Jump to content

Recommended Posts

Intrebarea mea este relativ simpla:

 

 

Cum se umple cu ulei circuitul cutiei de viteze ZF 4 HP 22?

 

In intreg circuitul intra cca 7litri (~7.6 mai precis). Care sunt pasii ce trebuie urmati pentru umplerea intraga a circuitului. Eu am reusit sa indes 6 litri, si deja pe joja arata maximul absolut, si stiu ca nu e bine sa fie peste nivel.

 

Intrebari ar mai fi, dar asta este cea mai importanta.

 

'sĂŁr'na

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea mea este relativ simpla:

 

 

Cum se umple cu ulei circuitul cutiei de viteze ZF 4 HP 22?

 

In intreg circuitul intra cca 7litri (~7.6 mai precis). Care sunt pasii ce trebuie urmati pentru umplerea intraga a circuitului. Eu am reusit sa indes 6 litri, si deja pe joja arata maximul absolut, si stiu ca nu e bine sa fie peste nivel.

 

Intrebari ar mai fi, dar asta este cea mai importanta.

 

'sĂŁr'na

 

din ce am citit si eu nu este posibil schimbul total(o parte ramane in convertizor)...mare lucru ca ai putut sa pui 6l

 

dupa o perioada poti sa repeti operatia si in felul asta reusesti sa schimbi cea mai mare parte a uleiului din circuit

 

vezi ca e un diy facut de paul

Edited by armin
Link to comment
Share on other sites

amanunt important :twoup:

 

cutia a fost montata de pe alta masina, totul era scurs, radiatorul de pe a mea era de asemenea gol, conductele la fel, precum si "tulumba" aia.

 

Unde caut DIY-ul ?!

 

l.e. - l-am gasit, dar e alta cutie, alt ulei, alta discutie (cred). principiul ar trebui sa fie acelasi; acum citesc

Edited by CRM
Link to comment
Share on other sites

l-am citit.

 

Alte sfaturi pe marginea procedurii pentru acest model de cutie care este alimentata cu ulei relativ uzual - dexron 2 ?

 

Eu am folosit Castrol tq-d sau td-q - de transmisie automata. Imi poate confirma cineva procedua de umplere corecta si completa? Eu acum practic trebuie sa completez, nu sa umplu 100%.

 

Cum verific nivelul corect de umplere, caci cu motorul oprit, joja imi arata ca nivelul este 101% - ceea ce nu e bine.

 

Am incercat sa fac un schimb uzual, la care ar trebui sa iasa 3 litri. O data au iesit 3.3-3.4 l, a doua oara au iesit 2.2-2.5 litri.

Link to comment
Share on other sites

More questions:

 

Cutia are cumva o pompa de ulei integrata?

In cazul in care nu cupleaza nici o treapta este posibil ca aceasta pompa sa nu functioneze?

Se poate inlocui?

Unde este aceasta pozitionata?

 

Simptome: la primul test a functinat, la al doilea din nou a functionat, dar cand sa scot masina in Reverse pentru test no. 3 nu a mai vrut - a bruscat si de atunci nu mai cupleaza deloc. Din 3 ambreiaje, nu cred ca s-au facut praf toate la pachet cu discurile din cutie ...... nici pilitura nu are (in afara de cea uzuala).

Edited by CRM
Link to comment
Share on other sites

daca nu are presiune de ulei in cutie (adica sa cupleze treptele, sa trebuiasca apasata frana sa nu plece din loc), poate fi de vina pompa de ulei, sau regulatorul de presiune (sau sunt acelasi lucru; cel din urma a fost diagnosticat drept pompa de ulei de un magazin de piese, dar ma indoiesc).

 

Practic piesa 5 si piesa 10. Judecand dupa pret, piesa 10 ar fi acest regulator de presiune, dar numele de pe site imi spune cam altceva, iar in manual piesa 10 o inteleg ca fiind pompa de ulei.

 

 

ANYONE?!?!?!?!

 

Intuitia-mi spune ca daca a mers fara suficient ulei prima se defecta pompa care trebuia sa duca uleiul.....

Link to comment
Share on other sites

nimeni ... nimic .... nici o idee? :twoup: :twoup:

 

Daca primul element din c.v. cu care ia contact uleiul este selectorul de canale (cel din cutie, nu ma refer la manetĂŁ), in lipsa uleiului este poibil sa se fi stricat numai acela, sau .... piesele 5 / 10 (adica pompa + "regulator")???

 

Nu s-a mai intalnit nimeni cu problema asta ? Anume sa nu reactioneze cutia la nici un fel de comanda?

 

p.s. - rog un moderator sa modifice titlul :D (cutie automata ZF 4 HP-22, probleme)

Link to comment
Share on other sites

...mda...se pare ca pentru elucidarea constructiei piramidelor putem discuta cu cei ce ai proiectat cutia asta....inca o colaboare de succes cu extraterestrii....

 

daca intrebam cu ce sa-mi lustruiesc jantele primeam 'fro 20 de reply-uri, toate la obiect.

 

Ma mai tĂŁrĂŁgĂŁnez o saptamana dupa care renunt....

