Jump to content

cauciucuri RUN-FLAT


andrew

Recommended Posts

Salut, vad ca nu s-a mai scris de mult pe aici, dar am si eu o intrebare.

Am un 320 d, din 2004. Pentru inceput, va spun ca am 2 ierni de mers cu run on flat (Dunlop) 225,50,17. Nu am avut nici o problema cu ele. Sunt din 2007 luate second hand, acum 3 ani, dupa cum am zis. Unul are un petic pe interior. Zgomotul este intr-adevar foarte putin mai mare, decat la unele normale (am observat din prima iarna).In fine, foarte multumit de ele, dar e ultima iarna, ca deja sunt la 50%. Nu am senzori de presiune pe masina.

Intrebarea mea este adresata celor care au masini echipate din fabrica cu run flat-uri, ce presiune scrie ca trebuie bagate in ele, deoarece eu am functionat cu presiunea pentru cauciucuri normale pana acum (cea trecuta pe stalpul usii), dar acum la vulcanizare, cei de acolo mi-au spus ca orice run flat trebuie sa aiba presiune de 1,9 -2 bari, deoarece ele fiind mai rigide, trebuie bagat mai mica presiunea bla, bla, bla... Deci, as dori sa stiu, daca stie cineva sigur, cat ar trebui sa bag presiune in ele, desi dupa 2 ierni in care nu am patit nimic, nu cred ca mai conteaza, dar as vrea sa stiu asa pentru viitor. Am uitat sa mentionez ca fac cam 10.000 km pe iarna.

 

Multumesc

Povesti de meseriasi. Eu am din fabrica si spune 2.2 pe fata si 2.6 pe spate la 245/55/r17. O fi mai comfortabil la 1.9 dar strici structura de rezistenta a RFT-ului, adica uzura la peretii de sustinere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Povesti de meseriasi. Eu am din fabrica si spune 2.2 pe fata si 2.6 pe spate la 245/55/r17. O fi mai comfortabil la 1.9 dar strici structura de rezistenta a RFT-ului, adica uzura la peretii de sustinere.

j

Mersi mult. Asta voiam sa aflu de la cineva care are direct din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

recent mi-am incaltat masina cu anvelope iarna, iar cele pe spate sunt run flat, am dat masina unui prieten

si cand mi-a aduso avea pana pe una din rotile cu runflat....initial eu nu mi-am dat seama deloc ca am pana, mi-am dat seama doar cand am trecut pe un drum acoperit cu pamant, a lasat urme mai adanci, si mi s-a parut suspect ,si am verificat presiunea si era zero...

din ce cauza putea sa faca pana? ca din cate am inteles rft-urile nu fac pana de la gropi etc, doar daca prinde vreon cui ceva...nu am reusit deloc sa ajung la o vulcanizare sa verific daca resufla pe undeva, doar am umflato si acum stau mereu cam stresat pt ca nu stiu daca am pana, se vede putin lasata dar nu stiu sigur daca am pana exista vreon semn vreon indice? maine o sa ma duc sa verific, si o sa-mi cumpar si un masurator de presiune....dar vreau sa stiu si eu pt cultura mea, daca exista vreon semn, si daca rft-urile pot face pana si de la gropi,explozie etc?

 

p.s din pacate masinuta mea nu are sensor presiune nici nu putea sa aibe;))unsure.png nu am gasit alte anvelope mai bune....decat rft-uri, desi m-am ferit de ele

Edited by bmw3er
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

recent mi-am incaltat masina cu anvelope iarna, iar cele pe spate sunt run flat, am dat masina unui prieten

si cand mi-a aduso avea pana pe una din rotile cu runflat....initial eu nu mi-am dat seama deloc ca am pana, mi-am dat seama doar cand am trecut pe un drum acoperit cu pamant, a lasat urme mai adanci, si mi s-a parut suspect ,si am verificat presiunea si era zero...

din ce cauza putea sa faca pana? ca din cate am inteles rft-urile nu fac pana de la gropi etc, doar daca prinde vreon cui ceva...nu am reusit deloc sa ajung la o vulcanizare sa verific daca resufla pe undeva, doar am umflato si acum stau mereu cam stresat pt ca nu stiu daca am pana, se vede putin lasata dar nu stiu sigur daca am pana exista vreon semn vreon indice? maine o sa ma duc sa verific, si o sa-mi cumpar si un masurator de presiune....dar vreau sa stiu si eu pt cultura mea, daca exista vreon semn, si daca rft-urile pot face pana si de la gropi,explozie etc?

 

p.s din pacate masinuta mea nu are sensor presiune nici nu putea sa aibe;))unsure.png nu am gasit alte anvelope mai bune....decat rft-uri, desi m-am ferit de ele

Precis resufla pe undeva, sau amicul tau a facut burnout cu ele :D. Si pt cultura ta, da, exista un semn, se numeste senzor de presiune, ca nu degeaba se recomanda sa nu pui RFT pe masinile care nu au asa ceva.

