Jump to content

martor motor aprins


Recommended Posts

salve

am resetat de zeci de ori la toate testerele din oras ,dar dupa 2 zile mi se aprinde becul avarie motor.pe tester imi da "limita superiora amestec" ,cand becul e stins consuma maxim 10 in oras ,cand se aprinde 12-15 .ce sa fac stie cineva cauza?

 

ps am schimbat sonda lambda,debitmetru pare ok :) :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

salve

am resetat de zeci de ori la toate testerele din oras ,dar dupa 2 zile mi se aprinde becul avarie motor.pe tester imi da "limita superiora amestec" ,cand becul e stins consuma maxim 10 in oras ,cand se aprinde 12-15 .ce sa fac stie cineva cauza?

 

ps am schimbat sonda lambda,debitmetru pare ok :)  :blink:  :)

53370[/snapback]

 

Defectul a aparut dupa ce ai renuntat la catalizator sau era si inainte ?

Link to comment
Share on other sites

Ai pus lambda originala sau universala Bosch? Ar fi un issue.

Ce-ti spune la testerul de la BMW? Mixture too rich sau Mixture too Lean?

Poate fi si din debitmetru desi motorul pare sa functioneze perfect normal.

Am aceeasi probl. Vorbim mai multe cnd ne vedem cu senzorul ala. Astept sa-mi vina lambda ptr ca mie la test acum imi apar 2 erori. Una e cu lamda din fata catalizatorului si a doua e aia cu MIXTURE-le prea bogat sau prea sarac...

te tin la 220V. :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

scuze am citi mai atent acum. Cica ar fi de la debitmetru. Asa zic aia de la Filaret cel putin. Enigmaticul inginer de-acolo de la computer. L-am tras de limba cit am putut ca de costa vreo 400 E debitmetru ala si nu prea m-a lamurit. O sa-l skimb si o sa vad ce si cum...dar ma cam oftic sa dau banu degeaba.
Link to comment
Share on other sites

Ai dat prea putine informatii pentru a putea exprima cineva o parere pertinenta.

Ar trebui sa detaliezi : cum merge la relanti, in sarcina, cum se accelereaza, daca porneste greu / usor la cald / rece si orice altceva crezi ca ar fi relevant.

 

Deasemenea ce interventii ai facut sau ce manifestari a mai avut. Dupa sesizarea problemei ce ai facut pentru remediere.

 

Altfel sint slabe sperante sa primesti vreo indicatie care sa te ajute cu adevarat.

Link to comment
Share on other sites

salve

am resetat de zeci de ori la toate testerele din oras ,dar dupa 2 zile mi se aprinde becul avarie motor.pe tester imi da "limita superiora amestec" ,:

53370[/snapback]

 

\

Ai verificat si nu trage aer fals pe nicaieri?Injectoare,galerie de admisie,valva pcv...etc

 

 

Edit

 

Ce motor ai?

Link to comment
Share on other sites

E o valva care daca e defecta fisiie intr-un mod pe care-l recunosti imediat. E in spate la galeria de admisie. E un topic pe aici cu poze si xplikatii. Insa valva nu-ti aprinde becul in nici un caz.

Mai citeste-l odata la Filaret.

Eu merg inca cu becul aprins, dar masina merge perfect si consuma decent. 11 in oras si cam 9 pe afara.

Link to comment
Share on other sites

Ba da.Trage aer fals,deci amestecul este bogat.De fapt daca citesti topicurile o sa vezi ca era becul aprins.

53542[/snapback]

 

Pai cum vine asta ? aer fals si amestec bogat ?

Nu ar trebui sa fie prea sarac ?

Si sa-i aprinde becul ca s-a depasit plaja de corectie a calculatorului si nu mai poate doza corect amestecul.

Link to comment
Share on other sites

La sonda ajunge aer fals,nemasurat de debitmetru.Pentru a compensa,calculatorul va imbogatii amestecul.

53547[/snapback]

 

Da, DAR :

Il va imbogati, insa nu il va SUPRAimbogati. Se va limita la un amestec optim. De obice e baiat cuminte, si nu sare calu' ! :blink:

 

Daca restul componentelor sint in buna stare se intimpla asa :

1. Intra aer fals dupa debitmetru - defectul meu

2. Debitmetru nu stie de acel aer si comanda benzina corespunzator aerului pe care-l masoara el. Cu surplusul de aer fals de dupa el rezulta imediat un amestec mai sarac.

Dar :

3. Sonda lambda detecteaza evident un ameste sarac si atunci calculatorul inchide din aer prin ICV ( ICV actioneaza mai semnificativ la relanti si in sarcini partiale ) pentru reducerea aerului din amestec si / sau deschide mai mult injectoarele pentru imbogatirea amestecului.

4. Nu se depaseste insa limita unui amestec corect. Adica bucla de reglaj nu sare din partea de amestec sarac in cea de amestec bogat.

5. Calculatorul face continuu aceste corectii ( pentru compensarea uzurilor, tolerantelor, derivei termice ) , si daca nu sint exagerate si daca nu ies din plaja lui de reglaj le considera normale si gata.

6. Daca insa se depasesc anumite valori prestabilite sau daca nu poate ajunge la un amestec optim cu ajustarile pe care le face atunci trece in Limp Mode si aprinde becul de eroare.

7. In limp mode ignora informatiile pe care nu le considera plauzubile.

In acest mod consumul poate creste intradevar, desi nu cred ca foarte foarte mult.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

costa vreo 400 E debitmetru ala si nu prea m-a lamurit. O sa-l skimb si o sa vad ce si cum...dar ma cam oftic sa dau banu degeaba.

53383[/snapback]

 

Nu mai aruncati banii degeaba, buei. Acelasi debitmetru costa 230 de oiro in alta parte. Identic 100%, Bosch, poti verifica dupa codul de pe el. Nu inteleg de ce sunt atat de lacomi aste de la reprezentante :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu mai aruncati banii degeaba, buei. Acelasi debitmetru costa 230 de oiro in alta parte. Identic 100%, Bosch, poti verifica dupa codul de pe el. Nu inteleg de ce sunt atat de lacomi aste de la reprezentante :blink:

53561[/snapback]

 

Unde anume "in alta parte" si ce tip de debitmetru. Mai demult m-am interesat si la BOSCH si preturile erau similare cu AB ( adica vreo 400-500 euro ).

Link to comment
Share on other sites

Unde anume "in alta parte" si ce tip de debitmetru. Mai demult m-am interesat si la BOSCH si preturile erau similare cu AB ( adica vreo 400-500 euro ).

53570[/snapback]

 

debitmetrul pt care mi-au cerut la reprezentanta aproape 400 de euro, l-am cumparat la un magazin de piese auto obisnuit cu 230 :blink: si-l aveau in stoc, pe cand ala cu 400 trebuia sa-l astept 1-2 saptamani.

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Am ramas mut. Merci de xpliktii. In sfirsit am inteles si eu ce si cum.

Insa totusi nu-s lamuri cu o chestie - Tipul de Filaret imi tot stinge becul ala. Relativ frecvent. De vreo 3 luni incoace ma tot chinui cu el. Intrebarea e: Debitmetru meu e cu siguranta defect daca erorile stocate de computer sunt Mixture too reach respectiv too lean...????? Cind una cind alta.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.