 

Am la cutie selectorul acela din cutie (altul) + instalatia electrica (+ cele 2 calculatoare ale cutiei) care a functionat cu acel selector pe o masina. Mai ramane sa fac rost de piesele 5 si 10 (e o problema de timp, distanÞã ºi cunostinÞe tehnice de ..... demontare de pe alta cutie). Daca nu va functiona cu toate astea inlocuite, Îi pun cruce ºi e clar ca e din discuri, dar mi se pare absurd, cãci nu prea aveau cum sã se DIZOLVE pur si simplu, adica:

- empiric vorbind, in cutie exista 3 "ambreiaje": unul pt. D, unul pt. R, si altul....de rezerva, nu stiu :twoup: . Daca s-ar fi distrus in cutie ceva ambreiaj sau disc fie nu cuplau pe UNA din aceste trepte, fie functionau neregulat (nu schimba vitezele). Lipsa de rãspuns a cutiei o pun pe seama incãpãÞânãrii pompei sa trimitã uleiul pe circuit SAU a selectorului (care e "circuitul" uleiului).

 

Alta intrebare: nivelul de ulei se citeÂşte cu motorul pornit, Âşi cutia ĂŽn trapta R.......ĂŽn cazul in care pompa de ulei din cutia de viteze NU FUNCĂIONEAZĂ, uleiul ar trebui sĂŁ indice acelaÂşi nivel ĂŽn ambele cazuri (motor oprit/pornit). Nu de alta, dar....asta se ĂŽntâmplĂŁ.

 

Hai ma....chiar NIMENI nu poate spune NIMIC pe marginea subiectului ?! ?!? ?!

 

Inteleg ca pentru unii, si mai ales mecanicii de reprezentanta BMW, conceptul "nu functioneaza" = arunc-o si ia alta, dar din intamplare si in acest caz, cutia de viteze automata nu e o piesa gen....debitmetru...este o piesa alcatuita din .... alte piese, care culmea, se mai si gasesc de vanzare prin magazine....chiar vreau sa fac masina asta asa cum era ... auto-cenzurat ....

Link to comment
Share on other sites

Problema ta nu e simpla, si forumul nu tine loc de service, oricata bunavointa ar exista. Intradevar multi se pricep la lustruit jante si la sfaturi de genul "schimba debitmetrul". Mai departe insa este apanajul specialistilor.

 

Nu cred c-o sa-ti repari cutia pe forum, insa daca te ambitionezi sa o faci singur poate-ti vor fi de folos urmatoarele documente si link-uri :

http://www.disgruntledgoat.com/content/veh...kar/ZF4HP22.php

http://www.cowdery.org.uk/zf.php

ZF_4_204HP22.pdf

Link to comment
Share on other sites

Dacă te legi cu o coardă de siguranţă poţi ĂŽncerca şi ĂŽn R

 

MULTUMESC FRUMOS! ! ! ma gandeam sa verific uleiul pe o alee goala si cu role in picioare...dar asa cum spui tu e mai simplu...MULT mai simplu!

 

@paul: multumesc pentru informatii; ar trebui sa-mi fie foarte utile - sper sa nu fie nevoie sa comand piese :twoup:

 

@ovy318i: nu am de gand sa ma amestec in fineţuri, voi incerca sa inlocuiesc piesele principale/"dintr-o bucata". Din cate am inteles este un service in Bucuresti, specializat pe cutii ZF, dar cred ca-i mai mare daraua decat ocaua.

 

@Bavaria: am intrebat pentru ca de 2 saptamani le aud pe toate. Sti cumva sa-mi raspunzi şi la intrebarea cu nivelul din baie vs. motor oprit-pornit / buna funcţionare a pompei?

Edited by CRM
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
in primul rand completarea cu ulei la o cutie automata se face cu motorul pornit.e nevoie de doua persoane : unu in masina si unu care sa bage uleiul in cutie.cel din masina trece selectorul de viteze in fiecare treapta de viteza ( R D 4 -3 2 ) , iar in fiecare treapta de viteza trebuie stat 3-5 secunde.mai explicit bagi in R 5 secunde,treci in D 5 secunde ,treci in 4 5 secunce s.a.m.d.In momentul in care in timpul operatiei de schimbare de trepte incepe si da pe afara uleiul inseamna ca a ajuns la nivel.NU SECOMPLETEAZA CU MOTORUL OPRIT SAU CU MOTORUL PORNIT FARA SA TRECI PRIN TREPTELE DE VITEZA.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
in primul rand completarea cu ulei la o cutie automata se face cu motorul pornit.e nevoie de doua persoane : unu in masina si unu care sa bage uleiul in cutie.cel din masina trece selectorul de viteze in fiecare treapta de viteza ( R D 4 -3 2 ) , iar in fiecare treapta de viteza trebuie stat 3-5 secunde.mai explicit bagi in R 5 secunde,treci in D 5 secunde ,treci in 4 5 secunce s.a.m.d.In momentul in care in timpul operatiei de schimbare de trepte incepe si da pe afara uleiul inseamna ca a ajuns la nivel.NU SECOMPLETEAZA CU MOTORUL OPRIT SAU CU MOTORUL PORNIT FARA SA TRECI PRIN TREPTELE DE VITEZA.

 

 

sper sa-mi foloseasca intr-o buna zi

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.