 

"din ce cauza putea sa faca pana" ... geez! :console:

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Precis resufla pe undeva, sau amicul tau a facut burnout cu ele :D. Si pt cultura ta, da, exista un semn, se numeste senzor de presiune, ca nu degeaba se recomanda sa nu pui RFT pe masinile care nu au asa ceva.

 

"din ce cauza putea sa faca pana" ... geez! :console:

 

vruiam sa stiu daca putea sa faca pana de la gropi borduri etc...a fost o intrebare simpla, nu stiu dece ti s-a parut iesita din comun.

 

stiu ca nu se recomanda rft-uri pe masinile care nu sunt concepute cu asa ceva... chiar m-am ferit de rft-uri...le facusem comanda, si deja asteptasem 2 saptamani dupa ele, si nu aveam ce sa mai fac, nu stiam ca sunt rft-uri

 

 

p.s pana s-a facut din cauza unui cui.

Edited by bmw3er
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am avut si eu o pana cu Bridgestone Potenza RE050A RFT si am mers cam 12km in oras pana la vulcanizare dar nu am simtit absolut nicio diferenta in comportamentul masinii dupa asta.

Cat despre janta, daca nu aveai runflat poti fi sigur ca janta ta ar fi fost sparta/indoita, fiindca ai fi dat cu buza jantei in coltul gropii si ar fi facut prapad. Peretele intarit al rft ti-a protejat-o, atat cat s-a putut.

 

Eu n-am reusit sa stramb nicio janta pana acum, insa din ce ce povestesti tu pe-aici trag concluzia ca nu mergi tocmai ... atent cu masina :rolleyes:

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Mda, si eu sunt in aceeasi dilema. Pe mine cel mai mult ma deranjeaza greutatea mai mare a rotii cu RFT. In orice caz, daca e sa trec pe non-RFT o voi face doar pt rotile de vara, iarna mi s-ar parea crunt sa fiu nevoit sa schimb o roata prin zapada si ger.
Link to comment
Share on other sites

Nu e nicio diferenta la plecatul de pe loc. Doar nu crezi ca se torsioneaza cauciucul cand pleci de pe loc (si pe zapada), doar nu esti cu dragsterul :D

Si da, cu cat anvelopa e mai lata, cu atat e mai greu iarna, fiinda forta de apasare /cm2 va fi mai mica.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

in primul rand 225/50 r17 nu sunt recomandate pentru masina ta,ai nevoie de 225/45 r17.

Salut, am 225/45/17 (iarna) pe masina si am luat de curând un set 225/50/17 (vara) tocmai din cauza ca sunt RFT si ma deranjeazĂŁ prin gropile din B. Vreau sa stiu (nu m-am gandit pana acum) daca o sa ĂŽntâmpin ceva probleme la primĂŁvara cand fac schimbul?? Menționez ca dețin modelul E90 ED cu suspensie putin coborâta din fabrica si normal are trecutĂŁ doar dimensiunea 205/55/16 pe stâlp. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

buna ziua

 

deoarece de la ultimile postari productia de anvelope a evoluat si tehnologiile au evoluat foarte mult este necesara up-datarea informatiilor ( pdv. subiectiv si obiectiv)

 

pdv. Subiectiv: sunt utilizator de RFT vara & iarna pe X1, echipament de uzina. Nu am obiectiuni privind confortul si comportamentul masinii

 

pdv. Obiectiv: greutatea anvelopelor RFT este acum comparabila cu a anvelopelor normale ale aceluiasi producator, + 3-6 %, asa cum se poate verifica pe un site cu inf f complete, accesat pe link-ul

https://www.tirerack.com/tires/TireSearchResults.jsp?zip-code=80238&width=225/&ratio=55&diameter=17&rearWidth=255/&rearRatio=40&rearDiameter=17

in consecinta obiectiunile legate de consum si uzura articulatii nu mai sunt justificate.

 

drumuri bune tuturor

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am un x3 20dXdrive si vreau sa cumpar anvelope normale 245/50 R18( nu mai vreau RFT, sunt ff rigide).

Nu inteleg care care este diferenta dintre anvelopele XL si cele care nu au acest indice de XL trecut pe ele .

Din ce am inteles eu ar trebuii sa-mi iau XL ptr ca sunt facute ptr SUV-uri, am inteles eu corect ? sau pot sa pun si anvelope care nu au acest indice de XL ?

 

M-am orientat catre 2 modele de anvelope :

-Nokian Wr A4 245/50R18 104V pret 786 lei/buc

-Continental Ts830p mo xl 245 50 R18 104V pret 761/buc

 

Imi puteti recomanda va rog care din cele 2 este mai bun si de ce ?

 

Multumsc

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut doua generatii de Continental SportContact (runflat, e adevarat) si nu mai iau in veci marca asta pentru ca se spargeau pe lateral cand dadeam in gropi. Am trecut pe Nokian Z Line, si de vara si de iarna, acum cativa ani. Super-fericit de atunci. Si in termeni de aderenta mi se pare ca Nokian-urile sunt mai bune.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.