Jump to content

filtru sport


wsw

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Dai 300+euro pe un CAI Dinan si gata:

 

http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/3070/3241/7674120003_large.jpg

 

LE: Oricum am mai multa incredere am intrun filtru din bumbac K&N (replacement filter) care e facut de o firma cu renume mondial sau de unul din spuma poliuretanica Pipercross (replacement filter) decat in trompetele astea din carton.

salut eu am pus un filtru k&n pe care am dat 130 euro si parca am cuplu ceva mai bun,de cai nu stiu ce sa zic..sunetul il schimba sigur..acum depinde si cum il montezi eu am tubul de aluminiu pentru aspiratie directa sa traga aer cat mai rece..nu am avut probleme cu motorul sau cu debitmetru,doar ca mi-a fisurat unul din serpisorii de la galerie,probabil ca evacueaza aerul mult mai cald daca ai filtru sport..

Link to comment
Share on other sites

Eu tot nu inteleg care este treaba asta cu filtrele de aer.Cum sa scada consumul din asa ceva?Filtrul de aer este o piedica in calea aerului, asta pot sa inteleg.Fara filtru motorul ar respira mai bine, deci un motor care nu are deloc filtrul ar trebui sa consume mult mai putin decat unul care are. :lol:

Adica exista o gramada de tehnologii care maresc presiunea aerului in camera de ardere, care duc la o omogenitate mai buna intre benzina si aer.Numai daca ne gandim la BMW, DISA,galeriile de admisie, defazarea supapelor de admisie cu ajutorul Valvetronic-ului, forma pistoanelor, eliminarea clapetei de acceleratie,...si apare cineva acum care face un filtru de aer din hartie creponata si scade consumul cu 20%.Dupa ce ca scade consumul mai mareste si puterea.Asta este deja nesimtire. :)

Link to comment
Share on other sites

Depinde cum privesti lucrurile. Si o remapare iti scade consumul si iti creste puterea :lol: Mergi la consum poti obtine undeva pe la 0,3-0,4l/100km (aproape nesemnificativ) si de ex 10% in plus putere. Deci tot aceasi fraza "scade consumul si creste puterea" nu trebuie luate in calcul impreuna :) Vrei putere nu te gandesti la consum sau cel putin nu la 200-300g de benzina :)

 

Ma rog la un filtru ma indoiesc...oricum cu un filtru imbacsit poti avea consum mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Eu tot nu inteleg care este treaba asta cu filtrele de aer.Cum sa scada consumul din asa ceva?Filtrul de aer este o piedica in calea aerului, asta pot sa inteleg.Fara filtru motorul ar respira mai bine, deci un motor care nu are deloc filtrul ar trebui sa consume mult mai putin decat unul care are. :lol:

Adica exista o gramada de tehnologii care maresc presiunea aerului in camera de ardere, care duc la o omogenitate mai buna intre benzina si aer.Numai daca ne gandim la BMW, DISA,galeriile de admisie, defazarea supapelor de admisie cu ajutorul Valvetronic-ului, forma pistoanelor, eliminarea clapetei de acceleratie,...si apare cineva acum care face un filtru de aer din hartie creponata si scade consumul cu 20%.Dupa ce ca scade consumul mai mareste si puterea.Asta este deja nesimtire. :)

Teoretic, un filtru (sau lipsa lui) poate scadea consumul (la un motor aspirat) prin faptul ca energia consumata pe aspiratie este mai mica, practic valoarea scadeii este foarte mica.

La motoarele cu turbo-suflanta nu este vorba de asa ceva deoarece energia consumata pentru aspiratia aerului e gratis, provenind din energia continuta in gazele de evacuare.

In plus la motoarele astea puterea este limitata din soft, pentru a proteja motorul, fara protectie motorul ar putea dezvolta puterea pana cand se rupe ceva, probabil turbina ar fi prima. Din cauza asta nu am sa incerc niciodata asa ceva pe masina pe care o am acum, cu toate ca ar putea aduce un plus de cuplu la turatii joase, unde eficienta turbinei nu e maxima.

