Jump to content

HELP: Tensiune mare pe baterie


Recommended Posts

Aseara, cand erau faruri aprinse, muzica, lumini interioare, tot am observat stand in afara masinii ca lumina din masina are o usoara...vibratie, neregularitate! Atat de fina ca stand in masina nici nu-ti dai seama!

M-am urcat in masina si am observat ceva care cred ca nu e in regula. La relanti cu farurile aprinse, daca turez masina brusc pe la 4-5.000 RPM creste lumina farurilor in intensitate (se face mai alba)!

Azi am zis sa masor bateria convins fiind ca baga prea putin sau s-a stricat alternatorul! Cand...ce sa VEZI:

La pornirea motorului bateria are 15.6 V la relanti! Dupa 1 minut dupa ce scade si turatia si se opreste socul automat, tensiunea scade la 14.5 V si ramane constanta indiferent de cat de tare dau muzica, cu faruri/fara faruri, etc!

 

Are varf de 15.6 V

 

CE PARERE aveti?

 

Multumesc anticipat!

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

io zic ca e bine cum e. depinde doar ce amperaj are bateria si cat scoate alternatorul. din cate am inteles se schimba alternatoarele in functie de ce putere are bateria si cam cat ai nevoie pt consumatori.

 

Chiar nu inteleg. Deci daca eu am baterie de 85 A si schimb cu una de 70A trebuie sa schimb alternatorul? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nu chiar asa . o sa vb mai pe larg. daca masina din fabrica are baterie de 80, si alternatorul e calculat sa incarce una de 80 aproape 100%. daca tu pui una de 90 sau 100 amperi si nu schimbi si alternatorul cu unul care sa incarce o asa baterie, nu e ok, nu ti incarca bateria 100%, ai fluctuatii de tensiune, etc. acum m am facut inteles?daca mai sunt nelamuriri scriu mai pe larg. povestea o stiu de la cineva care a reusit sa ma convinga si care cred ca are dreptate.nu am inventat o eu
Link to comment
Share on other sites

nu chiar asa . o sa vb mai pe larg. daca masina din fabrica are baterie de 80, si alternatorul e calculat sa incarce una de 80 aproape 100%. daca tu pui una de 90 sau 100 amperi si nu schimbi si alternatorul cu unul care sa incarce o asa baterie, nu e ok, nu ti incarca bateria 100%, ai fluctuatii de tensiune, etc. acum m am facut inteles?daca mai sunt nelamuriri scriu mai pe larg. povestea o stiu de la cineva care a reusit sa ma convinga si care cred ca are dreptate.nu am inventat o eu

 

Ok, nu zic nu. Dar eu stiam ca alternatorul se calculeaza in functie de cat "mananca" consumatorii de pe masina, nu in functie de puterea acumulatorului.

Poate ne lamureste Paul

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba alternatorul cu marimea baterie ci cu consumatorii. Daca ai o masina fara prea multe optiuni poti sa ai un alternator de 80A de ex dar daca ai si navi si alte optiuni probabil ca ai unul mai puternic de 140 de ex. Eu am acum unul nou de 80a si nu imi tine toate utilitatile....
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma sa ma ingrijorez pentru cele cateva minute in care e 15.5?

Si in plus? O fi normal sa creasca in intensitate farurile cand turezi motorul pe loc? Mie mi se pare o faza de Dacia 1310.

Multumesc tuturor prntru raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Tensiunea normala este de 13,8-14,4 ce este peste va fierbe acidul din baterie si in scurt timp vei ramane fara lichid in baterie.Trebuie schimbat releul din alternator.

Nu trebuie schimbat tot alternatorul?

Cat o costa? La Filaret s-o putea face asa ceva? Cred ca iti baga pe gat tot alternatorul!

Alternatorul cat o costa? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nu chiar asa . o sa vb mai pe larg. daca masina din fabrica are baterie de 80, si alternatorul e calculat sa incarce una de 80 aproape 100%. daca tu pui una de 90 sau 100 amperi si nu schimbi si alternatorul cu unul care sa incarce o asa baterie, nu e ok, nu ti incarca bateria 100%, ai fluctuatii de tensiune, etc. acum m am facut inteles?daca mai sunt nelamuriri scriu mai pe larg. povestea o stiu de la cineva care a reusit sa ma convinga si care cred ca are dreptate.nu am inventat o eu

 

Da,explica mai pe larg ce se intampla daca ai avut baterie de 80 si pui una de 100. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba alternatorul cu marimea baterie ci cu consumatorii. Daca ai o masina fara prea multe optiuni poti sa ai un alternator de 80A de ex dar daca ai si navi si alte optiuni probabil ca ai unul mai puternic de 140 de ex. Eu am acum unul nou de 80a si nu imi tine toate utilitatile....

 

Eu am sistem audio Hi-fi cu DSP (10 difuzoare si subwoofer) si am baterie din fabrica de 100 Ah.

E adevarat ca bateria este mai mare cu cat masina este mai dotata si motorul este mai mare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

-trebue sa ai maxim 14,2v-e defect releul de incarcare-cat despre acumulatori nu are nici o treaba tensiunea cu curentul de incarcare,adica tensiunea maxima este tot in jur de 14v,difera numai curentul de incarcare.

 

 

 

Eu am sistem audio Hi-fi cu DSP (10 difuzoare si subwoofer) si am baterie din fabrica de 100 Ah.

E adevarat ca bateria este mai mare cu cat masina este mai dotata.

-da-masinile cu dotari si motoare mai mari au acumulator de amperaj mai mare si alternator care furnizeaza un curent de incarcare mai mare.

Link to comment
Share on other sites

E defect releul de incarcare?

Deci ce trebuie schimbat? Asta e o parte din alternator? Nu prea ma pricep!

 

Eu iti zic sa incerci sa pui o baterie noua sa vezi ce si cum. Daca face la fel e releul care de altfel nu-i scump si se schimba foarte usor (2 suruburi)

Link to comment
Share on other sites

Nu e de la baterie! Nu vreau sa fac teste pe masina. Poate e cineva pe forum care chiar se pricepe in astfel de probleme si stie ce trebuie facut!

 

Ok, ma scuzati..

Nu trebuie! Eu iti multumesc pentru raspuns, mai ales ca stiu ca intentiile sunt bune!

 

Bafta! :twoup:

Edited by Alexxx
Link to comment
Share on other sites

stai linistit iti zic iar ca nu tre sa ti faci pb. si mie imi face asa. cand dau drumu la muzica imi palpaie farurile chiar si cu motorul pornit.

 

singuru lucru de care tre sa tii cont e ca atunci cand schimbi bateria daca pui una de amperaj mai mare sa sch si alternatorul cu unu care incarca mai mult. daca pui aceeasi baterie ca amperaj ca cea originala nu ai pb, dar daca pui una de 100 si masina incarca doar 85 atunci o sa se duca bateria repede si niciodata nu o sa fie incarcata ca lumea.

 

bavaria daca nici acum nu intelegi, da mi o palma sa ma desmeticesc sa vb pe limba care trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.