Jump to content

HELP: Tensiune mare pe baterie


Recommended Posts

Nu-l mai induceti in eroare, tensiunea este ok. Incearca sa masori bateria in gol cu minusul deconectat. ar trebui sa ai 13-15 volti. Bateria trebuie sa dea in sarcina 12 -13 volti. In gol e normal sa fie mai mare. ( P.S. Incercati sa masurati tensiunea la orice adaptor de telefon, transformator de 12 volti, in gol cu el bagat in priza si o sa aveti cu 20-30 % mai multa tensiune masurata). Pentru fluctuatiile de la lumina , nu e de vina bateria, e ori alternatorul ( verifica curea), sau circuitul de incarcare. Sau pur si simplu cum s-a zis mai sus, amperajul furnizat de alternator e mai mic decat consumul. ( iar amperajul furnizat e in functie de turatie, stabilizarea o face releul de incarcare si ce electronica o mai fi dupa el pe circuit). Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

post-2935-1210328663_thumb.jpg

 

asta zice TIS

 

daca vei pune o alta baterie, baterie de care esti convins ca e buna si verifici tensiunea nu strici nimica la masina, bateria in cauza va fi "stresata" daca tu ai probleme cu incarcarea

 

oricum la prima strigare este regulatorul de tensiune/releul de incarcare cum vrei sa ii zici

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=12&fg=22

 

piesa 2

 

dar mai sunt si diodele care se pot si ele inlocui dar acolo e de munca ... si nu gasesti decat de la alt alternator dar nu e imposibil

 

eu am dat 15 milioane pe un alternator RMFD adica "remanufactured" de 150A si am avut de 120

 

la mine a fost dus rotorul (peria a facut "sant" in colector de a ajuns pana la ax)

 

ce inseamna RMFD ca si proces tehnologic

 

se inlocuesc doate componentele interioare ale unu alternator (stator, rotor, releu de incarcare, diode, rulmenti) folosit si se pastreaza doar carcasa fiind destul de greu de fabricat

 

operatia e facuta de producator deci garantia e ca si la unul nou

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Nu-l mai induceti in eroare, tensiunea este ok. Incearca sa masori bateria in gol cu minusul deconectat. ar trebui sa ai 13-15 volti. Bateria trebuie sa dea in sarcina 12 -13 volti. In gol e normal sa fie mai mare. ( P.S. Incercati sa masurati tensiunea la orice adaptor de telefon, transformator de 12 volti, in gol cu el bagat in priza si o sa aveti cu 20-30 % mai multa tensiune masurata). Pentru fluctuatiile de la lumina , nu e de vina bateria, e ori alternatorul ( verifica curea), sau circuitul de incarcare. Sau pur si simplu cum s-a zis mai sus, amperajul furnizat de alternator e mai mic decat consumul. ( iar amperajul furnizat e in functie de turatie, stabilizarea o face releul de incarcare si ce electronica o mai fi dupa el pe circuit).

-una e la incarcatoare de telefon alta e la auto-cele pt, telefon intradevar furnizeaza o tensiune mai mare decat acumulatorul ,este o procedura pur economica,pt. a nu pune sarma de bobinaj cu sectiune mai mare se face acest artificiu,stiind cu totii ca puterea este data de tensiune ori intensitate,masoara tensiunea pe acumulator in sarcina si ai sa vezi ca scade 2-3v-la auto indiferent de curentul de incarcare care difera in functie de echiparea autoturismului,tensiunea la bornele bateriei este legata la cat este releul de tensiune pus sa intrerupa incarcarea-la auto nu se trece de pragul de 14,2v la autoturismele moderne-daca ar fi dusa o dioda sau o infasurare din stator ar fluctua tensiunea,dar ar fi mai mica de 14v.

Link to comment
Share on other sites

Tensiunea de incarcare trebuie sa fie undeva in jurul a 14v - 14.4 cand bateria este mai descarcata, in nici un caz sa nu depaseasca 15v, dupa aceasta valoare bateria incepe sa fiarba si ai probleme. Schimba releul de incarcare nu e foarte dificila operatiunea si piesa in sine costa vreo 100Ron. Cat despre puntea de diode, din ce stiu eu daca aceasta se impusca alternatorul nu mai incarca deloc, dar si aceasta se poate schimba si se gaseste ca piesa separata.
Link to comment
Share on other sites

E defect releul de incarcare?

Deci ce trebuie schimbat? Asta e o parte din alternator? Nu prea ma pricep!

 

@Bavaria- Tu ce parere ai?

 

Multumesc!

 

Banuiesc ca releul de incarcare poate fi defect.La unele alternatoare vine cu tot cu alternator, dupa cate stiu.

 

 

singuru lucru de care tre sa tii cont e ca atunci cand schimbi bateria daca pui una de amperaj mai mare sa sch si alternatorul cu unu care incarca mai mult. daca pui aceeasi baterie ca amperaj ca cea originala nu ai pb, dar daca pui una de 100 si masina incarca doar 85 atunci o sa se duca bateria repede si niciodata nu o sa fie incarcata ca lumea.

 

bavaria daca nici acum nu intelegi, da mi o palma sa ma desmeticesc sa vb pe limba care trebuie.

 

Am inteles ce spui tu insa nu este corect, din punctul meu de vedere.

In fine, daca o sa mai studiezi un pic problema vei afla cu uimire, cred, ca la BMW-urile mai noi bateria este incarcata maxim 80% din capacitate, niciodata la maxim.

Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba alternatorul cu marimea baterie ci cu consumatorii. Daca ai o masina fara prea multe optiuni poti sa ai un alternator de 80A de ex dar daca ai si navi si alte optiuni probabil ca ai unul mai puternic de 140 de ex. Eu am acum unul nou de 80a si nu imi tine toate utilitatile....

 

Eu am sistem audio Hi-fi cu DSP (10 difuzoare si subwoofer) si am baterie din fabrica de 100 Ah.

E adevarat ca bateria este mai mare cu cat masina este mai dotata si motorul este mai mare.

Ma refer la altenator...cu cat masina este mai dotata cu atat el dezvolta mai multi amperi care nu au nicio treaba cu incarcarea bateriei ci strict cu "utilitatile".

Link to comment
Share on other sites

daca pui o baterie de amperaj mai mare timpul necesar pt a incarca bateria va fi mai mare

 

ex:

daca dupa o pornire -> timpul necesar ca bateria originala sa fie reincarcata a fost 1h de functionare a motorului

 

la un amperaj mai mare va fie de 1h 30 de minute nimic mai mult

 

ce am scris e doar un ex. valorile nu se aplica

 

 

o baterie trebuie incarcata cu un curent de max 10% din capacitatea ei (100A/h -> max 10A curent incarcare)

 

nu scrie nicaeri ca daca tu ii dai 8% sau 5% ea nu se va incarca nicodata la capacitatea ei (nu intram in cazuri extreme cand bateria e aproape moarta)

 

curent si tensiune mai mare sa nu ii dai

 

singura chestie e ca timpul necesar incarcarii va fi mai mare

 

Alt ex:

ai 2 bazine 80 l si 100 l

 

care va dura mai mult sa il umplii daca vei folosi acelas tip de lichid la aceeasi presiune / temperatura si un furtun de acelas diametru

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.