 

 

Filtrele sport bune mi se par prea scumpe pentru ce ofera. Cu cele accesibile iti asumi un risc prea mare.

Banii astia i-as investi intr-un chip/box/piggyback.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Teoretic, un filtru (sau lipsa lui) poate scadea consumul (la un motor aspirat) prin faptul ca energia consumata pe aspiratie este mai mica, practic valoarea scadeii este foarte mica.

 

Practic insa efectul este nesemnificativ.Bineinteles ca vorbim de motoare natural aspirate.Nici la un motor turbo nu ar ajuta filtrul minune.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Teoretic, un filtru (sau lipsa lui) poate scadea consumul (la un motor aspirat) prin faptul ca energia consumata pe aspiratie este mai mica, practic valoarea scadeii este foarte mica.

 

Practic insa efectul este nesemnificativ.Bineinteles ca vorbim de motoare natural aspirate.Nici la un motor turbo nu ar ajuta filtrul minune.

De acord, dar practic valoarea este neglijabila.

 

:) Era o ironie ieftina la adres faptului ca am zis si eu acelasi lucru.

Link to comment
Share on other sites

De acord, dar practic valoarea este neglijabila.

 

:) Era o ironie ieftina la adres faptului ca am zis si eu acelasi lucru.

 

Imi plac ironiile, ieftine sau nu. :)

 

Problema este ca pe langa cresterea de putere se aduce vorba si despre scaderea consumului.Adica prostesti omul, insa totul are o limita. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Si o remapare iti scade consumul si iti creste puterea :lol:

 

Undeva apare o pierdere, asta omit sa spuna toti cei care fac ciptuning.Nu mai spun ca noxele sunt probabil afectate la modul cel mai negativ posibil.Dar cui ii pasa de asta, este drept. :) Ma rog, ai dreptate de fapt.

Cei de la Bavaria livreaza toate masinile noi cu un abecedar in torpedou, am inteles ca este ceva mai nou, ceva legat de poluare, deci nu ma mira ca un ciptuning scade consumul si creste puterea. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Informativ, ca sunt curios, eu am filtrul stock pe masina (325i e90) , si am vazut cand l-am schimbat, ca daca nu e pus capacul pe el(ca vine in carcasa ), suna mult mai tare, si l-am lasat o zi asa , si aia duce la stricarea debitmetrului ?( bine cand e cald tare si afara cred ca se simte clar ca trage aer din compartimentu motor si nu trage cum ar trebui masina, ca si asa ca era frig se simtea ca nu tragea ca si cand era inchis in carcasa ...) Edited by Raul46
Link to comment
Share on other sites

Faza care e, exista un coleg de pe forum cu 330ci, care pe dyno i-a dat 15 cai in minus cand a avut filtru sport conic fata de filtru stock. Am facut noi teste, pur si simplu cu filtru ala sport de 2 lei, masina lui tragea extrem de prost...

Eu recomand sa nu va jucati aiurea cu filtre sport, ca in cele mai multe cazuri fac mai mult rau decat bine, chiar pierderi de putere.

Fiindca eu am avut k&N panel filter( in carcasa originala) nu am avut probleme, insa totusi, zilele trecute am cumparat un filtru stock, dupa montaj, nu mi-a venit sa cred cum tragea masina, mai ales la ture mici...

Nu e placebo, am facut teste clare, acum rupe lejer aderenta din acceleratie, in mers, cu viteza a-1-a, asta anvelope cu 245/40/17, cu filtru k&n, aceleasi gume, aceasi zi, aceasi vreme, nu rupe aderenta.

 

Eu renunt definitiv la filtrul sport, nu fiindca mi-a daunat motorului, ci fiindca masina trage mai bine cu filtrul stock, si sigur si filtreaza o idee mai bine.

