ala gros de care povestesti este acolo pt a oferi rezistenta in cazul in care ramai fara aer... Un pneu Run Flat gaurit nu este altceva decat un rebut. Asa au fost gandite, sa ruleze O DATA fara aer... One show only! Ar trebui chiar sa scrie pe el... Schimba-l daca ai ocazia.

 

ps: Da, de acord cu tine, este o conspiratie ca sa te faca sa dai 150€ pe un cauciuc nou in locul unei reparatii de 20€

Link to comment
Share on other sites

Daca era o gaura ĂŽn perete de intra mana nici mama vulcanizărilor nu ĂŽl mai reparau, bineĂŽnţeles că l-am dat jos când am ajuns la destinaţie. :twoup:

Oricum nu am mai găsit perechea şi un set nou nici nu am ĂŽndrăznit să mă interesez, eu le aveam de la un prieten scoase de pe o maşină avariată.

Edited by ando
Link to comment
Share on other sites

La briefing-ul de la "Efficient Dynamics" ne-au spus ca pneurile run-flat trebuie schimbate si ca nu se recomanda vulcanizarea lor.

 

Pe de alta parte, au spus ca daca un astfel de pneu pierde presiune, poate fi umflat la loc si pot fi astfel parcursi inca 1000-2000 km.

Insa chiar si asa, recomandarea BMW este de schimbare a pneului.

 

M-ai omorat cu briefing-ul asta :twoup:

Inseamna ca ai dreptate, pneurile run flat se schimba. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

mi'am schimbat si eu in germania cauciucurile pe seria 1 ( de la conti-rahat - scuzati expresia la michelin pilot primacy (parca )) ... problema ciudata la mine a fost tocirea excesiva a cauciucurilor rotilor fata. ( aveam 38.000 - problema se manifesta de la vreo 10-15mii ) ...

 

Mi'a explicat cel de la BMW de acolo ca rularea la viteza mare pe autostrada, in viraje duce la chestia asta ... aveau 2 sectiuni - una dintr'un cauciuc normal, alta - run-flat. ... la viraje cauciucul normal se "inclina" un pic ( daca'mi permiteti exprimarea asta )... pe cand la runflat, datorita peretilor intariti cauciucul nu prea sufera "miscari" ... mi'a zis ca el o tot pateste la masina lui de vreo 3-4 ani ... nu e defect de proiectare ci mai degraba problema de concept... Am mai vazut si seria 3 cu aceleasi probleme la ei la service...

 

Vreau sa va intreb : "A mai patit cineva asa ceva cu cauciucurile run-flat ?"

Link to comment
Share on other sites

sambata am aflat ca run flatul merge pe janta speciala pt runflat. Pe janta speciala de runflat merge si cauciucul normal insa pe janta normala evitati sa puneti cauciucuri runflat pt ca janta runflat este diferita de janta normala. Edited by godoroja
Link to comment
Share on other sites

sambata am aflat ca run flatul merge pe janta speciala pt runflat. Pe janta speciala de runflat merge si cauciucul normal insa pe janta normala evitati sa puneti cauciucuri runflat pt ca janta runflat este diferita de janta normala.

Poti sa ne spui sursa? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Va rog putin ajutor caci sunt departe de casa si nu as veni cu probleme la cauciuc 500km de autostrada.

Astazi am observat pe autostrada ca la viteza de 80-100km/h masina zguduia (nu am mai avut curaj sa merg mai tare). Am impresia ca este de la cauciucuri dar curios ca dupa ce am parcat o jumate de ora parca nu mai facea la fel (eram in oras si am mers apoi doar cu 50-60km/h, inainte facea si la viteza asta).

La Runflat in mod normal daca ai pana nu se vede cauciucul putin dezumflat ? Tipul asta de cauciucuri pot sa faca bolfa ? Nu stiu de la ce e zguduitul (tot sper sa fi sarit plumbul de echilibrare de pe roti), cand accelerez in viteza 1,2,3 de la turatia motorului nu se simte nimic.

 

PS: am uitat sa setez senzorul de pneuri pe cand erau in regula <_< , deci asa nu pot sa imi dau seama daca au pana sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Va rog putin ajutor caci sunt departe de casa si nu as veni cu probleme la cauciuc 500km de autostrada.

Astazi am observat pe autostrada ca la viteza de 80-100km/h masina zguduia (nu am mai avut curaj sa merg mai tare). Am impresia ca este de la cauciucuri dar curios ca dupa ce am parcat o jumate de ora parca nu mai facea la fel (eram in oras si am mers apoi doar cu 50-60km/h, inainte facea si la viteza asta).

La Runflat in mod normal daca ai pana nu se vede cauciucul putin dezumflat ? Tipul asta de cauciucuri pot sa faca bolfa ? Nu stiu de la ce e zguduitul (tot sper sa fi sarit plumbul de echilibrare de pe roti), cand accelerez in viteza 1,2,3 de la turatia motorului nu se simte nimic.

 

PS: am uitat sa setez senzorul de pneuri pe cand erau in regula <_< , deci asa nu pot sa imi dau seama daca au pana sau nu.

 

Este posibil sa nu iti dai seama cand este dezumflat.Nu este mai usor sa pui mana pe un manometru si sa verifici presiunea?

Link to comment
Share on other sites

vad ca nimeni nu a precizat marele dezavantaj al RFT-urilor si anume acela ca nu "amortizeaza" deloc imperfectiunile de pe carosabil. e mare diferenta intre cele normale si cele RFT la capitolul asta. eu cred ca o sa schimb RFT-urile pe unele normale dupa ce se tocesc astea.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.