Jump to content

e90 325i cmc?


13VLA

Recommended Posts

stie cineva care este capacitatea motorului exact la 325i e90??? M a cam zapacit situl oficial bmw care da din cate am vazut eu 2996 cmc :twoup: fata de alte situri de specialitate cum ar fi carfolio sau situri cu masini de vanzare din .de care dau 2497cmc! ma gandesc sa cumpar asa ceva cat de curand.......merci mult :twoup: Edited by 13VLA
Link to comment
Share on other sites

www.carfolio.com

 

Poti gasi date tehnice pentru aproape orice masina.

am vazut ca sunt 2 tipuri de cilindree una de 2497cmc fabricata 2005-2006 si 2007-... de 2996cmc interesant este ca amandoua au aceeasi putere resp.218cp!

Edited by 13VLA
Link to comment
Share on other sites

Din 2007 s-a trecut la cilindreea de 2996 cmc, iar puterea este aceeasi.

 

au aceasi putere dar versiunea de 2996 cmc are 20 nm in plus, si in general motorul este mai "smooth", mai puternic.

Link to comment
Share on other sites

Bun atunci sa intreb eu.. daca nu intreaba nimeni deci.. motorul 325i de 2.5 are 218 cp motorul de 325i de 2997 cmc are 218 cp, si atunci motorul de pe 330i de 2999 cati cp are ? si de ce ai luat emblema de 325i in loc de 330i.. daca e acelas motor.. ?!

 

Sau de cat e motorul 2007 de pe 330i ?

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

www.carfolio.com

 

Poti gasi date tehnice pentru aproape orice masina.

am vazut ca sunt 2 tipuri de cilindree una de 2497cmc fabricata 2005-2006 si 2007-... de 2996cmc interesant este ca amandoua au aceeasi putere resp.218cp!

Din septembrie 2007, 325i care avea 2,5l, 6 cilindri si 218 CP (motor de referinta pentru BMW pana atunci) a primit motorul de 3,0l care era deja pe 525i, tot 218 CP, dar un cuplu maxim de la 2400rot/min -4500rot/min si ce este interesant, un consum mult mai mic decat la vechiul motor, (de si a crescut cilindreea la 3,0l) datorita noului sistem de injectie BMW. Iar in presa de specialitate cu pretentii din Romania, in special AMS, de si au trecut deja 8 luni, masinile 325i sedan, turing si cupeu sunt de fapt prezentate, din lipsa nepermisa de documentare, ca avand 2,5l si 218 CP, de si pe site-ul bmw.ro apare clar configuratia actuala a motoarelor !!

Link to comment
Share on other sites

Nu e putin ciudat regresul fata de motorul M54B30 care la cilindree de 3000 avea 231 cp?

La clasa 3,0l benzina aspirat (nu mai luam in considerare motorul de la 335i turbo de 3,0l de 306CP care este altceva) motorul de baza este cel de 272 CP de la 130i, 330i si 530i. BMW merge mai nou pe perechi de masini cu aceiasi cilindree dar cu performante diferite,categoria cu putere mai mica avand consum mai mic dar si un pret mai mic, la seria 3 situatia prezentandu-se astfel:

La benzina: 318i, putere 143CP; 320i, putere 170CP, ambele 2,0l

325i, putere 218CP; 330i,putere 272 CP, ambele 3,0l

Oricum, la motoarele pe benzina aspirate, in special la 3,0l, datorita noului sistem de injectie, BMW nu are rival pe piata auto din punct de vedere al performantelor dinamice si al consumului de benzina.

La motorina: 318D, 143CP; 320D, 177CP, ambele avand 2,0l

325D, 197CP; 330D, 231CP, ambele avand 3,0l

Deci nu se mai respecta legatura dintre sigla si cilindree.

Link to comment
Share on other sites

335i este twin-turbo. :twoup:

Da, scuze, n-am dat importanta, motorul twin turbo de la 335i este deosebit, dar doream sa arat ca BMW si-a aratat clasa (s-au investit sume mari in cercetare) realizand performanta cu motoare aspirate, mai ales cu cele in 6 cilindri de 3,0l datorita sistemului Efficient Dynamics, este suficient sa compari performantele noului motor de 3,0l de la 325i fata de cel vechi, nu puterea este totul, conteaza si alura curbei de cuplu, turatia de cuplu maxim, consumurile, mai ales cel urban, etc

Montand o turbina la un motor pe benzina, oricine poate scoate performanta, vezi motorul 2,3l de la Mazda de 260CP, vezi motorul de 1,4l benzina de la VW cu turbina si compresor care scoate peste 170CP, vezi Subaru, etc

Link to comment
Share on other sites

Nu e putin ciudat regresul fata de motorul M54B30 care la cilindree de 3000 avea 231 cp?

La clasa 3,0l benzina aspirat (nu mai luam in considerare motorul de la 335i turbo de 3,0l de 306CP care este altceva) motorul de baza este cel de 272 CP de la 130i, 330i si 530i. BMW merge mai nou pe perechi de masini cu aceiasi cilindree dar cu performante diferite,categoria cu putere mai mica avand consum mai mic dar si un pret mai mic, la seria 3 situatia prezentandu-se astfel:

La benzina: 318i, putere 143CP; 320i, putere 170CP, ambele 2,0l

325i, putere 218CP; 330i,putere 272 CP, ambele 3,0l

Oricum, la motoarele pe benzina aspirate, in special la 3,0l, datorita noului sistem de injectie, BMW nu are rival pe piata auto din punct de vedere al performantelor dinamice si al consumului de benzina.

La motorina: 318D, 143CP; 320D, 177CP, ambele avand 2,0l

325D, 197CP; 330D, 231CP, ambele avand 3,0l

Deci nu se mai respecta legatura dintre sigla si cilindree.

as mai aduga eu un tip de motor la benzina 320i 150cp,si 1991cmc( asta e motorizarea pe a mea320ci coupe) am inteles ca s a fabricat intre 1999-2001 si se mai gaseste pe z3 daca bine retin....M52TU

Link to comment
Share on other sites

ideea e urmatoarea: din motive de economii, s-a renuntat la unele motoare, preferindu-se inlocuirea cu variante "degonflate", usor "sufocate" in performante ale altor motoare. asta inseamna componente mai putine, mai putine tipuri de blocuri motoare etc.

 

asa este cazul cu motoarele pe benzina si motorina de 2.5 litri, care sunt acum inlocuite de variante "degonflate" ale motoarelor corespunzatoare de 3.0.

 

"Degonflarea" se face in principal din software, insa marketing-ul dicteaza pastrarea performantelor vechilor motoare de 2.5, pentru a se pastra diferentele fata de actualele 330i. Eu am 325xi E90 cu 3.0 L6 si se simte ca motorul este "sufocat" la performante atit fata de 330i-ul actual, cit si fata de primele 330i E90 de 231 CP si fata de, spre exemplu, un A6 3.0 quattro vechi de 220 CP.

 

reconosc ca din acest punct de vedere, ma gindeam chiar astazi, BMW este in urma unora din competitori, pt ca sa oferi un 3.0 benzina aspirat de 218 CP si 270 Nm este o "performanta" specifica atinsa de motoarele 3.0 V6 de la PSA de vreo 10 ani incoace.... asa mult as prefera in locul lui un 2.0 turbo de 230 CP cum am pe megane-ul R26...

Edited by Frank SF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.