Jump to content

E12, schimbare cutie


Romulus

Recommended Posts

Draga Romulus, ajuta-ma te rog sa trimiti mesajul meu mai departe tuturor, ca nu ma descurc. Multumesc.

 

Bun gasit tuturor si multumiri anticipate pentru rabdarea de a-mi citi mesajul si bunavointa de raspuns (sper sa nu va plictisesc)!

Problema mea la care va rog sa-mi acordati sprijinul prin sfaturi ar fi urmatoarea:

- desi nu cunosc foarte multe despre mecanica masinii, imi plac masinile vechi, clasice (si sport si limuzine) si ca atare am achizitionat de curand un BMW 518 e12 din 1975. Masina, zic eu, e foarte bine intretinuta la varsta ei - are vopseaua originala (totusi vreau sa o reimprospatez, dar tot cu cea originala de catalog), toate piesele sunt originale (chiar daca in timp au mai fost schimbate unele) deci nu s-au folosit "inlocuitori" (am vazut alte BMW-uri de tipul asta cu carburatoare de Dacie), directia e OK, motorul "toarce" frumos, nu consuma ulei, are toate ornamentele de inox la locul lor, frana de mana cred ca e defecta totusi (nu mai prinde nici un dinte)...

- totusi, fostul proprietar, probabil pentru a-i aduce imbunatatiri la consum, i-a schimbat cutia de 4 viteze originala cu una de 5 viteze de la un model imediat superior (pe care el l-a busit, l-a dezmembrat si a luat de pe el ce mai era bun);

- problema este ca prin aceasta schimbare nu mai merge vitezometrul (cablul din bord nu s-a mai potrivit pe noua cutie) si, deoarece priza cutiei la cardan este alta, el a taiat priza in 4 suruburi de la cardanul original al cutiei de 4 viteze si i-a sudat priza in 3 suruburi de la noul cardan pentru a se potrivi la cutia de 5 viteze.

- in primul rand, tehnic vorbind, nu cred ca a fost foarte "ortodox" ce a facut, mai ales ca "modificarea" arata oribil si masina vibra teribil. Eu am dat jos cardanul si l-am dus la un meserias care mi l-a refacut (a inlocuit partea "oribil" sudata cu teava de cardan, l-a centrat si l-a echilibrat). Apoi totul a fost OK, cel putin comparativ cu inainte.

- totusi, deoarece eu am de rezerva si fosta cutie de 4 viteze, as vrea sa o pun inapoi pe aceasta, pentru a reface masina asa cum a fost ea original conceputa/calculata si facuta initial in fabrica (asta pentru ca totusi ma mai "deranjeaza" mici zgomote care poate provin de la un aliniament incorect al cardanului, probabil, dar si pentru a avea din nou vitezometrul functional). Oricum ideea e de a o reface asa cum a fost ea originala, fara nici un fel de "artificii" moderne, deci vreau sa-i pastrez minunatul caracter clasic.

 

Intrebarea mea este ce ma sfatuiti vis-a-vis de cele de mai sus si, CEL MAI IMPORTANT, deoarece eu nu mai am partea de cardan originala (eu caut acum unul fabricat dintr-o bucata, original, fara "trucaje" sau "asasinate" tehnice cum a fost modificat actualul) si deoarece stiu ca este greu de gasit (am sunat la o gramada de firme de dezmembrari ... dar nimic), apelez pe aceasta cale la ajutorul dumneavoastra ca, in cazul in care cineva are, sau cunoaste despre vreun model similar dezmembrat, sa ma ajutati eventual cu achizitionarea lui (doar jumatatea de cardan din fata, care vine cuplata la cutie - apropos, eu am si harding-ul original al cutiei de 4 viteze). Daca e cazul, m-ar interesa si alte piese care credeti dvs. ca sunt critice (cum ar fi frana de mana amintita mai sus, stopuri spate, etc. - eu am deja de rezerva doar un electromotor, un alternator si, asa am inteles, o pompa de la sist. de franare?!?!)

 

In rest, tot ce pot sa spun este ca vreau sa am grija de masina asta, asa cum pot.

Va multumesc inca o data tuturor!

Numai bine! Dan

 

PS-deoarece ma dascurc destul de greu cu acest forum (nu stiu unde sa-mi gasesc de exemplu eventualul raspuns) va rog sa-mi trimiteti un mesaj si la adresa: daniel_mertz@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.