 

Nu indemn pe nimeni la nimic, pur si simplu am explicat cele traite de mine cu filtrele astea sport.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

si eu am avut k&n d-ala pentru carcasa originala, si nu am avut probleme cu motorul vreo 30000 km cat l-am avut. si imi tragea mai bine cu el decat cu filtru stock.

acum am cumparat o masina cu filtru sport conic.....e de firma, dar nu suport ca trage aer cald, si voi reveni la filtru stock in cateva zile.

cele conice fara admisie completa sunt o aberatie, pentru ca trag aer cald si dauneaza in loc sa ajute.....pe de alta parte faza ca iti distruge debitmetrul nu prea o cred.....decat daca e proprietarul cazut in cap si uita sa il mai spele la 5-7000 km, sau dupa ce il spala , ii da cu prea mult ulei. de aceea in instructiunile de spalare/ungere scrie clar cum sa se procedeze si cat ulei sa ii pui dupa ce il speli :). uleiul care se da pe filtre distruge debitmetre, nu faptul ca ar trage praf prin filtru.

Link to comment
Share on other sites

si eu am avut k&n d-ala pentru carcasa originala, si nu am avut probleme cu motorul vreo 30000 km cat l-am avut. si imi tragea mai bine cu el decat cu filtru stock.

acum am cumparat o masina cu filtru sport conic.....e de firma, dar nu suport ca trage aer cald, si voi reveni la filtru stock in cateva zile.

cele conice fara admisie completa sunt o aberatie, pentru ca trag aer cald si dauneaza in loc sa ajute.....pe de alta parte faza ca iti distruge debitmetrul nu prea o cred.....decat daca e proprietarul cazut in cap si uita sa il mai spele la 5-7000 km, sau dupa ce il spala , ii da cu prea mult ulei. de aceea in instructiunile de spalare/ungere scrie clar cum sa se procedeze si cat ulei sa ii pui dupa ce il speli :). uleiul care se da pe filtre distruge debitmetre, nu faptul ca ar trage praf prin filtru.

Link to comment
Share on other sites

Trage aer fals aÂşa.

 

Nu trage aer fals deoarece este inainte de debitmetru. :)

 

 

, si aia duce la stricarea debitmetrului

 

Nu cred ca vei avea probleme cu debitmetrul, cu segmentii poate, dar cu debitmetrul putin probabil.

Cu segmentii poate? daca nu e filtrul in carcasa? explica te rog ca nu is prea cunoscator inca si sunt curios ! multumesc

Link to comment
Share on other sites

si eu am avut k&n d-ala pentru carcasa originala, si nu am avut probleme cu motorul vreo 30000 km cat l-am avut. si imi tragea mai bine cu el decat cu filtru stock.

acum am cumparat o masina cu filtru sport conic.....e de firma, dar nu suport ca trage aer cald, si voi reveni la filtru stock in cateva zile.

cele conice fara admisie completa sunt o aberatie, pentru ca trag aer cald si dauneaza in loc sa ajute.....pe de alta parte faza ca iti distruge debitmetrul nu prea o cred.....decat daca e proprietarul cazut in cap si uita sa il mai spele la 5-7000 km, sau dupa ce il spala , ii da cu prea mult ulei. de aceea in instructiunile de spalare/ungere scrie clar cum sa se procedeze si cat ulei sa ii pui dupa ce il speli :). uleiul care se da pe filtre distruge debitmetre, nu faptul ca ar trage praf prin filtru.

Da man, la alea in carcasa originala cum ai avut tu e bine dar la petardele alea din targ sau de la taraba nu cred ca motorul se simte chiar bine.

Fiecare acum face cum vrea si daca intelege sau nu este problema fiecaruia. Eu unul consider ca mai bine se schimba filtrul OEM la 3-4 mii km.

Link to comment
Share on other sites

si eu am avut k&n d-ala pentru carcasa originala, si nu am avut probleme cu motorul vreo 30000 km cat l-am avut. si imi tragea mai bine cu el decat cu filtru stock.

 

P L A C E B O

 

Cu segmentii poate? daca nu e filtrul in carcasa? explica te rog ca nu is prea cunoscator inca si sunt curios ! multumesc

 

Din cauza prafului.

Praful este foarte abraziv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.